Şimdi Ara

30-40 km sürat ile 2011 model Ford Fiestanın her iki airbagi de AÇILDI ??? Çekici bile şaşırdı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
4.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle araba arkadaşıma ait 2011 model Ford fiesta titanyum daha 4 aylık araba arkadaş bugün işe giderken ''' bir virajı döndüm hızım 30-40 km arada birde çevremi kontrol ederek yıkamacı arıyorum önümde seyir halinde bulunan peuguot 206+ ışaklarda aniden fren yaptı frene bastım zemin biraz ıslak olduğu için araba durmadı kayarak küt diye 206+ ya arkadan çarptı 206+ de hiç birşey yok sadece plakası düştü bunun haricinde hiç birşey yok benim farlar kırıldı tampon ve kaput göçtü ve en önemlisi tüm airbaglar açıldı ve sonrasında arabayı çalıştırdım çalışmadı bile neyse tutanak tuttuk çekici geldi onlar bile hayret etti bu kadar hafif az hasarlı bir kazada airbaglar nasıl açılır bu fiestanın kronik sorunu dediler'''' ARKADAŞIN AĞZINDAN DURUM AYNEN BU kendisi konu açıp değerli yorumlarınızı tavsiyelerinizi almamı rica etti arkadaş FORD HAKKINDA AİRBAGLARIN BU KADAR KÜÇÜK BİR KAZADA AÇILMASI NEDENİ İLE DAVA AÇMAYI DÜŞÜNÜYOR yani böyle bir dava açarsa sonuç alabilir mi veya araç değişimi yapılabilir mi? Yardımcı olursanız seviniriz

    önümüzdeki zamanlarda arkadaşın kendiside aramıza katılacak ve kaza fotoğraflarını ekleyecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Neferzade -- 22 Mart 2011; 21:15:56 >







  • Şu konuyu bir incelemenizde fayda var.

    http://forum.donanimhaber.com/m_10818201/tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade1978

    Şu konuyu bir incelemenizde fayda var.

    http://forum.donanimhaber.com/m_10818201/tm.htm


    Linkdeki biligiler faydalı teşekkkürler ama konu ile ilgili görüş ve tavsiyeler ayrıca belirtilirse daha iyi olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Neferzade -- 22 Mart 2011; 21:11:45 >
  • Üreticilerinde işi zor airbag açılsa bir dert açılmasa başka dert.
    neyse konuya gelirsek airbaglerin açılmasını sağlayan sensörlere yakın bir yerden alınan darbelerde airbaglar daha düşük hızlarda açılıyor olay budur.
    bence dava açılacak açılsada kazanılacak bir şey yok.
    ama keyif sizin bir haksızlığa uğradığınızı düşünüyorsanız açın davayı.
  • Teoride kaza yapmış ve açılmış iyi bişe bence yadırgancak bi durum yok 30 la bile kaza yapsan hayatını kurtarmaya çalışıyor sonuçta
  • Bazı markalar km sınırı koyuyor ford'da böyle birşey yapmalıydı bence. Mesela 50 km altında açılmaması gibi.
    Malum baya maliyetli bir iş airbag kapatmak.
  • 2010 fiestayla 4 ay önce kaza yapmıştım hızım 50+- civarı şehir içinde ilerlerken saat 23.00 sularında sokak arasından bir araç önüme çıktı ve küt diye girdim frene bile basamamıştım.Araç 92 model 200 E ydi yan kapılarına vurdum.Ve benim araçta ön tampon , kaput , farlar gitti.Airbag açılmadı bile .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mindfreak

    km sınırı saçma değilmi ya . Ya biz dururken arkadan biri bize geçirirse

    Arkada sensör olmadığı için zaten açılmaz
  • sensöre darbe ulaştıysa yapacak birşey yok
    kontak açık motor çalışmazken bile önden darbe gelirse yine airbagler açılır. km hız sınırlaması diye birşey yok..
  • hız değilde sensörlere gelen darbe şiddeti belirliyor diye biliyorum
    aksi durumda da hızlı giderken bazen açılmayan örnekler var mesela.
  • Airbag'in hızla alakası yok ivmeyle alakalı açılıyor. Şu yok "30la çarptım açıldı" yok "120yle çarptım açılmadı" ları bırakın artık. Araba yerinde sabit çalışır halde dururken başka araba gelse çarpsa bile açılır, amacı ivmeyi sürücünün göğüs kafesine, kafasına iletmeyip darbeyi emmek, diğer bir deyişle ortaya çıkan G kuvvetini azaltmak. 50km/h ile çarptığınızda vücudunuza 30 katınız kadar ağırlık biniyor 80 kiloysanız 2.5 ton ile direksiyona yapışıyorsunuz emniyet kemeri ve airbag olmazsa 50 km/h ile düz duvara çarpıp ölebilirsiniz bile. Tabii ki çarpma esnasında öndeki arabaya verilen hasar ve darbe emici tamponlar ve savrulmalar sayesinde bu kadar G kuvveti olduğu gibi kabine girmiyor dağılıyor bu sebeple Airbag patlıyor işte.
  • hızla alakası yok hava yastıklarının açılmasının sensörlere darbe geldiyse açılır hız ne olursa olsun.Ayrıca herzaman arkadan çarpan daha çok darbeye maruz kalır anormal bir durum söz konusu değil.Opel Vivaroyla hızımız 100 km iken kontrolden çıkmıştı araç duvar bariyerlere çarparak durmuştu. Bariyere çarptığındaki hızı 50 km civarıydı ve hava yastıkları açılmamıştı ama arabanın önü dağılmıştı.Sensörlere darbe gelmemişti bu nedenle açılmamıştı hava yastıkları.

    Fiesta var bizde de bir kaza da bizim aracın başından geçmişti hızı da sizin arkadaşınız yaptığı kazadan daha yüksekti ama açılmamıştı hava yastıkları.2 senedir Ford servislerinde birçok kaza yapmış Fiesta gördüm hava yastığı kronik sorunu diye birşey duymadım görmedim tamamen uydurma.
  • bende bayramda kaza yapmıstım. 40-50 km civarı bir hızla aracın sadece arka sağ tekerleğini refüj başlangıcının dik kısmına vurdum. sağ taraf 3 hava yastığı açıldı. direk sensörlere darbe gelince açıyor. ufacık bir kaza hatta kaza bile değil büyük hasar yarattı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Üreticilerinde işi zor airbag açılsa bir dert açılmasa başka dert.
    neyse konuya gelirsek airbaglerin açılmasını sağlayan sensörlere yakın bir yerden alınan darbelerde airbaglar daha düşük hızlarda açılıyor olay budur.
    bence dava açılacak açılsada kazanılacak bir şey yok.
    ama keyif sizin bir haksızlığa uğradığınızı düşünüyorsanız açın davayı.


    daha önce çok başlık açıldı airbag'ler neden patlamadı diye... pes diyorum artık neden açıldı diyeni de görmek varmış kaderde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lackers

    2010 fiestayla 4 ay önce kaza yapmıştım hızım 50+- civarı şehir içinde ilerlerken saat 23.00 sularında sokak arasından bir araç önüme çıktı ve küt diye girdim frene bile basamamıştım.Araç 92 model 200 E ydi yan kapılarına vurdum.Ve benim araçta ön tampon , kaput , farlar gitti.Airbag açılmadı bile .

    senin airbagler 100 km lede çarpsan açılmaz bence. benim bildiğim airbaglerin aynen yangın söndürme cihazları gibi kullanılmasa bile bir ömrü var. 10yıl olması lazım.
  • Bende geçen gün kaza yaptım 70 kmh ile öndeki araca vurdum,benimde açılmadı.Çünkü airbag yoktu Tüm gücümle direksiyonu tuttum vallahi hiç bişey olmadı :D
  • Benim dikkatimi airbag lerlen çok aracın dağılması çekti.Bir de fordu sağlam diye öve öve bitiremezler.30-40 km hızda fren yaparak arkadan bir araca vuruyorsunuz ve ön tampon ve farlar kırılıyor kaput içine göçüyorsa broadwaydan pek farkı yokmuş demek ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Benim dikkatimi airbag lerlen çok aracın dağılması çekti.Bir de fordu sağlam diye öve öve bitiremezler.30-40 km hızda fren yaparak arkadan bir araca vuruyorsunuz ve ön tampon ve farlar kırılıyor kaput içine göçüyorsa broadwaydan pek farkı yokmuş demek ki.


    Fiesta olmasaydı bu kaza da onun yerine Punto Polo c3 gibi kendi segmentindeki araçlardan biri olsaydı onlarda bu kadar hasar alırdı çok normal.Ayrıca hasar gören yerler çok önemli parçalar değil kozmetik parçalar önemli olan iç tampon demirinin, şasinin zarar görmemesi.Kaput çok önemli değil görevi zaten motoru dış etkilerden korumak kaza anında eğer motora bir zarar gelmemişse görevini yerine getirmişse isterse akordiyon gibi olsun çok önemli değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canvarol -- 23 Mart 2011; 14:22:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Benim dikkatimi airbag lerlen çok aracın dağılması çekti.Bir de fordu sağlam diye öve öve bitiremezler.30-40 km hızda fren yaparak arkadan bir araca vuruyorsunuz ve ön tampon ve farlar kırılıyor kaput içine göçüyorsa broadwaydan pek farkı yokmuş demek ki.


    Bu birazda araçların yeni stiliyle alakalı, son çıkan araçlarda farlara şıklık katacağız diye, farları korunaksız dışa çıkıntılı ve gerekenden büyük yapmaya başladılar. Bu da en ufak kazada farların kırılmasına neden oluyor. Adamlar için hava hoş tabiki far kırılınca müşterinin parası yedek parça olarak otomobil üreticisinin cebine gireecek sonuçta.

    Örneğin aşağıdaki eski aracın yandan ve önden hafif darbelerde farının kırılması daha zor.

     30-40 km sürat ile 2011 model Ford  Fiestanın her iki airbagi de AÇILDI ???  Çekici bile şaşırdı


    Birde yeni fiesta gibi yeni nesil araçların farına bakacak olursak durum net anlaşılır.

     30-40 km sürat ile 2011 model Ford  Fiestanın her iki airbagi de AÇILDI ???  Çekici bile şaşırdı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Benim dikkatimi airbag lerlen çok aracın dağılması çekti.Bir de fordu sağlam diye öve öve bitiremezler.30-40 km hızda fren yaparak arkadan bir araca vuruyorsunuz ve ön tampon ve farlar kırılıyor kaput içine göçüyorsa broadwaydan pek farkı yokmuş demek ki.



    yeni araçların geneli dagılıp darbeyi emmek üzere üretiliyor hocam.geçtigimiz temmuzda bende 407 ile 50-60 gibi bir hızla ve frenajla kısa mesafede

    bir accent e yandan vurdum.aracın içinde sarsılmadım bile ama ön tampon ve kaput gitti,ön 3 hava yastıgı açıldı...farlarım sapasaglamdı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CuCuK -- 23 Mart 2011; 14:31:23 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.