Şimdi Ara

2013 Avensis- 2012 Corolla- 2012 Civic hangisini seçmeliyim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, Avensis'in D,diğerlerinin C sınıfı olduğunu biliyorum ama bu araçlar arasında kaldım, hatta belki 2012 Focus da eklenebilir.


    1isi bebek 5 kişilik bir aileyiz. Egea 2018 lpgli araçtan bunlardan birine geçmek istiyorum, 770 bin civarında bütçe ile.


    Egea nın yokuşta veya düz yolda, araba doluyken, çok zorlanması, normalde de sesi içeri alması, malzeme kalitesinin düşük olması ve güvenlik olarak düşük kalması( hava yastığı sayısı vb) bu arabayı artık satıp bu bahsettiğim arabalardan birini almak fikrine itti beni. Egeanın yakıtı çok iyi, bagaj simit tüp ile çok geniş, içi geniş, yerden yüksek, easy plus bile olsa bazı donanımları iyiydi.


    Bu Egea için yazdıklarımı da dikkate alarak ben ne seçmeliyim, yardımcı olur musunuz? Aslında otomatik olsa çok daha iyi benim için ama 2012 model olup 140 bin km de olsa corolla-civic ya da focus alınır mı, çok masraf çıkarar mı?


    Uzun, detaylı bir karşılaştırma istemiyorum da size zahmet olmazsa tecrübe ve bilginize göre benim durumumda hangisini seçmem sizce daha doğru olur.


    Teşekkürler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rewkdark -- 28 Haziran 2024; 18:33:26 >







  • Detaylar için sağolun :)


    Madem ince bir detay vereyim, 1.6 valvematic piyasada son kalan oversquare, yani çapı stroğundan büyük benzinli motordu.. 2.0'den biyel kolu kısaltılarak, destroke edilerek yapılmış bir motor. aslında orijini 2.0'dir motorun. bu yüzden uzun stroklu daha modern atmosferik motorlar gibi fakir karışımda pek kalamaz, düşük tüketim sunamaz. ama kısa strok yüzünden de çabuk ve güzel devir döner.


    yani Valvematic motorun alamet-i farikası 2.0 versiyonda görülür aslında. hem ekonomik, hem de performanslıdır.

    Avensis tamam ama diğerlerine geçtiğiniz zaman biraz eski japon piyasa balonuna kurban gidersiniz gibi geliyor..


    Egea'da 2 airbag varsa evet bu sıkıntı da, arabanın üstüne hiç para koymadan iyileştirmeye çalıştığınız zaman başka yerlerden çıkmaya başlar. o dönemin ne Civic'i ne Corollası pek matah araçlar değiller. kendi halinde, sade, sorunsuz arabalar sadece.


    bir tek bastın mı onların 1.6ları fena gitmiyor, Egea 1.4 gibi değiller tabi de aradığınız bu mu?


    Avensis fena fikir değil, temizini bulursanız taş gibi, ingiliz üretim, tipik Toyota kalitesinde araçtır. en azından Egea'nın o basitliği ile arada büyük fark anlarsınız hemen. ve genelde efendi, düzgün kullanıcı profili oluyor, temizini bulmak da zor olmayacaktır.

  • Avensis tamam ama diğerlerine geçtiğiniz zaman biraz eski japon piyasa balonuna kurban gidersiniz gibi geliyor..


    Egea'da 2 airbag varsa evet bu sıkıntı da, arabanın üstüne hiç para koymadan iyileştirmeye çalıştığınız zaman başka yerlerden çıkmaya başlar. o dönemin ne Civic'i ne Corollası pek matah araçlar değiller. kendi halinde, sade, sorunsuz arabalar sadece.


    bir tek bastın mı onların 1.6ları fena gitmiyor, Egea 1.4 gibi değiller tabi de aradığınız bu mu?


    Avensis fena fikir değil, temizini bulursanız taş gibi, ingiliz üretim, tipik Toyota kalitesinde araçtır. en azından Egea'nın o basitliği ile arada büyük fark anlarsınız hemen. ve genelde efendi, düzgün kullanıcı profili oluyor, temizini bulmak da zor olmayacaktır.

  • 2.elde satıcıların sevdiği müşteri profili toyota kalitesi ayağına 12 yıllık arabaya 750 bin para vermek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bütçeyi 770 civarı çok arada bir bütçe.

    900 civarına çıkabilirseniz 2018 sonrası fc5 civic - megane bulunabilir.

    Çok daha mantıklı olur.


    Otomobil Günlüklerimyoutube
    Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCozWuDDaYMaMUkIy5-NWGwQ/join Videoyu izledikten sonra Beğenmeyi , Kanala Abone Olmayı ve videoların altına Yorum bırakmayı lütfen unutmayın. Abone Olarak Destek Olabilirsiniz: https://www.youtube.com/c/ya%C5%9Famg... Web Sitemiz: https://www.otomobilgunluklerim.com Instagram: https://www.instagram.com/otomobilgun... Facebook: https://www.facebook.com/otomobilgunl... #otomobilgunluklerim
    https://www.youtube.com/watch?v=HLMzXBTp_9E
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler.


    Yani uzun yolda kamyonlarla falan uğraşmayım ya da şehir içinde egeadan biraz daha atik olsun istiyorum ve tabi güvenlik de önemli. 110-120 kmyi zaten hiç geçmem ama 110 kadar da hızlı çıksın istiyorum.

    Avensis bulunduğum ilde 2013 buldum 110 bin km, hatasız diyor.

  • fabrizo kullanıcısına yanıt

    Ben de sizlere danışıp bilgi alıp hata yapmamak istiyorum, önerebileceğiniz marka modeller var mıdır?

  • BuI kullanıcısına yanıt

    Arabamın üstüne borc alıp bu fiyata çıkacağım. Ben de aslında piyasaya bakınca 900 den aşağı iyi araba yok diye gördüm hatta arkadaşım da satıyor onunla da konuştuk 900 hatta 1 milyona alırsak 5 sene rahat ederiz aldığımıza değerdedik ama maalesef 100 bin liradan fazlasını borc alacağım ( verecek bulursam :-d)

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2018 lpgli egeayı satıp daha modelli lpgsiz bir egea alabilirsiniz, bahsettiğiniz eski samurayların yerine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rewkdark R kullanıcısına yanıt

    Avensis Egea'dan daha ağırkanlı bile hissettirebilir. Egea 1.4 kısa şanzımanlı, alt devirleri fena olmayan, hafifçe bir model.


    Avensis'in vites oranları uzun, 1.6 valvematic motor 4000 devri görmeden canlanmıyor, araç 1400kg üstünde. Avensis egea'dan iyi yürür ama 6000 devirlere dayamanız lazım bu şekilde araç kullanacağınızı düşünmüyorum.


    Sizi Avensis de bu araçlar da tatmin etmez. ben olsam 1.6 multijet Egea'lara bakarım, temiz turbodizel veya en azından turbo benzin araçlar memnun eder.

  • Avensis malum iyi araç olsa da Türkiye de artık bitti. 770 bin bütçe ile 2015 üzeri focus 1,6 tdci veya makyajlı focus 1,5 tdci al. dizel motor torku yüksek ne düzde nede yokuşta üzmez. geniş konforlu yol tutuşu en iyi araçlardan birisi. iç mekanı hiç bir zaman bıktırmaz. güzel bir ambiyansı var. piyasasasıda var. şöyle metalik gri veya beyaz temiz bir tane bul al geç.

  • @SuperVeloceJota

    @mdindas

    Yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum.

    Dizel olarak skoda yeti 1.6 tdı kullandım çok iyiydi ama dizel olduğu için sattım, Lpg bana daha uygun geliyor.


    Avensis ilk kalkışta egeadan da mı yavaş kalkar, hızlanması daha mı yavaş?


    LPg li olacak olsa sizin son tercihiniz hangisi olur? Bunlardan birisini manuel ya da otomatik tercih etmeniz gerekse hangisi olurdu? Ben tabi 2012 yazdım ama paranın yettiği Ankara ve civarında olan en iyisini almaya çalışacağım.



    tekrar teşekkür ediyorum.

  • 2012 extra elegance avensis sahibiyim,sıfır almıştık,halen biniyoruz,2. Araç olarak corolla var,size şunu söyleyebilirim milletin dediklerine kulak asmayın,yok kalkışı ağırmış,yok kasa çekmezmiş,dinlemeyin,bazen evde avensis bende kalacak kavgası yaşanıyor,ev halkı corollayı beğenmiyor o derece

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • rewkdark R kullanıcısına yanıt

    Ben 2009da kullanmıştım ilk çıktığı zaman, 1.6 132hp deyince biz atak bir araç bekliyorduk o zamanlar 1.6 için çok iyi bir güçtü bu ama cansız gelmişti bana motor. zor topluyordu alt devirlerde. benim 1.6 8v Golf net daha canlıydı. çok hafif bir direksiyonu, debriyajı vardı ama kaliteli hissettiren bir araçtı. sizi tatmin etmez Avensis ataklık olarak.


    Lpg işinden maalesef pek anlamıyorum. ve sizi 1.6 dizel tatmin eder gibime geliyor.

  • Bilgi için teşekkür ediyorum.


    @SuperVeloceJota @Boşmezarvargel

  • Kendim de yakın bütçeye eski araba almaktasa 2022 Egea aldım. 34 binde 1.6 mjet DCT otomatik. 820 bin TL. Ama tabi Easy donanım. Şikayetlendiğiniz güvenlik eksikleri var. 900 e yaklaşırsanız 6 hava yastıklı Urban donanım bulunur. Performans konusunda 1.4 ile aynı araba değil kesinlikle. Bambaşka bir güç. Performans konusunda hiç üzmez. Kendi deneyimimi paylaşmak adına yazmak istedim. Benim fikrim bütçe doğrultusunda yaşlı ve manuel (2. Elde satış hızı olarak otomatik çok memnun ediyor) araba alınmamasından yana


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015-2017 arası bir Elantra almak daha mantıklı o paralara.

  • Çok çıkmadan lounge 1.6 etorg egealara bakabilirsiniz. Donanım olarak da memnun eder lpgye de uyumludur sorunsuz da otomatiği var. Gidişi de 110 hp olduğu için biraz daha iyidir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • @SuperVeloceJota Avensis de bence kısa şanzımanlı bir araç ancak tabi ki son viteste 3000 devirde 80 km/sa hızla gitmiyor  Bu biraz beklentiyle de alakalı tabi ki bana göre 120 km/sa hızla giderken 3000 devrin üzerindeki her araç kısa şanzımanlıdır.


    Valvematic motor benim çok beğendiğim bir motor ancak Avensis gibi kütleli bir araç için turbo besleme olmaması aracı ağırkanlı ve hantal bir araç yapıyor. Lakin bu 2ZR-FAE'nin (1.6 132bg Valvematic) ilginç bir yönü var. Düşük devirde kısa oranlı şanzımanın da desteğiyle tork hissiyatı ve taşıma fena değil ancak sakin sürüş için geçerli bu dediğim hatta bunu biraz açmak gerekir modern otomatik şanzımanlar gibi 1500-1800 devir aralığında vites büyüttüğünüz senaryolarda öyle güzel ve ipeksi bir sürüş sunuyor Lakin klasik atmosferik motor kullanım senaryosunda yani viteslerin 2500 - 3500 hatta 4000 devir gibi aralıklarda büyütüldüğü senaryoda o ipeksi sürüş yok oluyor, tam anlamıyla eşek tadında aynı düşük güçlü eski nesil 68 bg'lik PSA DV4 (1.4 HDI/TDCI) ve muadili dizellerin tapa gaz kullanımındaki "hiç gitmiyor" hissi sürüşe tam anlamıyla hakim oluyor,hatta sebatsız adama araba sattırır o derece  Gelelim yüksek performanslı sürüşe. Burada aslında motor ürettiği güç kadar iş yapıyor, ne eksiği ne fazlası. Ancak sürücüye hissettirdikleri ile yaşanılan bambaşka. Başlangıçta 2ZR-FAE aslında ciddi sportif nitelikler taşıyan karakterli bir motor, devirlenme karakteri olsun, sesi olsun, motorun 5000 devirden sonra ikinci faza geçişindeki tepkiler bunların hepsi "uçuyorum" hissi yaşatmakla birlikte sürücüsü sürekli şevk ediyor, peki gerçekte ne oluyor aslında çok da hızlı gitmiyorsunuz 100 km/sa hıza muhtemelen 11-12 saniye gibi bence yavaş sürelerde varıyorsunuz ama işte motorun hissettirdikleri sürücüye bir illüzyon yaşatıyor. Burada lafı uzatmak gibi olacak ama motorun bu kadar övdüğüm sportif niteliklerine aracın yumuşak ayarlı süspansiyonları ve berbat tepki süresine sahip gaz pedali asla eşlik edemiyor, garip olacak ama aslında şasi ve direksiyon neredeyse motor kadar başarılı ancak unutmamak lazım iyi bir çorbada lezzetli bir şeker kullanılmaz, tuz kullanılır. Açıkçası bu motor D segmenti ağır bir araçtan ziyade Fiesta gibi bir araca hele ki Ford'un manuel şanzımanlarıyla çok yakışırdı.


    Neyse çok derinlere dalmadan konu sahibi arkadaşın ilgileneceğini sandığım noktaları özetleyerek bitireyim.


    -Motorun bu yazdığım nitelikleri ile beraber ister sakin kullanın ister performanslı her türlü senaryoda çok yakıyor. Şehir için çok kasarsanız 9lt/100km ile gezersiniz asgari, muhtemel senaryoda ise 11lt/100km civarında gezeceksiniz.

    -Yalıtım bence bir Toyota'dan baklenmeyecek seviyede iyi. Hatta çağdaşı rakipleri arasında bence iddialı bile sayılabilir.

    -Donanımları yaşına göre Elegant Extra paketinde oldukça iyi.

    -Süspansiyon konforu gereçkten üst düzey, hele ki yumuşak lastikle çok kişinin ağzını açık bırakır.

    -İçi çok geniş, arkası çok geniş, koltuklar konfor odaklı yapıda, özellikle arkada seyahat etmesi çok zevkli.

    -Ses sistemi iyi ile kötüyü ayıran sınırın tam bir adım üzerinde Egea'dan tabi ki çok daha iyi, eğer sese özel ilginiz yoksa beğenmemeniz pek mümkün olmaz.

    -Makyajlı versiyonlarında var mıdır bilmiyorum ancak park sensörü bulunmuyor, özellikle arka bagaj yapısı, aynaların optik yapısı ile birleşince park etmek gereçkten ustalık istiyor, sensör şart.

    -Malzeme kalitesi iyi, özellikle halılar premiuma göz kırpıyor ancak orta kolçak, vites grubunun malzeme kalitesi ve işçiliği açıkça kötü.

    -Yedek parçaları bence pahalı.



    Özetle Avensis kesinlikle Corolla ve Civic'ten uzak ara daha kaliteli bir deneyim sunacaktır ancak ikinci elde satışını dert edecekseniz bu iki araçtan hem ucuza gidecek hem de daha az rağbet görecektir. Yani düz ayak gideyim derseniz Corolla veya Civic alın, çok ufak da olsa şımarabilirim hemen de satmam derseniz Avensis de belki mutlu edebilir. Sorunsuzluk kısmına bir şey diyemem, ben modern Japonların methedildiği kadar da masrafsız olduğunu düşünmüyorum. Sağlam olabilir ama masrafsız asla değiller. Bu bütçe ile düz adamı oynayacaksanız bence yine Egea bakın, 1.3 Mj'lerin makyajlıları bence parasına göre şahane otomobiller, sürüşü sportif, masrafsız, sağlam ve altı da vurmuyor :)



    @rewkdark




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 29 Haziran 2024; 3:45:14 >




  • Önceki mesajıma ilaveten bence böyle bir beklentiniz varsa dizel bir şey bakın hatta 1.3 Egea az evvel yazdığım gibi ideal bir seçenek olacaktır. Diğer 1.6 benzinli seçenekler sollarken iki vites düşürmek ve dipgaz ister.

  • BuI kullanıcısına yanıt

    900 civarı 2018 civic yok hocam

    malesef civicin saçma bir 2. El piyasası var

    2012 -2015 780den başlar 850ye kadar bulursun

    2016-2017 930-1000 arası bulursun

    2018-2019 1.050-1090 civarı

    2020-2021 1.120-1200 civarı

    ama eski bir civic(2015) kullanıcısı ve halihazırda eski model toyota(2003 corolla sol) kullanıcı olarak

    2 araçta da kaza deneyimim var

    kesinlikle toyota maşallah 🧿 kasası aşırı sağlam bir araç

    Şiddetle tavsiye ederim

    tercih size kalmış


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.