Şimdi Ara

30 bindeki Polo'nun başına gelenler...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar,

    V kayışı koptugu için yolda kalmamla başladı hersey. Mobil ekip gelip V yi degistirdi, ama arac yine calısmadı.

    Orda anlasıldı ki V nin kopasmı, trigger i gevsetmsi ve bu da motorun anse (?) yapmasına sebep olmuş. Cekiciyle yetkili servise goturduk..Son durumda ise, motorun subap baslarının egildiği ve motorun acılması gerektigini soyledi yetkili servis. Hasarın buyuklugu rektifiye sonrası anlasılacakmış...

    Aracın garantisi de yeni bitti, 2,5 yıllık ve 30 bindeki bir polonun basına bunlar gelmesi çok canımı sıkıyor.

    Anlamadıgım, Mart'ta yetkili serviste bakımını yaptırdıgım, Temmuz'da ise balatalar için tekrar goturdugum aracın bu arızası ya da 20 Tl lik V kayısındaki yıpranma nasıl farkedilmez ?? Ve bu V kayısı motor bu kadar büyük zararı nasıl verir ?

    Umarım hasar beklendigi kadar buyuk degildir ve subaplarla sınırlı kalır..

    Bu konuda tecrubeli ve bilgi sahibi arkadasların yorumlarını rica ediyorum..

    Tesekkurler







  • Geçmiş olsun hocam, bu konularda fazla bilgim yok ama V kayısının araba yolda ıken kopmasının motora buyuk hasar verebıldıgını buradakı konularada okumustum umarım dıledıgınız gıbı fazla hasar cıkmaz...tekrar gecmıs olsun
  • V kayışı nasıl trigeri gevşetiyor ki?
  • Şimdi olay şu. Triger kayışı dişli olan kayış. Bu kayış motorun sibopları ile pistonların git gelini ayarlar. Yani piston tam tepeye yol alırken siboplar kapalı olmalı basınç oluşmalı ve yakıt patlamasıyla sibop aşağı itilmeli. Lakin bu aşağı itilince siboplardan biri açılıp yanık gazı alırken diğeride taze gazı içeri alır ve piston tepeye varmadan siboplar içeri çekilip gelikleri kapatır. Sistem bu.

    Peki bu kayış kopunca nolur. sistem bozulur ve siboplar açıkken yani silindir yatağına uzanmış vaziyette iken piston yukarı çıkar ve siboplara çarpar eğer. Motor mahvolur. Sibopların eğilmesiyle kalsa keşke. Sibop yataklarıda darbe alınce kafayı bile yenilemen gerekebilir.

    Şimdi şöyle bir durum var. Bu kayış takılırken krank milinin ve sibopların sıfır pozisyonda olmasına dikkat etmesi lazım. Bu milimetrik bir olaydır. Bir diş kayık takılırsa bütün sistem bozulur ve arabanın çekişi düşer çünki bir diş kayıklığı ile gaz tam basınç oluşmadan patlama yapar. Piston tepeden aşağı inerken patlama yapar pofff diye basınç boşa gider araba çekişten düşer. Oysa patlama tam tepeye henüz varmadan olmalıki geliş hızıyla patlama gerçekleşince tepeyi o basınçla aşan piston dibe güçlü fırlamalı.

    Şimdi gelelim en civciv noktaya. Şimdi tamirci bu sıfır noktalarına hiç dikkat etmesse kayışı takar ve motoru çalıştırmadan önce kontrol için bir tur boşta çevirmesse direk marşa basarsa motor çatırt diye kilitlenir kalır.

    V kayışı ile Dişli olan kayışın birbiriyle hiç alakası yoktur. V kayışında diş yoktur. Kaysada olur kaymasada. Onda pozisyon önemli değildir dinamoyu falan çevirir o.




  • Arabayı en son bakıma götürdüğünde bakan kişiler tarfından bunun fark edilmemesi 2. arabyı kullanma ve zorlama açısndan etkilemsi 3. Servis Ve Arıza Motor Arıza lambasını yanmamasından 4. Servise Exper Yaptırp Aractanmı Kaynklanıyor Yoksa kullanıcıdanmı Kaynaklanıyor Olmasından Tamamen Emin Olman Bakımından Cok Fayda Var Arçtan Kaynklanyorsa servis hiç Bir Ücret Almadan Bu Aracı Sana Yapıp Vermesi Gerekir V Kayışı Neden Kopar İyice Araştırmanda Fayda Var Sen Diorsun Rektefiye Bu Sana En Az 5000BİNTL Gibi Rakamdan Aşağıya olmaycaktır Bu Konuyu Araştır Ve Mümkün Oldukça İşin Üzerinde Durmanda Fayda Var
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.