15 mart 2024 de honda jazz advantage e-hev satın aldım. Toplamda 15000 km yol yaptım. Malatya-Antalya, Malatya-Ankara yolları da dahil olmak üzere uzun yol tecrübelerini de edindim.
Şimdi size 15000 km lik tecrübelerimi anlatmak istiyorum.
· Öncelikle 187 cm boy ve 115 kg lık şişman bir adamım. · 4 kişilik bir aileyim. · İki çocuğum var 11 ve 7 yaşlarında. · Dolayısı ile geniş ve bagajı büyük bir araba arayışı içinde bayileri geziyordum. · Daha önceki arabalarım. Mazda 3, Ford Focus Titanium, Ford Cmax, kiralık Toyota Corolla hybrid (2022) idi. Ve
Kullandıklarım arasında en genişi Toyota Corollo Hybrid idi. Ancak Toyota hybrid i 2.5 ay kullandım ve genişlik harici memnun kalmadım. Ayrıca konsoluda hoşuma gitmiyordu.
Honda Bayiine gittiğimde alabilme ihtimalim olan (maddi olarak) 2 seçeneğim vardı. Honda city ve Honda Jazz. Ancak yanlarında birde HRV duruyordu. Her ne kadar HRV için içim parçalansa da alamadım.
Honda City ise evet büyüktü ama teknoloji olarak çok zayıf kalıyordu. Bu sebepten o seçeneği de kafamdan silerek Honda Jazz’a alıcı gözü ile bakmaya başladım.
Yaz ayları bir ay Şehir Dışında olduğum için ailecek bagaja ihtiyacım vardı. Bu sebepten kafam çok karışıktı. Bayide arabayı tanıtıldığında magic seat olayı falan gösterildiğinde koltukların altında da eşya sığdırabileceğim boşluklar olduğunu farkettim. İşte o an acaba mı dedim kendi kendime…
Test sürüşüne çıktım. Araba B segment olmasına rağmen konforlu yumuşak ve mutlu hissettirdi. Daha sonra adaptif sürüş özelliklerinin de olduğunu öğrendim.
Dediğim gibi boyum 187 cm ve ön koltuk bana ayarlı iken bile arkada ki koltukta bir Skoda Superb kadar olmasa bile diğer kullandığım C segment arabalardan geniş e rahat olduğunu gördüm (Toyota Corolla hybrid kadar)
Yazın o kadar eşyayı en kötü otobüsle bir kısmını önden gönderirim düşüncesi ile arabayı satın almaya karar verdim.
Evet dışardan çok küçük görünüyor ama arabanın içi inanılmaz geniş ve rahat. Görüş açısı çok iyi. Süspansiyonları B segment için kabul edilebilir olduğunu farkettim. Ve her gün iyi ki bu arabayı almışım demeye başladım.
Bu arabayı bende görenler senin gibi iri bi adam bu arabaya olmuş mu? bakışları arabanın içine bindikten sonra yav ne kadar geniş bi arabaymış. Ohaaaa bu özellikte bi var buda mı var şuda mı varlarla tam tersine dönmüştü. Direksiyon ısıtma, ön iki koltuk ısıtma… vb.
Apple CARPLAY kullanıyorum ve hiçbir sorun yaşamadım. Android Auto kullananların şikayetlerini forumda okudum ancak o konuda bir tecrübem bulunmamakta.
Şehiriçinde az yakıyor. Depo 40 lt ve ben 750 km falan ş. İçi yol yapıp fullediğimde genelde 34-35 lt civardında alıyor. Yani sıfırlasak 900 km yi görür gibi geliyor bana.
Klima açık değil ve bahar aylarında 3.9-4.1 lt arasında bir depo bitiyordu. Klima açık yaz ayları. 4,1-4.4 arası Ş. İçi gittim. Şimdi de kışın başı klima açık değil ve kış lastiği takılı 3 haftadır 4,3 lt ile gidiyorum. Şehirler arası ise yazın Malatya-Antalya full klima açık ve 110-120 km hızlarda 4.9 litre ile 1000 km yolu tamamladım.
Araç 186 km süratta sabitlenmiş ne yapsam da geçmiyor. Yokuş aşağıda 187-188 falan oluyo ama 186 da gaz kesiyo.
Anamur- Gazipaşa arasında diğer arabalarımdan da bildiğim bir yokuş var bu yokuşta diğer arabalarımla bayılarak çıktığım yeri bu araba ile bayılmadan ve zorlanmadan devam ettim.
Hangi araba ile gaza yüklenirsen o araba çok yakar. Bu arabada mucize bir araba değil sonuç olarak. Tek farkı diğer arabalarda tasarruflu gitmek için yaptıklarını bunda yapınca diğerlerinden 2-3 lt az yakıyor.
Trim seslerine gelecek olursak ön göğüs plastik ve çukurlarda bir Mercedes gibi tok bir ses gelmiyor ama öyle aşırı rahatsız edici de değil. Ses yalıtımını beğenenler olmuş ama ben beğenmedim. Bir ALEX değil. Ha lastikte önemli benim lastikler orijinal yokohoma 185X55XR16 olarak geldi. Kış lastiği ise petlas aldım sıfır 4 lastik. Ses arttı sanırım lastik kalitesi çok etkiliyor bu sesi…
Yol tutuşu muazzam ve inanılmaz güven veriyor. Benzine kıyarsanız eğer basarsanız da iyi gidiyor ama bir F1 aracı değil tatbikî de…
Benim yakıttan sonra en beğendiğim özelliği ise birçok arabada test ettiğim adaptif sürüş ve cruise sistemleri
Arkadaş TESLA model Y kullandım inanılmaz auto pilot özelliklerine sahip bir araba bu tesla insanı hiç yormuyor ne araba ne özellik derken. Ne göreyim bu arabada ki adaptif sürüş neredeyse tesla auto pilot ( self drive özeelliğinden bahsetmiyorum) kadar stabil çalışan birşeymiş. Ya arkadaş otobanda arabanın sadece direksiyonunu arada bi dokunuyorum. Haata serçe parmağımı üstüne koyuyorum. Mis gibi gidiyo. Hele bir de yoğun trafikte görün gaz fren gaz fren derdini bitiriyor kendi kendine inanılmaz stabil şekilde yapıyor. Bir ton sensör kamera desteği falan çok iyi.
Gece sürüşlerinde farları çok iyi bazıları karşıdan geleni rahatsız ediyor demiş, ancak bana sellektör yapan hiç kimse olmadı şu zamana kadar. Keşke matrix far olsaydı tabiki dedim. Ama buda yeterli
Bagaj konusuna tekrar dönecek olursak 4 kişi bagajlarımızda 4 tane küçük boy valiz aldım. Herbirimize bir valiz. Ve bu valizler sığdı. Koltuk altları (magic seats den dolayı) nıda kullanarak ıvır zıvırlarına yerleştirdi. Ve arabayı alırken önden valizleri otobüsle gönderirirme gerek kalmadı. Güzel bir düzenleme ile oltam dahil tüm eşyalarım yerleştirdim Bu ara koltukları yatırarak geçen oğluma bisiklet aldım 24inch janta sahip zorda olsa arabaya sığdırdım buda ek bilgi olsun sizlere…
Araba anahtarısz çalıştıma özelliğine sahip ve anahtarı çantama atmışım aldığımdan beri kullanmadım neredeyse.
Yine forumda bir arkadaş yazmış şerit takip sisteminden rahatsızlığını dile getirmiş. Evet iptal edebiliyoruz bunu ama her kontağı açıp kapattığımızda geri aktif oluyor. Çaresi sinyal vererek şerit değiştirmekten geçiyor.
Belli hızlardan sonra araç kapıları kilitleme özelliği bence yok var ise de bulamadım.
Önde iki USB giriş arka koltuklarda ise 2 adet TYPE C çıkışı var ki ben bu type c çıkışlarından macbook şarj ettim.
Geri görüş kamerası her ne kadar ihtiyacımı karşılasa da daha kaliteli olabilirdi. Aracın bunun haricinde önünde ve arkasında park sensörleri var.
10.000 km de bir bakımı var ki yurt dışında honda jazzları 20000 km bir bakıma alıyorlar. Ben Türkiye de bunun para tuzağı olduğunu düşünüyorum. Bu şikayetimi servise ilettiğimde Türkiye’deki yollar kötüymüş devlet böyle karar verdi masallarını dinledim ve aracımı 11000 km de bakıma soktum. 8500 TL para aldılar.
Multi media sistemleri ise benim için yeterli ama oda bir ALEX değil.
Araç sürüşüne ise zamanla alışıyorsunuz elektrikte gitmek keyifli olduğu için sizi sakin gitmeye teşvik ediyor. Forumda yazıldığı gibi 40-80 km veya 100-110 gibi değerle yok bu araba tam HYBRİD ve elektirk motorundan devamlı destek alıyor. Bataryası çabuk boşaldığı gibi çabukta doluyor. 0.8 kw bataryası var. Vites B modu var eliniz alışında elektrikli araçlardaki tek pedal özelliği gibi arabaya bir nevi küçük frenlemeler yaparak yavaşlamasını ve bataryanın çabuk dolmasını sağlıyor. Zaten batarya hiçbir zaman bitmiyor. 2 diş batarya minimum kalıyor ama motor çalışarak jeneratör görevi görüyor. Yani özetle 107 hp benzin ve 122 hp benzin motorunu aynı anda kullanıyor.
Ağır kış şartları yeni başlıyor onu da yavaş yavaş deneyimleyince yazarım.
Özetle kafamda soru işaretleri ile aldığım araba beni şaşırtmaya devam ediyor. Hiç pişman değilim. Diğer birçok C segment arabayı es geçerek B görünümlü bu C yi aldığım için çok memnunum.
Saygılarımla….
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bvale1907 -- 19 Kasım 2024; 22:16:6 > |
JAZZ 1.5 HİBRİD*253 NM T*0-100 9,4 S* Ş.İÇİ 3,6 L*S&S ACC*10 AİRBAGLİ TEK B SEGMENTİ *KOLTUK ISITMA (79. sayfa)
-
-
merhaba bunu başka bir yerden mi kopyaladınız ? direkt buraya yapıştırsaydınız ya siyah siyah ekranlar görünüyor içine girince okunabiliyor bilginiz olsun
şimdi düzelmiş. sorun yok.
hayırlı olsun güle güle kullanın.
daha jazz alıp ta beğenmeyen olmadı zaten, olması da pek mümkün değil .
anca araca binmemiş aracı sürmemiş kişiler beğenmiyor jazz ı.
sürücüsünü mutlu eden bir araç jazz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 19 Kasım 2024; 22:21:22 > -
ilk mesajımdı word de düznli yazmıştım. Ama şimdi düzelttim. Ama biraz karışık oldu. Teşekkür ederim.
Evet daha anlatamadım bile çok şey yazacağımda insanlar mercedes sanacak diye korkuyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bvale1907 -- 19 Kasım 2024; 22:22:58 > -
wp grubunda değilsiniz sanırım; katılmak isterseniz özelden telefonunuzu gönderin gruba ekleyeyim.
-
@tasshelhoff Teşekkür ederim.
@Emekkk Teşekkür ederim. Evet, bagajda da mevcut. Gayet kaliteli ses veriyor.
-
Dün akşam bu yokuşu çıktım araçla. Eğim gerçekten çok fazla %50 den fazla sanırım bir daha geçmek zorunda kalırsam üşenmeyip ölçeceğim.
Yokuşu çıkıyorsunuz bi 5-10mt düzlük sonra camiye kadar gene full yokuş.
Öyle geriden hızlanarak da gelmedim hatta yokuşun başında çıksam mı acaba karşıdan araç gelirse ayvayı yerim diye bekledim biraz baktım bi ışık falan abandım gaza sonra baktım hiç basmaya bile gerek yokmuş 250nm tork olunca güle oynaya çıkıyormuş zaten yavaşlamak için ayağımı gazdan bile çektim.
-
Bataryanız full doluysa ve sabirliysaniz bu yokusu sadece pil ile de cikabilirsiniz.
Jazz da en sevdigim sey yokus yukari sikisik trafik. Sagimdaki solumdaki arabalar gurultuyle kalkis yaparken ben sessiz sakin kalkiyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben Jazz alıpta memnun olmayacak birisini tanımıyorum.
Yani adamın Teslası mercedesi audisi vardır borcundan dolayı satar ayağımı yerden kessin diye jazz alırsa memnun olmaz herhalde. Yoksa Jazz ın sevilmeyecek tek tarafı dış görünüşüdür herhalde.
Bagaj konusunda araca port bagaj ekleyebilirsiniz. Ben 8-9 ay öyle dolanıyorum ancak aracın aerodinamiğini bozuyor özellikle uzun yolda 100km üstü hızlarda helede hava rüzgarlıysa direksiyonu kesinlikle serçe parmağınızla falan tutmayın.
Ben bir kere kuzeymarmara otoyolunda rüzgardan 1 şerit atladım resmen.
Lastik sesi özellikle elektrikle giderken yada otobanda kalitesiz asfalt varsa çok duyuyorsunuz. Ancak bir lastiğie 5-10bin TL vermediğiniz müddetçe de duyacaksınız.
Eniştem de x-trail var 2024 üzerinde orjinal Falken lastikler. Araç muazzam sessiz motor sesi nerdeyse elektrikli araç gibi hiç yok denecek düzeyde ancak araç 70km hıza ulaşınca içerde fırtınalar kopuyor tüm yol sesi içerde. Aynı olay 2024 Juke da da var. Kabinde motor sesi namına birşey yok deli gibi yuvarlanma sesi duyorsunuz.
Apple carplay veya android auto da sorun yaşama gibi birşey olamaz.
Android auto kablosuz çalışmaz, ancak youtube de nasıl çalıştırılacağını izleyebilirsiniz. Aracı aksesuar modunda açıp multimedya ekranın ayarlar moduna girip ordan kablosuz android auto yu aktif edeceksiniz sadece 1dk lık işlem.
Adaptif cruise kontrol çoğu aracın sorunsuz çalışır zaten ancak malesef ülke olarak sorunlu insanlardan oluştuğumuz için sizin öndeki ile aranıza koyduğunuz mesafeye bir sürekli bir sığır girmeye çalıştığı için bizim ülkede adaptif işi boş iş.
Araç bakımı işi düzenbazlık. Mutlaka kullanım klavuzunun bakım sayfasına bakın. Orada hangi km de hangi yılda neler değişecek yazıyor.
Servis bana yaptığı gibi size de 8 ay önceden fren hidroliği değiştirip boşuna masraf çıkartmasın.
Sadece Honda değil tüm servisler için geçerli bu. Geleni öpün mantığı ile işlediği için oraya bilgili gitmelisiniz. Aracın 30bin de ne değişmesi gerekli bilmelisiniz. Bunlar kullanım klavuzunda çok net şekilde yazıyor. interneten PDF i indirip kolayca büyüterek okuyabilirsiniz.
Belli hızdan sonra kapı kitleme Japon güvenlik standardına uymadığı için öyle bir özellik yok.
Olası bir kaza durumunda kapıların açık kalmasını istiyor japonlar.
Şerit takip sisteminin rahatsız olacak bir tarafı yok. Siz hele bide 2024 model bir araç kullanında görün
Yeni çıkan güvenlik sistemleri, tabela okuyan araçlar falan insanı arabadan soğutacak düzeyde. Ben hep diyorum böyle eski 2010-2020 model arası dizel konforlu araç kullanan eski şöförlerin 2024 model araç kullanması mümkün değil.
-
Honda nın bataryası buna yetmez. Tam dolu bi toyata bataryası belki ama burayı bir honda nın elektrikle çıkması mümkün değil. Yokuş göründüğünden uzun.
140mt imiş tepeye kadar.
-
Sabirliysaniz dedim ya buna benzer bir yokusu 7-8 km hizla cikmistim sirf pilde gideyim diye inat etmistim.
Ama tabi resimden tam anlasilmayabilir haklida olabilirsiniz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 20 Kasım 2024; 11:36:49 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sorun sabır değil eğim aşırı fazla 8-9 hızla araç yola bile tutunamayabilir.
Buna benzer bir testi köyde de yapmıştım. Eğimden dolayı eve %70-80 batarya doluluğu ile geliyorum.
Evden çıkıyorum 130mt kadar düz hatta hafif aşağı eğimli bir yoldan gidiyorum yani bataryayı neredeyse hiç ellemiyorum sonrasında 110mt lik hatrı sayılır bir yokuş var eğim burası kadar dik olmasada buraya yakın ve yol çok bozuk olduğundan zaten 20km üstüne çıkmazsın. Biz tasarruf için test ettiğimiz için o yokuşu pil bitmeden çıkamadık. Belki bataryam %100 olsa belki ucu ucuna ama %70-80 yetmiyordu.
Yeni jazz da batarya kapasitesi büyümedi diye biliyorum. Onu şöyle 0.8 değilde 1.5 falan yapsalardı tasarrufun dibine vururduk
-
Belki ilerde abd deki gibi batarya uzerine uzman servisler acilirsa kapasitesini arttirabiliriz garantiden sonra tabi
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sanmam öyle şeyler olabileceğini aracın bagajı olsa oraya ekstra batarya eklersin diyeceğim de nereye ekleyeceksin. Araç çok küçük.
Tabi birde mevcut alternatör 0.8kW ı şarj etmek için ayarlı siz oraya 1.5 koysanız o alternatör de yetersiz kalacak ki zaten büyük yokuşlar harici de o bataryayı doldurmak pek mümkün olmaz.
Ben hergün çamlıca dan aşağı iniyorum batarya fulluyor. 2 katı bataryayı şarj için çamlıcayı 2 kez inmem lazım.
Anca dağ bayır kamp işi olursa o batarya dolar mevcut alternatörle.
Üretici yılların tecrübesiyle optimumu yapmış bizim ki fantezi sadece
-
Bizim araclarda alternator yok diye biliyorum. Elektrik motorlarindan jenerator olan o isi goruyor onunda gucu 70 kw
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aynen öyle. Honda e:hev'de alternatör yok, jeneratör motor var onun yerine.
-
Crosstar kullananlara iki sorum var, vakit ayırıp cevaplarsanız sevinirim.
1 - Arabaya yaklaşınca kapıları ve aynaları açıyor mu uzaklaşınca kapıları kilitleyip aynayı kapatıyor mu, yani anahtarsız giriş ve çalıştırma bu şekilde mi çalışıyor?
2 - Tablet ekranı / multimedya ekranını ikiye bölerek kullanabiliyor musunuz, misal solda navigasyon sağda spotify açıp kullanmak gibi?
Herkese selamlar.
-
alternatör dediğim jeneratör işte aynı şey.
@adepex
- Hayır Jazzlarda öyle bir özellik yok. Civic lerde var. Anahtarsız giriş çıkış sadece fiziki olarak kapı koluna dokunarak açma/kilit şeklinde oluyor.
- Multimedya ekranı navigasyon + youtube music yada fizy şeklinde çalışıyor. spotify da çalışıyordur muhakkak. Telefondaki android auto nun güncel olduğundan emin olun.
-
1) cross star için kapıya elini sokunca açılıyor , kapıdaki tırtıklı yere dokununca kitliyor.
2) istersen solda müzik sağda harita , istersen sadece müzik veya sadece harita yapabiliyorsun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emekkk -- 21 Kasım 2024; 10:14:20 > -
Selam,
Ekranın bölünmesi bence güzel özellik, yeni Swift'te de var. Arabada teknolojiyi seviyorum, kullanan için bence keyif ve kolaylık.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X