Şimdi Ara

2010 model BMW 3.20 alınır mı? Nelere dikkat edilmeli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
3.255
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle seneler sonra bile insanın DONANIMHABER ile yolunun kesişmesi ne güzel. Uzun zaman sonra tekrar giriş yapmak kısa süreli geçmişe götürdü beni. Tam bir bilgi bankası bu siteyi hala yaşatan yöneticilere teşekkür ederim...

    Dostlar yardımınızı istediğim bir konu var.

    BMW 3.20 D almayı planlıyorum. Bütçem 2010 model 150-200 bin km lerde bir 3.20'yi 95-105 bin TL arası bir fiyata almaya yetiyor.

    Aracı almayı düşündüğüm anda tanıdık çevreden gelen tepkiler şöyle;

    -Çok arıza çıkarıyor ve masrafları çok fazla...
    -Hor kullanılıyor bu tip arabalar temizini bulamazsın ve temiz olduğunu anlamanın bir yolu yok.
    -Şanzumanı çok sorun çıkarıyor
    -Çok yakıyor...


    Şimdi bu cevapları duyunca, şöyle kendi kendime düşünmeye başladım, Hindistan arabası mı bu BMW ne çok sorun varmış diye. Öncelikle 2012 astra benzinli sahibi biri olarak, benim arabamdan çok çok az yaktığını biliyorum. Yakıt konusunda şikayetim yok. zira 6.5 7 LT olarak paylaşımlar yapılıyor sürekli...

    Ancak sorularım şu ki;

    Aracı alırken, boya ve değişikliklere nereye kadar kafayı takmalıyım
    Aracı expertizlere soktuğumzda çıkan raporlarda motor ve şanzuman konusunda hangi konularda dikkatimi yoğunluştırıp almaktan vezgeçme sınırımı koymalıyım?
    Gerçekten şanzumanı sorunlu mudur?
    Arabayı alırken, temizini anlamak zor mudur?



    Birde borusan çıkışlı, yazıyor bazı ilanlarda. Borusan çıkışlı olmayanlar ne oluyor?







  • Borusan çıkışlı olmayanlar ithal olarak birileri tarafından getiriliyor. Dist. Garantili telefon ve ithalatçı garantili telefon gibi gibi düşünün. O yaşlarda bmw alıyorsam km düşük olacak ilk sahibi olacak ve bakımları aksamadan yapılmış olacak. Sahibi kıl ve titiz bir adamsa alırım. Diğer türlü macera
  • BMW kullanıcısının profili oldukça sabıkalı. Kullananların çoğu araçlarını zorlayarak kullanıyorlar ve bakımlarını da en az maliyetle geçiştirmeye çalıştıklarından temiz BMW bulmak zor. 3.16i gibi düşük motorluların (drift yapmaya gücü yetmediğinden pek tercih edilmiyorlar) temiz bulunması daha olası.
    Normal kullanılan ve yazılım atılmamış BMW lerin motor ve şanzımanları kolay kolay arıza vermez.

    Borusan çıkışlı demek, yetkili servisten alınmış, tamamen yasal yollarla ülkemize sokulup satılmış otomobil demek.
    Kaçak yollardan ülkemize sokulmuş ve satın alınmış araçların sahiplerinin, ileride vergi borcuyla karşı karşıya kalma riski var.
  • driftçi apaçi tayfanın elinden düşme olmamasına, km'sinin düşürülmüş olmamasına dikkat edin. alırken mutlaka ekspertize sokun. ben airbag testi de yapan tarcanlar gibi kaliteli bir ekspertize sokmanızı öneririm. bmw gibi, mercedes gibi arabalarda türlü türlü oyunlar oynuyorlar normal dandirik ekspertizler anlayamıyor bu oyunları sonradan ortaya çıkıyor. kendim bir bmw ya da mercedes alacak olsam yeşil oto, onay oto, tarcanlar gibi bilindik ve kaliteli yerler dışında ekspertize sokmazdım sanırım.

    bunun dışında bakımlıysa temiz kullanıldıysa neden sorun çıkartsın? hele hele temiz bir aile arabasıysa memnun kalırsınız. 2010'lar sanırım makyajlı kasa LCI olarak geçenlerden. LCI'lerde makyaj öncesinden kalan eksikleri gidermişlerdir muhtemelen...




  • Kullanıcı profilinden ötürü yüzde 90 zorlanmış hırpalanmış araç oluyor o yüzden temizini bulmak hele şu piyasada güç bulursanız tadından yenmez performansı çok iyidir. 2010lar 177 lik 2011 ve 2012 ler 184 lük olması lazım. 177likte kronik sorunları mevcuttu yani çok şikayet gördüm ama 184 lüğü kesinliklikle en tutulanı en performanslısı sorunsuzu ve yakıt olarak 1 1.5 litre daha iyi oyüzden 184lük almanızı öneriririm. Şanzuman konusunda size aktarılanların yanlış oldugunu düşünüyorum bu araçta belkide en sorunsuz olay zf şanzumandır. Ekspertizinizi iyi seçmelisiniz ayrıca orada dynoda cıkan motor performansı kesinlikle size sağlıklı sonuc vermeyecektir. Dediğim gibi sahibinden bakımlı bulmaya calısın aracın can hatlarında şase podye direk işlem olmasın kaput ve çamurluklarda boya varsa nedenini öğrenmeye calısın. Araç tramersiz ve çok fazla boyalı değişenli ise uzak durun tramer kaydı olan serviste yapılmış işlemli araçtan korkmayın tramersiz olup işlemli olması sizi daha cok korkutsun. İkinci el ilerde rahat satayım değerlensin derseniz beyaz renk sunroof ve ekranlı(yeni nesil göğüslü) almaya calısın.




  • çok beğendiğim bir marka B M W hele E 90 kasa - F 30 bambaşka...

    ama yürütme maliyetleri-kötü sürpriz olasılıklarının yüksekliği yüzünden de asla alamayacağım bir marka...

    neticede ayda 5 - 6 bin maaşlı bir insan için TR de bu araçlar gerçekten saatli bomba...
    orta dereceli bir arıza da bile 4- 5 binlerden kapı açılır..
  • 2010 model 150.000-200.000 km.de olan 320d e90 kasaya ben o paraları vermem (95-105k)

    bir yakınım 2011'ini satıyor. 117.000 km. 1000 tl.lik bi trameri var. değişen yok. 1.5 parça boya (sol arka ve sol ön çamurluk) onun harici full orjinal. içide çok temiz. bildiğim bir araç. öyle büyük kazası, yarası beresi yok.

    122k yazmışlar. 120k'ya bırakırlar gibi.

    not : o kasalarda dikkat edeceğin konu, en son ağır bakımını ne zaman, nerede yapmış ve triger zincirinin durumu. alacağın zaman bir bmw ustasına göster sesi dinlesin. iyi ustaysa anlar.

    son bir not bu tip d sınıf premium araçları almak mesele değil, yürütmek meseledir. motor, iç donanım, kaporta vb. arızalarında/hasarlarında parça fiyatları ciddi rakamlardır.
  • ghostiki kullanıcısına yanıt
    Benzer durumda E90 sahibi olarak yazıyorum. Temizi bulunursa masraflarıyla baş edebiliyorsunuz.

    Ben 2006 320i kullanıyorum. daha doğrusu 320si ancak 37bin km önce motoru sandık olarak normal 320i motoru ile değişmiş. 30bin km önce yani yeni motor daha 5-6bin km'de iken prins lpg takılmış. Aldığım arkadaş iyi bakmış. Ciddi bir mekanik masrafım olmadı. Onun söylediği motor masrafı beni çok üzdü demişti.

    Titiz bir insanım ufak tefek gözüme çarpan ustaların gördüğü noktaları yaptım.

    6ayda 10bin km yaptım, şimdilik baş edebiliyorum.
    2tane bagaj amortisörü 80tl
    silecek takımı, kapak ıvır zıvır 120tl
    ön tampon çeki demiri kapağı 100tl
    ön disk torna, el freni ayarı 100tl
    angel ampülü 20tl
    klima gazı 100tl
    sol arka denge kolu 100tl, 40tl işçilik, 40tl rot ayarı
    Bujileri bakımla beraber değiştirsen iyi olur demişti arkadaş, 4buji 250tl'ye alıp kendim taktım, o sıra bobinlerin kötü durumda olduğunu gördüm 4bobin 550tl'ye aldım onları da değiştirdim.
    Tüpe yol ayarı yapıldı 200tl
    bakım 400tl civarına çıkıyor, 3bin km sonra tekrar bakıma girecek. kara cuma indirimleri ile yağ ve filtreleri 300e hallettim. 75 de işçilik...

    10tane kapı çıtasının klipsi 40tl


    E90'larda hidrolik direksiyon pompa, direksiyon kilidi gibi bazı sıkıntılar var. Bunları yaşamadım. Difransiyelinde şaftında bir sorun yok. Motordan yana bir sorunum yok ne yağ yakıyor ne de suyu eksiliyor. Eski sahibi düzgün baktığı için kafam rahat. Ancak sokak başı yanlanmış bakımları eksik tutulmuş, motoru yağ yakmaya müsait bir araç alsam kesinlikle üzülürdüm.


    Konu sahibine gelecek olursak, triger sorunları sebebiyle 177lik değil 184lük tutuluyor. 177likte yanılmıyorsam triger şanzıman tarafında ve çok ciddi işçilikler isteniyor. O yüzden 184lük popüler.

    Kullanmamış, çevresinde bu aracı olan bir kişi dahi olmayan adamlar atıp tutuyor.

    320d yakıtı oldukça ekonomik bir araç. 120-130km hızlarla uzun yolda 5-5.5lt civarında gezen bir sürü insan gördüm duydum. şehiriçi de abartılı yakmıyor deniliyor.

    Parçaları kalite kalite ve bolca bulunuyor. Yedekparça fiyatları uygun ve bulması kolay. Çıkma da keza öyle. Tamponu vurdun, çıkma aynı renk temizini bulursun

    ZF 6 ileri tam otomatik var, düzgün bakılıp binilmişse bir sorun olmaz. DSG'nin gırla satıldığı yerde gereksiz bir şanzımana b.k atma olmuş.

    Tavsiyem aracı bmw özel servisinde inceletip ustaya sürdürtmen. Eksper sadece kaportaya bakar. Kaporta bir şeydir ama herşey değildir. Benim aracın kaputu değişik ama basit bir park kazası olmuş. Fotoğraflarını gösterdi, araç temiz olduğu için dert etmedim. Ancak boya değişen ne kadar az ise o kadar iyi. Parçalar yetkili serviste pahalı olduğu için 10bin tl gibi rakamlar normal değerler olabiliyor bu araçlarda. Özellikle m paket ise parçalar pahalı oluyor. far mercekli ise keza öyle...

    Aracın bütün özellikleri düzgün çalışıyor mu ona bakın. sunroof varsa açıp kapatın, elektrikli arka perde varsa ona bakın. adaptif far var ise 30-40 hızda aydınlatma dönüyor mu bakın. aynalar katlanıyorsa düzgün açılıp kapınıyor mu bakın...

    Özetle her arabada bakmak gereken ama heyecanla bakılmayan yerlerine bakın. Ben alırken bmw sahibi arkadaşıma arayıp tek tek sordum unuttuğum yerler var mı diye üzerinden geçip inceledik, bir sürü foto attım, incelediler ettiler, bir sıkıntı çıkmayınca aldım.

    Yaşı ve km'si gereği bazı şeyler yapılıyor o biraz rahatsız etti ama beni sanayiden çıkarmayacak kadar değildi. 2-3 kere uğradık daha şimdilik üzmüyor




  • Öncelikle değerli mesajlarınız için çok teşekkür ederim...

    Yani anladığım kadarıyla

    1-177 lik yerine 184'lüklere bakmam gerekiyor...

    2- Ağır bakımları yapılmış araçları tercih etmem gerekiyor... Özellikle triger seti...

    3- BMW yetkili servisinde expertiz yaptırmam gerekiyor.
  • tolgilis T kullanıcısına yanıt
    a. motor - şanzıman - turbo - turbo bağlantı hortumlarında - amortisörlerde KESİNLİKLE en ufak yağ kaçağı OLMAMASI GEREKİYOR (geçmişten kalan yağ izi varsa koşarak uzaklaş hatta güzel onarıldıysa bile

    b. BMW yetkili servisi EKSPERTİZ YAPMAZ. varsa TÜV SÜD yoksa BOSCH Car Servis 100 nokta ekspertiz ŞART

    c. 200.000 Km'de bu arabalarda turbo ölür o yüzden 200.0000 km altı olması gerekir ama bu km altında bulman imkansızdır. Bu arabaya binen yılda 40.000 Km biner. 10 yaşında araba 400.000 km altında ise inanma. Dizel arabaya yılda 20.000 km binenler "az binmiş" olur ve 10 yaşındaki araba 200.000 km bulursan "çok temiz" diye satarlar.


    ÖZETLE BU PARAYA BMW ALINMAZ. Bu sevdadan VAZGEÇ
  • 184 hp olması gerektiğini zaten belirtmişler.

    öncelikle arabayı değil sahibini expertiz yapmanız gerekir.

    40 yaş üstü, mesleği ve geliri belli olan, en az 2-3 yıl kullanmış aracın evveliyatını sen sormadan sayabilecek bir kullanıcıdan alınması taraftarıyım.

    km çok önemli değil dizel bmw genelde km yapar. adam zaten bunun hesabını yaparak alıyor. 6 ileri şanzıman uzun ömürlüdür.

    aracın şanzıman yağı düzgün değişmişse 250bin km sorun çıkartmaz.

    zincir 150-200 bin km ömrü var. buna dikkat edin.

    şanzıman yağ soğutucu ne zaman değiştiğini öğrenin.
  • Bence 316 bakın daha temiz olma ihtimali yüksek
  • İşiniz çook zor bütçeyle.çevrenizdekiler meşhur 2.sahibi bmwye biner sözünü söylemeyi unutmuş herhal



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defiant82 -- 6 Ocak 2020; 18:11:11 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.