Şimdi Ara

Akbank'tan izinsiz kredi ve para transferi iddialarına açıklama: Gerçeği yansıtmıyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
6
Favori
7.958
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
34 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Akbank'tan izinsiz kredi ve para transferi iddialarına açıklama: Gerçeği yansıtmıyor!
    Akbank, müşterilerin hesaplarının ele geçirip adlarına kredi çekildiği ve yüklü para transferleri gerçekleştirildiğine ilişkin iddiaları yalanladı. Akbank, sistemlerinde güvenlik açığı ve/veya veri sızıntısı bulunduğuna dair iddiaların kesinlikle asılsız olduğunu ifade etti.



    Ayrıca Bkz.Telefondan virüs nasıl temizlenir? İşte tüm virüs temizleme yöntemleri



    Akbank: Gerçeği yansıtmayan ve yanıltıcı haberler!



    Akbank, son günlerde çeşitli yayın organları ve sosyal medya kanallarında paylaşılan bazı müşterilerin uğradığını belirttiği dolandırıcılık mağduriyetlerine istinaden, banka ile ilgili gerçeği yansıtmayan ve yanıltıcı haberlerle ilgili şu açıklamada bulundu: “Bankamızın sistemlerinin güvenliğine ilişkin asılsız iddiaları içeren paylaşımlarda yer alan sınırlı sayıda vakanın tümü gerçekleştiği tarihte bankamızca titizlikle incelenmiş, inceleme sonucunda bu vakaların sosyal mühendislik yöntemleriyle gerçekleştirildiği görülmüş, ilgili müşterilerimizin tamamına, yaşanan vakalara ilişkin başvuruları ile ilgili gerekli bilgilendirmeler yapılmış, her türlü bilgi talepleri cevaplandırılmıştır.






    Akbank'tan güvenlik tavsiyesi



    Akbank, her müşterinin güvenliği ve memnuniyetinin son derece önemli ve öncelikli olduğunu belirterek, bütün vakaların detaylı şekilde incelendiğini, müşterilerin mağduriyetinin de giderilmesi dahil her türlü tedbir ve aksiyonun ivedilikle alındığını söyledi. Banka, müşterilerin kişisel bilgilerini, mobil bankacılık şifrelerini ve mobil cihazlarının güvenliğini sağlamaları için tavsiyelerde de bulundu:




    • Mobil cihazların güvenliğini tehlikeye düşürebilecek uygulamaların yüklenmesini engellemek için uygulama dükkanlarından sadece güvenilir kaynakların uygulamalarının yüklenmesi,

    • Telefon görüşmelerinde kişiye özel mobil bankacılık uygulaması şifrelerinin kimse ile paylaşılmaması,

    • Banka dışı internet sitelerine ve/veya sahte reklamlara giriş yapılarak hassas kişisel bilgilerin ve şifrelerin paylaşılmaması.




    Kaynak:https://x.com/Akbank/status/1840688000612634713







  • Gece yarısı limit açıyor. Kredi kartı çıkartıyor , avans hesap açıyor. EFT yapıyor. Hiç bir güvenlik önlemine takılmıyor. Yani buarada bankanın hiç suçu yok öyle mi ? Başka bankalar da en ufak bir işlem de bloke konuyor , işlemi yapmıyor. Akbank tüm kapıları açık tutmuş müşteri kapıyı tutsaydı diyor. Kardeşim önce sen kapıyı kapat, kapı çalındığın da bak bakalım gelen müşterinin kendisi mi değil mi ? Kendilerine suç bulmamak için haftalar sonra mecbur kalındıktan sonra yapılan zorunlu açıklama. Kaldı ki akbank bu konuda mimli. Daha önce de çok defa oldu. Görünen o ki önceki müşteri mağduriyetini önemsememiş. İlerde de önemsememeyeceği anlamına gelir.

    Müşterilerinizin hepsi siber güvenlik önlemlerinden sizin kadar anlamıyor ve anlamak zorunda da değil. O nedenle banka olarak inisiyatif alıp müşterilerinizin güvenliğini sağlamak zorundasınız.


    Eğer bu meseleyi banka olarak halletmeyip de topu müşterilerinize atarsanız önce müşterilerinizi, sonra da maaş promosyon anlaşmalarınızı bir bir kaybedersiniz.

    Akbank'ın güvenlik prosedürü anlaşılan otoban olmuş. İstedikleri sosyal mühendislik ile hesapları ele geçirsinler. Gecenin bir köründe yapılan işlemlerin herhangi bir anormal aktiviteye takılmadan gerçekleşmesi bunu kanıtlar. Ayrıca bu kadar sorun yaşanırken yeni güvenlik tedbirlerinin alınmaması da düşündürücü. Çözüm de bir o kadar basit. Yüksek güvenlik gerektitecek şeyler için müşteri temsilcisi ile görüntülü görüşme sonrasında onay verdirtecekler. Kayıt altına alınan bir şeyde kimse bir şeyi inkar edemez. Sorun da çözülür gider.
    Müşteriler dolandırıcıların oltasına takılıyor diyorlar da dönüp bir de kendilerine baksınlar!



    Üstelik bu yeni hesabın güvenliğini ancak şubeye giderek düşürebiliyorsunuz =)
    Müşteri hizmetlerine bu bir hata değil mi diyorum, uygulamamız bu yönde diyor, diyorum teknik bir biriminiz yok mu bu durumu onlara aktarmak istiyorum yok diyor. E o zaman müstahak size bu tepkiler!

    E-devlet, e-ticaret, internet bankacılığı falan iyi güzel de bizim memlekette de bazı işlerin b.ku çıktı. Akşam vakti, hafta sonu falan imzasız kitapsız deftersiz 500000-1000000 kredi vermek ne ya? Hangi memlekette var bu? Bir kaç farklı ülkede, ama kısa ama uzun yaşadım böyle bir şey görmedim. Müşterinin acil nakit ihtiyacına karşılık 50000-100000 TL falan üst limitli bir şeyler olabilir ama gece vakti bir milyon kredi çıkartmanın manası yok telefon bankacılığından. Her türlü hırlıya hırsıza kapı aralarsın. Onlar da türlü oyunlarla hesap ele geçirir. Kusura bakmayın ortalama vatandaşın IQ seviyesi zaten ortada. Internet bankacılığı, e-devleti her şeyi kayıtlı olan telefona ne idüğü belirsiz rom atan mı dersin, maç izleyecem p.rno izleyecem, slot-rulet oynayacam diye olmadık apk ler atan mı dersin. Hepsi var.


    Bankanın hiç mi suçu yok? Tabii en büyük suç onlarda. Haberdeki banka için demiyorum ama tüm bankaların çok daha katı bir sisteme geçmesi lazım. Fraud sisteminin mesai bitimi ve hafta sonları çok daha sıkı çalışması gerekiyor. Hangi müşteri gecenin köründe kredi, nakit avans vs. çekip daha önce hiç para göndermediği bir IBAN'a para atar kardeşim? Nasıl bir sistem kurdunuz siz? Nasıl geçit veriyorsunuz bu işlere? Bankaların sosyal medya ve google (adsense) ile çok yakın temas etmesi lazım. Phishing, sayfa taklitçiliği vs aldı başını gidiyor. 1-2 saat içinde müdahale edip kaldırtmaları lazım bu reklamları, sayfaları.


    Bir de bu sosyal medya şirketlerine TR temsilcisi atanacak falan deniyordu. Ne işe yarıyor bu temsilciler? Ben aktif instagram kullanıyorum sürekli dolandırıcı reklamları geliyor. Yok banka kart ücretlerini geri veriyorlarmış BDDK benzeri sayfa yapmışlar bir de reklam vermişler. Bir sürü bankanın fake reklamı var. Kurumsal logoları renkleri falan birebir taklit etmiş kullanıyorlar. Geri ödemesiz kredi varmış, X Bank'tan alacağım varmış, Cumhurbaşkanlığı bilmem ne kararı varmış herkese Ziraat üstünden para ödemesi yapılacakmış vs vs... Tıklıyorum şikayet ediyorum 3-5 günden önce kaldırılan görmedim. Bazen kaldırmıyoruz bu reklamı falan diye bildirim atıyorlar. İncelemişler ama dolandırıcılık benzeri bir şey görmemişler. O arada atı alan üsküdar'ı geçer. 3-5 kişi takılsa oltalarına verdikleri reklam parasının 1000 katını kaldırırlar. Bu temsilciler sansür dışında bir işe yarasın acil eylem ortaya koysunlar.

  • Dolandırıcılar olta atıyor sazanlar düşüyor.Yaşanan hadise budur diye düşünüyorum.

  • akbank uzak durulması gereken en gereksiz banka.

  • Geçen gün bir ortamdayım bu mevzu konuşuldu herkes balıklama itibar cellatlığına soyundu, sosyal medyada dönen dolapların bilinmesine rağmen yine aynı oyunlar deneniyor, aynı delikten iki kez değil defalarca sokulmak gibi sıkıntılar bu sosyal medya şeysi yüzünden oluyor.
    Ben nerde nasıl olmuş var mı bir örnek diye mevzuya girdim kimse de çıkıp şu bu demedi, AKBANK'ın mevzuya aynı günü içinde cevap vermesi lazım birilerini oltalıyorlar.

  • Müşteriler dolandırıcıların oltasına takılıyor diyorlar da dönüp bir de kendilerine baksınlar!

    quote:

    Güvenlik ayarlarından para transferlerini kapatan bir müşteriye anında para transferleri de dahil tüm işlemlere açık yeni bir hesap açılabilmesi hangi güvenlik anlayışlarının ürünü imiş?


    Üstelik bu yeni hesabın güvenliğini ancak şubeye giderek düşürebiliyorsunuz =)
    Müşteri hizmetlerine bu bir hata değil mi diyorum, uygulamamız bu yönde diyor, diyorum teknik bir biriminiz yok mu bu durumu onlara aktarmak istiyorum yok diyor. E o zaman müstahak size bu tepkiler!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aniceman -- 30 Eylül 2024; 18:54:14 >
  • Gece yarısı limit açıyor. Kredi kartı çıkartıyor , avans hesap açıyor. EFT yapıyor. Hiç bir güvenlik önlemine takılmıyor. Yani buarada bankanın hiç suçu yok öyle mi ? Başka bankalar da en ufak bir işlem de bloke konuyor , işlemi yapmıyor. Akbank tüm kapıları açık tutmuş müşteri kapıyı tutsaydı diyor. Kardeşim önce sen kapıyı kapat, kapı çalındığın da bak bakalım gelen müşterinin kendisi mi değil mi ? Kendilerine suç bulmamak için haftalar sonra mecbur kalındıktan sonra yapılan zorunlu açıklama. Kaldı ki akbank bu konuda mimli. Daha önce de çok defa oldu. Görünen o ki önceki müşteri mağduriyetini önemsememiş. İlerde de önemsememeyeceği anlamına gelir.

  • Bana bu açıklama bir yerlerden tanıdık geliyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Müşterilerinizin hepsi siber güvenlik önlemlerinden sizin kadar anlamıyor ve anlamak zorunda da değil. O nedenle banka olarak inisiyatif alıp müşterilerinizin güvenliğini sağlamak zorundasınız.


    Eğer bu meseleyi banka olarak halletmeyip de topu müşterilerinize atarsanız önce müşterilerinizi, sonra da maaş promosyon anlaşmalarınızı bir bir kaybedersiniz.

  • Benim çevrem de 2 kişinin başına geldi üstüne bu haberleri görünce uzun süre boş duran hesabımı kapatmak istedim.

    Sadece şubeden hesap kapatılıyormuş bilginiz olsun.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Böyle olaylarda kurumsal firmaların biz sütten çıkmış ak kaşığız açıklamalarına itibar etmeyip sağlam bir denetleme geçirmesi lazım. Adı bankacılık düzenleme ve denetleme kurumu olan bir kurumumuz var mesela bankalar için..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Akbank'ın güvenlik prosedürü anlaşılan otoban olmuş. İstedikleri sosyal mühendislik ile hesapları ele geçirsinler. Gecenin bir köründe yapılan işlemlerin herhangi bir anormal aktiviteye takılmadan gerçekleşmesi bunu kanıtlar. Ayrıca bu kadar sorun yaşanırken yeni güvenlik tedbirlerinin alınmaması da düşündürücü. Çözüm de bir o kadar basit. Yüksek güvenlik gerektitecek şeyler için müşteri temsilcisi ile görüntülü görüşme sonrasında onay verdirtecekler. Kayıt altına alınan bir şeyde kimse bir şeyi inkar edemez. Sorun da çözülür gider.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ne diyecekti ki oldu bi kerecik mi?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Burada musterilerin de kusuru var bankanin da. Okudugum vakalarin neredeyse hepsi bir sms geldi linke tikladim, bir siteden ucretsiz kredi sorguladim gibi adimlarla basliyor. Yani musteriler bir sekilde bilgilerini caldiriyor veya dolandiricilarin agina takiliyor. Tabii burada bankanin onlemlerinin zayif olmasinin da buyuk onemi var. Bu durum diger banka musterilerinde de yasaniyor ama cogu bankanin basit ama etkili onlemleri var. Akbank bu konuda zayif ve buna nedense hala bir care de bulunamadi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 2eu5 kullanıcısına yanıt
    Olay büyük ölçüde böyle. Zaten aksi durumdaki tek ihtimal içeriden birilerinin de yardımı ki bu çok inanmak istemediğim korkutucu bir iddia. Fakat tek düşündürücü olan şey gecenin bir köründe normal şartlar altında kredi dahi çıkmayacak kişilere hatırı sayılır kredilerin onaylanması. Düşündürücü olan tek şey bu. Bunu bir türlü mantıklı bir sebebe bağlayamıyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mustafa2003 kullanıcısına yanıt
    Evet ona ben de takildim ama bu soylenenlerin dogru olup olmadigi belli degil. Dogru ise de, bir sekilde cihazlari ele gecirilmis olmali. Ekrani goren ve tuslari kaydeden zararli yazilimlarla. Bir talepte de bedava bir Iptv uygulamasi kullanan birisi vardi mesela. Oradan yakalanmis olabilir. Instagram yasaklandigi zamanlarda bedava vpn kullananlar da muhtemelen su anda basi agriyanlar arasindadir diye dusunuyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 2eu5 kullanıcısına yanıt
    Zaten bunların büyük birçoğu cihazına RAT yedirenler. SMS gelmemesi de bir açıdan bundan kaynaklı. Kredi onay meselesi de biraz muğlak fakat olay karışık yine de. Biz ne desek havada kalır. En güzeli böyle bir banka ile hiç çalışmamak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Virüs gibi banka, hesabımı kapatmak için 1 yıl uğraştım.

  • alperkaya90 kullanıcısına yanıt
    Hocam bizim insanımızda herşeye atlamasın.olur olmadık yerlere giriyor herşeye tıklıyor.banka napsın her müşterisinin başına personel mi diksin.bizim insanımız da bir garip ucuz bulduğu herşeye tıklıyor.adam 100 liralık alışveriş yapacak 200 bin liralık kart bilgilerini giriyor.kullansana sanal kart

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu mevzularla ilgili daha önce bi konu açmıştım

    https://forum.donanimhaber.com/akbank-bilgi-disi-islemler-cekilen-krediler-bosaltilan-hesaplar--158960696

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternet kendini "banka mağduru" olarak nitelendiren insanlarla kaynıyor. Ama bu mağdurlardan bir tanesi de bu "kredi çekip hesap boşaltma" işleminin nasıl yapıldığına dair iki kelime yazmıyor?


    İşlem ne zaman oldu?

    Telefonunuzda bankanın mobil uygulaması yüklü müydü?

    Telefonunuzun işletim sistemi neydi?

    Rootlu cihaz mı kullanıyorsunuz, IMEI atılmış cihaz mı kullanıyorsunuz, cihazınız tamir gördü mü?

    İşlem olduğunda telefonuz internete bağlı mıydı?

    Kredi çekip hesap boşaltma işlemi anında ve sonrasında bankadan hiçbir şekilde bildirim gelmedi mi?


    Ben sorulardan birkaçını yazdım. Bu sorulara yenileri eklenebilir.


    Mağdurum mağdurum diye ortalıkta gezenler iki kelime yazmaktan acizler.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.