Şimdi Ara

Aracın Sağlamlığı Sac Kalınlığıyla mı Ölçülür ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.966
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herhangi bir otomobilin sağlam olduğunu kaportasına el ile tıklatılarak tok ses gelip gelmediğine göre yorumlayabilirmiyiz mesela ağır tok araba denilen bir araç ile hafif teneke denen araçta aynı kilogram ağırlıkta oluyor bu nasıl oluyor ?



  • Güvenlik, euro ncap ve iihs testlerine göre belirlenir, gerisi boş. Ha bu testlerden biri bile yoksa, o araç güvenli değildir zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 27 Temmuz 2017; 21:45:41 >
  • Plastik dediğimiz aracın diğer araçtan tek farkı, 2 tampon 4 çamurluk. Diğer yerler (kaportanın altındaki kısım) aşağı yukarı aynı. Yani şasi dediğimiz parçanın en sağlam hangi oranlardaki karışımla ortaya çıktığı markaların hepsinin malumu. Bir araca sağlam diyebilmek için kaza sonrası içindekileri en az hasarla dışarı çıkarmasıdır. Yoksa kaportanın şeklinin çok bir önemi yok.

    Ancak insanlar genel olarak "yaslandıklarında" içeri göçmeyen bir araç isterler.
  • Arabanın sağlamlığını şase belirler. Yeni nesil araçlarda kaporta ne kadar darbe emilimini azaltıp şase üzerindeki stresi alırsa o kadar yolculari korur.



    Kaporta isterse plastik olsun aslolan şaşe dir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sleeper -- 27 Temmuz 2017; 22:1:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Body in White dediğimiz bir şey var. Türkçede Şasi olarak geçer.
  • Çamurluk,kaput vs. darbe sönümler.Asıl iş şasi de biter.Kaza testi olan araçtan almaya çalışın mümkünse.
  • Aracın sağlam olmasından ziyade gğvenli olması lazım. Bir araç diğerine vurunca tost olması o arabanın güvensiz olması anlamına gelmex. Olsa olsa kaza yaptığında araç az hasar alır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın sağlamlığını şasisinin ne kadar rijit olduğu belirler. Kaporta yük taşıyan bir eleman değildir. Kaza anında da mümkün mertebe katlanması ve yaşam kabininden uzak durması ve gelen darbenin de bir kısmını sönümlemesi istenir. Üreticiler isterse şasi ile aynı rijitliğe sahip kaporta üretebilir. Fakat bunun da kaza anında darbenin aynen kabine iletilmesi gibi sonuçları olacaktır. Sözün özü kaporta ile sağlamlık ölçülmez. Kaporta sacının boya kalitesine, yalıtım durumlarına etkisi olabilir ancak sağlamlık bunlardan biri değil. Yeni nesil bazı araçlarda çamurluklar plastik, metal sac bile değil. Ben daha bir tanesinin çarpışma testlerinden düşük puanla ayrıldığını görmedim.
  • evet aynen tok sesi varsa sağlamdır

    diğer türlü teneke

    bende şöyle sorayım ozaman

    1 kg pamuk daha ağırdır

    1 kg demirmi
  • Aracın sağlamlığını kabin belirler. Aldığı hasarı kabine ne kadar az iletiyorsa o kadar sağlamdır. Yolcusunu ne kadar hayatta tutabiliyorsa o kadar sağlamdır.
  • Araç güvenliğini şasi belirler vs diyebilirsiniz de aynı şekilde güvenli araç zaten kaliteli araçtır ve kalitesinide sac kalınlıgı belirler dandik araçlara bakarsanız saclar el ile kolaylıkla içe göçer premium marka araçlara bakarsanız sac kalınlıkları yani kaportasıda sağlam durur.
  • daçyalara teneke derler ama benim logan dolu terörünü birkaç ufak gamzeyle atlattı.yol kenarına parketmiştim,yağan dolu taneleri okadar büyüktüki yarım saat sonra hala erimemişti.etrafta sağlam ağaç kalmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç kaportalarının aksine daha zayıf olması istenir. Bu hem ağırlık avantajı kazandırır hem olası bir kazada kaporta parçalarının kolayca dağılarak tehlike oluşturmasını önler. Mesela ön kaput kolayca kıvrılacak şekilde tasarlanır ki olası bir kazada giyotin gibi dolanmasın ortalıkta.

    Aracın sağlam olması için ise iskeleti mümkün olduğunca sağlam yapılır. Yaşam kabini etrafında kullanılabilecek en sağlam çelikler kullanıldığı gibi, darbenin mümkün olduğunca ilerleyebilmesi gözetilerek araç tasarımı yapılır. Hatta estetik kaygıları olmasa B sütununun ortasından karşı sütuna da destek kirişi çıkartılır. Bu kısımlar mümkün olduğunca darbeyi yaymak ve ezilmemek için tasarlanır. Aracın burnu ise belli bir darbede ezilecek şekilde tasarlanır ki araç çarptığında top gibi sekmesin, şase yay gibi sönümlesin diye.

    Sağlamlığı belirleyen bir diğer kıstas da aracın sahip olduğu aktif ve pasif güvenlik donanımlarıdır. Örneğin kamçı etkisi önleme sistemi, yan darbe koruma sistemi, çarpışma tespit ve önleme sistemi, şerit takip sistemi gibi.

    Bunlara bakılır. Kaporta sağlamlığı sadece ufak tefek dokunmalarda ve kaza sayılmayacak olaylarda işe yarar.




  • Arac macunlu ise tok bir ses verir. 😈

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karpuz seçer gibi araba seçilir

    Şöyle hafifçe sallayacaksın arabayı, sonra sulu mu diye tok tok vuracaksın, içi geçmişse arabanın cılız bir ses çıkar, o arabayı alma.

    Yuro enkep filan hikaye onlar hep fotoşop, kamera hilesi
  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    Tabiki 1 kg pamuk ağır
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.