Şimdi Ara

1998 Model Passat 1.8 t otomatik Çözülemeyen Sorun

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
3.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. 1998 model passat 1.8t var. Araç otomatik vites. Motor şanzuman 8 9 ay önce sıfır yapıldı. Soğuk havada sabah ilk marşta şanzuman kendini korumaya alıyor. 1 2 dk çalıştırıp marşı kapatıp tekrar açınca düzeliyor. Aynı sorunu yolda giderken klimayı açıyorum, farları açıyorum en son sunroofu açınca da şanzuman arızaya düşüyor ve kendini korumaya alıyor. Araca sıfır akü taktım, elektrik tesisatına baktık bir şey bulamadık. Araçta arızaya düştüğünde "00543 maksimum devir aşıldı" arızası veriyor. Klimayı, farları açıp sunroofu da çalıştırınca arabanın devir saati durduğu yerde 7 bin devire yükselip geri aşağı iniyor. Bu sorun neden kaynaklanır çözemedik. Şanzıman beynine baktık sorun yok. 3 tane şanzumancı gezdi araba, şanzumanda sorun yok. Araca binerken bir sorun teşkil etmiyor. Satacağım böyle satmak istemiyorum. Bunu nasıl çözebiliriz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caner198916 -- 23 Eylül 2022; 21:16:52 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1998 Model Passat 1.8 T Otomatik Şanzıman Çözülemeyen Sorunu

    1998 model Passat 1.8 T otomatik şanzıman, bazı yaygın arızalara eğilim göstermektedir. Bu arızalar, sürüş deneyimini olumsuz etkileyebilir ve ciddi onarım maliyetlerine yol açabilir.

    Yaygın Arızalar:

    • Kayma ve Titreme: Şanzıman vites değiştirirken kayma veya titreme yaşayabilirsiniz. Bu, yıpranmış debriyaj paketleri veya hidrolik sistemdeki sorunlardan kaynaklanabilir.
    • Vitese Geçmeme: Şanzıman, bazı veya tüm viteslere geçemeyebilir. Bu, elektronik kontrol modülündeki arızalardan veya mekanik sorunlardan kaynaklanabilir.
    • Aşırı Isınma: Şanzıman, normal çalışma sıcaklığını aşabilir. Bu, düşük şanzıman yağı seviyesinden veya soğutma sistemi arızalarından kaynaklanabilir.
    • Yağ Sızıntısı: Şanzıman gövdesinde yağ sızıntıları görülebilir. Bu, contaların veya contaların hasar görmesinden kaynaklanabilir.

    Kronik Sorunlar:

    • Zayıf 01V Şanzıman: 1998 model Passat'larda kullanılan 01V şanzıman, yüksek torklu 1.8 T motor için yeterince dayanıklı değildir. Bu, erken şanzıman arızalarına neden olabilir.
    • Mechatronic Birim Arızaları: Şanzımanın mekatronik birimi, elektronik ve mekanik parçaları içerir. Bu birimin arızalanması, bir dizi farklı şanzıman sorununa neden olabilir.

    Çözümler:

    Çözülemeyen şanzıman sorunları yaşarsanız, yetkili bir servis merkezine başvurmanız önerilir. Olası çözümler şunları içerebilir:

    • Şanzıman sıvısını değiştirme veya ekleme
    • Aşınmış parçaların değiştirilmesi
    • Elektronik kontrol modülünün değiştirilmesi
    • Mechatronic biriminin yeniden inşası veya değiştirilmesi

    Önleme:

    Passat 1.8 T otomatik şanzıman sorunlarını önlemek için aşağıdaki önlemler alınabilir:

    • Düzenli şanzıman bakımı yapma
    • Şanzıman sıvısını üreticinin önerdiği aralıklarla değiştirme
    • Aşırı yükleme veya sert sürüşten kaçınma
    • Şanzıman uyarı ışığı yandığında derhal servise gitme
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İnternette şöyle bir şey bulup çevirttim. ''00543 kodu "Maksimum motor devri aşıldı" anlamına gelir. Yani bilgisayar, motorun bir çalışma hatası nedeniyle 7200 RPM'yi aştığını tespit etti. Sadece aracı çalıştırdığınız ve yedeklediğiniz için motorun aslında o kadar yüksek devirde olmadığı varsayılır. Motorun etkinleşen hasar önleme sisteminde bazı arızalar olabilir. Devir kesici sorunlara neden olabilir veya bağlantısı kesilmiş olabilir. Motor iletişimine aktarım zayıf olabilir. Gaz kelebeği de sorun olabilir. ECM bu hesaplamaların çoğundan sorumludur ve başarısız olabilir. Bu sorunlar tipik olarak karmaşıktır ve muhtemelen bir profesyonel tarafından denetlenmelidir.


    Ayrıca birisi Kam mili sensörü ile ilgili olabilir demiş.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D-Assault -- 30 Eylül 2022; 12:8:59 >
  • https://vwts.ru/vw/b5/vw-passat-b5-motronic-injection-1-8-ltr-eng.pdf


    burada passat hata kodları ve çözümleri ile ilgili servis bakım kılavuzu var. Bir incele istersen

  • Araç 3 4 gündür iyi bir elektronikçide, üzerinde çalışılıyor. Araçta hiç bir arıza bulunamadı. Şanzuman beyni denenecek araca ama hiç ümitli değilim.

  • Hocam elektronik değil bence sorunun. Hava akış metre, ekzantirik ve kam sensörleri, hava kütle ölçer, şanzıman çıkış devir ölçer, şanzıman giriş devir ölçer bence bakman gereken yerler.


    Burada senin sıkıntın motorun gücünü hesaplayamaması ve bundan dolayı şanzımanı korumaya alması. Kendin söylemişsin zaten kendini 7200 devirde zannediyor diye.


    Bu saydığım sensörler bozuk olsa bile arıza kaydına girmeyen sensörler ki zaten normalde çoğunun her 90K veya 120K kilometrede değişmesi lazım ama bizim akıl işte bozulana kadar devam. Bu sensörler aslında sarf malzeme.


    Birde sağ kapının alt sütünundan bir kablo demeti gider, orada çeşitli ekler var orada sarı bir kablo var şanzıman sinyali ile alakalı ve fabrikadan ekli olarak geliyor. Onun ekinin oksit yapıp iletişimi kesmiş olmasıda çok olası o demeti bir kontrol ettirin.


    Şunuda unutmayın ECU tarzı elektronik kartlar dışarıdan kasıtlı bir müdahale olmazsa inanın o araçta bozulacak son yerler.





  • Hocam tesisat komple ölçüldü tesisatta bi skıntı çıkmadı. Usta bir şanzuman beyni deneyecek bugün yarın o da olmazsa en uygun sensörden değiştirmeye başlayacağım bakalım.

  • Arızanızın alternatör kaynaklı olma ihtimali çok yüksek bence önce alternatöre baktırın.

  • Hocam bütün tesisat ölçüldü, hiç bir sorun gözükmüyor elektrik sisteminde. Bende anlamadım, sorunda çözülmedi.

  • konu dışı ama araca sahibinden den baktım performanslı bir araç gibi gözüküyor.

  • beyin veya rölanti sensorune bakmak lazım. veya sunroofun sigortayı söküp bir bakmak lazım o şekilde kullanınc ayapıyor mu.

    bir de araç çeyrek asırdır bu dunyada, aracın üretim yılında doğan çocuklar üniversiteyi bitirdi. bir d eo açıdan değerlendirmek lazım.

  • Abi böyle kıl sorunlar beni çıldırtıyor. Kim bilir nerede bir problem var sorunu kendim yaşamış gibi canım sıkıldı İnşallah çözülür

  • Aracı ww ana servisine götürüp teşhis koydurtun.


    Geçen uludağ otomotiv kanalında aynı arızayı veren citroen bir aracı iki günde her yerini değiştirerek adam edebildiler :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 29 Ekim 2022; 10:42:32 >
  • caner198916 C kullanıcısına yanıt

    her ustanın ölçtüğüne inanma. servis kitabına göre ölçün.


    2+2=4 kadar net bir sorun var arabamda farları ve klimayı açınca şarj voltajı 12 volta kadar düşüyor.

    elektrikçi ölçtü normal diyor.

    şarjı kendim söktüm. konjektörü kendim değiştirdim. arabada neyi açarsam açayım 14.40v sabit.

  • caner198916 C kullanıcısına yanıt
    Yeniden merhaba; Bildirim gelmediği için geç cevap veriyorum bunun adına kusura bakmayın.

    Tesisatı ölçerek geçici sorunu çözemezsiniz. Bu sorun daimi olarak var olmadığı için tesisat kontrolü sağlıklı bir sonuç vermez zira misal yeni nesil araçların konjektörlerinde lin2d uçlu araçlara çokça bu tarz yanlışlıklar yapıldı, konjektörlerin çıkış uçları tutuyor diye bir çok araca yanlış konjektör takıldı maalesef ülkemizde yeterli bilgi olmadığı için konjektör içindeki id protokolü farklı oluyor ve bu da zamanla silecek motorunun bozulmasından tutun, aracın performanslı kullanımda sarj kesip kontak açıp kapatınca tekrar düzeldiği için çözümlenemeyen bir çok soruna neden oluyordu.

    Sizin aracınızdaki soruna gelince, alternatörünüzün “W” çıkış ucu var bu devir saatine bağlı. Alternatör aşırı yük altında kaldığında devir çıkış ucu sapıtıyor bu da beyin tarafından aracınızın korumaya alınmasına sebep oluyor. Alternatör tamiri yeterli gelmeyecek yenisini almanız gerekmekte.

    Bu arada beyin için işlem yapabilirler, bu durumda da sorununuz geçici çözülecektir zira beyin tamiri yaparken kullanılan direnç, transistör, kapasitör vs genelde orijinal kapasitenin bir miktar üzerinde olduğundan dolayı, beyindeki tolerans artacağı için aracı korumaya almayacak tâ ki ilk uzun yol seyahatinize çıkana kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 1 Kasım 2022; 22:2:29 >




  • Arkadaşlar sorun motor beyninde çikti. Tekrar başka bir beyin denedik, şükür düzeldi araba

  • caner198916 C kullanıcısına yanıt

    Geçmiş olsun. Güle güle kullanın

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.