MPV candır ama biz aile aracı olarak sedan biliyoruz sadece. Bide doblo Halbuki doblonun lüksüdür MPV Hayır MPV yerine 8 kişiliki ( koltuk sayısını da tam bilmiyorum ) mercedes vito vari kullanan adamlar var. Okul taşıtırmısın mübarek ne kullanıyorsun acaba Herkesin aracı kendine güzel. Toyata corolla kullanıcısına sor ondan iyi araç yok der. Bu sabah gördüm adamın ters rüzgarda kapısı açılmış kapı ve ön çamurlukta yamulma var en az 20bin hasar var araçta. Ben Jazz almadan önce Toyota Yaris cross da bakmıştım orda corolla falan da görünce hepsine bir el değdirmiştim. Yılların aracı corollanın kapısını kapatırken metal metale değiyor bu nasıl araç demiştim. Tespitim de doğruymuş ama rüzgardan kapısı açılıp kapısı yamulan kaç kişi duydunuz da bu aracın kötü olduğunu anlatacaksınız. Herkes sevdiği aracı kullansın. |
JAZZ 1.5 HİBRİD*253 NM T*0-100 9,4 S* Ş.İÇİ 3,6 L*S&S ACC*10 AİRBAGLİ TEK B SEGMENTİ *KOLTUK ISITMA (81. sayfa)
-
-
Yurt dışında okurken çok sevmiştim, herkeste süper güzel mpv araçlar. Ve ne güzel söylediniz, herkes kendi arabasını güzel günlerde kullansın.
-
Merhaba Sayın Bvale1907,
Mesajınızı dikkate okudum. Ben İstanbul' da yaşıyorum. Sizinkine çok benzer şekilde 14 ve 8 yaşında iki çocuğum var. Eşime, yoğun İstanbul trafiğinde kaldığı için hibrid araba bakıyorum. Şu anda Peugeot 308 dizel otomatik kullanıyor. Senede 10,000-12,000 km yol yapıyor. Arada bir İstanbul-Sakarya yapıp dönüyor.
Ben 3 sene boyunca toyota corolla hibrid kullandım. Toyota' nın hibrid teknolojisine epey aşinayım. Eşim için Yaris Cross hibrid baktım. Orta donanım Yaris Cros hibrid fiyatı 1750-1800 bandında. Son 1 haftadır Jazz crossstar hibrid araştırıyorum. Crossstar fiyatı 1490 civarında. Eşim, park vs manevralarda kullandığı aracın tampon, etek altı kısımlarını epeyce çiziyor. Crossstar' ın tampon ve etekaltı kısımları siyah plastik. Çizilse de çok dert etmeyiz.
Toyota ve Honda' nın hibrid teknolojileri farklı. Bu konuda epey yazı okudum. Yaris ile jazz' ı karşılaştırdığımda ikisinde de 1.5 litrelik benzinli motor var. Corolla hibridlerde 1.8 litrelik motor olmasına rağmen, toyota ve jazz' ın hibrid teknolojisinin günlük araç kullanımında yarattığı farklar ve yakıt tüketimleri konusunda biraz daha detaylı bilgi paylaşabilirseniz çok sevinirim.
Saygılarımla
-
arkadaş gene cavap verir;
iki sistem arasındaki en büyük fark hondanın sürüşün yüzde 78 inde direkt elektrik motorunda gidiyor olması. sadece 80-120 km hızlar arasında benzin motoru tekerleklere bağlanıyor.
yani toyota gibi genelde benzin+elektrik ortak çekişinde gitmiyor, tamamen 253 nm gücündeki elektrik motorunda gidiyor.
bir diğer fark ise bildiğim kadarı ile toyota elektrik motorunu çalıştırabilmek için bataryasına muhtaç, batarya boşken elektrik motorunun çekişteki oranı azalıyor. misal batarya doluyken yüzde 80 elektrik yüzde yirmi benzin motoru tekerleklere bağlıyken , boşaldığında bu oran benzin motoruna doğru artıyor.
ama honda da elektrik motoru çalışmak için bataryaya muhtaç değil; 2. jeneratör elektrik motoru gerektiğinde pilleri bypass ederek doğrudan çekişten sorumlu elektrik motorunu besleyebiliyor. evet yakıt tüketimi artıyor bu durumda ama arac çekişten güçten düşmemiş oluyor.
aşağıda iki sistem arasındaki fark grafiksel olarak verilmiş
burada da hondanın hangi hızlarda hangi motoru kullandığının grafiği mevcut. hybrid drive dan kasıt benzin motorunun jeneratör görevi görerek elektrik motorunu beslemesi yani çekiş gene elektrik motorunda. sadece engine drive denen mod da benzin motoru tekerleklere bağlı.
bunun günlük hayata yansıması daha atik seri bir sürüş, yokuşlarda en ufak bir zorlanma olmaması ve daha sessiz bir ortam .
negatif yönü toyotaya göre daha karmaşık olması ve eşdeğeri yaris 1.5 hibrite göre 0.3 ile 0,5 litre arası daha fazla tüketim. tabi bu katalog verilerine göre bu şekilde.
hayırlı günler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 26 Kasım 2024; 12:57:53 >
-
Amacınız yakıt tasarrufu ise Jazz da Yaris de son derece tasarruflu araçlar.
Hangisinin sistemi daha başarılı derseniz bence bu sorunun cevabı yok ikiside son derece başarılı.
Jazz almadan önce bende Yarıs Cross baktım gittim mağzada içine oturdum kapısına koltuğuna bagajına herşeyini inceledim.
O zaman ki aracım 2021 Seat Arona idi ki o da çok kalitesiz bir araçtır. O araçtan Yaris e geçince kaliteden ödün verdiğimi hissettim ama yakıt tasarrufu için bunu yapmalıydım birde kamp vs severiz yüksek araç hoş göründü gözüme.
Kazara Jazz ı inceleme şansı bulunca Yaris in yüzüne bile bir daha bakmadım. İç kalitede çok daha iyi, şık sadece al benisi var. Dış görüntü de de tam tersi
Şuan ki mevcut paketlerini bilmiyorum ama 2022 yılında Toyota çip krizini bahane edip Türkiye de sattığı en full paket yaris cross da dahi ne önde ne arkada park sensörü koymuyordu.
Oysaki Almanya da sattığı modellerde önde 6, arkada 6 park sensörü + 360 derece kamera sistemi ile satıyordu aynı aracı.
Burdan da bir kıl kapmıştım zaten Toyota ya.
Geçenlerde de bir usta ile tanıştım İstanbul Dumankaya Toyata da 15-20yıl çalışmış eski bir usta.
1.8 motorlu toyatayı bozamazsın diyordu ama 3 silindirli 1.5leri sakın almayın diyordu.
Ha dayının söyledikleri biraz tutarsızdı ama yine de kulağıma küpe ettim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SebastianTR -- 25 Kasım 2024; 16:53:43 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: SebastianTRAmacınız yakıt tasarrufu ise Jazz da Yaris de son derece tasarruflu araçlar.
Hangisinin sistemi daha başarılı derseniz bence bu sorunun cevabı yok ikiside son derece başarılı.
Jazz almadan önce bende Yarıs Cross baktım gittim mağzada içine oturdum kapısına koltuğuna bagajına herşeyini inceledim.
O zaman ki aracım 2021 Seat Arona idi ki o da çok kalitesiz bir araçtır. O araçtan Yaris e geçince kaliteden ödün verdiğimi hissettim ama yakıt tasarrufu için bunu yapmalıydım birde kamp vs severiz yüksek araç hoş göründü gözüme.
Kazara Jazz ı inceleme şansı bulunca Yaris in yüzüne bile bir daha bakmadım. İç kalitede çok daha iyi, şık sadece al benisi var. Dış görüntü de de tam tersi
Şuan ki mevcut paketlerini bilmiyorum ama 2022 yılında Toyota çip krizini bahane edip Türkiye de sattığı en full paket yaris cross da dahi ne önde ne arkada park sensörü koymuyordu.
Oysaki Almanya da sattığı modellerde önde 6, arkada 6 park sensörü + 360 derece kamera sistemi ile satıyordu aynı aracı.
Burdan da bir kıl kapmıştım zaten Toyota ya.
Geçenlerde de bir usta ile tanıştım İstanbul Dumankaya Toyata da 15-20yıl çalışmış eski bir usta.
1.8 motorlu toyatayı bozamazsın diyordu ama 3 silindirli 1.5leri sakın almayın diyordu.
Ha dayının söyledikleri biraz tutarsızdı ama yine de kulağıma küpe ettim.
sadece içi de değil;
tekerlek davlumbazları keçe kaplı, sonra motordan bagaja kadar olan kısım alttan gene keçe kaplı.
bu seferkini bir japon aracı için olağanüstü yalıtımlı yapmışlar,
camlar ultraviyole ışınlarını geçirmiyor vb.
yalıtım konusunda en başarılı jazz belki de şu ana kadar ki en başarılı b-c segment japon aracıda olabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 25 Kasım 2024; 17:52:2 >
-
Jazz özel bir seri araç aynı şekilde yaris de özel ama muhtemelen yaris cross değil o yüzden o kadar kalitesiz (bana göre)
Ben yine 2021 model Jazz için konuşayım; Sadece eski japon alışkanlıklarına göre iyi bir yalıtımı var. Hala bir alman aracına yanaşır seviyede değil. Motor ve özellikle yol/yuvarlanma sesini sonuna kadar duyarsınız kabin içinde (uzun yolda).
Ha yuvarlanma sesi de asfalt ve lastik kaynaklı. Ülkemiz yolları rezil. Lastik te michelen gibi yumuşak lastik almıyorsanız yol sesi gelir.
Ben 2024 Nissan xtrail ve Juke de kullandım ikiside içten yanmalı araç ikisinde de motor sesi yok denecek düzeyde özellikle şehir içi kullanımda bu araç elektrikli mi dersiniz kabin o derece sessiz. Ancak lastik sesleri inanılmaz. Xtrail de Falken Juke da Hankook var. İkiside kabine inanılmaz yol sesi alıyor.
-
Merhabalar @ghostrider815
Şimdi 3 gündür kar yağıyor Malatya da yakıt tüketimi arttı ilk kışımı geçiriyorum. Hava iyi soğuk yollar kar ve buz. Evet yakıt tüketimi arttı ancak 4.8 lt lere çıktım.
Evet Toyota corolla hybrid 1.8 kullandım bir süre ben çok memnun kalmadım. Oda hybrid jazz da hybrid ama mesela ben toyotada boğulma hissederken bu arabada yokuşlarda falan o boğulmayı hissetmedim.
@tasshelhoff hocamız çok net açıklamış, sağolsun
Bence hiç düşünmeden alın çok rahat bir araba.
-
aradaki teknoloji farklılığından dolayı hissetmiyorsunuz,
toyota da tork piller azalınca azalıyor, diğerinde tork piller azalsa bile değişmiyor.
-
CaradisiacyoutubeVoilà de nombreuses années que la Toyota Yaris était la seule proposition hybride dans la catégorie des polyvalentes hybrides mais ce cavalier seul s'est brutalement arrêté cette année avec le retour d'une vieille concurrente, la Honda Jazz e :HEV qui renoue avec la motorisation essence/électrique pour sa dernière génération, et l'arrivée d'une nouvelle rivale, la Renault Clio E-Tech, première du genre pour la marque au losange. Qui va l'emporter dans cette bataille féroce ? Lire le comparatif complet https://www.caradisiac.com/renault-clio-e-tech-vs-toyota-yaris-116h-vs-honda-jazz-e-hev-quelle-est-la-meilleure-polyvalente-hybride-186258.htmhttps://www.youtube.com/watch?v=Mc-UOTuF4dE
yaris-jazz ve clio hybrid karşılaştırması video fransızca ama araçların iç ebatları arasındaki farkın görülmesi açısından başarılı.
yorumlara bakarsanız jazz açık ara daha çok beğenilmiş.
-
What Car?youtubeThe Honda Jazz trumps all of its rivals for passenger space, while its unique and incredibly flexible rear seat adds to its practicality. It’s comfortable, too; the hybrid set-up makes it really cheap to run, and its slow depreciation means it’ll be worth more than other models when it’s time to sell it on. That’s why it’s our 2023 Best Small Car. Here are 5 reasons why it won. 00:00 Introduction 00:14 Spacious interior 00:55 Hybrid engine 01:34 Class-leading visibility 02:00 Comfortable ride 02:28 Great standard equipment #awardwinning #hondajazz Save thousands on your next new car with What Car? at https://www.whatcar.com/new-car-deals/ New videos are uploaded to What Car? each week. Don't miss a single one. Subscribe now: https://bit.ly/2Obgxjd Visit our website at https://www.whatcar.com/ What Car? is the UK's biggest car-buying brand and has been helping Britain's car buyers make purchasing decisions for more than 40 years. Our tests are widely regarded as the most trusted source of new car advice. This channel brings you trusted reviews on all the new models on the market, all the latest first drives, reader reviews, and great car-buying advice. All reviews are available in full online at Whatcar.com - the UK's leading car-buying website, offering trusted reviews and data on every new car. The website also offers advice on car leasing, new car deals and new and used cars for sale. Follow What Car? here: LIKE What Car? on Facebook: https://goo.gl/yv5jF8 FOLLOW What Car? on Twitter: https://goo.gl/SJzmT8 Check out our full video catalog: https://bit.ly/2W81iu9https://www.youtube.com/watch?v=hpnMq2ktYL8
ingiltere de whatcar dergisinin 2023 yılı en iyi küçük araba ödülü sahibi honda jazz
-
Merhabalar 2024 Crosstar modeliyle geçen hafta aranıza katıldım.
Kolçak (kol dayama) malumunuz ileri geri hareket etmiyor. Bu da özellikle uzun yollarda konforu azaltabiliyor. Kol dayama yerine sonradan alacağımız bir uzatma yahut yükseltme ile bunu telafi edebilir miyiz? Ürün tavsiye edecek olan var mıdır? -
valla onu ancak bu vip araç yapan yerlerde o kapağı daha uzun bir kapakla değiştirerek çözebilirsiniz.
ben daha kol dayamadan şikayet edeni duymadım çğu araca göre gayet geniş ve konforlu bana göre
hayırlı olsun bu arada;
wp grubuna katılmak isterseniz özelden telefonunuzu adınızı yazabilirsiniz.
-
bu arada almanyanın araç muayene sonuçlarına göre 2024 ün en problemsiz 2-3 yaş aralığındaki aracı honda jazz olmuş.
auto bıldDas sind die Tops und Flops beim TÜVhttps://www.autobild.de/artikel/tuev-report-2025-27699967.html -
koltuğunuz çok önde yada çok dik o yüzden kolçak kısa geliyor size.
Yükseltme işi basit 3D yazıcı da plastik aparat yapıyorlar kolçak 5-10cm daha havada duruyor kapağı ama öne çekme işi sıkıntı.
Yani ileri geri giden kolçak güzel birşey aslında yani kolçağı yapıyorsun da 3-5$ lık ray mekanizmasından mı kaçıyorsun diyeceğim de adamlar geri vites lambasını bile tek tarafa koyuyorlar.
Geçen önümde bir Kia sorento vardı yeni kasa. Sıkışık bir yere manevra yapmaya çalışıyor sürekli ileri geri yapıyor. Önümde kocaman duvar hareket ediyor resmen devasa boyutta ama aracı geri vitese takınca sadece sağ altta küçücük bir ışık yanıyor
-
quote:
Orijinalden alıntı: SebastianTRkoltuğunuz çok önde yada çok dik o yüzden kolçak kısa geliyor size.
Yükseltme işi basit 3D yazıcı da plastik aparat yapıyorlar kolçak 5-10cm daha havada duruyor kapağı ama öne çekme işi sıkıntı.
Yani ileri geri giden kolçak güzel birşey aslında yani kolçağı yapıyorsun da 3-5$ lık ray mekanizmasından mı kaçıyorsun diyeceğim de adamlar geri vites lambasını bile tek tarafa koyuyorlar.
Geçen önümde bir Kia sorento vardı yeni kasa. Sıkışık bir yere manevra yapmaya çalışıyor sürekli ileri geri yapıyor. Önümde kocaman duvar hareket ediyor resmen devasa boyutta ama aracı geri vitese takınca sadece sağ altta küçücük bir ışık yanıyor
o konuda özellikle opel araçların fren lambalarına hastayım ben.
incecik küçücük bir de fren lambası bu.
jazz bildiğim geri lambası çift taraflı ama?
hayırlı günler.
-
Detaylı cevabınız için teşekkür ederim.
Eşim çok yoğun trafikte kalıyor. Gittiği güzergahta 80-120 km aralığına çok az çıkıyor. Genelde daha düşük hızlarda seyrediyor.
Gönderdiğiniz şema gayet açıklayıcı.
Mevcut dizel otomatik aracı satabilirsek, büyük ihtimal jazz'a yöneleceğiz.
Saygılarımla,
-
rica ederim;
80-120 de de tamamen benzinde gitmiyor zaten gene yüzde 25 civarı elektrik motorunda gidiliyor.
bu sınırlar bıçakla kesilmiş gibi değil zaten hani 79 da elektrik motoru 80 de benzin motoru gibi değil.
araç kendince yol durumu gaz pedalı durumu vb gibi kriterlere göre ayarlıyor.
siz hiç fark etmiyorsunuz.
hayırlı günler.
-
Bugün ilk yakıtı aldım (teslimattan sonraki ilk)
Total 660 km olmuş, 2 diş yakıt kalmıştı.
150 km si uzun yol. Kalan 500 km şehir içi olmak üzere veriler;
Ortalama hız 28 km/h
Ortalama tüketim 4.5 ya da 4.6 idi
Kış iyice bastırınca kalorifer koltuk ısıtma derken EV modda nispeten daha az yürüyor. Dolayısıyla son 1 haftada tüketim biraz arttı. Artmış hali ortada gerçi :)
Koltuk ısıtma hem minderi hem sırtı ısıtıyor çok keyifli.
Tüketimden konfordan sessizlikten multimedyadan gayet memnunum.
Direksiyonun çok güzel bir tokluğu var. Kullanımı çok rahat fakat bomboş oyuncak direksiyonu çevirir gibi değil. Citroende böyleydi mesela. Bunda çevirirken bile dolu bir his var ama yormuyor.
Araç bakanlara da naçizane tavsiyem, herhangi bir araç tercihinde bulunurken donanım tablosuna bakıp bu da varmış bu da varmış diye bakmakla yetinmeyin, donanımların ne derece efektif çalıştığına da bakın derim.
Jazz’da yağmur sensörü, park sensörü, ısıtma, multimedya, klima, şerit takip vs hepsi son derece hassas çalışıyor.
Düşünüp de burayı okuyanlara gönül rahatlığıyla tavsiye ederim.
-
kimse üstüne alınmasında evin 2. aracı 2011 jazz sahibi olarak yazıyorum hatta cross u 1.4 e verseler yeniside alma niyetindeyim ama bu sayfaya girince sürekli övülen bir araba görüyorum tamam avantajları varda biri bişey sorsa amenna ama kimse bişey sormadan sürekli şöyle güzel böyle güzel denmesi gerçekten çok antipatik duruyor sanki satın almam için dil döken müşteri temsilcileri gibi
yani burda yazanlar tabiki temsilci değildirde dışardan bakınca bana öyle hissettiriyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X