Şimdi Ara

2020 Model Peugeot 3008 Adblue Arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
965
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.
    24 eylül salı günü aracı ekspere sokarak aldım. Full eksperde hiçbir sorun çıkmadı. eksperden çıktıktan yarım saat sonra adblue arızası yandı. 4.ayın sonunda peugeot yetkili servisine adblue arızası sebebiyle götürülmüş ve üre enjektörü değiştirlmiş. Kronik bir soruna benziyor. bu nedenle adblue iptal ettirmek istiyorum. İstanbulda bu araçlar için güvenilir ve garanti verebilecek sorunsuz adblue iptali yapan yerler nerelerdir?



  • Yetkili serviste değişen parça varsa o parçanın garantisi devam ediyordur, iptal ettirmeden önce aynı servise götürün halletsinler, sorunu çözdükler diye biliyorum sadece açık adblue kullanmamak gerekiyordu,
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Parça değiştirilse bile bir süre sonra tekrar arıza oluştuğunu söylüyor forumlarda böyle okudum. Üre enjektörü bitiyor depo şamadıra vs derken diğer sorunları başlıyor. maliyetleri de çok fazla. iptal ettireyim kafam rahat etsin diyorum
  • BabyFace57 kullanıcısına yanıt

    Valla bildiğim kadarıyla artık pek sorun yok en 3008 başlığında uzun zamandır görmedim, ben olsam zaten garantili parça varken bir bakardım, seçim sizin tabi.

  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    İnşallah dediğin gibidir hocam. garanti bitmeden götüreyim arabayı servise. Fakat ben her ihtimale karşı yine de istanbulda bu adblue iptalini hakkıyla yapabilen yer arıyorum.
  • İstanbulda bu işi yapam garantili yerler nerelerdir bilen yok mu?
  • BabyFace57 kullanıcısına yanıt

    Yazılımla direk off yapıyorlar adblue yi. Çokta sıkıntı olacak bir şey değil bence.


    www.instagram.com
    Peugeot Citroen Opel Gizli Özellik (@psa.code) • Instagram photos and videos
    https://www.instagram.com/psa.code



    Yazılımla özellik ekleyen yerler var, adblue bunlar için çocuk oyuncağıdır diye düşünüyorum. Sayfayla herhangi bir bağlantım yoktur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deníz -- 29 Eylül 2024; 1:45:35 >
  • Facebookta adblue yardımlaşma grubu var. Bende de aynı sorun vardı. Tunap 987 adlı adblue kristalleşme önleyici var. Onu kullanmaya başladım. Yaklaşık 1 yıldır herhangi bir uyarı almadım
  • Bunlardan 1 depoya ne kadar koyuyorsun. 250 ml si bile 900 tl internette
  • BabyFace57 kullanıcısına yanıt

    Ben kamai diye bir site var oradan alıyorum. Şu an fiyatı 725 TL+kargo. 100 lt adblue için 250 ml, yani 10 lt koyunca içine 25 ml koyuyorum

  • Yetkili servise gittikten sonra dediğin ürünü de deneyebilirim hocam
  • sende motor arıza ışığı yakıyor muydu? yaktıktan sonra mı kullandın bu ürünü?
  • BabyFace57 kullanıcısına yanıt

    Motor arıza ışığı yakıyordu. Ağustos 2023'de İzmir'de Peugeot Arkas yetkili servisinde üre enjektörü değişti düzeldi dedim. Sonra tekrar motor arıza ışığı ile adblue arıza ışığı yandı 1-2 ay sonra. Peugeot Uşak Çağdaş yetkili servisinde 1-2 kez arıza sildirdim ve yazılım güncelleme işlemi yapıldı ancak arıza ışıkları tekrar yandı. Peugeot 3008 Turkey grubu o dönemde Uşak servisi ile anlaşmalı olmadığı için Aralık 2023'de Afyon'da Peugeot Kutlu Kardeşler yetkili servisine gittim. Rejenerasyon denen bir işlem yapıldı ve uyarılar kalktı. Daha sonra sürekli bu Tunap 987 adlı katkıyı koymaya başladım. O zamandan beri hiç uyarı almadım




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fredd_35 -- 29 Eylül 2024; 17:7:31 >
  • hocam aynısı benim yeni aldığım aracın da başına geldi. 4. ayda üre enjektörü değişmiş istanbul yetkili servisinde. tekrar aynı parçadan mı bilmiyorum ama 5 ay sonra ben eksperden çıktıktan yarım saat sonra motor ışığı yaktı. çarşamba günü servise götüreceğim aynı parça ise garantiden değiştirilmesini isteyeceğim.
  • BabyFace57 kullanıcısına yanıt

    Haklı olabilirsiniz, üre enjektörü kaynaklı olabilir bilemiyorum. Teknik olarak çok bilgim yok ancak benim naçizane şöyle bir görüşüm var. Dizel aracı şehir içi sürüş esnasında ister istemez düşük hızlarda kullanıyoruz. Bu nedenle araç yeterli ve gerekli rejenerasyonu yapamıyor ve dpf gibi parçalarda tıkanıklık ortaya çıkıyor. Bu da sistem içinde kendini adblue arıza ışığı yaktırma şeklinde gösteriyor. Şimdiye kadar hep dizel araç aldım. Eski Euro 4 ve 5 motorlu dizel araçlarda bakımlarını düzenli yaptırdım ve hiç sıkıntım olmadı. İlk kez Peugeot 3008'deki 1.5 Bluehdi motordaki adblue sistemi beni uğraştırdı.

  • TUNAP 987 adblue'nun katılaşmasını engelliyor. Sorun aracın çok az kullanılması değil yani DPF değil, adblue sıvının katılaşması ile alakalı. DPF farklı arıza veriyor, bu türden arıza değil.


    Adblue arızalarını minimuma indirmek için, araç uyarı vermeden depoda 4-5 lt varken 10 lt bidondan adblue'yu doldurmak ( sürüşünüze göre bu bellidir örneğin 10 bin km de 10 lt tüketim gibi), güneş görmeyen kapalı yerde muhafaza edilmiş ve kapağı açılmamış adblue almak, her zaman aynı markayı tercih edip karışım yapılmaması ve 10 lt depo için 1/5 veya 1/10 oranında Tunap 987 gibi adblue'nun katılaşmasını önleyen katkı maddeleri kullanmak gerekiyor.


    Enjektörün bozulması da yine ucunda katılaşan adblue sıvısından dolayı, belli periyotlarda da 3-4 bakımda bir örneğin bu enjektörün temizlenmesi sağlıklı olur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 29 Eylül 2024; 22:0:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    TUNAP 987 adblue'nun katılaşmasını engelliyor. Sorun aracın çok az kullanılması değil yani DPF değil, adblue sıvının katılaşması ile alakalı. DPF farklı arıza veriyor, bu türden arıza değil.


    Adblue arızalarını minimuma indirmek için, araç uyarı vermeden depoda 4-5 lt varken 10 lt bidondan adblue'yu doldurmak ( sürüşünüze göre bu bellidir örneğin 10 bin km de 10 lt tüketim gibi), güneş görmeyen kapalı yerde muhafaza edilmiş ve kapağı açılmamış adblue almak, her zaman aynı markayı tercih edip karışım yapılmaması ve 10 lt depo için 1/5 veya 1/10 oranında Tunap 987 gibi adblue'nun katılaşmasını önleyen katkı maddeleri kullanmak gerekiyor.


    Enjektörün bozulması da yine ucunda katılaşan adblue sıvısından dolayı, belli periyotlarda da 3-4 bakımda bir örneğin bu enjektörün temizlenmesi sağlıklı olur.

    Aracımda 2021'de de bir kez adblue arıza ikaz ışığı ve motor arıza ışığı yanmış ve yine rejenerasyon denen işlemi Peugeot İzmir Kahyaoğulları yetkili servisinde yapılmış ve sorun ortadan kalkmıştı. Bu sebeple sorunun rejenerasyon ile ortadan kalkması nedeniyle, dpf'de ortaya çıkan problemin kendini sistem içinde adblue arıza ikaz ışığı+motor arıza ışığı ile manifest ediyor olabileceğini düşünmüştüm. Yoksa dpf ve adblue enjeksiyon sistemleri farkını biliyorum. Şimdiye kadar şu an ikinci araç olarak kullandığım 2020 Clio 4 0.9 tce hariç daha önce de yazdığım gibi hep dizel araç kullandım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fredd_35 -- 29 Eylül 2024; 22:13:10 >




  • hocam bundan önceki aracım euro5 3008 di ehdi motor.
    190 binde sattım hiç sorun yaşamadım arabada. euro6 geçrekten sıkıntılı. araç şu anda 76 binde dpf nin tıkanmaması gerekiyor bu kmde. yol bilgisayarında dpf uyarısı da yok.
  • Cevap sadece TUNAP 987 ile ilgili idi, bu sıvı DPF ile ilgili değil onu yazdım kullanmak isteyen arkadaşlar için.

  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Evet haklısınız. Tunap 987 dpf ile ilgili değil adblue kristalleşmesini önleyici katkı maddesi yanlış anlaşılmasın

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.