Şimdi Ara

19 volt laptop adaptörü ile akü şarj etmek ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
1
Favori
28.273
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar evde eski laptopumun adaptörü var 19 volt 3-4 amper civarı... birde 12 volt aküm var 2.5 amper bu adaptörü aküye bağlasam aküyü şarj edebilir miyim yoksa voltaj yüksek olduğundan dolayı problem çıkar mı ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    19 Volt Dizüstü Bilgisayar Adaptörü ile Akü Şarj Etmek

    Akünü 19 volt dizüstü bilgisayar adaptörü ile güvenle şarj edip edemeyeceğin merak konusu olabilir.

    Genel olarak, 12 voltluk aküler 12-14 volt arasında bir voltajla şarj edilmelidir. 19 volt, 12 voltluk bir aküyü şarj etmek için çok yüksektir ve aküye zarar verebilir.

    Ancak, bazı aküler 19 voltla şarj edilebilecek şekilde tasarlanmıştır. Bu tür aküler genellikle "12 volt/19 volt şarj cihazı ile uyumlu" veya "19 volt şarj desteği" gibi ifadelerle etiketlenir. Akünün bu şekilde şarj edilip edilemeyeceğini öğrenmek için üretici talimatlarını kontrol etmen önerilir.

    19 volt dizüstü bilgisayar adaptörün ile 12 voltluk bir aküyü şarj etmeye çalışırsan, aşağıdaki sorunlarla karşılaşabilirsin:

    • Akünün Aşırı Şarj Olması: 19 volt, akünün aşırı şarj olmasına neden olarak ömrünü kısaltabilir.
    • Akünün Patlaması: Aşırı şarj, akünün patlamasına bile neden olabilir.
    • Dizüstü Bilgisayar Adaptörünün Hasar Görmesi: 12 voltluk bir aküyü 19 voltla şarj etmeye çalışmak, dizüstü bilgisayar adaptörüne de zarar verebilir.

    Bu nedenle, akünü 19 voltluk bir dizüstü bilgisayar adaptörü ile şarj etmeden önce, akünün ve adaptörün uyumluluğunu kontrol etmek çok önemlidir. Akünün üretici talimatlarını dikkatlice oku ve yalnızca uyumlu cihazları kullan.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hem voltaj hemde akim degeri cok yuksek deneme bile. Ayrica adaptorde kisadevre korumasi varsa akuye baglayinca birden cok fazla akim cekeceginden kendini kapatma ihtimali var. Eger voltaj - akim kontrolu yapan bir devre yaparsan adaptorunu kullanabilirsin. Kullaninca da aku gerilim seviyesini 13.8volt uzerine cikartmaman lazim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet__01

    Hem voltaj hemde akim degeri cok yuksek deneme bile. Ayrica adaptorde kisadevre korumasi varsa akuye baglayinca birden cok fazla akim cekeceginden kendini kapatma ihtimali var. Eger voltaj - akim kontrolu yapan bir devre yaparsan adaptorunu kullanabilirsin. Kullaninca da aku gerilim seviyesini 13.8volt uzerine cikartmaman lazim.
    Selamlar.
    22 Ohm 2W bir direnç ile girerseniz , yaklaşık 10 saatte akünüz dolacaktır. Ancak , kuru tip aküler için önerilen max. şarj voltajı olan 13.8VDC yi gördüğünüzde şarjı bitirmeniz gerekir. Aksi halde aküyü gözden çıkarmanız gerekiyor. Bu kontrolü sağlayabilecekseniz , yaklaşık 250mA civarı sabit akım ile ( ki bu ilk şarj başlangıcında biraz yüksek olacaktır ! ) bir dirençle şarj yapmanız mümkün. Tabiiki ideal olanı , şarjı kesebilen bir akıllı şarj devresi yapmanız olacaktır.
    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: untayk

    Selamlar.
    22 Ohm 2W bir direnç ile girerseniz , yaklaşık 10 saatte akünüz dolacaktır. Ancak , kuru tip aküler için önerilen max. şarj voltajı olan 13.8VDC yi gördüğünüzde şarjı bitirmeniz gerekir. Aksi halde aküyü gözden çıkarmanız gerekiyor. Bu kontrolü sağlayabilecekseniz , yaklaşık 250mA civarı sabit akım ile ( ki bu ilk şarj başlangıcında biraz yüksek olacaktır ! ) bir dirençle şarj yapmanız mümkün. Tabiiki ideal olanı , şarjı kesebilen bir akıllı şarj devresi yapmanız olacaktır.
    Saygılar.

    Hocam 12 volt 1 amper adaptör buldm onunla şarj ediyorum ancak akü hiç ısınmıyor bu normal mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EasyBell

    quote:

    Orijinalden alıntı: untayk

    Selamlar.
    22 Ohm 2W bir direnç ile girerseniz , yaklaşık 10 saatte akünüz dolacaktır. Ancak , kuru tip aküler için önerilen max. şarj voltajı olan 13.8VDC yi gördüğünüzde şarjı bitirmeniz gerekir. Aksi halde aküyü gözden çıkarmanız gerekiyor. Bu kontrolü sağlayabilecekseniz , yaklaşık 250mA civarı sabit akım ile ( ki bu ilk şarj başlangıcında biraz yüksek olacaktır ! ) bir dirençle şarj yapmanız mümkün. Tabiiki ideal olanı , şarjı kesebilen bir akıllı şarj devresi yapmanız olacaktır.
    Saygılar.

    Hocam 12 volt 1 amper adaptör buldm onunla şarj ediyorum ancak akü hiç ısınmıyor bu normal mi ?

    Alıntıları Göster
    Akünün full dolu olması , 13.8VDC ye çıkması demek. 12Volt bir adaptörle tam dolum yapmanız mümkün değil. Şayet akünün voltajı 12VDC ye geldi ise zaten şarj duracaktır. 12 üzeri bir voltaj uygulamanız gerekecek ki şarj devam etsin. Dediğim şekilde deneyin , çok daha iyi olacaktır. Elinizde 100Ohm çeyrek Watt direnç varsa 5 tanesini paralel bağlayıp laptop adaptörü ile deneyiniz. Akünün ısınabilmesi için kapasitesinin yarısı değerinde akım uygulamak gerekir ki bu zaten izin verilebilen max. şarj akımıdır ve risklidir. Bu yüzden ahım şahım bir ısınma beklemeyin. Mümkünse şarj hattına bir ampermetreyi seri girerek şarj işleminin olup olmadığını kontrol etmeniz mümkün. 2.5Ah lik bir bataryanın ideal şarj akımı 250mA , hızlı şarj akımı 500mA olarak belirtilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Selamlar.
    Ben de aynen öyle biliyordum. Ama değilmiş. Yani tavsiye edilmezmiş...

    http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery
    http://batteryuniversity.com/learn/article/absorbent_glass_mat_agm
    Bu linklerin ilki kurşun akülerden , 2.si ise sealed yani kuru bataryalardan bahsediyor. 2. linkte hücre başı voltaj 2.40VDC ye yani 14.4 e çıkarılsa problem olmaz deniyor... Ancak :
    As with all gelled and sealed units, AGM batteries are sensitive to overcharging. These batteries can be charged to 2.40V/cell (and higher) without problem; however, the float charge should be reduced to between 2.25 and 2.30V/cell (summer temperatures may require lower voltages). Automotive charging systems for flooded lead acid often have a fixed float voltage setting of 14.40V (2.40V/cell), and a direct replacement with a sealed unit could spell trouble by exposing the battery to undue overcharge on a long drive. şeklinde bir de şerh düşülmüş...

    Ayrıca :
    www.varolan.com.tr/katalog/gel_jel_aku_kilavuz.doc

    www.geta-electronic.com/egitim/aküler.pdf
    http://www.hmyoelk.sakarya.edu.tr/bilgifazlasi/mixer/kuruaku.htm

    http://www.acdc.com.tr/tr/pdf/Yuasa-Aku-NP2.1-12.pdf
    "Charging For Float Standby Applications
    Charged at 2.275 volts per cell continuous. The battery will seek its own
    current level and float fully charged. However, users should be aware
    that when charging from fully discharged, the battery can draw an initial
    charge current of approximately 2cA. Care should therefore be taken to
    ensure that this initial charge current (if ungoverned) is within the
    output capability of the equipment. Final charge current at 2.275 volts
    per cell is typically between 0.0005cA to 0.004cA."
    bu linklerde , benim ezberimi bozdu biraz açıkçası. Ben de 14.4 diye biliyordum... Ama sanırım tavsiye edilen 13.8VDC imiş.
    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: untayk

    Selamlar.
    Ben de aynen öyle biliyordum. Ama değilmiş. Yani tavsiye edilmezmiş...

    http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery
    http://batteryuniversity.com/learn/article/absorbent_glass_mat_agm
    Bu linklerin ilki kurşun akülerden , 2.si ise sealed yani kuru bataryalardan bahsediyor. 2. linkte hücre başı voltaj 2.40VDC ye yani 14.4 e çıkarılsa problem olmaz deniyor... Ancak :
    As with all gelled and sealed units, AGM batteries are sensitive to overcharging. These batteries can be charged to 2.40V/cell (and higher) without problem; however, the float charge should be reduced to between 2.25 and 2.30V/cell (summer temperatures may require lower voltages). Automotive charging systems for flooded lead acid often have a fixed float voltage setting of 14.40V (2.40V/cell), and a direct replacement with a sealed unit could spell trouble by exposing the battery to undue overcharge on a long drive. şeklinde bir de şerh düşülmüş...

    Ayrıca :
    www.varolan.com.tr/katalog/gel_jel_aku_kilavuz.doc

    www.geta-electronic.com/egitim/aküler.pdf
    http://www.hmyoelk.sakarya.edu.tr/bilgifazlasi/mixer/kuruaku.htm

    http://www.acdc.com.tr/tr/pdf/Yuasa-Aku-NP2.1-12.pdf
    "Charging For Float Standby Applications
    Charged at 2.275 volts per cell continuous. The battery will seek its own
    current level and float fully charged. However, users should be aware
    that when charging from fully discharged, the battery can draw an initial
    charge current of approximately 2cA. Care should therefore be taken to
    ensure that this initial charge current (if ungoverned) is within the
    output capability of the equipment. Final charge current at 2.275 volts
    per cell is typically between 0.0005cA to 0.004cA."
    bu linklerde , benim ezberimi bozdu biraz açıkçası. Ben de 14.4 diye biliyordum... Ama sanırım tavsiye edilen 13.8VDC imiş.
    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar peki laptop şarj aleti ile 12 volt 95 amper araba aküsü şarj edebilirmiyim arabayı çalıştıracak kadar etse yeter




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UğurDankı

    arkadaşlar peki laptop şarj aleti ile 12 volt 95 amper araba aküsü şarj edebilirmiyim arabayı çalıştıracak kadar etse yeter

    Alıntıları Göster
    Şarj edebilirsiniz ancak epey uzun sürecektir.
    100Ah olarak kabul edelim , tavsiye edilen şarj akımı 10A ile 10 saat sürecektir. Laptop adaptörünüzün 4.74A lik olsa , tedbir olarak ( çünkü uzun süre şarj yapılacaktır ! ) 4A ile şarj etseniz 100/4=25 saatte full şarjı yapacaktır. Adaptörün çıkışına 1.2 Ohm / 20W ( min. !!! ) lık bir de direnç seri bağlayarak aküye girmeniz gerekecek. Saat kavramı çok önemli olmayacaksa 2A ile 50 saatte ve 1.2Ohm / 5W lık ( min. !!! ) bir dirençle işlemi yapabilirsiniz. Arabayı çalıştırabilmek için akünün % kaçının dolu olması gerektiğini bilemiyorum. Bu sebeple , verilen %100 lük şarj sürelerini , gereken yüzde kadar azaltabilirsiniz. Mesela %50 doluluk yeterli ise 2A de 25 saat , 4A de 12.5 saat kadar bir süre işinizi görecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UğurDankı

    arkadaşlar peki laptop şarj aleti ile 12 volt 95 amper araba aküsü şarj edebilirmiyim arabayı çalıştıracak kadar etse yeter

    Leptop adaptörü ile şarjda elbette kısa sürede şarj edersiniz.Burada istenmeyen durum adaptör devamlı max. akıma maruz kalacağından 10-15 dk.da bir dinlendirmek soğutmak gerekir.Daha doğrusu dış kabın ısınma durumuna göre mola vermelisiniz.

    Neden kısa sürede diyorum?Çünkü 95Amper boş aküye vereceğiniz 19V-4,7A=90W/12V=7,5Amper akımla şarj ediyorsunuz demektir.
    Daha da açıkçası,voltajı yüksek de olsa aküye verilen akımın gerilimi akü tarafından (akünün şarj olma direncine binaen)hemen regüle edilir.
    Vel hasıl,kısa sürede şarj eder,adaptörün ısınmasını takip ederek,adaptörün bozulmamasına dikkat etmenizi tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    quote:

    Orijinalden alıntı: UğurDankı

    arkadaşlar peki laptop şarj aleti ile 12 volt 95 amper araba aküsü şarj edebilirmiyim arabayı çalıştıracak kadar etse yeter

    Leptop adaptörü ile şarjda elbette kısa sürede şarj edersiniz.Burada istenmeyen durum adaptör devamlı max. akıma maruz kalacağından 10-15 dk.da bir dinlendirmek soğutmak gerekir.Daha doğrusu dış kabın ısınma durumuna göre mola vermelisiniz.

    Neden kısa sürede diyorum?Çünkü 95Amper boş aküye vereceğiniz 19V-4,7A=90W/12V=7,5Amper akımla şarj ediyorsunuz demektir.
    Daha da açıkçası,voltajı yüksek de olsa aküye verilen akımın gerilimi akü tarafından (akünün şarj olma direncine binaen)hemen regüle edilir.
    Vel hasıl,kısa sürede şarj eder,adaptörün ısınmasını takip ederek,adaptörün bozulmamasına dikkat etmenizi tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster
    Tabi bir önemli husus da akü voltajını bir M.metre ile devamlı takip edeceksiniz.Çünkü belirli miktar şarjdan sonra akü voltajı ani yükselebilir.Ör;akü biraz eskidir,eskilik durumuna göre kısa sürede voltaj yükselir gibi.

    İşte her halukarda oto. şarj devreleri ile akü şarjı uygun olandır.Leptop adaptörü vb. durumlar geçici çözüm ve tecrübe ister,takip ister,aküye akımı verince başında beklemek ister.

    Birde araya uygun direnç atılsın diyenler olabilir.Bu durumda kısa süre şarj beklenemez tabi.Dirençle şarj geciğir yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    quote:

    Orijinalden alıntı: UğurDankı

    arkadaşlar peki laptop şarj aleti ile 12 volt 95 amper araba aküsü şarj edebilirmiyim arabayı çalıştıracak kadar etse yeter

    Leptop adaptörü ile şarjda elbette kısa sürede şarj edersiniz.Burada istenmeyen durum adaptör devamlı max. akıma maruz kalacağından 10-15 dk.da bir dinlendirmek soğutmak gerekir.Daha doğrusu dış kabın ısınma durumuna göre mola vermelisiniz.

    Neden kısa sürede diyorum?Çünkü 95Amper boş aküye vereceğiniz 19V-4,7A=90W/12V=7,5Amper akımla şarj ediyorsunuz demektir.
    Daha da açıkçası,voltajı yüksek de olsa aküye verilen akımın gerilimi akü tarafından (akünün şarj olma direncine binaen)hemen regüle edilir.
    Vel hasıl,kısa sürede şarj eder,adaptörün ısınmasını takip ederek,adaptörün bozulmamasına dikkat etmenizi tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Çünkü 95Amper boş aküye vereceğiniz 19V-4,7A=90W/12V=7,5Amper akımla şarj ediyorsunuz demektir.


    Diyelim 24 v 5 amper adaptörümüz var ve akımı 5 amperde sınırlı . Biz bunu 12 volta düşürsek ;

    Direnç ile ,
    dc-dc smps ile ,
    dc-dc step down konvertör ile ,

    kaç amper alabiliriz ?
    untayk hocam sizdende cevap bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 20playback -- 30 Aralık 2012; 11:11:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Çünkü 95Amper boş aküye vereceğiniz 19V-4,7A=90W/12V=7,5Amper akımla şarj ediyorsunuz demektir.


    Diyelim 24 v 5 amper adaptörümüz var ve akımı 5 amperde sınırlı . Biz bunu 12 volta düşürsek ;

    Direnç ile ,
    dc-dc smps ile ,
    dc-dc step down konvertör ile ,

    kaç amper alabiliriz ?
    untayk hocam sizdende cevap bekliyorum

    Alıntıları Göster
    Şimdi Osman;Aslında sen,iyide 4,7A akımlı bir adaptör nasıl 7,5A akım verebilir demek istiyorsun biliyorum.

    İşte,şu vereceğim tekniğe dikkat et,unutma;(haa bak bana sopa gösterme korkuyorum)

    Voltaj ve akım ayarlı da olsa güç kaynakları ile gereğinden daha da düşük omaj yük çalıştırıldığında kaynak hat voltajını hemen istenilene yükseltmeye çalışır.Akabinde akımı ayarlar.
    Daha açık bir örnek olması açısından sana bir soru;senin 24V-5A akımlı güç kaynağı ile;12V-15A yük çalıştırmaya çalışırsak voltaj ve akım ne olur?
    İşte bu soruyu çözdüğünde konuyu da net anlamış olursun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Şimdi Osman;Aslında sen,iyide 4,7A akımlı bir adaptör nasıl 7,5A akım verebilir demek istiyorsun biliyorum.

    İşte,şu vereceğim tekniğe dikkat et,unutma;(haa bak bana sopa gösterme korkuyorum)

    Voltaj ve akım ayarlı da olsa güç kaynakları ile gereğinden daha da düşük omaj yük çalıştırıldığında kaynak hat voltajını hemen istenilene yükseltmeye çalışır.Akabinde akımı ayarlar.
    Daha açık bir örnek olması açısından sana bir soru;senin 24V-5A akımlı güç kaynağı ile;12V-15A yük çalıştırmaya çalışırsak voltaj ve akım ne olur?
    İşte bu soruyu çözdüğünde konuyu da net anlamış olursun.

    Alıntıları Göster
    hem kaynak hemde yük yanar herhalde . Bilmiyorum... ama kötü şeyler olur

    düzenleme : kaynaklar acmi? dcmi ? trafolumu ? akımları sınırlanmışmı ? yük rezistansmı yoksa akımı sınırlanmış bir yükmü ? kaynak kontrol entegreli bir smpsmi ? Kuru kuru soru yaw .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 20playback -- 30 Aralık 2012; 11:48:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    hem kaynak hemde yük yanar herhalde . Bilmiyorum... ama kötü şeyler olur

    düzenleme : kaynaklar acmi? dcmi ? trafolumu ? akımları sınırlanmışmı ? yük rezistansmı yoksa akımı sınırlanmış bir yükmü ? kaynak kontrol entegreli bir smpsmi ? Kuru kuru soru yaw .

    Alıntıları Göster
    Olmuyor Osmaan,sallama,yazılılarda da böyle sallarsan üüüf...
    Biraz daha düşün..çözersin sen..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Olmuyor Osmaan,sallama,yazılılarda da böyle sallarsan üüüf...
    Biraz daha düşün..çözersin sen..

    Alıntıları Göster
    Teorik olarak 24x5=120W max güç verebilen bir devreden , tüm kayıplar dahil aynı gücü alırsın. Atıyorum , düşürücü devrenizin tüm kaybını %10 FARZETSEK ! , 12W kayıp olur ( verimli bir devre ile bu değer değişir , seri devrede bu değer artar. Bu sebeple net birşey söylenemez devre şeması yok ise ortada ! ) yani 12VDC den alabileceğiniz güç 120-12=108W güç alabilirsiniz teorik olarak. Bu da 108/12=9A eder. Yani çekebileceğin akım tamamen araya koyacağın devrenin türüne ve verimliliğine bağlıdır. 3525 li ve ferrit trafolu bir devre yaparsanız kayıp çok az olur , 7812+transistörlerle yapacağınız bir devrede kayıp aşırı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Tabi bir önemli husus da akü voltajını bir M.metre ile devamlı takip edeceksiniz.Çünkü belirli miktar şarjdan sonra akü voltajı ani yükselebilir.Ör;akü biraz eskidir,eskilik durumuna göre kısa sürede voltaj yükselir gibi.

    İşte her halukarda oto. şarj devreleri ile akü şarjı uygun olandır.Leptop adaptörü vb. durumlar geçici çözüm ve tecrübe ister,takip ister,aküye akımı verince başında beklemek ister.

    Birde araya uygun direnç atılsın diyenler olabilir.Bu durumda kısa süre şarj beklenemez tabi.Dirençle şarj geciğir yani.


    Çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UğurDankı

    quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Tabi bir önemli husus da akü voltajını bir M.metre ile devamlı takip edeceksiniz.Çünkü belirli miktar şarjdan sonra akü voltajı ani yükselebilir.Ör;akü biraz eskidir,eskilik durumuna göre kısa sürede voltaj yükselir gibi.

    İşte her halukarda oto. şarj devreleri ile akü şarjı uygun olandır.Leptop adaptörü vb. durumlar geçici çözüm ve tecrübe ister,takip ister,aküye akımı verince başında beklemek ister.

    Birde araya uygun direnç atılsın diyenler olabilir.Bu durumda kısa süre şarj beklenemez tabi.Dirençle şarj geciğir yani.


    Çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için

    Alıntıları Göster
    Bende teşekkür ederim,kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UğurDankı


    Çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için

    untayk hoca da teşekkür ediyor verdiğiniz bilgiler için
  • Yazılanlardan anlamadım. Şunu sormak istiyorum. 12 volt 400mA lik sıradan bir adaptör ile akü 12v60a araç aküsü şarj olur mu. Olursa ne kadar sürer. Akü tamamen boş aracı çalıştıramıyor. 1 kere marş alsa yeterli benim için. Full dolmasına gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akuyle ilgili cok az bilgim oldugu halde 400 mA ile sarj gunler alir diyebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.