Şimdi Ara

2001 BMW 3.20dizel veya benzinli almak istiyorum. Yardım ve Öneri?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
13.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Yaklaşık 4 ay önce aldığım bir aracı bakım, yakıt masrafı ve ihtiyacımın fazlasında oldugu için elimden çıkartıyorum. Gecenlerde bir akrabamızın 2005 model 3.20d sini sürme imkanı buldum. Gercekten gerek konforu gerek donanımı gereksede aracın performansı ve yakıt tuketımınden cok ama cok memnun kaldım. Sattıgım arac ıle bırlıkte 30 ile 37 bin tl arasında bir butcem olacak. Bende hem tasarımı hosuma giden benzer (aynımı bılmıyorum) kasadan bir 3.20 almak istiyorum.

    Butceme uygun fıyatlara ya donanımlı fakat benzınlı, yada az donanımlı ve 2000 model dizel alternatıflerı cıkıyor karsıma. Bilen arkadaslara sorularımdan ilki 2005tekı 2.0 motorun 2000 yada 2001den performans olarak ne kadar farklı oldugu ve bu acıgı chıp yada benzerı oynamalarla kapatabılıyormuyuz? ıkıncı sorumda bu bmwlerın dızel ve benzın arasındakı yakıt tuketımı farkı yıllık 10.000 km yapan bırı ıcın kabul edılebılır cınstenmıdır?

    cok tesekkur ederım sımdıden ılgılendıgınız ıcın.

    Edit: Konu ismi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Larkyn -- 2 Mart 2011; 10:11:55 >







  • Hocam 4 ay önceki aracı satıyorum demişsin ama sanırım cabrioyuda satıyorsun. Rengi TR'de hala tekse sahibindende bir ilan var.
    Bahsettiğin senelerdeki kasa çok güzel ama hem dizeli çok gürültülü çalışıyor hemde aradaki farkı chiple kapatarak 184 lük performansı elde edebileceğini sanmıyorum.
    LPG düşünürsen uygun fiyata güzel araçlar var. Birde bütçeyi az arttırıp makyajlı kasa almanı öneririm.
  • Cevabiniz icin tesekkur ederim. Evet alfa spider cabrioyu da satiyorum ilan uzun bir suredir yayinda. Ancak o araci cok cok sevdigm ve cok cok ozel baktigim icin orada yazan fiyati pazarliksiz nakit veren olursa satarim diyede ekledim. Yoksa cok sukur satma ihtiyacim yok. Aracima ettigim masraflar zaten kendi kadar olmustur :) daha bugun 1000 tlye yakin bakim ekzos ve 2 lastik aldim :) onu seviyorum.

    Bmwye gelecek olursak lpg pek dusunmuyorum. 10.000 kmyi gecmeyecegim. Ayrica 2005 kasalardaki motor 150 beygir diye biliyordum ben?
  • E46 kasada dizel tavsiye edilmiyo hocam,kronik turbo,enjektör,intercooler,pompa seti değişiyor,arkadaşım aldı,12 milyar masraf etti,araçtan ettiği zararı saymıyorum bile,üstelik 2 yıl içinde:(
  • hmm anladım yani dizel modeller biraz sakat diyorsunuz :/

    peki benzinli motor performansı ve 2005 kasadaki motor ile olan farkından bana biraz bahsedebilecek birileri varmıdır :) 2005 teki 3.20d den ben 2001 3.20i yada ci alırsam hissedilir derecede performans farkı olurmu veya bu fark oynamalarla kapanabilirmi? cunku benım kullandıgım aracta hıcbır oynama yoktu. 130bin kmdeydi ve canavar gibiydi. sizin yorumlarınıza göre kısmetse bu ay içerisinde halletmek istiyorum. Hoşuma giden 3.20i ler ve 3.20d ler buldum 120-160 bin km aralıgında bakımlı gozuken.

    wikipediada buldugum bilgide kafamı karıstırdı. burada

    1998-2000 320i - 2.0 L M52B20 T, 150 PS (110 kW)
    2000-2006 320i - 2.2 L M54B22, 170 PS (125 kW)

    1998-2001 320d - 1951 cc, 136 PS (100 kW)
    2001-2006 320d - 1995 cc, 150 PS (110 kW)

    verileri yer alıyor ve E46'ya 2001 yılında makyaj yapıldı deniyor. Şimdi bu seceneklerden 2001 model olanlar makyajlımı oluyor yoksa bazı 2001 ler mı makyajlı? Ayrıca sanırsam 2000 model benzinli 3.20'ler benim istediğim motor gücüne sahip ben bu verilerden bunu anlıyorum. Ancak 2001 model dizeller 136 beygir yani ben dizel alacaksam istediğim motor 2002 modelde mi yer alıyor? wikipediada 1998-2001 arası 136 beygir derken 2001-2006 yada 150 beygir diyor. Bu arada kalan 2001 modeli hangi türe dahil nasıl anlarız arkadaslar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Larkyn -- 2 Mart 2011; 10:16:37 >




  • Evet arkadaslar konu hala guncel almak yada almamaklarda gidip geliyorum :)
  • Senede 10000 Km için eski dizel riskine girmeye gerek yok, BMW'nin benzinli motorları tam anlamıyla taş gibi motorlardır ve çok az sorun çıkartırlar, temiz bir 320 bulabilirsen alabilirsin. Bir süre kullan, yakıt masrafı fazla gelirse LPG taktırırsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cmanbaris

    Senede 10000 Km için eski dizel riskine girmeye gerek yok, BMW'nin benzinli motorları tam anlamıyla taş gibi motorlardır ve çok az sorun çıkartırlar, temiz bir 320 bulabilirsen alabilirsin. Bir süre kullan, yakıt masrafı fazla gelirse LPG taktırırsın.


    evet onuda dusundum her nekadar lpgye karsı asırı on yargılı olsamda sonucta ıkıncı duzgun bır aracım var. gereklı yerlere onunla gıderım dıye dusunuyordum. benzın masrafı cok gelırse sanırım lpg taktırabılırım ozamanda tutun tutabılırsenız benı

    pekı 2000 yada 2001 model benzınlı 3.20lerin performansları, 2005 3.20 dizel performansından nasıldır? alttamı kalır yoksa benzınlı olan daha mı kıvraktır? (otomatık vıtes)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Larkyn


    quote:

    Orijinalden alıntı: cmanbaris

    Senede 10000 Km için eski dizel riskine girmeye gerek yok, BMW'nin benzinli motorları tam anlamıyla taş gibi motorlardır ve çok az sorun çıkartırlar, temiz bir 320 bulabilirsen alabilirsin. Bir süre kullan, yakıt masrafı fazla gelirse LPG taktırırsın.


    evet onuda dusundum her nekadar lpgye karsı asırı on yargılı olsamda sonucta ıkıncı duzgun bır aracım var. gereklı yerlere onunla gıderım dıye dusunuyordum. benzın masrafı cok gelırse sanırım lpg taktırabılırım ozamanda tutun tutabılırsenız benı

    pekı 2000 yada 2001 model benzınlı 3.20lerin performansları, 2005 3.20 dizel performansından nasıldır? alttamı kalır yoksa benzınlı olan daha mı kıvraktır? (otomatık vıtes)


    şuanki aracın ne ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: st0nejhen


    quote:

    Orijinalden alıntı: Larkyn


    quote:

    Orijinalden alıntı: cmanbaris

    Senede 10000 Km için eski dizel riskine girmeye gerek yok, BMW'nin benzinli motorları tam anlamıyla taş gibi motorlardır ve çok az sorun çıkartırlar, temiz bir 320 bulabilirsen alabilirsin. Bir süre kullan, yakıt masrafı fazla gelirse LPG taktırırsın.


    evet onuda dusundum her nekadar lpgye karsı asırı on yargılı olsamda sonucta ıkıncı duzgun bır aracım var. gereklı yerlere onunla gıderım dıye dusunuyordum. benzın masrafı cok gelırse sanırım lpg taktırabılırım ozamanda tutun tutabılırsenız benı

    pekı 2000 yada 2001 model benzınlı 3.20lerin performansları, 2005 3.20 dizel performansından nasıldır? alttamı kalır yoksa benzınlı olan daha mı kıvraktır? (otomatık vıtes)


    şuanki aracın ne ?


    aslında degıstırebılecegım 3 arac var. eger ıstedıgım fıyata takas yada galerı ıle anlasabılırsem galeriler Alfa Romeo Spider'ımı satabılırler. Bu aracımı ilk olarak gozden cıkarabılırım her nekadar cok sevsemde. eger ıstedıgım fıyata gıtmesse joker hakkım olan 2000 model audi a3ümü verecegım. Bu kesinlikle satılacaktır daha 70 bin kmde. Birde Infiniti Q 3.0 ım var ancak cok ozel bır arac bunu satmayı dusunmuyorum. Alacagım bmwnınde benı tatmın etmesı gerekıyor infiniti kadar olmasada tabi onu pek kullanmıyorum zaten ayrıca o arac sırket uzerine.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Larkyn -- 3 Mart 2011; 13:56:31 >




  • evet arkadaslar konuyla pek ılgılenen cıkmadı sanırsam forum ahalısınde :D

    2001 model temız bakımlı gozuken otomatık dolu bır 3.20 dizel buldum ancak 175 bin kmde. ben daha once 200 bin kmlik arac bıle kullandım. sızce bu arac sorun cıkarırmı yoksa kac km cıvarlarına bakmam gerekır dersınız?
  • e46 kasa 320d araclar 2001 ylinda makyajla beraber 136 beygirden 150 beygire ciktilar ama daha sorunlu oldular. ozellikle ne kadar bakimli olursa olsun turboyu yeme ozellikleri olmasi dezavantaji ama eger bir turbo degisimini sorun etmeyecekseniz bakimli bir arac sizi memnun edecektir. 2003 sonlarindan itibaren turbolari korumaya yonelik dizayn degisiklikleri yapildi yani motor acisindan en guvenilir 320d hangisi dersen 2001 makyaj oncesi ve 2004 model sonralari diyebilirim.

    Ayrica 2001 sonrasi manifoldda bulunan swirl flap(turkcesini cikaramadim simdi) lar denilen parcalarin kirilip motoru perte cikarma tehlikesi var bu yuzden alirsaniz onlari sokturmeniz gerekecektir. emisyonu dusurmek amacli oldugundan sokturmenin bir zarari yok.

    320d lerde breather filter denilen filtre var. bu filtre duzenli degismemisse turbonun hayati daha da kisa oluyor. bu yuzden yetkili servis bakimli olmayan aralarda gozden kacmis olma ihtimali yuksek bu degisikligin.

    e46 kasa guzel konforlu ve yakisikli bir arac ama cok sorunsuz bir arac degil. motorlari yuksek kmlere dayanikli ozellikle benzinli sirali 6 silindir motorlar ama suspansiyon, sogutma sistemleri, subframe gibi parcalari cok kirilgan ve turkiyede ozellikle 18" jantlarla kullanilmis bir e46 nin suspansiyonlarinin cok dayanmasi mumkun degil.

    Subframe crack sorunuda arka koltugun altina denk gelen bolgede alttan gorulebilecek bir yarik olusma ihtimali var. Bu yarik kalkislarda sese sebep olmakla veraber gittikce buyuyor . Tamamen bmwnin dayaniksiz malzeme kullanmasi sebebiyle olusan bir sorun ve bmw 10 yasina kadar olan araclarinda bunu ingilterede bedava tamir ediyor(2000 sterlin civari bir faturasi var). Bunu da almadan mutlaka kontrol ettirin

    Eger az km yapiyorsaniz bende benzinli tavsiye ederim ama 6 silindir olanlari(316, 318,318ci ve 320d ler 4 silindir modellerdir).
    2001 makyaj oncesi bulabileceginiz en ufak 6 silindirli secenek 320i 2.0lt 150 hp. Arkadan cekisli ve agir bir aracta bu motor manual vitesle 10 sn gibi bir 0-100 km performansina sahip. Otomatik olanlar daha yavas olacaktir.

    Ama bu motorlar zaten 0-100 den cok 100-180 performanslari ile zevk verir. Cok zevkli otoban surusu saglayacaktir yuksek suratlerdeki verdigi hisle. Tabii bu hissi alabilmeniz icin kirilgan yapidaki suspansiyona iyi bakmaniz lazim yoksa direksiyonda titremeler insani sinir edebilir

    2001 de makyajdan sonra en kucuk 6 silindirli motor 2.2 lt 170 hp motordur daha iyi performansi vardir ama 325i de bulunan 2.5 lt 192 hp motorlar ayni yakarken onun kadar hizli degildir.

    Yakit tuketimi 2.0 lt 6 silindirlerde 9-13 lt/100 km arasi olacaktir otomatik vitesle. Dizel 7-9lt/100 km civarinda.

    Ama bu araclarda yakit tuketiminden once bakim masraflarini iyi hesaplamak ve alirken bu kasa bmwleri iyi bilen birisine araci incelettirmek lazim.

    Hep kotu taraflarini sayip haksizlik etmeyeyim. yuksek hizda verdigi zevk ve stabilite acisindan cok farkli araclar bunlar ve daha yeni(e90-e92) modellere gore yetkili servise bagimliliklari daha az eger disarida bakim yaptiracaksaniz. Ama bu araclarda alirim yagini benzinini koyar giderim demek cok iyimser bir yaklasim olur.

    Insallah yardimi olmustur




  • cevabınız ıcın cok tesekkur ederım tekrar tekrar okudum

    iyi bir servise belkide borusana direk ekspertiz yaptırmak gerekıyor sanırsam. tek anlamadıgım 2001 modellerin dizel olanları "2001 ylinda makyajla beraber 136 beygirden 150 beygire ciktilar" dediğinizmi yoksa 2002 modellermi bu yeni motoru kullanıyor? benim incelediğim 2001 modellerin hepsi bu 150 bglik motorlu olanlarmıdır yani?
  • selam 2005 model 5.20 BMW aldım aracda arıza ekranında arada çıkan bir yazı var bununla alakalı ankarada 5 özel servise gittim hepsi farklı şeyler söylediler bununla alakalı yardım istiyorum ekranda yazan yazı ( ıncreased battery discharge while stationary electrical consumers may have been switched off ın the event of recurrence have the system checked by. yazıyor. ardımcı olursanız çok sevinirim .
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.