Şimdi Ara

ARABA ALIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.979
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arklar bi aksilik çıkmazsa araba almaya karar verdim.araştırıorum hala..bu hafta pzara gitcektim ama erteledim.haftaya araba pazarındayım.
    Sizce araba bakarken nelere dikkat etmeli neleri önemsemeliyim?
    Tavsiyelerinizi bekliyorum..



  • en iyisi bi bilenle beraber git
  • kaportasını kontrol ettir özellikle tabanı güneş görmemiş olsun
    şasesine, direklere falan her yerine baktır
    boyası orijinalmi baktır
    motoru kontrol ettir
    test sürüşü yap
    şanzımandan diferansiyelden ses geliyormu bak

    vergi borcu varmı hacizlimi herşeyi kontrol ettir
  • Test edeceğiniz aracı görmeye mutlaka gündüz gidin. Bu şekilde teçhizattaki değişimleri ve panelden panele renk farklarını (kazaya işaret eder) daha kolay tespit edebilirsiniz.
    Beğendiğiniz her otomobili farklı yol koşullarında en az 20-30 km test edin. Mümkünse otoyol, sokak arası ve tümsekli yollarda test etmeye çalışın.
    Direksiyon:
    Otomobilinizde direksiyon destek sistemi (hidrolik direksiyon gibi) varsa motoru çalıştırın. Başınızı camdan dışarı çıkarın ve tekerlekleri dümdüz ileriyi gösterecek pozisyona getirin. Direksiyonu çevirmeye başlayın ve bu esnada ön lastiği inceleyin. Lastik siz direksiyonu çevirmeye başlar başlamaz hareket etmeli. Direksiyonu 5-6 cm döndürmeden hareket etmeye başlamıyorsa otomobilin direksiyon sistemi pahalı bir tamire ihtiyaç duyabilir. Direksiyonu çevirdiğiniz zaman otomobil yüksek sesler çıkarmaya, titreyerek zıplamaya başlarsa, otomobilin direksiyona yardımcı olan sisteminde (steering system) bir sorun var demektir.
    Egzozdan çıkan gazın rengi:
    Otomobili sürerken arka aynadan egzoz borusundan duman gelip gelmediğine bakın. Dumanın rengi çok önemli. Gri veya renksizse sorun yoktur. Ama mavi veya siyahsa, yağ damlacıkları ya da fazla su varsa... Mavi duman motorun sorunlu olduğunu gösterir. Motor yağ yakıyordur ve ne yazık ki büyük bir olasılıkla fazla ömrü kalmamıştır.
    Frenler:
    Motor ısındıktan sonra, otomobili durdurun ve fren pedalını olabildiğince aşağı itin. Pedalın 4 cm'den daha fazla alçalmaması gerekiyor. En az 1 dakika ayağınızı pedalda tutun. Eğer bu esnada pedal daha fazla alçalacak gibi görünüyorsa, otomobilin çok ciddi bir fren problemi olabilir.
    Test sürüşü esnasında güvende olduğunuz bir anda otomobilin patinaj yapmadan hızla yavaşlamasını sağlayacak kadar frene basın. Otomobil öne doğru fazlasıyla yığılırsa veya bir tarafa doğru kayarsa, büyük bir ihtimalle fren veya süspansiyon sisteminin tamire ihtiyacı vardır.
    Pedallar:
    Otomobilin gaz pedalı aşınmışsa; bu otomobilin uzun yolda sık kullanıldığına işaret eder. Aşınma fren pedalındaysa şehir içi kullanımın ağırlıklı olduğu anlaşılır.
    Çekme problemi:
    Otomobilinizi kullanırken bir çekme olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Güvenli bir yolda otomobilinizi kullanırken bir tarafa çekip çekmediğini görmek için direksiyonu düzelttikten sonra serbest bırakın ve otomobilinizin sağa ya da sola çekip çekmediğini kontrol edin.
    Lastikler:
    Lastiklerinizde aşınma, yıpranma olup olmadığını kontrol edin ve çatlaklara bakın. Lastik basıncını kontrol edin. Otomobilin sadece bir tarafındaki lastikler aşınmışsa, bu çekmeye yol açabilir. Bu durum lastik havalarının eşit olmaması gibi basit bir sorun ya da steering linkage gibi ciddi bir sorundan kaynaklanabilir.
    Motoru dinleyin:
    Otoyolda normal hızla ilerlerken baskı ve zorlanmadan kaynaklanabilecek olağandışı sesleri dinleyin. Sesleri daha iyi duyabilmek için hava çok soğuk ya da sıcak olsa bile camları açarak yola devam edin. Gürültü otomobilin pahalı bir tamire ihtiyaç duyduğunun sinyalini verir. Hızlanırken, motorun zorlandığını hissetmemeniz gerekiyor.
    Vızıltı veya vurma gibi sesler yüksek oktanlı benzin kullanılarak basitçe çözümlenebilecek basit bir problemin veya motorun elden geçmesi gibi pahalı bir tamirin gerektiği anlamına gelebilir. Eğer sesleri tanımlayamazsanız tamircinize test sürüşü deneyimlerinizi rapor edin.
    Aracınızı durdurun ve vitesi boşa aldıktan sonra rölantide motor sesini dinleyin. Motorun rahat ve uyumlu bir sesle çalışması gerekir. Motor rölantide çalışırken bir devir değişikliği (yani hızlanma, yavaşlama veya motor sesinde düzensizlik) fark ederseniz problem rölanti ayarından ya da karbüratörden kaynaklanıyor olabilir. Motordan olağandışı bir gürültü duymamalısınız. Eğer gürültü varsa, otomobilin pahalı bir supap tamirinden geçmesi gerekebilir. Bu sesler çok hafifse sadece basit bir ayar yeterli olacaktır. Her ihtimale karşı siz yine de tamircinizin kontrol edecekleri arasına bunu da yazmayı unutmayın.
    Motoru bir süre dinledikten sonra kontağı kapatın. Motor derhal durmalı; durması birkaç saniye alıyorsa, karbüratör tamire ya da otomobil basit bir ayara ihtiyaç duyuyor olabilir.
    Şanzımanı dinleyin:
    Ayağınız debriyaj pedalının üstündeyken vitesi ileri geri birkaç kez hareket ettirin. Otomatik viteste aynı hareketi 'drive'dan, 'reverse'e doğru yapmalısınız. Yok denecek kadar az bir gürültü varsa şanzıman düzgün bir şekilde çalışıyor demektir. Bununla birlikte yüksek bir tınlama varsa bu otomobilin şanzıman sisteminde büyük bir problem olduğuna işaret edebilir.
    Otomatik şanzımanda genellikle otomobil bir vitesten diğerine kolaylıkla geçer. Vites değiştirirken mırıltı, zıplama veya düzensiz performans büyük şanzıman problemlerine işaret edebilir. Eğer bir vitesten diğerine geçerken vitesin sık sık boşa düştüğü hissine kapılıyorsanız, şanzımanın tamire ihtiyaç duyuyor olabilir. Otomobili geri viteste test etmeyi ihmal etmeyin. Şanzımanın düzgün çalışıp çalışmadığını anlamanız için en az 500-600 metre geri geri gitmenizi öneririz.
    Debriyaj:
    Manuel şanzımanlı bir otomobilde; otomobili park edin, el frenini çekip, vitese geçirin, ayağınızı debriyajdan yavaş yavaş çekin. Bu durumda normal bir otomobilin stop etmesi gerekir. Ama çalışmaya devam ediyorsa debriyajla ilgili bir sorun olabilir.
    Vurma seslerini dinleyin. Engebeli bir yolda otomobil sürerken bütün camları kapatın ve yavaş bir hızla ilerleyin. 'Tık tık' gibi vurma sesleri veya diğer sesler ciddi süspansiyon problemlerinin habercisi olabilir.
    Isıtıcıyı ve klima:
    Otomobili ısıtarak ısıtıcıyı kontrol edin. Ardından da klimayı çalıştırın. Bunun için klimanın bütün halkalarını döndürerek çalıştırın. Hava kompresörü açılıp kapanırken çok az bir ses çıkarır. Ama test sürüşü esnasında hava kompresörü rahatsız edici bir gürültü ile açılıp kapanıyorsa klimanın değiştirilmesi gerekebilir.
    Boya:
    Otomobilin gövdesinde renk farkları olup olmadığına bakın. Boyanın orijinal olup olmadığı kapı kollarının lastik aksamları, ayna dipleri, çerçeve lastikleri gibi kıyıda köşede kalan yerlerden daha kolay anlaşılır. Boyadaki yamalar otomobilin kaza geçirdiğine işaret edebilir bu durumda mutlaka şaseleri kontrol etmelisiniz. Her iki şaseyi de inceleyin.
    Aralarında kaynak, çekiç izi ve boya gibi farklar görürseniz bu aracın bir kaza geçirdiği anlamına gelir. Ayrıca yanınızda aldığınız bir mıknatısın yardımıyla boyanın kalınlığını ve dolgu olup olmadığını anlayabilirsiniz.
    Otomobilin üzerinde bulunun sticker'lara (sitikır) dikkat edin, altında çürümüş bir bölümü kamufle etmek için kullanılmış olabilir.
    Sızıntıları kontrol edin. Test sürüşü esnasında mümkünse otomobili yıkatın. Ya da hortum tutun. Böylelikle otomobilin camlardan ve bagajdan su alıp almadığını kontrol edebilirsiniz. Camların su alması camların değiştirilmiş olması dışında büyük bir kazanın da işaretçisi olabilir.
    kaynak:http://www.yolgecenhani.biz




  • panelden panele renk farkı güneş altında çok belli olmaz loş ışıkta daha çok kendını belli eder ben serviste kazmalara boyattırdımda ordan bılıyorum guneş altında yok bırsey hava kararınca boyanan yerler armut gıbı çıkıyor bende hergun ustanın eline kalayı basıyorum..... 1 2 boyalı parçadan bırsey olmaz herkesın arabasının başına muhakkak bırsey gelıyor.
  • motor ve şasi numarasının ruhsattaki ile aynı olup olmadığını kontrol edin.
  • eyw
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bende başımdan geçen herkezin okuyunca şaşıracağı bir anımı anlatayım.

    Yana yana Focus hatcback arıyorum, kıtlık-kıran girdi hiçbiyerde yok.Koca ostim pazarında bitane yok,galerilerde yok,yokta yok.... Neyse sonunda İstanbul’dan haber geldi. Arkadaşımın YAKINDAN tanıdığı, uzun zaman beraber çalıştıkları bir diş hekimi tamda aradığım özelliklerde bir focus satıyormuş. Temiz mi ?? Temiz, kaza bela yok , cirlop gibi arabaymış (hekimin dediği).

    Atladık üç arkadaş istanbula…. üçümüzde arabadan az çok anlıyoruz, orada servise felanda gösteririz, tamam!!! Buluştuk adamla hoşbeş, arabayı inceliyoruz biyandan. Araba tam orijinal boya dahi yok, yani bizcede araba cirlop . Gerek yoktaaa hadi birde servise gösterelim dedik . Servisin yolunu tuttuk. Giderken arkadaş dedi ki ruhsatı alabilirmiyim? Burdan sonrası şokk…………..
    - Aaa ruhsatta focus chia SEDAN yazıyoo.
    - Eeee araba hatcback ????
    - Aaaa bu ruhsatta TRŞ damgası da var
    - “O” ne ki
    - Bilmiyorum ama babam TRŞ damgası olan arabaları almam derdi.
    TRAFİK polisi bir arkadaş var, arayalım soralım neymiş. !! Oda bilmiyormuş !! ne yapalım? Neyse fazla uzatmayalım. Adamla oraya gidiyoruz.,buraya gidiyoruz. Öğrenmeye çalışıyoruz. Adamda bizim gibi şaşkın, arabanın fabrikasını dahi aradı halletmeye çalışıyor, bir taraftan da “ruhsatı ilk veren memurun yaptığı bi hatadır, onun yüzünden uğraşıp duruyoz şimdi. Yaa ben meşgul bir insanım işi gücü bıraktım, sen bunu gidince hallet ruhsat elli lira bişey benim zamanım yok” felan diyor. Bizde öylemi yapsak istanbulda bu işi halletmek zor gerçekten, orda yaparız??? diyoruz.

    Allahtan sonuçta dedik ki ; hocam sen bu işi hallet paran hazır bi alo de gelir alırız, dedik ayrıldık. Sonra bir araştırma yaptık kii araç sedanmış aslında, pert olmuş, sedan kasa bulamamışlar hatcback kasa giydirmişler. onun içinde boya dahi yok arabada. TRŞ damgası da (kırmızı) bu yüzden basılırmış. Adamda bunu zaten biliyormuş, oda bize giydirmeye çalışıyormuş bidaha ses çıkmadı zaten.

    Bunu birkaç konuda paylaştım ki herkesi ayıktırayım diye. Böyle anıları olan varsa lütfen paylaşsın. Yazık günah bir sürü para veriyoruz. Bile bile alsak neyse ona göre de satarız.




  • Logosu vw ve fiyatida emsallerinden %20 fazla olmasina.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.