Selamlar. 245 45 R18 ebatında bir takım yazlık lastik almayı düşünüyorum. Araç Opel İnsignia 1.6 Turbo Benzin 180 hp. Biraz daha performans odaklı bir lastiğe ihtiyacım var. Kısaca kuru ve ıslak zeminde tatmin edici yol tutuş ve frenleme istiyorum. Yakıt etiketi, konfor ve sessizlik konularını biraz daha geri plana itiyorum ama dayanıklılık konusu da önemli. Atıyorum 30 binde bitecek bir lastik istemiyorum. Continental PremiumContact 6 çok iyiydi fakat eski aracımda kullandıgım için farklı bir modeli tecrübe etmek istiyorum yoksa gerçekten kaliteli bir lastikti. SportContact serisinin de 7. modeli cıktı. Benim ebatta yok sanırım. CSC 5 falan da almak istemiyorum. Üstüne 2 model çıkmıs bir lastik. CSC6 zaten dayanıklılık konusunda baya kötüydü. Michelin Pilot Sport 5 ve Goodyear F1 Assymetric 6 henüz yeni çıkan modeller. O yüzden pek bilgi edinemedim. Sadece yabancı kaynaklı birkaç test var. İkisinin de tanesi şu an 2.500 TL civarına satılıyor. Bu lastikleri satın alıp kullanan veya test etme şansı olan var mı acaba aramızda? Tecrübesi olan arkadaslardan yardım bekliyorum. Ayrıca Pilot Sport 4 veya F1 Assymetric 5 kullanmıs arkadaslardan da tecrübelerini aktarmalarını rica ediyorum. Ben 2 lastiği de hiç kullanmadım. Son olarak Hankook Ventus S1 Evo3 ve Pirelli Pzero var. S1 Evo2 yi beğenmemiştim 3 nasıl hiçbir fikrim yok. Şu an 1900-2000 TL civarına bulunabiliyor bu lastik. Pzero'yu bir arkadasımın BMW aracında kullandım gayet güzeldi. Dayanıklılığı da iyi bayadır kullanıyor. Bu da 2300 TL civarı satılıyor ama PS5 ve Assymetric 6 ile rakip olur mu emin degilim ama fiyatı bunlara rakip durumda. Farklı marka model önerilerine de açığım. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim? |
245 45 R18 / Pilot Sport mu F1 Assymetric mi?
-
-
Aynı ölçülerde insiniada bu güne kez kullandığım en klas lastik continental conti sport contact
Fiyat olarak muhtemelen en mantıklısı Pirelli p zero olabilir
Araştırmadım son zamanda
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sizin ilacınız Pirelli P zero ama michelin tarafıda benim kafamı karıştırırdı. Bilmiyorum ben de michelin e karşı bir güven var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kıng365 -- 14 Haziran 2022; 18:26:2 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
S1 evo3 kullanıyorum memnunum. Önceden csc5 vardı, ona göre yol tutuşu, konforu daha iyi. Islak zeminde tartışılmaz şekilde iyi zaten testlerde de belli. Sadece bir tık sesli geldi eski lastiğime göre.
-
performans direk pirelli
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sizin ebatlar nedir hocam? Şu yüzden soruyorum ; bir lastik x ebatta üst sıralarda yer alırken y ebatta orta sıralara oynayabiliyor.
Bir de s1 evo3 lerde bir şey dikkatimi çekti. Normalde bu ebattaki neredeyse tüm s1 evo3 ler A ıslak zemin, C yakıt etiketine sahipken bir tanesi A A etikete sahipti. Sizin etiket değeri nasıldı hatırlıyor musunuz? Performans lastiğinde A yakıt etiketi çok saçma geldi bana.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Pilot sport serisine diyecek söz yok fakat lastik ömrü konusunda emin değilim. Yoksa ps5 testlerde çok iyi sonuç vermiş. En azından ps4 kullanmıs kişiler lastik ömrü konusunda yardımcı olabilirlerse aklımda bir fikir olusur diye düşündüm.
Pzero iyi gibi duruyor fakat testlerde asla ön plana çıkmaması kafamı karıştırıyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Sport contact 3 mü 5 mi kullandınız hocam?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
235/40/18 benim. Etiket ıslak zemin A, yakıt C idi. Sanırım lastik etiketleri değişmiş önceden daha fazla harf vardı.
-
2018 çıkışlı grand sportun üzerinde gelmişti
Muhtemelen 3 tür
Ama müthiş lastikti
40 binde bitmişti ama o ölçüler için değer
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Aynı ebat RFT ihtiyacım var. Öncekiler Goodyear F1 assymetric 3 tü ama pek memnun kalmadım.
-
Seri kesinlikle iyiydi ama üstüne 2 3 model daha çıkmıs. Aynı şekilde diğer markaların da öyle. Benzer fiyata yeni teknoloji ile yapılmıs lastiği almak daha mantıklı geliyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
3'ü pek öven göremedim ben de ama 5 için genelde olumlu yorumlar görüyorum
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
245 45 r18 olcusunde bu iki lastigi de uzun sure kullandim.
Aracim uzerinde Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 ROF ile gelmisti, sikayetim olmamasina ragmen bir sure sonra Michelin Pilot Sport 4 ile degistirdim.
Michelin, hizla girilen ufak tefek cukurlar vb gibi bozukluklarda daha iyi konfor saglarken direksiyon hissi olarak bariz gerileme yasatti. Ikinci olumsuzlugu ise yine fark edilir derecede daha sesli olmasi, ozellikle lastikler isinana kadar.
Bu lastigi degistirirken tekrar Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5'e dondum, bu sefer ROF yani run on flat olmayan modelini sectim, sessizlik, direksiyon tepkileri olarak memnunum, kotu yol konforundan bir parca odun verdigimi de belirteyim.
Michelin Pilot Sport'un ismine bakarak cok sportif bir lastik oldugu izlenimine kapilmayin, testlerde de rakipleri arasinda konfora yonelik tasarlanmis oldugu anlasiliyor. Gercekten sportif bir Michelin istiyorsaniz Pilot Sport 4S oneriliyor.
Kisaca daha net direksiyon tepkileri ve sessizlik istiyorsaniz Asymmetric 5, hizli yol bozukluklarinda daha olgun tepkiler bekliyorsaniz Michelin oneririm.
-
quote:
Orijinalden alıntı: mchief245 45 r18 olcusunde bu iki lastigi de uzun sure kullandim.
Aracim uzerinde Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 ROF ile gelmisti, sikayetim olmamasina ragmen bir sure sonra Michelin Pilot Sport 4 ile degistirdim.
Michelin, hizla girilen ufak tefek cukurlar vb gibi bozukluklarda daha iyi konfor saglarken direksiyon hissi olarak bariz gerileme yasatti. Ikinci olumsuzlugu ise yine fark edilir derecede daha sesli olmasi, ozellikle lastikler isinana kadar.
Bu lastigi degistirirken tekrar Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5'e dondum, bu sefer ROF yani run on flat olmayan modelini sectim, sessizlik, direksiyon tepkileri olarak memnunum, kotu yol konforundan bir parca odun verdigimi de belirteyim.
Michelin Pilot Sport'un ismine bakarak cok sportif bir lastik oldugu izlenimine kapilmayin, testlerde de rakipleri arasinda konfora yonelik tasarlanmis oldugu anlasiliyor. Gercekten sportif bir Michelin istiyorsaniz Pilot Sport 4S oneriliyor.
Kisaca daha net direksiyon tepkileri ve sessizlik istiyorsaniz Asymmetric 5, hizli yol bozukluklarinda daha olgun tepkiler bekliyorsaniz Michelin oneririm.
Tecrübelerinizi aktardıgınız için teşekkürler.
Bu ses konusunda, lastikler ısınana kadar dediginiz kısım yaklaşık kaç kilometreyi kapsıyor acaba?
Pilot Sport da run flat mıydı?
Frenleme, yol tutuş açısından testlerde cok yakın lastikler fakat size göre hangisi üstün bu konuda? Bi üstünlük varsa, bu üstünlük kayda değer derecede miydi?
Dayanıklılık konusunda hangisi iyiydi? (Sadece lastik ömrü olarak sormuyorum, kaldırıma sürtme vb yanağa veya tabana zarar verecek durumlara karşı mukavemet olarak da soruyorum.)
Son olarak run flat assy 5 ile run flat olmayan arasında fark gözlemlediniz mi?
-
quote:
Orijinalden alıntı: BPG2004Tecrübelerinizi aktardıgınız için teşekkürler.
Bu ses konusunda, lastikler ısınana kadar dediginiz kısım yaklaşık kaç kilometreyi kapsıyor acaba?
Pilot Sport da run flat mıydı?
Frenleme, yol tutuş açısından testlerde cok yakın lastikler fakat size göre hangisi üstün bu konuda? Bi üstünlük varsa, bu üstünlük kayda değer derecede miydi?
Dayanıklılık konusunda hangisi iyiydi? (Sadece lastik ömrü olarak sormuyorum, kaldırıma sürtme vb yanağa veya tabana zarar verecek durumlara karşı mukavemet olarak da soruyorum.)
Son olarak run flat assy 5 ile run flat olmayan arasında fark gözlemlediniz mi?
Alıntıları GösterMichelinlar run flat degildi, ozellikle secmedim konforlu olsun diye, ama her sey bir arada olamiyor iste, konforlu olan lastik bu sefer direksiyon hissinde de yumusak kaciyor.
Frenleme, yol tutus konusunda ciddi testler yapmak lazim, normal kullanici bu lastikleri sinirlarinda kullanamiyor, ne desek sallamis oluruz, o yuzden sadece verdigi hisler uzerinden yorumlayabiliyorum, yoksa virajlarda kayacak hizlarla arac kullanmiyoruz, kullansak da ayni yuk, ayni yol, lastik isisini nereden bulacagiz da tam karsilastirma yapabilecegiz?
Lastik omru konusunu da bilemem, ikisi de omur olarak ust sinif ama Goodyear'lar yipranmayi daha iyi gizliyor, yani gozle gorulen yipranma daha az, ama belki de lastik yapisi niteligini yitiriyordur gizlice, kimbilir? Bu konuda da testlere guvenmek daha mantikli.
Ses de yol yuzeyine, sicakligina, hiza bagli olarak 5 km ler gibi azalmaya basliyordu. Ama etiket degelerine bakarsaniz genel olarak bir parca daha sesli bir lastik.
Run flat Asymmetric ile normali arasinda bariz fark goremedim, oysa run flatlar beton sertliginde oldugu icin normalleri daha konforlu olur sanmistim.
Hala net bir oneri yapamiyorum, PS4 un de kendine has bir yol hatasi giderici konforu var, pisman edecek bir urun degil.
-
Zaten ps4 veya assy 5 almayacaktım ama lastiklerin karakterlerini öğrenme amaçlı sormuştum. Çünkü ps5 ve assy 6 da mutlaka önceki üründen etkiler taşıyacaktır. Siz de sağolun çok yardımcı oldunuz.
Ben sanırım Assymetric 6 ve Pilot Sport 5 için gelecek testleri bekleyeceğim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
2019 insignia aracımızda cpc6 - 2014 c4 aracımızda primacy 4 mevcut conti net daha iyi diyebilirim micheline göre
-
Zaten primacy 4 konfor lastiği. Cpc6 gerçekten güzeldi, sadece farklı tecrübe edinmek için almıyorum. Yoksa gözüm kapalı alırdım
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X