JAZZ 1.5 HİBRİD*253 NM T*0-100 9,4 S* Ş.İÇİ 3,6 L*S&S ACC*10 AİRBAGLİ TEK B SEGMENTİ *KOLTUK ISITMA (76. sayfa)
-
-
Hem harry potter hem yuzuklerin efendisimi nikinizin kaynagi?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
75km de 1,1lt otralamam vardı ama fotoğrafını bulamadım.
Böyle kısa mesafelerde her rakam çıkıyor. Bizim hergün ciddi bir kullanımımız var ben şahsen sadece 1 depo ile ne kadar yol yapıyoruz ona bakıyorum.
Aşırı sıcaklarda ve aşırı soğuklarda klima tüketimi çoğaldığı için menzil tabiki değişiyor ama şehir içinde 800km altı hiç görmedim desem yeridir.
Genelde 850km gibi benzinliğe giriyorum ve 50km civarı da menzil gösteriyor ki tam hibrit kullananlar bilir kullandıkça menzili artan araç bunlar.
Ha birde aracı sürekli 375lt port bagaj ile kullanıyorum. Şehir içi/dışı tüketimi ciddi etkiliyor heleki uzun yolda sert rüzgar varsa aracı savurduğuna bile denk geldim ki araç gırtlak dolu haldeyken.
Çok dengesiz bir yük oluşturuyor ama mecburiyet.
Ben çok memnunum araçtan ama aracım 56bin falan oldu değer kaybı çoğalmadan değiştirip elektrikliye geçeyim dedim 0 faiz kampanyalarından faydalanıp ama elektrik araçlarında kış geldiği için hepsi ayrı ayrı dökülüyor. Yine bu araçtan ekonomik olur ama 2-3 günde bir şarja girme çok yorucu bir etkinlik gibi geliyor gözüme.
-
şehirlerarası yol gidilmeyecekse ve fiziksel olarak şarj imkanlarınız uygunsa şehir içi elektrikli en güzeli.
ama diğer türlü hibritler bence daha mantıklı türkiye için.
-
Türkiye için değil tüm dünyada en mantıklı araç türü bugün şartlarında plugin hibrit.
Müthiş ekonomik.
Sadece bizdeki vergilendirme saçmalığı yüzünden erişilmez durumda araçlar.
Bizim hibritlerde yani bir yere kadar. Yine çok ekonomik ama yeteri kadar değil.
Bu arada bu araçla sadece az yakılmıyor birde çok yaktığım kısım var tüketimi 8lt görünce tansiyonum düşmüştü
Kaş tan finike ye doğru geçerken Elmalı diye bir yerden istanbul'a kaçamak noktası var. Ancak tamamen dağa tırmanaraktan kaçamak.
Sapakten 1-2km geride opette fulledim yokuşa vurdum aracı. Yanlış hatırlamıyorsam 50-60km lik bir yoldu. zirveye çıkınca 8.6lt mi ne gördüm piskolojim bozuldu direk sıfırladım zaten
ama dere tepe demiyor her yere tırmanıyor bizim tospağa
-
En guzel yani ve toyotadan en buyuk farki o zaten.
Surekli 253 nm tork hizmetinizde. milletin kalkis yaparken basbas bagirdigi dik yokuslarda gule oynaya 1km hizla bile cikabiliyorsunuz. Sehiricinde elektrikli arabadan farki yok zaten.
Hayirli gunler
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Evet yokuş performansı falan baya iyi. Bundan önce 1.0 Turbo arona vardı. Bizim mahalledeki yokuşu çıkarken yalandan patinaj çeker bağırır çağırırdı. Bu araç motoru çalıştırmadan elektrikle çıkıyor yokuşu ve patinaj çektiğini hiç görmedim desem yeridir.
-
Selamlar , Toyota Yaris Cross taki hybridte sanırım ilk kalkışta yine elektrik motor ile kalkıyor ama sonradan (belli bir hıza eriştikten sonra) benzin motoruna geçiyor .
Peki araç ilk kalkışta benzin motora geçtiğinde, elektrik motoru yine tork olarak , benzin motoruna destek vermiyor mu Toyota'da ?
-
üstteki toyotanın hybrid sistemi, alttaki de honda nın, evet toyotalarda ilk kalkışta pilleri el verdiği ölçüde elektrikle ilerliyorlar, ama sonra pillerine bağımlı olarak elektrik motorunu kullanabiliyorlar.
honda da ise aracın elektrik motorunda gitmesi için pilerinin dolu olması gerekmiyor, varolan 2 elektrik motorundan biri benzin motoruna bağlı ve elektrik üretmekten sorumlu.
benzin motoru bu 1. elektrik motorunu çalıştırarak elektrik üretip bunu direkt olarak 2. elektrik motorunu beslemekte kullanabiliyor, enerji artarsa da pilleri de dolduruyor.
yani hondalarda pilin boş veya dolu olması elektrik motorunda gidip gitmemeyi etkilemiyor sadece piller doluysa daha az yakıt tüketiyorsunuz o kadar.
toyota da benzin ve elektrik motoru aynı anda çalışıyor ve ikiside tekerleklere bağlı, ama sorun şurdaki toyotalardaki elektrik motorları hondalardakinden çok daha güçsüz.
mesela yaris örneğinde; yarisin elektrik motoru 59 kw ve 141 nm torka sahip ( 1.8 corollalarda da 70 kw 185 nm tork)
toyota trYeni Yaris Cross Hybrid Özellikler | Toyota Türkiyehttps://www.toyota.com.tr/araba-modelleri/yaris-cross/ozelliklerjazz da ise 90 kw ve 253 nm torka sahip neredeyse tam elektrikli bir araç kadar güçlü
yariste bir de bu düşük güçlü elektrik motoru gücünü gene düşük torku olan benzin motoru ile birleştiriyor.
honda da ise grafikte de gördüğünüz üzere yolculuğun 80-120 km hızlar arası hariç tamamında 253 nm torka sahip elektrik motorunda gidiyorsunuz.
buda honda hybrid sisteminin toyota hybrid sistemine en büyük artısı.
ayrıca hon
jazz aslında hybrid bir araç değil, "menzil arttırıcı benzinli jeneratöre sahip bir elektrikli araç"
hayırlı günler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 16 Kasım 2024; 0:10:20 >
-
Toyota'nın hibrit sistemi bariz daha başarılı bu görsele göre. Teknik verileri de zaten bunu doğruluyor. Tüketimi daha başarılı.
Honda da 253nm tork gibi görünse de asıl güç kaynağı benzin motor en nihayetinde. Her zaman öyle yüksek torklu gitmiyor. Batarya zayıflayınca elektrik motoru güçten kesiliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayir , benzin motoru devir yukselterek surusu devam ettiriyor, kac km surdunuz e hev i?
Yukarıda da yazdim, bataryalarin bos dolu olmasi sadece benzin motorunun calismasi ni veya devirli calismasini etkiliyor. Motor bagiriyor 6 bin devre cikiyor ama gucten bir kesilme olmuyor.
Insanlar motor bagirdi mi benzin motorunda gittiklerini saniyorlar psikilojik olarak, ama motor bagirirkende elektrik motorunda gidiyorsunuz.
Toyota hibritlerde herkes neden sikayetci yuksek süratlerde cekisten dusuyor yani benzin motorunun torkuna mahkum kaliyorsunuz, honda da 177 km deyken bile elektrik motorunda gidiyorsunuz ki bu suratte giderken piller tamamen bos oluyor zaten dogal olarak, benzin motoru bataryalari bypass ederek enerjiyi direkt elektrik motoruna aktarıyor.
Toyota tuketimde yarim litre kadar daha iyi kagit ustunde ama ilk sayfada gercek tuketim testleri var jazz yaristen daha az tuketmis gercek sartlarda.
Ama hondanin performansta ustunlugu daha dogrusu surusun tamaminda elektrik motorunun torkunu size sunmasi toyotadan rn buyuk ustunlugu.
E hev de cekis sorunu diye bir problem yok.
Hayirli gunler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 16 Kasım 2024; 11:13:49 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Sonuç itibariyle batarya bitince benzin motorunun uretebildigi güç kadar gidebiliyor toyota da honda da. Ana güç kaynağı benzin motor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayir honda ehev elektrik motorunda gidebilmek icin pile ihtiyac duymuyor
ytoyota da benzin motorunun tork ve hp gucune mahkumsun, cunku aracta elektrik motorunda gidebilmesi icin pillerinin dolu olmasi gerekiyor. Burayi anlamiyorsunuz.
Honda da piller ile elektrik motorunun calismasi arasinda dogru oranti yok, piller boskende arac elektrik motorunda ustelik 177 km gibi hizlarda gidebiliyor benzin motorunun 2. 70kw gucundeki elektrik motorunu dondurerek urettigi elektrik sayesinde. Piller doluysa yakıt tasarrufu yapiyorsunuz farki o
honda da benzin motoru elektrigi kendi hp si ile degil 70kw gucundeki 2. Elektrik motorunu dondurerek uretiyor.
Honda da herhangi bir guc kesintisi azalmasi mevzu bahis degil.
Aksi halde nasil 177 km de elektrik motorunda gidebilir?
Ikisinin sistemleri alakasiz Toyota faha mekanik ve geleneksel, honda daha elektronik ve yenilikci.
Elektrik motorlarinin arasindaki guc farkida cok fazla.
Corolla da 78kw, jazz da 90 kw
Hondanin elektrik ureten 2.kucuk elektrik motoru corollanin ana motoru gucunde nerdeyse.
Gene tekrar ediyorum jazz yada e hev araclar hibrit bir arac degil, hondanin tabiriyle menzil artricili elektrikli bir arac
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 16 Kasım 2024; 11:27:42 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
ben anlatamıyorum herhalde kusuruma bakmayın
şu videoyu izlerseniz anlayacaksınız zaten
carotogryoutubePowerful e:HEV hybrid technology delivers a compelling blend of performance and efficiency - New Jazz is the first model to be presented under Honda's new e:TECHNOLOGY branding. - Newly-developed hybrid technology features two compact motors combined with a 1.5-litre DOHC i-VTEC petrol engine. - Maximum power output of 109 PS / 80kW and 253 Nm of electric propulsion torque. For the first time, the Jazz will be sold exclusively across Europe with an advanced hybrid powertrain. Carrying Honda's new e:HEV badge, the all-new Jazz has been engineered to deliver an exceptional blend of strong performance and impressive efficiency, to complement its class-leading levels of interior comfort and ultimate usability. The e:HEV system is newly developed for Jazz and engineered to deliver an enjoyable driving experience. It consists of two compact, powerful electric motors connected to a 1.5-litre DOHC i-VTEC petrol engine, a lithium-ion battery and an innovative fixed-gear transmission via an intelligent power control unit, which all work harmoniously together to provide a smooth and direct response. The total output of 109 PS / 80kW can propel the car to 100km/h in 9.4 seconds and on to a maximum speed of 175 km/h. The effect is an effortless and comfortable journey, whether travelling through urban areas or cruising at high speed on motorways. Its fuel-efficient hybrid system produces CO2 emissions from 102 g/km (WLTP) and fuel economy of 4.5l/100km (WLTP) on the standard model and 110 g/km (WLTP) and 4.8l/100km (WLTP) on the Crosstar. To deliver such a highly-rewarding driving experience and exceptional efficiency, the advanced e:HEV hybrid set-up seamlessly selects from three interchangeable drive modes: - EV Drive: the lithium-ion battery supplies power to the electric propulsion motor directly. - Hybrid Drive: the engine supplies power to the electric generator motor, which in turn supplies it to the electric propulsion motor. - Engine Drive: the petrol engine is connected directly to the wheels via a lock-up clutch and driveforce is transmitted directly from engine to the wheels. In most urban driving situations, optimum efficiency is achieved through seamless transitions between EV Drive and Hybrid Drive. For driving at highway speeds, Engine Drive is used, supplemented by an on-demand peak power ‘boost’ from the electric propulsion motor for fast acceleration. In Hybrid Drive, excess power from the petrol engine can also be diverted to recharge the battery via the generator motor. EV Drive is also engaged when the car is decelerating, harvesting energy through regenerative braking to recharge the battery. Switching between the three driving modes is unnoticeable to occupants; Jazz engineers dedicated significant efforts to minimising lag during transitions. The high-speed electric motors have been developed in-house by Honda to be as lightweight, compact and efficient as possible, the electric propulsion motor spins up to 13,300 rpm to achieve a maximum speed of 175 km/h. The maximum torque is generated at 0 rpm for substantial low-speed acceleration. Rather than using a conventional transmission, Jazz is equipped with a newly-developed Electronically Controlled Continuously Variable Transmission (e-CVT) with a single fixed-gear ratio to create a direct connection between moving components. The result is a smooth and reassuring transfer of torque with a linear feel during acceleration across all drive modes. When in Hybrid Drive mode the all-new e-CVT control logic ensures that the electric propulsion motor provides powerful torque, whilst the engine provides a direct and linear feel during acceleration, similar to that of a multi-stage transmission. When more power is required, the new control logic can constantly select the ideal engine speed. This has the impact of maintaining a relationship between vehicle speed and engine speed and a more linear feeling, experienced by the driver and passengers as acceleration sound. This optimised torque output, with more responsive and consistent delivery, is a key component of the fun-to-drive character of Jazz. As well as being more refined, the e-CVT developed for Jazz is more compact than the conventional planetary e-CVT units typically found in hybrid vehicles from other marques. With a focus on dimensions and clever integration, the new e-CVT is an example of the intelligent packaging evident elsewhere on Jazz. Jazz is the first model in Honda's European line-up to wear the new e:HEV branding that will appear on all future Honda full hybrid vehicles.https://www.youtube.com/watch?v=6glpZTRT6qE&t=109s -
Fizik kurallarını inkar ediyorsunuz ya da fizik bilmiyorsunuz. Elektrik motoru 1000nm tork verebilse bile benzin motorunun uretebildigi kadar gidebilir. 1000nm torku üretebileceği enerji yok. Hatta toyota kadar bile gidemez yüksek hızlarda çünkü arada illaki kayıp olur. Toyota içten yanmalı ile doğrudan tekere iletebiliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
biliyormusunuz bu sistemin işleyişini bilmeyenlere anlatmaya çalışmaktan yoruldum video koyuyorum onuda izlemiyorsunuz hala bana laf atma derdindesiniz
benimle tartışacağınıza videoyu izlesenize, ilk sistemin işleyişi ile ilgili bir sürü başka videoda var onlara da bakabilirsiniz.
hala ikna olmuyorsanız yapabileceğim bir şey yok hondayı yalan beyan vermekten dava edebilirsiniz.
toyota ile honda hybrid sistemleri arasındaki tek benzerlik genel olarak hybrid olarak tarif edilmeleri. birbiriyle ak ve kara kadar ayrı sistemler.
1000nm torktan bahseden kim ayrıca?
honda jazz 177 km hızla bataryaları boşken elektrik motorunda gidebiliyor ben bizzat gittim. daha başka giden 20-25 kadar da arkadaşım var wp grubunda çünkü gidiyor.
ama toyotalar bataryaları boşken elektrik motoru devre dışı kalıyor araç benzin motorunda gidiyor onunda hp si torku neyse o kadar gidiyor. o sebepten rampalarda çekmiyor diyorlar.
ha honda gösterge ekranlarında, basın açıklamalarında, yukarıdaki video da yalan bilgi veriyorsa bilemeyeceğim koskoca firma neden buna yeltensin onuda sorgulamak lazım.
dediğim gibi üstteki videoya 10 dk nızı ayırsanız, kusura bakmayın siz haklıymışsınız diyeceksiniz ama neden izlemiyorsunuz anlamış değilim.
ikna olmuyorsanız da olmayın babamın fabrikasının aracı değil , ama araç ve sistem bu şekilde.
hayırlı günler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 16 Kasım 2024; 12:13:38 >
-
Batarya boş diyelim, elektrik motoru nereden güç alıyor da gidiyor?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
en az 3 kere yazdım; videoyu izleseniz adam açık açık anlatıyor.
ama bir kere daha yazayım :)
honda e:hev de benzin motoruna bağlı olan jeneratör elektrik motoru (70kw)gerekli durumlarda ( batarya boşken mesela), çekişten sorumlu elektrik motorunu doğrudan besleyebiliyor.
çekişten sorumlu motordan enerji artarsa onunla da bataryaları dolduruyor aynı anda.
hayırlı günler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 16 Kasım 2024; 12:22:23 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X