Şimdi Ara

Aracımın radyatörünü değiştiriyorum alüminyumu mu bakırı mı tercih etmeliyim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
14.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Soru başlıkta net arkadaşlar keyfi olarak radyatörümü değiştirmek istiyorum malum yaz geldi ve benim radyatör 92 yılından beri arabada kuvvetle ihtimal bakır olmalı yani fabrika çıkışlı hiç dokunulmadı. Mersin ve Adana da yaşıyorum sıcak iklim malumunuz bunuda göz önüne alacak olursak bakır mı tercih etmeliyim alüminyum mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Bakır Radyatör mü Alüminyum Radyatör mü: Aracın için En İyi Seçim

    Aracının radyatörünü değiştirirken, hangi malzemenin daha iyi olduğu sorusu aklına gelebilir: bakır mı alüminyum mu? Her iki malzemenin de kendine göre avantajları ve dezavantajları olduğundan, seçim aracına ve ihtiyaçlarına bağlıdır.

    Bakır Radyatörler

    • Daha iyi ısı iletkenliği: Bakır, alüminyumdan daha iyi bir ısı iletkenidir, bu da daha verimli soğutma sağlar.
    • Daha dayanıklı: Bakır, alüminyuma göre daha sağlam ve korozyona daha dayanıklıdır.
    • Daha pahalı: Bakır radyatörler genellikle alüminyum radyatörlerden daha pahalıdır.

    Alüminyum Radyatörler

    • Daha hafif: Alüminyum, bakırdan çok daha hafiftir, bu da araç ağırlığını azaltmaya yardımcı olabilir.
    • Daha ucuz: Alüminyum radyatörler genellikle bakır radyatörlerden daha ucuzdur.
    • Daha az dayanıklı: Alüminyum, bakırdan daha az dayanıklıdır ve korozyona daha yatkındır.

    Hangi Seçenek Daha İyi?

    Tofaş gibi araçlar için en iyi radyatör seçimi, kullanım amaçlarına ve bütçene bağlıdır. Ağırlıktan tasarruf etmek ve daha ucuz bir seçenek istiyorsan alüminyum bir radyatör uygun olabilir. Daha iyi soğutma performansı ve dayanıklılık arıyorsan bakır bir radyatör tercih edebilirsin.

    En İyi Oto Radyatör Markaları

    Piyasada farklı radyatör markaları mevcuttur ve en iyi marka aracına ve ihtiyaçlarına bağlı olarak değişebilir. Ancak, güvenilir ve yüksek kaliteli radyatörler üretmesiyle tanınan bazı markalar şunlardır:

    • Valeo
    • Behr
    • Nissens
    • Denso
    • CSF

    Sonuç

    Aracın için en iyi radyatör seçimini yaparken, yukarıdaki bilgileri göz önünde bulundurman önemlidir. Bakır veya alüminyum olsun, aracının soğutma ihtiyaçlarını ve bütçeni karşılayan bir radyatör seçtiğinden emin ol.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Üstündeki bakırdır muhtemelen onu şişletin alüminyum onun gibi soğutmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakır ısıyı daha iyi iletir. Teorik olarak bakır alın derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşların dediği gibi bakır ısıyı daha iyi ilettiği için auyu dah iyi soğutur bu yüzden bakır almalısınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her acidan bakir daha avantajli ancak bakir radyatorler pahali olur hurdasi bile degerlidir eskisinide atmayin. Bide bakir radyoterler kolay kolay bozulmaz tamiri kolaydir eskisi hala is gorur bence. Delik felan varsada kaynak yapin olur biter.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    Her acidan bakir daha avantajli ancak bakir radyatorler pahali olur hurdasi bile degerlidir eskisinide atmayin. Bide bakir radyoterler kolay kolay bozulmaz tamiri kolaydir eskisi hala is gorur bence. Delik felan varsada kaynak yapin olur biter.

    +1

    benim sözümde kesinlikle bakırdan şaşmayın hele bahsettiğiniz yerlerde kullanacaksanız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    Üstündeki bakırdır muhtemelen onu şişletin alüminyum onun gibi soğutmaz.

    Sisletme nasil oluyor deliyorlar mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşlar ben sıcak memlekette yaşıyorum yalnız bana iyi ısıtan değil iyi soğutan lazım şimdi kafam karıştı benim bildiğim alüminyum daha hızlı soğur yanlış mı biliyorum. Ayrıyetten cevaplarınız ve ilginiz için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir diğer sorum yeni tip araçlarda alüminyum mu çıkışlı oluyor bakır mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bakır radyatör soğuk iklimli bölgeler için
    iskandinavya da yaşamıyorsanız alüminyum tabiiki

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest_1999

    bakır radyatör soğuk iklimli bölgeler için
    iskandinavya da yaşamıyorsanız alüminyum tabiiki
    Aluminyum ve bakır ısı iletmede iyi iş görürler, ikiside sizi yolda bırakmaz, aluminyum radyatörler bakırlar kadar uzun ömürlü olmayabilirler, aluminyum dış etkenlerden etkilenip çürüyebiliyorlar ama öyle kısa sürede değil, ki şuan aluminyum radyatör kullanılıyor daha ucuz olduğu için bakır parça bulmaz zor araçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest_1999

    bakır radyatör soğuk iklimli bölgeler için
    iskandinavya da yaşamıyorsanız alüminyum tabiiki

    Benim aracım Rusya çıkışlı olduğu için bakır kullanmış fabrikası o yüzden alüminyuma dönmek istiyorum çünkü aracı soğutmakta etkili değil bakır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dowland33

    Bir diğer sorum yeni tip araçlarda alüminyum mu çıkışlı oluyor bakır mı

    bakır daha iyi soğutur. her açıdan daha iyidir uzun ömürlülük sağlamlık kolay tamir v.b ama pahalıdır dediğim gibi. yeni araçlarda aluminyum kullanıyorlar ama iyi olduğu için değil ucuz olduğu için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    quote:

    Orijinalden alıntı: dowland33

    Bir diğer sorum yeni tip araçlarda alüminyum mu çıkışlı oluyor bakır mı

    bakır daha iyi soğutur. her açıdan daha iyidir uzun ömürlülük sağlamlık kolay tamir v.b ama pahalıdır dediğim gibi. yeni araçlarda aluminyum kullanıyorlar ama iyi olduğu için değil ucuz olduğu için.

    Alıntıları Göster
    Bakır, ağırlık dışında her bakımdan daha avantajldır. Kuzeyde tercih ediyorlarsa donmadaki genleşmeye karşı mukavemetinden olaibilir. Alüminyumda kaynak kesitleri daha zayıftır. Sıcak-soğuk farkında uzama, alüminyumda daha yüksektir.

    Yine yüksek oranda antifiriz kullanımında, yani yüksek silikatlı ortamda, yüksek yol tuzu miktarlarında çok daha kolay paslanır. Alüminyum, aslında +3 değerlikli aktif metal de pek kimse farkında değil. Üstündeki incecik, ama oksijenle irtibatı kesen alüminyum-oksit tabakası sayesinde günlük hayatta kullanabiliyoruz.

    Bir tek kaliteli alüminyum radyatör dandik bakırdan daha kaliteli olabilir. Üretim, mühendislik çok şey farkeder. Yine de bakırın fiyatı bu kadar artmışken bu madenle artık dandik bir şey yapılır mı, pek sanmıyorum.

    Bir kere aynı sınıf değiller. Rakip bile olamaz. Bakırın rakibi altındır, gümüştür :)

     Aracımın radyatörünü değiştiriyorum alüminyumu mu bakırı mı tercih etmeliyim?




  • Arkadaşlar ama bir şeyi atlıyorsunuz bakırın tamir olasılığı olabilir fakat bakırın tamiri de alüminyumun sıfırı fiyatında yani alüminyuma bişi oldumu çıkarır atar yenisini alırsın. Bir ikincisi genel anlamda ikna oldum bakır konusunda şişletmeye veya temizletmeye neyse ona karar kıldım bu işlemi kim yapar nereye gitmek gerek radyatörcüye mi kaynakçıyamı birde bu konudan hareketle şunu diyebilir miyiz? EVET ESKİ ARAÇLAR GERÇEKTEN YENİ ARAÇLARDAN DAHA UZUN ÖMÜRLÜ VE DAHA SAĞLAM

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dowland33

    Arkadaşlar ama bir şeyi atlıyorsunuz bakırın tamir olasılığı olabilir fakat bakırın tamiri de alüminyumun sıfırı fiyatında yani alüminyuma bişi oldumu çıkarır atar yenisini alırsın. Bir ikincisi genel anlamda ikna oldum bakır konusunda şişletmeye veya temizletmeye neyse ona karar kıldım bu işlemi kim yapar nereye gitmek gerek radyatörcüye mi kaynakçıyamı birde bu konudan hareketle şunu diyebilir miyiz? EVET ESKİ ARAÇLAR GERÇEKTEN YENİ ARAÇLARDAN DAHA UZUN ÖMÜRLÜ VE DAHA SAĞLAM
    Bak sana adres..Dolapdere Toyotanın tam önündeki değil...100 mt ilerisinde bir benzinlik var. BP sanıyorum....o benzinliğin tam arkasında bir radyatör tamircisi usta var...Benzinlikten sor....Tam arkası sokakta...Bütün Dolapdere esnafı radyatör işini oraya götürüyorlar...Oraya götür şişlet....Lehimi söküp çıkarıp içini güzelce şişleyip tekrar lehim yapıp tertemiz veriyor....BAKIRDAN ŞAŞMAYIN.....Pahalı olsun bakır olsun......Saygılarımla... RADYATÖR VE SİLECEKLERDE tıkanma olmasın derseniz yazın kılimalardan akan suyu kışın kar ve yağmur suyunu toplayıp doldurun...Asla sorun çıkmıyor.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 6 Nisan 2016; 1:56:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dowland33

    Arkadaşlar ama bir şeyi atlıyorsunuz bakırın tamir olasılığı olabilir fakat bakırın tamiri de alüminyumun sıfırı fiyatında yani alüminyuma bişi oldumu çıkarır atar yenisini alırsın. Bir ikincisi genel anlamda ikna oldum bakır konusunda şişletmeye veya temizletmeye neyse ona karar kıldım bu işlemi kim yapar nereye gitmek gerek radyatörcüye mi kaynakçıyamı birde bu konudan hareketle şunu diyebilir miyiz? EVET ESKİ ARAÇLAR GERÇEKTEN YENİ ARAÇLARDAN DAHA UZUN ÖMÜRLÜ VE DAHA SAĞLAM

    bakırın tamiri nekadardır bilmiyorum ama aslında çok maliyetli bir işlem değil. istedikleri paranın büyük oranı işçilik. radyatör tamircileri var oraya götüreceksiniz hallederler. motor suyunda antifriz kullanırsanız radyatör bakım temizlik v.b istemez. delik gibi durumlar hariç tabi. o gibi durumlardada herhangibi demirciye giderseniz halleder. pürmüzle ısıtıp lehim yapıyolar basit bi işlem.
    bide bakırın tamiri aluminyumun 0 ı kadar olsa bile ben gene bakır tercih ederdim. şuan kullandığım bakır radyatörü 3 sene önce hurdadan 2. el olarak almıştım 39 yaşında radyatör hala iş görüyor kaç kere tamir gördü kimbilir. daha bikere hararet problemi yaşamadım hararet ibresi çiviyle çakılmış gibi sabit sürekli




  • dowland33 D kullanıcısına yanıt
    Neticede ısı transferi bakımından bunların hesabı yapılıyor, bence buna alüminyum veya bakır diye çok takılmaya gerek yok. Randıman düşerse, asıl fark dışı veya içi kirli radyatörden gelir.

    Delindi veya tıkandıysa şişletmenin uzun ömürlü olacağını sanmıyorum. Radyatör bir defa kireç tuttuğu zaman, o kirecin alıtından paslamaya da başlıyor. Belki, bir iki sene götürür.

    Bakır tamir olabilir, ama tamir edilmeden de alüminyumdan yine daha uzun gider. Bakır pahalı geliyorsa, eğer motor veya silindir kapağından en az biri alüminyumsa, alüminyum radyatöre geçerdim. Sistemde hiç alüminyum yoksa, eski tip demir blok ve demir silindir kapağı varsa bakırda kalırdım, ısı kaynağıyla ısının atıldığı metali farklı tutarak galvanik korozyonu artırmaya gerek yok.

    BS veya TSE standartlı antifiriz, yaz-kış %50 oranında tutulursa, bir de sürekli kireçli su eklenmezse radyatör bir daha içerden çürümez bence. %50'yi geçmeyin ama, yüksek fosfat ve silikat lastik hortumları içerden bozar.




  • Hocam bence orjınale tamır vea yenı orjınal radyatör taktırın sıkıntı olmasın yazın...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    quote:

    Orijinalden alıntı: dowland33

    Arkadaşlar ama bir şeyi atlıyorsunuz bakırın tamir olasılığı olabilir fakat bakırın tamiri de alüminyumun sıfırı fiyatında yani alüminyuma bişi oldumu çıkarır atar yenisini alırsın. Bir ikincisi genel anlamda ikna oldum bakır konusunda şişletmeye veya temizletmeye neyse ona karar kıldım bu işlemi kim yapar nereye gitmek gerek radyatörcüye mi kaynakçıyamı birde bu konudan hareketle şunu diyebilir miyiz? EVET ESKİ ARAÇLAR GERÇEKTEN YENİ ARAÇLARDAN DAHA UZUN ÖMÜRLÜ VE DAHA SAĞLAM

    bakırın tamiri nekadardır bilmiyorum ama aslında çok maliyetli bir işlem değil. istedikleri paranın büyük oranı işçilik. radyatör tamircileri var oraya götüreceksiniz hallederler. motor suyunda antifriz kullanırsanız radyatör bakım temizlik v.b istemez. delik gibi durumlar hariç tabi. o gibi durumlardada herhangibi demirciye giderseniz halleder. pürmüzle ısıtıp lehim yapıyolar basit bi işlem.
    bide bakırın tamiri aluminyumun 0 ı kadar olsa bile ben gene bakır tercih ederdim. şuan kullandığım bakır radyatörü 3 sene önce hurdadan 2. el olarak almıştım 39 yaşında radyatör hala iş görüyor kaç kere tamir gördü kimbilir. daha bikere hararet problemi yaşamadım hararet ibresi çiviyle çakılmış gibi sabit sürekli

    Çok ilginç geldi hocam hurdadan radyatör almanız dikkatimi çekti aracınızın markası ne

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.