Şimdi Ara

2005 RENAULT CLIO SYMBOL İLE TAM 10 YIL 144418 KİLOMETRE İNCELEMESİ (GÜLE GÜLE)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
94
Cevap
0
Favori
3.971
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar. Bir inceleme de ben yapayım. İnceleme konuğumuz 2005 model 1.4 benzinli 75 HP / 8 valfli Authantique donanımlı ve klimalı Renault Clio Symbol. Kendisi ile tam 10 yıl önce 14.10.2004 günü 14yıldır ilk sahibi olarak kullandığım 1990 model siyah Şahin arabamı takas olarak verip Kemal Tepretoğullarından alarak başladı serüvenim. Tam 144418 kilometre yol yaptım 14.10.2004 gününden bu güne. Arabam ile Trabzon'a, Safranbolu'ya, Sinop / İnceburun'a, Çanakkale'ye, Ayvalığa, Bodrum'a, Marmaris'e, Alanya'ya gittim. Son 7 yıldır her yaz Bodrum'a gidiyorum. Benden başka kullanan yok arabayı. Ev halkı ise tatilden tatile biner, onun haricinde benden başka binen olmaz. Bir de işte annem hafta sonları bir yere gidecek ise o biner.

    İçini her daim temiz tutarım. Periyodik olarak ıslak mendil ile temizlerim koltukları, ön konsol ve kapının gri aksamlarını. Dışını 3 yıl öncesine kadar kendim yıkıyordum ama artık dışarı da yıkatıyorum ve yıkattıktan sonra kendim ayrıcana evin önünde kuruluyorum. Yani su izlerini ve camlarda ki bez izlerini kendim kurulayarak gideriyorum. Direksiyon simidinde bir soyulma, deforme olmadı. Ancak ben geçen yıl bir araba da görmem üzerine direksiyonumu deri kaplattım. Hakiki deri olup BMW ve Mercedes arabalar da kullanılan deridir. 170 lira tuttu ve 5 saat sürdü ve söküldü direksiyon. Peşinden vites kolu ve körüğünü de 2009 model Symbol Expression donanım da ki deri topuz ve körük ile Renault servisinde değiştirdim.

    Bu 10 yıllık süreçte doğal olarak triger kayışlarını ve devir daim pompasını değiştirdim. En son triger kayışını 2 yıl önce 125 bininci km'de değiştirdim. Arka fren merkezi 95 bininci km'de 2012 yılında değişti. Yine 2012 yılında 115 bininci km'de boğaz kelebeği değişti. Debriyaj balatam halen aynı. 2 kez fren disklerim değişti. İlki 2010 yılında 60 bin'de, ikincisi ise 2012 yılında 125 bininci km'de. Klima kompresörünü ise bu yıl Ağustos ayında değiştirdim 141 bininci km'de. 2.500 lira verdim klima kompresörüne. Belki çok para diyeceksiniz ama kafam rahat.

    Arabamın bakımlarını ilk 4 yıl Kemal Tepretoğullarında yaptırdım. 2010 yılından beri evime yakın olan Gözdem Renault Servisinde yaptırıyorum ve gayette memnunum. İçim rahat, kafam rahat.
    Bu 10 yıllık süreçte iki kez lastik değiştirdim. Aldığım da Goodyear GT2'ler vardı. İlk olarak 2009 yılında 41 bininci km'de değiştirdim lastikleri ve Bridgestone B330 EVO aldım. Gayet memnun kaldım. İkinci değişimi ise 2012 yılında 116 bininci km'de yaptım ve yine Bridgestone B330 EVO aldım.

    Arabama 3 kez boya koruma yaptırdım. İlk korumayı 2004 Aralık ayında. İkinci korumayı 2006 yılı Aralık ayında ve üçüncü korumayı 2009 yılı Aralık ayında yaptırdım. MALCO ürünü kullandım ve KOZCAR diye bir yere yaptırdım Acıbadem'de. Ancak sağlık sorunu nedeni ile KOZCAR kapandığı için ilerleyen yıllar da korumayı yeniletmedim. Zaten vakit de bulamadım.

    Bu 10 yıllık süreçte 2 kazası oldu arabamın. Birincisini ben kendim yaptım. 2009 yılında Kurban bayramı arefesinde Libadiye caddesinde sıkışık trafikte ilerlerken radyo ile oynarken önde ki kamyonete vurdum. Ön kaput yamuldu o kadar. Kamyonete bir şey olmadı ve el sıkıştık gitti yoluna. Bayram ertesi benim ön kaput kaskomdan değişti. Kemal Tepretoğullarında boyandı ve değişti.
    İkinci kaza ise 2011 yılında Aralık ayında Ataköy / Galleria önünden sahil yoluna çıkmak için beklerken bir Honda Jazz'ın vurmasıy ile oldu. Arka sağ çamurluk, arka tampon karşı tarafın sigortasından benim sigortama rücu edilerek boyandı. Bagajın içinde ki hafif göçük düzeltildi. Bunu da Gözdem Renault Servisin boya bölümünde yaptırdım.




    Gelelim arabanın artılarına. Çok artısı yok. Boyutları bana yetiyor. Arabanın boyu kadar dar yerlere rahatça girip çıkabiliyorum. Kliması var, direksiyon altından kumandalı radyo/teyp var. Hareket ettikten sonra kapılar otomatik olarak kilitleniyor. İstersem devre dışı bırakabilirim. Rezistans mesela arka cam buğusunu dağıtınca kendisi kapanıyor. 50 litre benzin deposu var. Bir depo ile İstanbul içinde 550 – 600 km yol yapabiliyorum. Şehirler arası yolda ise 700 – 750 km. Yol yapabiliyorum 110 – 120 km/h ile.

    Eksi yönlerine gelirsek. Bir kere araba dar. Arkası özellikle 1.70'den uzun boylular için rahatsız edici. Yol tutuşu sınırları zorlamazsan iyi. Onun dışında savrulmaya müsait özellikle boşken. 140 üstü hız bu araba için tehlikelidir. Tabi çıkmadım değil. Boş yolda tek başımayken ve hava da rüzgar yokken 30 saniyeyi geçmeyecek şekilde 180'e çıktım. 120 – 140 ideal hızdır bu araba için. Motor sesi 120'den sonra uğultu şeklindedir. Anahtar üzerinde mevcut uzaktan kumanda ile kapıyı açarken veya kaparken çıkan tak sesi ile yanından geçen yaya korkabilir. Devir saati yok göstergede. O zaman bir üst donanımda alınıyordu almadım. Tavan tutamakları sadece ön sağ yolcu tarafında var. Bagaj lambası var ama torpido lambası yok. Arka sis lambası sol taraf da var sadece. Mesela benim 90 model Şahinim de torpido lambası vardı, arka sis lambası çiftti.

    Gelelim motor performansına. Bu araba zaten bir performans arabası değil. Ama gitmeyen bir araba da değil. 5. vites ile 70 km/h ile gayet sorunsuz seyredebiliyorum. Mesela Manisa'dan İzmir'e girişte ki Sabuncubeli rampasını 3. ve 4. vitesler ile gayet sorunsuz çıkabiliyorum. Tabi rampayı çıkarken klimayı kapıyorum. Klima performansı da tatminkar. 4. kademe de çalıştırmadım şahsen gerek İstanbul'da gerek Bodrum sıcağında gerek 2007'de gittiğim Antalya sıcaklarında. 2. ve 3. kademe gayet yeterli soğutma yapıyor.

    Arabanın tüm servis kayıtları Renault servisinde olduğu gibi kendi tuttuğum Excel tablomda da mevcut. Hatta ilk 1000. km'ye, 10000. km'ye, ….... 50000. km'ye, 60000. km'ye, 100000. km'ye....... 140000. km'ye hangi tarihte ve nerede girdiğim de o tablo da yazar.

    Silecek lastiği olarak VALEO kullanıyorum. BOSCH silecek alıyordum ilk zamanlar ama bir müddet sonra gürültü yaptığı için VALEO tercih ediyorum.

    Jant kapakları konusunda hassasımdır. Belki bir 10 sefer değiştirmişimdir takım halinde kapakları. Çünkü bazen isetm dışı kaldırıma sürtünme olduğunda veya ne bileyim bir taş fırlayıp kapağı çizdiğinde o kapağı değiştiriyorum hemen.

    Benzini Shell'den alıyorum sürekli. Onun haricinde bir firmadan almadım.

    Arabamı 14.10.2004 günü 20.500.000 liraya almıştım. Günümüz araba fiyatları uçtuğundan ve şu an araba alacak imkanım olmadığından en az bir 5 yıl daha binerim diyorum. Belki bu 10 yıl da olabilir belki 3 yıl da olabilir. Şartlar ne gösterir bilemem ama şu an değiştiremem. Ancak değiştirecek olsam hiç düşünmeden 1.6 benzinli 2014 model Toyota Corolla alırdım.

    İşet böyle arkadaşlar. 10 yıldır Renault'um ile 144418 kilometre. Zaten hedefim 250 bin kilometre bu araba fiyatları böyle giderse.

    Okudunuz, kafanız şişti ve belki de sıkıldınız. Hepinize teşekkürler.


     2005 RENAULT CLIO SYMBOL İLE TAM 10 YIL 144418 KİLOMETRE İNCELEMESİ (GÜLE GÜLE)


     2005 RENAULT CLIO SYMBOL İLE TAM 10 YIL 144418 KİLOMETRE İNCELEMESİ (GÜLE GÜLE)


     2005 RENAULT CLIO SYMBOL İLE TAM 10 YIL 144418 KİLOMETRE İNCELEMESİ (GÜLE GÜLE)


     2005 RENAULT CLIO SYMBOL İLE TAM 10 YIL 144418 KİLOMETRE İNCELEMESİ (GÜLE GÜLE)


     2005 RENAULT CLIO SYMBOL İLE TAM 10 YIL 144418 KİLOMETRE İNCELEMESİ (GÜLE GÜLE)


     2005 RENAULT CLIO SYMBOL İLE TAM 10 YIL 144418 KİLOMETRE İNCELEMESİ (GÜLE GÜLE)


     2005 RENAULT CLIO SYMBOL İLE TAM 10 YIL 144418 KİLOMETRE İNCELEMESİ (GÜLE GÜLE)


     2005 RENAULT CLIO SYMBOL İLE TAM 10 YIL 144418 KİLOMETRE İNCELEMESİ (GÜLE GÜLE)


     2005 RENAULT CLIO SYMBOL İLE TAM 10 YIL 144418 KİLOMETRE İNCELEMESİ (GÜLE GÜLE)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 17 Kasım 2014; 16:40:56 >







  • Soluksuz okudum vallahi, arabanıza iyi baktıktan bakımlarını düzenli yaptırdıktan sonra Allah'ın izniyle bir sorun çıkmaz. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir otomobilin 10 yıl boyunca kullanabildiğini/kullanılabileceğini anlatan eşsiz bir inceleme olmuş,belkide günümüzde maymun iştahı tavan yapmış insanımızın kulağına küpe olur diyeceğim ama nafile...
  • Maşşalah. Temiz kullanılırsa sıkıntı çıkarmaz. Biz de 6 yılda 250.000 yaptık lpgli Skoda ile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teşekkürler arkadaşlar. İmzamda yazdğı gibi mekanik tesisat teknik ressamıyım. Kendime yetecek düzeyde gelirim var. Evli değilim, bekarım. Yaş oldu 39, zaten düşünmüyorum bu saatten sonra evliliği. Ailem ile yaşıyorum. Şu an bana yetiyor bu arabam. Zaten iş yerim ile evim 8 dk. yürüme mesafesinde. İşimi de değiştirmeyi düşünmüyorum. Olur da ileri de imkanlar el verirse değiştiririm arabamı. Ama halimden memnunum çok şükür.
  • Hocam bu devirde sizin gibi aracına bakan bulmak zor gerçekten. Bir tavsiyede bulunmak isterim eğer jant kapaklarını değiştirmekle uğraşacağınıza yeni bir jant takımı almanızı öneririm . Orijinal renault jantı aracını hoş gösterebilir . Sadece tavsiye
  • İnceleme yazmışsınız ama biraz otomobilin hayat hikayesi olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    Hocam bu devirde sizin gibi aracına bakan bulmak zor gerçekten. Bir tavsiyede bulunmak isterim eğer jant kapaklarını değiştirmekle uğraşacağınıza yeni bir jant takımı almanızı öneririm . Orijinal renault jantı aracını hoş gösterebilir . Sadece tavsiye

    Resmen benim aklımı okumuşsun. Aslında bu yıl 14.10.2014 günü 10. yaş günü hediyesi olarak 2008 model Extreme donanımın jantlarından almaktı niyetim. Ama maalesef Ağustos ayında 2.500 lira verip yenilediğim klima kompresörü jantları yuttu. Bir başka zamana kaldı şimdilik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 16 Ekim 2014; 17:27:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    Hocam bu devirde sizin gibi aracına bakan bulmak zor gerçekten. Bir tavsiyede bulunmak isterim eğer jant kapaklarını değiştirmekle uğraşacağınıza yeni bir jant takımı almanızı öneririm . Orijinal renault jantı aracını hoş gösterebilir . Sadece tavsiye

    Resmen benim aklımı okumuşsun. Aslında bu yıl 14.10.2014 günü 10. yaş günü hediyesi olarak 2008 model Extreme donanımın jantlarından almaktı niyetim. Ama maalesef Ağustos ayında 2.500 lira verip yenilediğim klima kompresörü jantları yuttu. Bir başka zamana kaldı şimdilik.

    Belki ileride lastik falan değiştirecek olursanız jantı da alırsınız aracınıza çok yakışacağına eminim




  • İlaveten, 10 yıllık süreçte iki kez akü değiştirdim. İlkini 2010 yılı Ocak ayında MUTLU alarak. İkinciyi de 2013 yılı Kasım ayında yine MUTLU olarak. Aslında ikinci değişim geçem yıl 8 ay araba yattığı için oldu. Çünkü ben cezalıydım. Araba annemin üzerine olduğundan eh bende onu kızdıracak bir şeyler yaptığımdan (ince işler diyeyim) arabaya el koydu ve 8 ay yattı. 8 ay içinde 2-3 kez kullandım. Onun dışında kullanmadım ve yasak 2013 yılı Ekim ayında kalktı.

    Ruhsat geçen yıl değişti. Çünkü muayene yeri kalmamıştı.
  • Çok güzel bir inceleme olmuş, günümüzde birçok insanın sıfır araba alıp 2 senede yenilediğini kabul edersek, sizin incelemeniz aslında birçok insan için ne yazık ki bir şey ifade etmeyecek. Bana göre Symbol'ün en güzel ve şık kasası da buydu, sonrakiler bunun kadar sevimli olmadı. Temiz ve bakımlı otomobilin senelerce kullanılabileceğini tekrar görmüş olduk.

    Yalnız, 10 sene ve üzeri kullanılacak olan otomobilin neden başlangıç seviyesini aldınız? Yerinizde olsam olabildiğince dolu olanını alırdım, 10. yıl şerefine orijinal çelik jant ve sis farı düşünebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Power of Faith

    Çok güzel bir inceleme olmuş, günümüzde birçok insanın sıfır araba alıp 2 senede yenilediğini kabul edersek, sizin incelemeniz aslında birçok insan için ne yazık ki bir şey ifade etmeyecek. Bana göre Symbol'ün en güzel ve şık kasası da buydu, sonrakiler bunun kadar sevimli olmadı. Temiz ve bakımlı otomobilin senelerce kullanılabileceğini tekrar görmüş olduk.

    Yalnız, 10 sene ve üzeri kullanılacak olan otomobilin neden başlangıç seviyesini aldınız? Yerinizde olsam olabildiğince dolu olanını alırdım, 10. yıl şerefine orijinal çelik jant ve sis farı düşünebilirsiniz.

    Valla bu kadar kalmaz bende diye düşünmüştüm. Bir de o zamanlar 14 yıllık Şahin arabam vardı ve bu baz donanım olmasına rağmen yanında gayet lüks gelmişti. Benim için klimaydı önemli olan. Bir de istediğim renk olması ve ellerinde bir tane kalması o zamanlar bir üst donanım olan Expression almama gerek kılmadı.




  • Çok güzel yazmışsınız. 10 yıl gibi sürelerde araba ile aranızda bariz bir bağ oluşuyor.
    Her zaman doğru olan "araca iyi bakarsan, o da sana iyi bakar" cümlesinin ispatı gibisiniz. Maaşallah.

    Kazasız sürüşler...
  • Hocam çok güzel bi yazı olmuş,bende aynı arabanın 2004 modeli ve 2006 modeli olmak üzere 2 kere symbol arabam oldu.Kendine yeten güzel arabadır..Siz bu linkinizi değiştirdiniz mi CAD34-sizin arabayı başka isimle hatırlıyorum,fotolarını koymuştunuz..Nice seneler kazasız binmek dileğiyle
  • Yazdıklarınızın hepsini okudum, iyi niyetli ve çok daha iyilerini hak eden bir insansınız..

    Allah gönlünüzce versin inşallah..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WaRToX -- 16 Ekim 2014; 18:14:04 >
  • Hocam helal valla. Ben de sembolün 2001 i var ne kayıt ne bişe affedersiniz eşek niyetine biniyoruz. Sen 10 sene daha binersin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok çok güzel olmuş arabanızın ne denli temiz olduğu resimlerden bile anlaşılıyor
    Ayrıca böyle canlı renklerde daha bi sevimli duruyor arabada.

    Umarım en kısa zamanda ekonomik durumunuz müsait olur da daha güvenli, daha yeni, yine böyle severek ve tertemiz kullanabileceğiniz bir aracınız olur

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok guzel bır ınceleme olmuş gercektende gunumuzde mıllet hava cıva olsun dıye degıstırıyoor ama maleseffkı artık bende eskısı gıbı degıstırmem mumkun degıl.. 96 yılında ıkı sene Amerıkada kaldım ben. Orada mıllet herkes modelı gecmıs arabalara bınıyoorlar bırde tamır yok derler Amerıkada bızımkı gıbı yok evet tamır ama demek kı bozulmuyorda fazla mıllet gereksınım duymuyor orada yenı model araba pesınde degıller TR dekı gıbı adamlarda mantalite farklı Tabiikide...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hay-bey

    Hocam çok güzel bi yazı olmuş,bende aynı arabanın 2004 modeli ve 2006 modeli olmak üzere 2 kere symbol arabam oldu.Kendine yeten güzel arabadır..Siz bu linkinizi değiştirdiniz mi CAD34-sizin arabayı başka isimle hatırlıyorum,fotolarını koymuştunuz..Nice seneler kazasız binmek dileğiyle

    Sağol teşekkürler. Eski nick'im başkaydı ve bu nick ondan bağımsız olup yaklaşık 3 yıldır bu nick ile buradayım.


    Tekrar teşekkürler hepinize. Aklıma gelenleri kısaca özetleyip yazdım. Arabalar ilgi alanımdır. Futbol'dan anlamam ve ilgilenmem de. Zaten hobim de 1/18 diecast model arabalar olup 106 arabalık parkım var şu an ve o da benle birlikte devam edecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 16 Ekim 2014; 19:04:18 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.