Şimdi Ara

ARA HIZLANMA BERBAT (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
158
Cevap
0
Favori
3.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy

    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    kaç tork peki 98 yılındaki 1.6 ..

    5500 öncesi kaç bg bide?...


    iyiymiş valla o yılda 120 bg 1.6 ...


    şimdi 144 nm tork 1.6 120 hplik honda;))

    5500 olayı ise şöyle motor normal 1.6 gibi devirlendikçe veridği beygir artıyo tam şu beygir diyemeyiz ama tam 5501 de verdiği beygir 160 hp diyorlar. yani nasıl dizel torku 1750 de veriyo buda max hpsini 5500den sora veriyo ortaya böyle bi canavar çıkıyo hala değerli hala caddelerdedir bu araç fiyatları temizleri 22-23 arası para eder bence ciddi bi rakam;) ayriyetten 1.4 motordan 90 hp aldılar 93 senesinde yumurta kasanın enjeksiyonlu modelinde 1.6 dan 130 hp aldılar. crxlerde 1.3 90 hp aldılar. aldılarda aldılar.


    açıklama için teşekkürler..

    kısaca dizellerdeki overboost olayı honda da 5500 den sonra hp de var
    120 de gayet iyi bir rakam ....
    tork biraz düşük şimdikilere göre tabi o zamanda normal....




  • valla bence sorun ortada sizin yokuşta vites küçültmeniz lazım bunu niye dert ettinizki.. 1.6 arabalar yokuşta vites küçültmek ister..

    motor büyüdükçe bu sorun ortadan kalkmaya başlar. mesela bu konuda bmw 318 biraz daha iyi ama, bmw 320 ondan daha iyi...

    bence sahip olduğunuz araba çok güzel ,çok iyi bir motoru var siz onu pug306 falan kıyaslamayın derim...........
  • eğer arabanı satmak,yenisini almak,yokuşlarda tıkanmamak,zorlanmamak istiyorsan,paran da varsa,torku 200 ün altında olmayan,hp si 90 ın altında olmayan bir dizel al.hatta paran varsa 1,6 focus tdci al... inan yokuşta araba sollamak ve hızlanmak inanılmaz zevk verir.
  • önceki aracınız neydi?250 hp üstü bir araç olması lazım çünkü bahsettiğiniz kasa ve motor özelliklerine sahip civic in alamayacağı 1.6 araç yok hatta 2.0 araçlarla kafa kafaya gidiyor..bahsi geçen araç civicin efsane kasasıdır motor olarakta öyle yani performansından memnun kalmamanız olanaksız eski arabanız 250hp lik bir araç değilse yada sizin aracınızda bir arıza var bu kasa 1.6 kuzenimde 1.4 üde en yakın arkadaşımda var 1.4 ü bile yeterli serilikte ki tutmuş puglarla filan kıyaslamışsınız güzelim civici, 307 dediğiniz aracı civic heba eder 2.0 motorlu 307 ler bile kafa kafaya anca gidebiliyor 1.6 civiclerle

    ayrıca dizellerle benzinlilerin karşılaştırılmasını anlayamıyorum

    yok "benim aracım 190nm benimkiyle bile kafa kafaya gidiyor" arkadaşlar nm demek hız veya hızlanma demek değildir..hızlanmanın değeri hp ile ölçülür istiyorsa 500 nm olsun 90 beygirse ben seni aynı beygir gücündeki bir benzinli ile geçerim çünkü sen 4500 de vites değiştiriyorsun ben 6700 de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eski Günler -- 27 Mayıs 2008; 11:02:47 >




  • sanırım arkadaşlar çekiş açısından söylüyorlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SabitSalınım


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy

    http://videos.streetfire.net/video/35BHV13-Tacarsoy-DYNO_163063.htm

    benim arabanın dyno verisi buda dostum sen sat civici başka bi araba al pug al 306a devam hakkını veremiyosun civicin 130la bayılmaz o araba 110 da falan bayılır çünkü vites oranları çok uzun benim araba bile 245 son hızı görüyor 1.6 iesler 255-265 km son hız e doğal olarakta vites araları uzun olduğundan sık vites değişimi istiyor. 2005 kasa civiclerin senden daha iyi hızlanmasının sebebi o arabalarda vtec teknolojisi var yani alt devirlerde araba 12 sübab çalışır hızlandığında 16 sübap devreye girer böylece alt devirlerde bile canlı devir bandı sunmuş olur karıştırma kendi aracınla senin aracında benim aracımda 5. vites ekonomi vitesi son hızı göremessin düz yola bile hızlanamassın 4. vitesle git 3'e düşür zormu bunlar ha zor diyosan al bi otomatik araç onla git madem. ayrıca pug ile honda karşılaştırılamaz. ben 1.6 pegoları 1.4 aracımla geçiyorum;) sen düz yolda hava takla attırman lazım sanırım kullanıma bağlı hiç arabanın son devirini gördünmü 7100 de devir kestimi araba?

    Senin bahsini ettiğin 1.4 araba adam gibi bir ölçüm cihazıyla ölçülsün 185 bile yapamaz.Subaplar ile ilgili yazdıkların okunmaya bile değmez.Bişey bilmemek suç değil ses çıkarmayız.Ama hiçbirşey bilmiyorsan en azından bilenlere saygı maksadıyla biraz normal şeylerden bahset.


    neyi bilmiyormuşum yahu? sen hayatında dyno nedir gördünmü civiclerin vites oranları uzun son hızları yüksek kağıt üstünde... sübap olayı ise vtec nedir hiç duydunmu bilemiyorum. ama çalışma prensibi motorun dediğim gibi merak etme ben bildiğimi biliyorum..bilmediğim şeyde yorum yapmıyorum ama sen çok biliyosun ya açıklama yapmadan eleştiri yapmışsın.komik..




  • i-VTEC sisteminin en önemli özelliği ve diğer VTEC sistemlerinden farkı, supap zamanlamasının sürekli değişken olmasıdır. VTC (Variable Timing Control - Değişken Zamanlama Kontrolü), motorun çalışması sırasında emme ve egzoz supapları arasındaki supap bindirmesini ayarlayan/değiştiren bir mekanizmadır. VTC ile birlikte i-VTEC, VTEC sistemlerinin en büyük dezavantajı olan orta devir bandındaki güçsüzlüğü ortadan kaldırmıştır. i-VTEC, VTEC-E ve VTEC sistemlerinin bir kombinasyonunu kullanmaktadır. Bu kombinasyon, motorun 12 supapla ekonomi modunda ve 16 supapla güç modunda çalışabilmesini sağlamaktadır.

    Emme kam miline takılan VTC hareketlendiricisi, motorun yüküne bağlı olarak sürekli değişken supap zamanlamasını sağlaması için yağ basıncı tarafından kontrol edilir. VTC mekanizması, şekilde görülmektedir. Bu sistemde temel fikir, kam milini bağlı olduğu dişliden ayırmak, tabla (mavi renkle gösterilmiştir) ile birbirlerine göre izafi hareketlerini sağlamak, motorun yük ve gaz pedalı durumuna göre değişken zamanlamayı gerçekleştirmektir

    kaynak wikipedia.com..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    kaç tork peki 98 yılındaki 1.6 ..

    5500 öncesi kaç bg bide?...


    iyiymiş valla o yılda 120 bg 1.6 ...


    1997-2000 Civic Type-R: (Türkiyeye gelmedi)

    1.6 Lt 185 Hp atmosferik.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SabitSalınım


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy

    http://videos.streetfire.net/video/35BHV13-Tacarsoy-DYNO_163063.htm

    benim arabanın dyno verisi buda dostum sen sat civici başka bi araba al pug al 306a devam hakkını veremiyosun civicin 130la bayılmaz o araba 110 da falan bayılır çünkü vites oranları çok uzun benim araba bile 245 son hızı görüyor 1.6 iesler 255-265 km son hız e doğal olarakta vites araları uzun olduğundan sık vites değişimi istiyor. 2005 kasa civiclerin senden daha iyi hızlanmasının sebebi o arabalarda vtec teknolojisi var yani alt devirlerde araba 12 sübab çalışır hızlandığında 16 sübap devreye girer böylece alt devirlerde bile canlı devir bandı sunmuş olur karıştırma kendi aracınla senin aracında benim aracımda 5. vites ekonomi vitesi son hızı göremessin düz yola bile hızlanamassın 4. vitesle git 3'e düşür zormu bunlar ha zor diyosan al bi otomatik araç onla git madem. ayrıca pug ile honda karşılaştırılamaz. ben 1.6 pegoları 1.4 aracımla geçiyorum;) sen düz yolda hava takla attırman lazım sanırım kullanıma bağlı hiç arabanın son devirini gördünmü 7100 de devir kestimi araba?

    Senin bahsini ettiğin 1.4 araba adam gibi bir ölçüm cihazıyla ölçülsün 185 bile yapamaz.Subaplar ile ilgili yazdıkların okunmaya bile değmez.Bişey bilmemek suç değil ses çıkarmayız.Ama hiçbirşey bilmiyorsan en azından bilenlere saygı maksadıyla biraz normal şeylerden bahset.

    +1




  • quote:

    Orjinalden alıntı: /Bulut\


    quote:

    Orjinalden alıntı: SabitSalınım


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy

    http://videos.streetfire.net/video/35BHV13-Tacarsoy-DYNO_163063.htm

    benim arabanın dyno verisi buda dostum sen sat civici başka bi araba al pug al 306a devam hakkını veremiyosun civicin 130la bayılmaz o araba 110 da falan bayılır çünkü vites oranları çok uzun benim araba bile 245 son hızı görüyor 1.6 iesler 255-265 km son hız e doğal olarakta vites araları uzun olduğundan sık vites değişimi istiyor. 2005 kasa civiclerin senden daha iyi hızlanmasının sebebi o arabalarda vtec teknolojisi var yani alt devirlerde araba 12 sübab çalışır hızlandığında 16 sübap devreye girer böylece alt devirlerde bile canlı devir bandı sunmuş olur karıştırma kendi aracınla senin aracında benim aracımda 5. vites ekonomi vitesi son hızı göremessin düz yola bile hızlanamassın 4. vitesle git 3'e düşür zormu bunlar ha zor diyosan al bi otomatik araç onla git madem. ayrıca pug ile honda karşılaştırılamaz. ben 1.6 pegoları 1.4 aracımla geçiyorum;) sen düz yolda hava takla attırman lazım sanırım kullanıma bağlı hiç arabanın son devirini gördünmü 7100 de devir kestimi araba?

    Senin bahsini ettiğin 1.4 araba adam gibi bir ölçüm cihazıyla ölçülsün 185 bile yapamaz.Subaplar ile ilgili yazdıkların okunmaya bile değmez.Bişey bilmemek suç değil ses çıkarmayız.Ama hiçbirşey bilmiyorsan en azından bilenlere saygı maksadıyla biraz normal şeylerden bahset.

    +1

    -1 yukarıdaki yorumlara bak bi istersen;) cahil cahil konuşmayın. araştırın öyle gelin. neyin +1 i bu?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SabitSalınım



    Bişey bilmemek suç değil ses çıkarmayız.Ama hiçbirşey bilmiyorsan en azından bilenlere saygı maksadıyla biraz normal şeylerden bahset.

    sen normal misin mesela! insanlara fikir beyan ederken biraz empati yapmak doğru olur. Bir şey bilmemek suç değil ses çıkarmam
    üslubumuza dikkat edersek, yazdığımız +1 ler bize kişilik olarak geri dönecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi funkmaster -- 27 Mayıs 2008; 13:17:57 >
  • topigi açan arkadasa..
    benzinli bir araçta bu cok normaldir kardesim. arkadasımda 2008 civic var 125 hp o bile yokusta bayılıyo ki sonucta hondanın son model arabası son teknolojisi var motorunda. senin dedigin gibi 150 le falan giriyoruz uzun bir yokus var belki bilirsiniz beylikduzune giderken carrefour yokusu diyoruz orada araç 5 ten 4 e dusuyo ( otomatik vites ) ve anca kurtarıyo. 5. vitesle ısrar edersen yani gazı koklemezsen ( cunku gazı koklemediginiz surece 5. viteste 100 e kadar dusuyo ) araç devirden cok kaybediyo ve bogulma tabiri kullanılır hale geliyo. ama biraz gaza yuklendiginde arac 4 e cekiyo ve cok iyi devirlenerek hızlanıyo. ben yokusta ekonomi yapacam illa diyorsan aracın bogulmasna goz yumacaksın yapacak birsey yok benzinli br aracın torku max 150 nm civarlarında oldugundan araca yokuslarda itme gucu vermiyo ve devirle calısma ihtiyacı hissediyor. yok zaten yokus dedigin kısa olur ben basarım diyorsan o zaman hondanın devirli kullanım zevkini ve yokuslardaki atikligini de gorursun o sese hayran olmamak elde degil cunku.
    senin araba eski tabi onda sorun varmıdır veya dedigim sekilde kullanmana ragmen yine boguluyomu orasını bilemem..




  • ya hakkaten çok merak ediyorum bu +1,+1903 ... nedir bunlar ya anlamadım gitti
  • quote:

    Orjinalden alıntı: night_33

    ya hakkaten çok merak ediyorum bu +1,+1903 ... nedir bunlar ya anlamadım gitti


    +1 sözde destek veriyor yazısına ama söyledikleri şeyleri teker teker ispat ettim heralde arkadaşı olacak ya ondan +1 +999 +bimmemkaç yazıyolar bu cahil arkadaşlar söylesin niye +1 yazmış bende merak ediyorum niye?
  • sen haklısın kardes anlattıkların aynen dogrudur. hondayı bilen birisin bosuna sinirlenme bilenle bilmeyen bir olmaz de geç
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy


    quote:

    Orjinalden alıntı: /Bulut\


    quote:

    Orjinalden alıntı: SabitSalınım


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy

    http://videos.streetfire.net/video/35BHV13-Tacarsoy-DYNO_163063.htm

    benim arabanın dyno verisi buda dostum sen sat civici başka bi araba al pug al 306a devam hakkını veremiyosun civicin 130la bayılmaz o araba 110 da falan bayılır çünkü vites oranları çok uzun benim araba bile 245 son hızı görüyor 1.6 iesler 255-265 km son hız e doğal olarakta vites araları uzun olduğundan sık vites değişimi istiyor. 2005 kasa civiclerin senden daha iyi hızlanmasının sebebi o arabalarda vtec teknolojisi var yani alt devirlerde araba 12 sübab çalışır hızlandığında 16 sübap devreye girer böylece alt devirlerde bile canlı devir bandı sunmuş olur karıştırma kendi aracınla senin aracında benim aracımda 5. vites ekonomi vitesi son hızı göremessin düz yola bile hızlanamassın 4. vitesle git 3'e düşür zormu bunlar ha zor diyosan al bi otomatik araç onla git madem. ayrıca pug ile honda karşılaştırılamaz. ben 1.6 pegoları 1.4 aracımla geçiyorum;) sen düz yolda hava takla attırman lazım sanırım kullanıma bağlı hiç arabanın son devirini gördünmü 7100 de devir kestimi araba?

    Senin bahsini ettiğin 1.4 araba adam gibi bir ölçüm cihazıyla ölçülsün 185 bile yapamaz.Subaplar ile ilgili yazdıkların okunmaya bile değmez.Bişey bilmemek suç değil ses çıkarmayız.Ama hiçbirşey bilmiyorsan en azından bilenlere saygı maksadıyla biraz normal şeylerden bahset.

    +1

    -1 yukarıdaki yorumlara bak bi istersen;) cahil cahil konuşmayın. araştırın öyle gelin. neyin +1 i bu?




  • Vtec kullanıp birim hacimden normalden fazla güç alan her honda modeli alt devirlerde cansızdır.En azından aynı güce sahip rakipleri arasında.
    Araçların son hızları belirtilirken dinamo üzerindeki son hızları kıstas alınmaz.Bütün araçların son vitesleri zaten uzundur.Ve limitöre girene kadar basarsanız hepsinde anormal hızlar görürsünüz.Ve bunlar yük olmayan konumda mümkündür.Güç ölçümü sırasında araç normal son hızı neyse yine onu yapar.Ve bu hız sizin aracınız için ne yazıkki 177km-s. Son hızı ne sebeple olursa olsun 177kms olan hiçbir araç için performanslı kelimesi kullanılamaz.Çünkü bu hız değeri Doğan SLX in son hızından sadece 7km/s daha yüksek. Bilmem anlatabildim mi.
  • Honda araçlarının hemen hemen hepsinde arta hızla birlikte kadran sapması aşırı seviyelere ulaşır. Bu 280 gösteren bir S2000 in GPS ile 240 ölçülmesi ile sabit bir olay. 1,4 Honda civic çok kaliteli küçük sınıf bir şehir otomobilidir. Ve tüm diğer 1,4 ler gibi performans beklentisi ile üretilmemiştir. Teknik katoloğunda belirtilen değerlere sahip bir civic tam düz yolda 178 bile yapamamıştır ki bu sebeple üreticisi bu arabanın kataloğuna son hız olarak 177 yazmıştır. Fotoğraf senin kendini iyi hissetmeni sağlıyor olabilir.Ama ne yazıkki gerçeği yansıtmıyor.20-30kms ibre hatasına bir miktar rampa inişi eklendiğinde kolaylıkla görülebilecek bir hayal ama dediğim gibi sadece hayal...
  • Daha önce bu tork-beygir ilişkisi hakkında bir yazım vardı. Ancak yüksek tork alt devirlerde hissiyat sağlayabilir , oda motorun rahat devirlenmesinden ötürü. Birde ekonomik sürüşler yapılabilir ancak söz konusu olan yüksek süratler ise Civic 1.6'nın o kadar bayılması bence anormal. 4000 Rpm'de, 5. vitesde gaza basıyorsanız çekiş düşük olabilir 4'e atmayı deneyin, 130'un altına inmek istemiyorsanız düşük viteste 5000 rpm üstü gitmeniz şart. Neticede motor ona göre ayarlanmış bir motor.
  • Sırf bu konu yüzünden Honda bir sonraki civic de aracın gücünü düşürmüştü. İyi de bir karardı bence. Çünkü bu tip şikayetler sık duyulur o araçla ilgili. Motor karakterine uygun kullanıldığında yaşanmayabilir aa her civic müşterisi forumumuzdakiler kadar ateşli değil tabii ki.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.