Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar, 2016 model i20 dizel manuel bir araca sahibim (daha alalı 3 hafta oldu ve ilk arabam) hemen durumu anlatayım, 3gün önce akşama doğru eşimle beraber Antalya merkeze doğru ilerlerken baktım arabanın önünden beyaz dumanlar çıkmaya başladı müsait bir sokak bulup çektim sağa, (buarada arabada hiçbir motor arıza ışığı veya benzeri bir ikaz lambası yanmadı) neyse açtım kaputu birde baktım mazot sızıntı yapmış, motor üzerindeki gözeneklerede mazotlar gelmiş (aşağıda fotoğraflarda mevcut) mazotlarıda orada birikmiş görünce devam etmeye korktum açıkcası, olduğu yere arabayı bırakıp gözeneklerdeki mazotu temizlemeyi düşündüm öncelikle, market bulup kağıt havlu ile mazotu emdirerek temizlerim diye düşünerek çıktım yola, 200 metre yürüdüm birde baktım ototamirci, durumu anlattım getir bakalım dedi, mecburen götürdüm, bu mazot püskürten enjektörlerden birisi sızıntı yapmış, 3. sırada olan enjektör daha önce işlem görmüş sanırım somunu farklı vs. dedi. herneyse gevşeyen somunu sıktı, sonrada basınçlı suyla motor üzerinde mazot kalan yerleri temizledi, hemen devamında da 5lt suyu komple motorun üzerine lök lök döktü. herneyse mazotu dışarı verme sorunu giderildi, haydi bir test sürüşü yapalım, yakında yüksek rampa bir yer vardı oraya götürüp arabayı zorlayıp sorun devam edecekmi diye bakacağını söyledi geçti direksiyona, daha yola çıktık 3.vitese attı araba 2bin devirin üstüne geçtiğinde araba motoru korumaya alıp gazı kesti. kontağı kapatıp yeniden açınca araba çalıştı ama dediğim gibi devir yükselince motor kendini korumaya aldı, ilk iki denemede bunlar yaşandı, tekrar denediğinde yine aynı sorun devam etti fakat bu sefer motor arıza ışığı yandı, neyse döndük geri tamir dükkanına, obd bağlayıp kodları kontrol etti, size aşağıda verdiğim kodları (onun telefonundan çektim) bu iki kodu verdiğini, neden bu hata kodlarını verdiğini anlayamadığını vs. söyledi, su döktüğü için olacağını ihtimale katıp hava püskürtmeyle hata veren o iki parçanın ağızlarını girişini çıkışını temizlemeye çalıştı, hava püskürttü daha doğrusu, herneyse birkaç kere daha denedi ama sonuç değişmedi hep bu iki hatayı verdi, sonra dediki bu durum beni aşar. sanayide pompacı bir arkadaşının telefon numarasını verdi, başka yerlerdende fiyat al gitmeden önce vs. dedi. bende ilk defa arabayı tamir ettirmeye çalışan bir amatör olarak öylece kalakaldım. herneyse düşük devir ile yavaş yavaş eve gelip park ettim. evdeyken hata kodu ile ilgili internet üzerinden araştırmalar yaptım, P1186 kodu ile ilgili Depo Şamandırasını temizledikten sonra bu sorunun ortadan kalktığı ile ilgili videolara denk geldim. izlediğim videodaki arkadaş bu hata veren parçaları değiştirmiş ama sorun yine çözülmemiş, ama depo şamandırasını temizleyince devir problemi tamamen ortadan kalkmış, 2-3 saat yüksek devirlerde denemiş ve hiçbir sıkıntı yok artık herşey normal diyor. o videoyuda aşağıya koyuyorum. Şamandıra temizleme işini daha denemedim temizlesemde benim sorunumu çözeceğini düşünmüyorum çünkü arabada böyle bir sıkıntı yoktu, büyük ihtimalle motora bolca su döktüğü için birşeyler hata verdi, ek olarak basınç kontrol sensörü sanırım benden önceki sahibinde de problem olmuş değiştirmişler çünkü bosh marka bir ürün takılı fotoğraflardada görebilirsiniz, bu arada arabayı istanbuldan aldık, abimle beraber gidip alıp aynı gün içerisinde Antalyaya geri döndük, 16-17 gündürde aktif kullanıyordum tıkır tıkır saat gibiydi fakat bu mazot enjektör püskürtme olayı ile başlayan sıkıntı, motorun yıkanmasıyla değişik boyutlara taşınmış oldu. yani bol bu ile yıkadığı için mi oldu onuda tam bilemiyorum açıkcası? belki yıkanmasında bir sakınca yoktur? ben hata kodlarını görünce suya bağladım olayı, hatta güneşli bir günde kaputu açık bırakayımda belki ıslak veya nemli kaldığı için problem oluyorsa, güneşte kururda hata düzelir diyede düşünmedim değil açıkcası, işin garip tarafı o günden beri 3gündür Antalyada havalar hep kapalı. Bugün az önce yine bir çalıştırdım deneme yaptım, yine gaz kesti yüksek devire izin vermiyor, çalışmasında bir sıkıntı yok direk marş alarak çalışıyor, tek sorun devir yükseldiğinde motorun kendini korumaya alıp gazı kesmesi motorun durmadı, yarın Şamandırayı temizleyeyim bende sonuçta bir zararı yok hatta yararı olacaktır, belki benim problemde çözülür inşallah, ama olmazda çözülmezse sanayide bir usta yerine direk hyundai yetkili servisine mi götürmeliyim? bu konuda tecrübesi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum, bu devir problemini ve kodlardaki hatalara farklı çözüm önerisi olan arkadaşlar varsa onların yazacaklarınıda merakla bekliyorum, şimdiden teşekkür ederim, nasıl bir yol izlemeliyim yardımlarınızı bekliyorum dostlar. sormak istedikleriniz olursa hızla cevap vereceğim görüşürüz. ![]() Öncelikle herkese merhaba. 3000 deviri geçmeme,p1186 arıza kodu, araç yığılması vesaire deneyimlerimi paylaştım. Umarım yardımcı olur https://www.youtube.com/watch?si=lRBDyb-mgpQhSaKX&v=EvXxmGGDvf8&feature=youtu.be![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bymuratcan -- 8 Nisan 2025; 22:5:28 > |
2016 i20 CRDI, Usta Motora Su tuttu 2 arıza verdi kodlar P1186-P0087 (fotolar mevcut) Yardım



-
-
Bu sorunu 2 farklı araçla 3 defa yaşadım.
Motora sıvı teması, yıkama ya da yalandan susuz temizleme denilen temizlik dikkatsizce yapıldığında, turbo selenoid valfi ya da turbo westgate bozuluyor ilk başta. 2000 deviri geçmiyor ve çekiş düşüklüğü yüksek, motoru açıp kapatınca arıza ara sıra düzeliyorsa, başka ihtimal yok bu iki parçadan biri bozulmuş.
En iyi üçüncü ihtimal hortumlardan biri yırtılmış ya da kelepçeleri gevşemiş olabilir.
Hortum aramanıza da gerek yok, ilk ve en çok yırtılan hortum Turbo-intercooler arasında ki OUT yazan kısa hortumdur.
-
hocam her seferinde aynı durum yaşanıyor, yani kontağı çeviriyorum, biraz bekliyorum marşı direk alıyor çalışıyor araba (sanki hiçbir problem yokmuş gibi) birinci viteste kalkıyorum alıyorum ikinci vitese yine sorun yok, üçüncüyede alıyorum üçüncü viteste devir ikibine geldiğinde veya tam gelirken bazende tam ikibini geçer geçmez arabanın motor boşa düşüyor, yani göstergeler herşey açık, ama pedala gaz işlemiyor yavaşlıyor duruyor araba, göstergeler açıkken debriyaja basıp çalıştırmayı deneyince marş kesinlikle hiç almıyor, cıvcıvcıv yeniden çalışmıyor, taaki kontağı tamamen kapatıp tekrar açana kadar, tekrar açınca hiçbirşey olmamış gibi yani baştaki gibi direk marşı alıp çalışıyor, ama dediğim gibi ikibin devir civarlarında yine aynı kısır döngüye giriyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X