Şimdi Ara

Antifiriz ve Soğutma Sıvıları Hakkında Herşey

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
4
Favori
96.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forum'a baktım bu konu hakkında net bir başlık yok. Benim gibi kullanıcılarında bilgisi yok ya da az. Bu sebeple bilgilerimizi paylaşalım.



  • Benim sorunum şu:
    Bugün imzamdaki aracın antifirizini ölçtürdüm. Usta -29 derece dedi. Sıvı miktarı LOW seviyesinden 1-2 mm aşağıdaydı.
    Çok az miktarda 300-400 ml kırmızı antifirz koydu. Şimdi de MAX çizgisini 1-2 mm geçti.

    Sanırım 24 Nisan 2012'de LPG takılırken biraz azaldı. O sırada yere bir kaç damla su akmıştı.

    Ustanın yeni eklediği ürün PowerPlus diye bir marka. Bu ürün nasıldır? Araçtaki eski orjinal soğutma sıvısına zarar verir mi? Farklı markaların karışımı zararlı olur mı?

    Bu markayı kullanan oldu mu? Üzerinde at resmi var.
    linkinde ürün var.
    Ben 1,5 lt. Sini 15 TL'ye aldım. Kalan 1,1 lt. - 1,2 litre kadarını da eve getirdim. Bu üründe kırmızı ve korozyon önleyici diyor.

    Fazla miktarda antifiriz olmasının zararı olur mu? Birazını bidondan şırınga ile çekeyim mi?
    Bu adı geçen ürünü kullanan oldu mu? Eski ürünle karışması sıkıntı olur mu?





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky_lark -- 22 Aralık 2012; 19:11:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Benim sorunum şu:
    Bugün imzamdaki aracın antifirizini ölçtürdüm. Usta -29 derece dedi. Sıvı miktarı LOW seviyesinden 1-2 mm aşağıdaydı.
    Çok az miktarda 300-400 ml kırmızı antifirz koydu. Şimdi de MAX çizgisini 1-2 mm geçti.

    Sanırım 24 Nisan 2012'de LPG takılırken biraz azaldı. O sırada yere bir kaç damla su akmıştı.

    Ustanın yeni eklediği ürün PowerPlus diye bir marka. Bu ürün nasıldır? Araçtaki eski orjinal soğutma sıvısına zarar verir mi? Farklı markaların karışımı zararlı olur mı?

    Bu markayı kullanan oldu mu? Üzerinde at resmi var.
    linkinde ürün var.
    Ben 1,5 lt. Sini 15 TL'ye aldım. Kalan 1,1 lt. - 1,2 litre kadarını da eve getirdim. Bu üründe kırmızı ve korozyon önleyici diyor.

    Fazla miktarda antifiriz olmasının zararı olur mu? Birazını bidondan şırınga ile çekeyim mi?
    Bu adı geçen ürünü kullanan oldu mu? Eski ürünle karışması sıkıntı olur mu?


    Ürün ismi vermeyeceğim ama ucuz olan birçok antifiriz üstünde yazan değerleri karşılamıyor. Bu olay, Çukurova gibi sıfır derecenin altına pek düşmeyen memleketlerde sorun olmaz ama sıfırın altına inen memleketlerde sorun olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Ürün ismi vermeyeceğim ama ucuz olan birçok antifiriz üstünde yazan değerleri karşılamıyor. Bu olay, Çukurova gibi sıfır derecenin altına pek düşmeyen memleketlerde sorun olmaz ama sıfırın altına inen memleketlerde sorun olabilir.

    Keşke isim verseniz de bizde o markalara dikkat edebilsek. Umarım benim belirttiğim marka da yoktur böyle bir sorun!.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Ürün ismi vermeyeceğim ama ucuz olan birçok antifiriz üstünde yazan değerleri karşılamıyor. Bu olay, Çukurova gibi sıfır derecenin altına pek düşmeyen memleketlerde sorun olmaz ama sıfırın altına inen memleketlerde sorun olabilir.

    Keşke isim verseniz de bizde o markalara dikkat edebilsek. Umarım benim belirttiğim marka da yoktur böyle bir sorun!.

    Alıntıları Göster
    Antifirizler alakalı aslında yanlış bilinen bazı noktalar mevcut. Antifirizin suyla karıştırılma oranına göre donma noktası değişmektedir. Soğutma suyunun tamamının su ya da antifiriz olması donma noktasını düşürmez. Ancak belli bir oranda olan karışım, iyi derecede koruma sağlar.

    Bir diğer nokta ise ; antifiriz ilave edilen araçta, soğutma sistemi sık sık kontrol edilmelidir. Özellikle yaşlı araçlarda zamanla radyatörde, bağlantı hortumlarında, kalorifer peteğinde tıkanmalar oluşur, mevcut delikler ise suyun içerisindeki pas ya da yabancı maddeler ile tıkanır. Fakat antifiriz konulduktan sonra, soğutma sıvısı, bütün bölgelere nufüz eder ve kapanan delikleri açar. Sızdırma yapan noktalar olabilir bu yüzden. Dikkat edilmesi gerekir. Çok küçük miktarlarda eksiltme yapıyorsa sadece su eklenebilir. Fakat eksiltme fazla ise hem kontrol edilmeli hem de, soğutma suyu kontrol edilerek ihtiyacı oranında antifiriz su ile karıştırılarak eklenmelidir.

    Bunun dışında belli iki tip antifiriz vardır. En çok kullanılanı mavi, ve daha pahalı olan kırmızı olandır. Kırmızı antifiriz daha düşük donma noktası sağlar. Kışın çok sert geçtiği iklimlerde ve dizel motorlu ve ya LPG'li araçlarda kullanılması özellikle tavsiye edilir.

    Ek olarak ise musluk suyu yerine kaynatılmış su ve ya saf su kullanılmalıdır.

    Genel bilgiler için ise wiki'den alıntı yapıyorum. Daha ayrıntılı bilgileri, gelebilecek sorulara cevaben veririz.

    quote:

    Antifriz, 0 derece ve altında radyatör suyuna katılarak suyun donmasını önleyen kimyasal madde. Antifriz daha çok otomobil motorlarında kullanılır.

    Bir alkol türevi olan etilen glikol (etandiol) iyi bir antifrizdir.

    Antifriz radyatörü ve soğutma sistemini pas ve korozyondan korumak amacıyla da kullanılmaktadır. Donma noktası -60 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası bulunulan bölgeye ayarlanılmaktadır. Ancak su oranı veya antifriz oranı arttıkça donma noktası düşmektedir. Bu nedenle doğru miktarda su ile karıştırılması önemlidir. Su oranı %70'i aşarsa donma %30'un altına düşmekte ve hararet tehlikesi baş göstermektedir. Antifirizin ısıyı taşıma özelliği suya izafi olarak daha az olduğundan düşük ağırlığın önem arz ettiği uygulamalarda daha da az kullanılır.

    Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için % 33 ila % 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye edilmektedir. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekmektedir. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltmaktadır. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılmalıdır. "Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmelidir Bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını ölçmektedir ve formülündeki koruyucuların durumu hakkında bilgi vermemektedir. Dolayısıyla bomometre, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçememektedir. Bütün antifrizler birbirlerinin aynısı değildir çünkü, piyasadaki antifriz ürünleri arasında büyük oranda kalite farkı vardır. İyi bir antifriz hem suyun donma derecesini düşürmeli hem de kaynama derecesini yükseltmelidir.OAT (organik asit teknolojisi) ile üretilen antifrizler içeriğindeki katıkların kimyasal özellikleri sayesinde hem daha uzun ömürlüdürler hem de aşınmaya karşı daha iyi koruma sağlarlar. Genel maksatlı antifrizler normalde yılda bir defa suyun donma noktası için derecesi ölçülmelidir. Gelişmiş antifrizler ise daha uzun ömürlü olduklarından 3 yıla kadar kullanılabilmektedir


    Kaynak :
    tr.wikipedia.org
    Antifriz - Vikipedi
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Antifriz


    quote:

    ANTİFRİZ KULLANIMI

    Küresel ısınma etkilerini gösteriyor ve yaz her zamankinden daha sıcak geçiyor. Bu sıcak havalarda uzmanların sözlerini dinleyip, bol bol su içiyoruz ve güneşe fazla çıkmamaya özen göstererek kendimizi korumaya çalışıyoruz. Peki bu arada aracımızın kalbini, yani motorunu, sıcaklara karşı korumak için yeterli önlemi alıyor muyuz?

    Genellikle halk arasında sadece kış aylarında otomobillerimizin koruyucusu olarak bilinen antifriz aslında sadece kış mevsiminde değil yılın 12 ayı kullanılmalıdır. Üstelik yüksek çalışma sıcaklıklarına ulaşan günümüz motorlarında, özellikle yaz döneminde de antifriz kullanımı giderek önemini arttırmaktadır.

    Antifriz nedir?

    Antifriz aracımızın radyatöründe bulunan soğutma sıvının soğuk günlerde donmasını, sıcak günlerde kaynamasını ve soğutma sisteminde sıvının dolaştığı bütün parçaların korozyona (aşınmaya) uğramasını önleyen, su ve glikol bazlı hammaddelerin karışımından oluşan bir sıvıdır.

    Antifrizler karışımlarının içerisindeki hammaddelere göre ikiye ayrılar: Etilen-glikol (EG) ve propilen-glikol(PG). Ülkemizde yoğunlukla EG tipi antifriz kullanılmak ile birlikte az da olsa, doğaya daha az zarar veren ve daha az zehirli madde içeren PG tipi antifrizlerde bulunmaktadır.

    Antifriz ne oranda kullanılmalıdır?

    Antifrizin özelliği su molekülleriyle birleşerek onların belli bir düzene girip donmasını önlemektir. Bütün otomobil ve ticari vasıtalar motorlarında donma, aşırı hararet ve korozyona karşı antifriz belirli oranlarda su ile karıştırılarak kullanılmaktadır.

    Antifriz tek başına araçlarda kullanılmaz, zira antifrizlerin tek başlarına kullanılmaları durumunda donma sıcakları sadece -12ºC derecedir. Bundan dolayı antifrizler belirli oranlarda su ile karıştırılarak kullanılmaktadır. 50/50 oranında bir antifriz-su karışımı donma sıcaklığını etilen-glikol (EG) tipi antifrizlerde -37 ºC dereceye, propilen-glikol (PG) tipi antifrizlerde -33 ºC dereceye kadar düşürmektedir.

    Ancak çok soğuk havalarda EG tipi antifrizlerin oranın %70'e kadar yükseltilmesine izin verilebilir. Bu gibi durumlarda karışımın donma sıcaklığı -53ºC dereceye kadar düşmektedir. Soğutma sıvısı içerisindeki antifrizin yoğunluğunun arttırıldığı bu durumda, sıcak havalara geçildiği yaz dönemlerinde soğutma sıvısına su eklenerek antifriz-su oranı 50/50'ye düşürülmelidir. Zira antifriz suyun kaynama sıcaklığını yükseltmek ile birlikte, soğutma işlemini su kadar verimli gerçekleştiremez. Sıcak yaz aylarında karışımındaki antifriz oranının öngörülenden daha düşük olması durumunda ise motor soğutma sıvısının kaynama sıcaklığı da düşük olacağından motorun hararet yapma ihtimali yükselir.

    Ülkemiz iklim koşulları için 33/67 ile 50/50 arasında antifriz-su karışımı önerilmektedir. Burada önemli olan bir nokta ise karışım yapılırken antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltan sert musluk suyu kullanılması yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılmasıdır.

    Antifrizi ne zaman değiştirmeliyiz?

    Günümüz araçlarında birçok radyatör arızasının sebebi soğutma sistemi bakımının iyi yapılmaması ve bunun sonucunda sistemde korozyon oluşmasıdır. Marka gözetmeksizin bütün antifrizlerin korozyon önleyici etkisi vardır. Fakat kullanım süresi içerisinde antifrizler bu özelliklerini kaybederler. Bundan dolayı da üreticiler genellikle antifriz değişim periyodu olarak 1 yıl/20.000 km veya 2 yıl/40.000 km'yi öngörmektedir. Yeni "uzun ömürlü" antifrizlerde bu süre 5 yıl/200.000 km?ye kadar arttırılmıştır.

    Soğutma sisteminin içerisindeki antifrizli karışımın durumunu anlayabilmenin en kolay yolu karışımın pH(asit miktarının) seviyesini ölçmektir. Günümüz antifrizlerinin pH değerleri 8 ile 14 arası değişmekte, çoğunlukla 10.5 seviyesinde bulunmaktadır. Bundan dolayı değişime karar vermek için Ph seviyesinin ölçülmesinden önceki adım araçta hangi tip antifrizin kullanıldığının bilinmesidir.

    Hangi tip antifriz kullanılmalıdır? Antifriz rengi önemli midir?

    Araçlarda kullanılan antifrizin hangi tip olduğunu anlayabilmek kolay değildir. Bu noktada antifrizin rengi kesinlikle yardımcı olmamaktadır. Amerikan menşeli araçlarda genellikle yeşil veya turuncu, Avrupa ve Uzak doğu menşeli araçlarda mavi veya kırmızı, Japonya menşeli araçlarda ise genellikle kırmızı renkte antifriz bulunmaktadır. Ayrıca antifrizin su ile karışım miktarı da nihai karışımın rengini etkilemektedir. Bundan dolayı renk üzerinden yorum yapmak sağlıklı değildir.Burada şunu belirtmekte fayda var:Pembe renkli antifiriz (B12) yeşil renkli antifirizlere göre ısıyı daha iyi taşırlar. Bir diğer farkı fosfat içermediği için yeni nesil alüminyum motor kapaklarını korrozyon ile aşındırmaz ve de en güzeli sistemde hafif bir sızıntı olduğunda hava ile temas ederek o noktada kurur ve gözle tespit edilmesini sağlar.

    Antifrizlerin içerisine paslanmayı ve kireçlenmeyi önleyici maddelerde ilave edilmektedir. Ülkemiz araçlarında yoğunlukla kullanılan EG tipi antifrizler arasında ayrım yapabilmenin en uygun yolu antifrizin içersindeki bu ek katkı maddelerinin belirlenmesidir.

    Alüminyum radyatör, silindir kapağı ve motor blokların kullanıldığı araçlardaki antifrizler yüksek miktarda silikat minareleri içermelidir. Burada silikat minerallerinin görevi alüminyum aksamın üzerinde bir koruyucu bariyer oluşturmak ve radyatör, silindir kapağı ve motor bloğunun aşınmasını engellemektir. Döküm motor blokları ve bakır radyatörlerin kullanıldığı araçlarda silikat katkısı şart değildir. Silikat katkılarının bir alternatifi de içerisinde borasiti veya fosfat olan antifrizlerdir.

    Antifriz eklerken nelere dikkat edilmelidir?

    Antifriz eklerken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta üretici firmanın önerdiği antifrizin kullanılmasıdır. Bununla birlikte yeni antifriz konulmadan evvel sistemden eski antifrizli karışımın tamamen boşaltılması, eski ve yeni antifrizin katkılarının birbirine karışarak koruyucu etkilerinin ortadan kalkmaması için önemlidir.


    Kaynak :http://www.otosatissonrasi.com/haberdetay/Antifriz/97




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Antifirizler alakalı aslında yanlış bilinen bazı noktalar mevcut. Antifirizin suyla karıştırılma oranına göre donma noktası değişmektedir. Soğutma suyunun tamamının su ya da antifiriz olması donma noktasını düşürmez. Ancak belli bir oranda olan karışım, iyi derecede koruma sağlar.

    Bir diğer nokta ise ; antifiriz ilave edilen araçta, soğutma sistemi sık sık kontrol edilmelidir. Özellikle yaşlı araçlarda zamanla radyatörde, bağlantı hortumlarında, kalorifer peteğinde tıkanmalar oluşur, mevcut delikler ise suyun içerisindeki pas ya da yabancı maddeler ile tıkanır. Fakat antifiriz konulduktan sonra, soğutma sıvısı, bütün bölgelere nufüz eder ve kapanan delikleri açar. Sızdırma yapan noktalar olabilir bu yüzden. Dikkat edilmesi gerekir. Çok küçük miktarlarda eksiltme yapıyorsa sadece su eklenebilir. Fakat eksiltme fazla ise hem kontrol edilmeli hem de, soğutma suyu kontrol edilerek ihtiyacı oranında antifiriz su ile karıştırılarak eklenmelidir.

    Bunun dışında belli iki tip antifiriz vardır. En çok kullanılanı mavi, ve daha pahalı olan kırmızı olandır. Kırmızı antifiriz daha düşük donma noktası sağlar. Kışın çok sert geçtiği iklimlerde ve dizel motorlu ve ya LPG'li araçlarda kullanılması özellikle tavsiye edilir.

    Ek olarak ise musluk suyu yerine kaynatılmış su ve ya saf su kullanılmalıdır.

    Genel bilgiler için ise wiki'den alıntı yapıyorum. Daha ayrıntılı bilgileri, gelebilecek sorulara cevaben veririz.

    quote:

    Antifriz, 0 derece ve altında radyatör suyuna katılarak suyun donmasını önleyen kimyasal madde. Antifriz daha çok otomobil motorlarında kullanılır.

    Bir alkol türevi olan etilen glikol (etandiol) iyi bir antifrizdir.

    Antifriz radyatörü ve soğutma sistemini pas ve korozyondan korumak amacıyla da kullanılmaktadır. Donma noktası -60 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası bulunulan bölgeye ayarlanılmaktadır. Ancak su oranı veya antifriz oranı arttıkça donma noktası düşmektedir. Bu nedenle doğru miktarda su ile karıştırılması önemlidir. Su oranı %70'i aşarsa donma %30'un altına düşmekte ve hararet tehlikesi baş göstermektedir. Antifirizin ısıyı taşıma özelliği suya izafi olarak daha az olduğundan düşük ağırlığın önem arz ettiği uygulamalarda daha da az kullanılır.

    Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için % 33 ila % 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye edilmektedir. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekmektedir. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltmaktadır. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılmalıdır. "Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmelidir Bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını ölçmektedir ve formülündeki koruyucuların durumu hakkında bilgi vermemektedir. Dolayısıyla bomometre, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçememektedir. Bütün antifrizler birbirlerinin aynısı değildir çünkü, piyasadaki antifriz ürünleri arasında büyük oranda kalite farkı vardır. İyi bir antifriz hem suyun donma derecesini düşürmeli hem de kaynama derecesini yükseltmelidir.OAT (organik asit teknolojisi) ile üretilen antifrizler içeriğindeki katıkların kimyasal özellikleri sayesinde hem daha uzun ömürlüdürler hem de aşınmaya karşı daha iyi koruma sağlarlar. Genel maksatlı antifrizler normalde yılda bir defa suyun donma noktası için derecesi ölçülmelidir. Gelişmiş antifrizler ise daha uzun ömürlü olduklarından 3 yıla kadar kullanılabilmektedir


    Kaynak :
    tr.wikipedia.org
    Antifriz - Vikipedi
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Antifriz


    quote:

    ANTİFRİZ KULLANIMI

    Küresel ısınma etkilerini gösteriyor ve yaz her zamankinden daha sıcak geçiyor. Bu sıcak havalarda uzmanların sözlerini dinleyip, bol bol su içiyoruz ve güneşe fazla çıkmamaya özen göstererek kendimizi korumaya çalışıyoruz. Peki bu arada aracımızın kalbini, yani motorunu, sıcaklara karşı korumak için yeterli önlemi alıyor muyuz?

    Genellikle halk arasında sadece kış aylarında otomobillerimizin koruyucusu olarak bilinen antifriz aslında sadece kış mevsiminde değil yılın 12 ayı kullanılmalıdır. Üstelik yüksek çalışma sıcaklıklarına ulaşan günümüz motorlarında, özellikle yaz döneminde de antifriz kullanımı giderek önemini arttırmaktadır.

    Antifriz nedir?

    Antifriz aracımızın radyatöründe bulunan soğutma sıvının soğuk günlerde donmasını, sıcak günlerde kaynamasını ve soğutma sisteminde sıvının dolaştığı bütün parçaların korozyona (aşınmaya) uğramasını önleyen, su ve glikol bazlı hammaddelerin karışımından oluşan bir sıvıdır.

    Antifrizler karışımlarının içerisindeki hammaddelere göre ikiye ayrılar: Etilen-glikol (EG) ve propilen-glikol(PG). Ülkemizde yoğunlukla EG tipi antifriz kullanılmak ile birlikte az da olsa, doğaya daha az zarar veren ve daha az zehirli madde içeren PG tipi antifrizlerde bulunmaktadır.

    Antifriz ne oranda kullanılmalıdır?

    Antifrizin özelliği su molekülleriyle birleşerek onların belli bir düzene girip donmasını önlemektir. Bütün otomobil ve ticari vasıtalar motorlarında donma, aşırı hararet ve korozyona karşı antifriz belirli oranlarda su ile karıştırılarak kullanılmaktadır.

    Antifriz tek başına araçlarda kullanılmaz, zira antifrizlerin tek başlarına kullanılmaları durumunda donma sıcakları sadece -12ºC derecedir. Bundan dolayı antifrizler belirli oranlarda su ile karıştırılarak kullanılmaktadır. 50/50 oranında bir antifriz-su karışımı donma sıcaklığını etilen-glikol (EG) tipi antifrizlerde -37 ºC dereceye, propilen-glikol (PG) tipi antifrizlerde -33 ºC dereceye kadar düşürmektedir.

    Ancak çok soğuk havalarda EG tipi antifrizlerin oranın %70'e kadar yükseltilmesine izin verilebilir. Bu gibi durumlarda karışımın donma sıcaklığı -53ºC dereceye kadar düşmektedir. Soğutma sıvısı içerisindeki antifrizin yoğunluğunun arttırıldığı bu durumda, sıcak havalara geçildiği yaz dönemlerinde soğutma sıvısına su eklenerek antifriz-su oranı 50/50'ye düşürülmelidir. Zira antifriz suyun kaynama sıcaklığını yükseltmek ile birlikte, soğutma işlemini su kadar verimli gerçekleştiremez. Sıcak yaz aylarında karışımındaki antifriz oranının öngörülenden daha düşük olması durumunda ise motor soğutma sıvısının kaynama sıcaklığı da düşük olacağından motorun hararet yapma ihtimali yükselir.

    Ülkemiz iklim koşulları için 33/67 ile 50/50 arasında antifriz-su karışımı önerilmektedir. Burada önemli olan bir nokta ise karışım yapılırken antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltan sert musluk suyu kullanılması yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılmasıdır.

    Antifrizi ne zaman değiştirmeliyiz?

    Günümüz araçlarında birçok radyatör arızasının sebebi soğutma sistemi bakımının iyi yapılmaması ve bunun sonucunda sistemde korozyon oluşmasıdır. Marka gözetmeksizin bütün antifrizlerin korozyon önleyici etkisi vardır. Fakat kullanım süresi içerisinde antifrizler bu özelliklerini kaybederler. Bundan dolayı da üreticiler genellikle antifriz değişim periyodu olarak 1 yıl/20.000 km veya 2 yıl/40.000 km'yi öngörmektedir. Yeni "uzun ömürlü" antifrizlerde bu süre 5 yıl/200.000 km?ye kadar arttırılmıştır.

    Soğutma sisteminin içerisindeki antifrizli karışımın durumunu anlayabilmenin en kolay yolu karışımın pH(asit miktarının) seviyesini ölçmektir. Günümüz antifrizlerinin pH değerleri 8 ile 14 arası değişmekte, çoğunlukla 10.5 seviyesinde bulunmaktadır. Bundan dolayı değişime karar vermek için Ph seviyesinin ölçülmesinden önceki adım araçta hangi tip antifrizin kullanıldığının bilinmesidir.

    Hangi tip antifriz kullanılmalıdır? Antifriz rengi önemli midir?

    Araçlarda kullanılan antifrizin hangi tip olduğunu anlayabilmek kolay değildir. Bu noktada antifrizin rengi kesinlikle yardımcı olmamaktadır. Amerikan menşeli araçlarda genellikle yeşil veya turuncu, Avrupa ve Uzak doğu menşeli araçlarda mavi veya kırmızı, Japonya menşeli araçlarda ise genellikle kırmızı renkte antifriz bulunmaktadır. Ayrıca antifrizin su ile karışım miktarı da nihai karışımın rengini etkilemektedir. Bundan dolayı renk üzerinden yorum yapmak sağlıklı değildir.Burada şunu belirtmekte fayda var:Pembe renkli antifiriz (B12) yeşil renkli antifirizlere göre ısıyı daha iyi taşırlar. Bir diğer farkı fosfat içermediği için yeni nesil alüminyum motor kapaklarını korrozyon ile aşındırmaz ve de en güzeli sistemde hafif bir sızıntı olduğunda hava ile temas ederek o noktada kurur ve gözle tespit edilmesini sağlar.

    Antifrizlerin içerisine paslanmayı ve kireçlenmeyi önleyici maddelerde ilave edilmektedir. Ülkemiz araçlarında yoğunlukla kullanılan EG tipi antifrizler arasında ayrım yapabilmenin en uygun yolu antifrizin içersindeki bu ek katkı maddelerinin belirlenmesidir.

    Alüminyum radyatör, silindir kapağı ve motor blokların kullanıldığı araçlardaki antifrizler yüksek miktarda silikat minareleri içermelidir. Burada silikat minerallerinin görevi alüminyum aksamın üzerinde bir koruyucu bariyer oluşturmak ve radyatör, silindir kapağı ve motor bloğunun aşınmasını engellemektir. Döküm motor blokları ve bakır radyatörlerin kullanıldığı araçlarda silikat katkısı şart değildir. Silikat katkılarının bir alternatifi de içerisinde borasiti veya fosfat olan antifrizlerdir.

    Antifriz eklerken nelere dikkat edilmelidir?

    Antifriz eklerken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta üretici firmanın önerdiği antifrizin kullanılmasıdır. Bununla birlikte yeni antifriz konulmadan evvel sistemden eski antifrizli karışımın tamamen boşaltılması, eski ve yeni antifrizin katkılarının birbirine karışarak koruyucu etkilerinin ortadan kalkmaması için önemlidir.


    Kaynak :http://www.otosatissonrasi.com/haberdetay/Antifriz/97

    Alıntıları Göster
    Bugün yine ölçtürdüm -30 çıktı. Dışardaki sıcaklık -35 olması lazım ki kaputun içi -30 olsun. yani -35'in altı tehlikeli diye düşünüyorum. Bu düşünce biçmim doğru mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Bugün yine ölçtürdüm -30 çıktı. Dışardaki sıcaklık -35 olması lazım ki kaputun içi -30 olsun. yani -35'in altı tehlikeli diye düşünüyorum. Bu düşünce biçmim doğru mu?

    Alıntıları Göster
    Aracım Ford olduğu için bugün opet bayisinden 1 lt Extended Life Turuncu renkli organik antifirz aldım.

    Bu antifiriz doğaya zararı az ve renkli olduğundan diğer antifirizlere oranla pahalı 1 lt 14.00 tl.

    Antifirizlerin bazı özellikleri var.Kimisi kimi zaman forumda dahi kışın komple antifiriz falan koyuyor yalnış bilgiler bunlar.

    1/1 antifiriz ve su karışımı yapıldığında antifirizin donma derecesi ideal derecedir.Yani ;

    %50 Antifiriz -%50 su -38 derece

    %30 antifiriz %70 su konduğunda ise donma derecesi -18 dereceye düşüyor.( Geçen sene Ankarada -20 gördük )

    %33 anti %67 su olduğunda donma derecsi -17 derece

    %60 antifiriz %40 su kullanımda ise -52 derece donma noktası.


    Yine bu antifirizin kaynama derecesi ise 180 derece...Ayrıca bu karışımı yaparken çeşme yada şişe su koymak yerine birebir ütülerde kullandığımız saf su koymak suyun geçtiği sistemler açısından daha sağlıklı.zaten 1 lt 1 tl......

    Peki bu antifirizle piyasada çok ucuzada satılan antifirzler arasında ne faklar var ?

    Nitrat, amin, fosfat gibi zararlı katık maddeleri içermez, çevre ile uyumludur. En önemli konu bu zaten.
    Donmaya ve hararete karşı yüksek koruma sağlar, geleneksel antifrizlere göre çok daha uzun ömürlüdür. (normal antifirizlere göre 10 yıl ömrü var)
    Korozyon nedeniyle termostat, radyatör ve su pompası gibi parçalarda meydana gelebilecek arızaları önleyerek bakım masraflarının azaltılmasına yardımcı olur.

    İçerdiği organik inhibitörler sayesinde araçların motor soğutma sistemlerinde her türlü korozyona karşı üstün koruma sağlar.

    Sızdırmazlık elemanlarıyla uyumludur. Optimum performans için başka antifrizlerle karıştırılması tavsiye edilmez.
    Su ile karıştırılarak kullanılmalıdır. Konsantrasyon oranı %33’den az, %70’den fazla olmamalıdır.
    En iyi performans için %50 konsantrasyonda kullanılması önerilir. Aşırı sert su, deniz suyu, tuzlu su ve atık su ile kullanılmamalıdır.

    Birde antifiriz içeren kış aylarında kullandığımız cam suları var.Bunlarında kimi yerde 5 lt 'si 5 tl kimi yerlerde 25 tl.Peki farklılıkları neler?

    Bu çok ucuza satılan cam sularında ki en büyük sıkıntı metenol-alkol içermesi.Malesef bu sular plastik hortumlara plastik sileceklere zamanla hasar veriyor.Yani sileceklerin sertleşmesi sistemde kaçaklar olmasının en büyük nedenlerinden birisi metenol alkol durumu.Ucuz ürünlerin ucuz olmasının en büyük nedeni zaten bu içeriğin kolay yoldan zenginleştirilmesi.Geriye kalan ürünler alınıp kullanılabilir.

    Ben eskiden beri yaz kış kendi cam suyumu evde kendim yaparım.3 lt bidona 2-3 kapak oto turuncu renkli ve portakal kokulu şampuanı döküyorum.Üzerine kış aylarındaysak 1 litre turuncu antifiriz üzerine 2-3 damlalık sıvı sabun ve üzerine köpürtmeden su.Antifizler organik olduğundan dökülmesi vs durumunda boyaya vs zaten etki etmiyor.yaz aylarında ise antifirizsiz karısımı yapıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 26 Aralık 2012; 10:43:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Bugün yine ölçtürdüm -30 çıktı. Dışardaki sıcaklık -35 olması lazım ki kaputun içi -30 olsun. yani -35'in altı tehlikeli diye düşünüyorum. Bu düşünce biçmim doğru mu?

    motor çalışmazken araç içinde ısı üretimi olmayacağı için uzun süre beklendiğinde gayet tabi motor suyuda hava sıcaklığına inebilir. yani hava gece -35 ise motor suyuda gece -34.99 dereceye rahatça gelir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Bugün yine ölçtürdüm -30 çıktı. Dışardaki sıcaklık -35 olması lazım ki kaputun içi -30 olsun. yani -35'in altı tehlikeli diye düşünüyorum. Bu düşünce biçmim doğru mu?

    motor çalışmazken araç içinde ısı üretimi olmayacağı için uzun süre beklendiğinde gayet tabi motor suyuda hava sıcaklığına inebilir. yani hava gece -35 ise motor suyuda gece -34.99 dereceye rahatça gelir

    hımmmm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Bugün yine ölçtürdüm -30 çıktı. Dışardaki sıcaklık -35 olması lazım ki kaputun içi -30 olsun. yani -35'in altı tehlikeli diye düşünüyorum. Bu düşünce biçmim doğru mu?

    motor çalışmazken araç içinde ısı üretimi olmayacağı için uzun süre beklendiğinde gayet tabi motor suyuda hava sıcaklığına inebilir. yani hava gece -35 ise motor suyuda gece -34.99 dereceye rahatça gelir

    hımmmm

    hangi ilde ikamet ediyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardday


    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Bugün yine ölçtürdüm -30 çıktı. Dışardaki sıcaklık -35 olması lazım ki kaputun içi -30 olsun. yani -35'in altı tehlikeli diye düşünüyorum. Bu düşünce biçmim doğru mu?

    motor çalışmazken araç içinde ısı üretimi olmayacağı için uzun süre beklendiğinde gayet tabi motor suyuda hava sıcaklığına inebilir. yani hava gece -35 ise motor suyuda gece -34.99 dereceye rahatça gelir

    hımmmm

    hangi ilde ikamet ediyorsunuz.

    PM'den mesaj attım. İç Anadolu diyelim kısaca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky_lark -- 30 Aralık 2012; 19:53:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardday


    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Bugün yine ölçtürdüm -30 çıktı. Dışardaki sıcaklık -35 olması lazım ki kaputun içi -30 olsun. yani -35'in altı tehlikeli diye düşünüyorum. Bu düşünce biçmim doğru mu?

    motor çalışmazken araç içinde ısı üretimi olmayacağı için uzun süre beklendiğinde gayet tabi motor suyuda hava sıcaklığına inebilir. yani hava gece -35 ise motor suyuda gece -34.99 dereceye rahatça gelir

    hımmmm

    hangi ilde ikamet ediyorsunuz.

    PM'den mesaj attım. İç Anadolu diyelim kısaca.


    gonul rahatligi ile -30 u kullanabilirsiniz.Hatta -20 bile olsa sorun olmayacaktir.Kaldi ki -30 olan antfriz degeri -35 lerde kristallesmeye baslar 40 yakin olursa donma olur. -30 ayarli antfriz sicaklik -30 oldugunda donmaya baslamayacaktir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardday


    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardday


    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Bugün yine ölçtürdüm -30 çıktı. Dışardaki sıcaklık -35 olması lazım ki kaputun içi -30 olsun. yani -35'in altı tehlikeli diye düşünüyorum. Bu düşünce biçmim doğru mu?

    motor çalışmazken araç içinde ısı üretimi olmayacağı için uzun süre beklendiğinde gayet tabi motor suyuda hava sıcaklığına inebilir. yani hava gece -35 ise motor suyuda gece -34.99 dereceye rahatça gelir

    hımmmm

    hangi ilde ikamet ediyorsunuz.

    PM'den mesaj attım. İç Anadolu diyelim kısaca.


    gonul rahatligi ile -30 u kullanabilirsiniz.Hatta -20 bile olsa sorun olmayacaktir.Kaldi ki -30 olan antfriz degeri -35 lerde kristallesmeye baslar 40 yakin olursa donma olur. -30 ayarli antfriz sicaklik -30 oldugunda donmaya baslamayacaktir.

    İçimi rahatlattığınız için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    özellikle eski araçlarda kırmızı antifiriz öneriyorlar ayrıca 1 litreden fazla antifiriz koymanın özellikle eski araçlarda açılmaya sebep olacagını söyledi. siz ne düşünüyorsunuz?
  • Hızlı ısıtmayı sağlayan antifiriz varmı
  • atrix1212 kullanıcısına yanıt
    1996 model escort'a 2.5 litre kırmızı antifriz koydum 3 gün sonra radyatör ve devirdaimi elime aldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Focke Wulf

    1996 model escort'a 2.5 litre kırmızı antifriz koydum 3 gün sonra radyatör ve devirdaimi elime aldım.

    tam bu hafta antifiriz koyacaktım, sagol varol.
  • mavi koymanız gerekiyordu. birde önceden pas kirecin tıkadığı çatlakları bu organik antifriz açar ve kaçağa sebep olur büyük ihtimal bundan.

    kırmızı yeşil antifirizler öyle tercihinize göre konulmuyor, radyatör ve motor alüminyum ise kırmızı(organik) değilse yeşil(inorganik) antifiriz konulması lazım, ek:sanırım 2000 sonrası hepsi alüminyum oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AntiFANBOY -- 21 Kasım 2016; 17:33:5 >
  • AntiFANBOY A kullanıcısına yanıt
    Arac zaten aliminyum alasimli kapaga ve radyatore sahip kara duzen motor degil.
  • kamyonlar, kepçeler için ne söylenebilir.

    mesela kepçe var şantiyede yazın hararet yapıyor. Nasıl bir antifiriz ve karışım oranı yapmalıyım ki, kışın donma derecesi düşerken, yazın kaynama derecesi yükselsin?

    Umarım cevap alırım
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.