Şimdi Ara

Arka fren değerleri yüzünden vizeden kaldım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
2.934
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar bugün aracın vizesi vardı arka fren sapma değeri yüzünden ağır kusurla kaldım. Olabilir yaptıracağım tabi ama merak ettiğim bu durum aracın frenlemesine olumsuz bir etki etmez miydi ? 3-4 ay önce ön fren takımını değiştirdim çünkü bittiğini hissettiriyordu. Daha sonra frenlemede hiçbir sıkıntım olmadı.


    Ayrıca anlayanlar değerleri yorumlayabilir mi ben komple değiştirmeyi düşünüyorum ama kurtarırsa diskleri tornalatmak mantıklı mı yoksa değiştirmek mi mantıklı ? Diskler değişirse mecbur balatalar da değişecek, 25 bin önce değişti yanlış hatırlamıyorsam balatalar.


    Değerler şöyle;


    Sol Sağ Sapma

    1 Aks 221 225 %2

    2 Aks 66 108 %39

    El freni 68 101 %33


    Disk balata fotoğrafları da bunlar,

    Arka fren değerleri yüzünden vizeden kaldım
    Arka fren değerleri yüzünden vizeden kaldım
    Arka fren değerleri yüzünden vizeden kaldım
    Arka fren değerleri yüzünden vizeden kaldım







  • Sol arka kaliperde bi sorun var gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • disk.balata ile alaksızdır muhtemlem. Kaliper , ana merkez,abs beyni . bunlardan biriyle alakalıdır.

  • Hocam bu kadar sapma disk balatadan olmaz. Sizin sistemde sikinti var. Kazik frende arac cekme yapar kontrolu kaybettirir bu degerler Ile. Esp ne kadar mudahale etse de cok fazla. Saglikli sistemde %5 altindadir genelde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • abs ecusu ile alakalı olsa bilgisayarda hata çıkması gerekmez mi ? kesinlikle diskler ve balatalar son seçenek mi olmalı ? bir de fren hidroliği ile bir ilgisi olabilir mi sizce ?

    @eloq @sinoplu

  • Balata sıfır gibi duruyor, ama disk aşınmış gözüküyor. Sökülüp ölçülmesi lazım disk de bitmiş olabilir.

    Ama o kadar aşınmış diske sıfır balata garip geldi, ön tarafla beraber arka balataları da değiştirdiniz mi?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    Hocam bu kadar sapma disk balatadan olmaz. Sizin sistemde sikinti var. Kazik frende arac cekme yapar kontrolu kaybettirir bu degerler Ile. Esp ne kadar mudahale etse de cok fazla. Saglikli sistemde %5 altindadir genelde

    yorum için teşekkürler. tüvdeki görevli arkadaş balata sertleşmiş olabilir disk tornayla kurtarılabilir filan yorum yapınca disk balataya yönelmiştim ama şimdi bana da mantıksız geldi. cumartesi servisten randevu aldım götüreceğim, bu tüvdeki frenlemeyi ölçen cihaz gibi servislerde de var mıdır ya da başka bir şekilde kontrol edebilirler mi ? hallettik deyip gönderirler bir daha kalmayayım vizeden.


    @nacker yok hocam sadece ön disk balata takımını değiştirdim. zaten ötmeye başlamıştı fazla demirtozu bırakıyordu ön taraf. bu arada arka jantlarda demirtozu pislenmesi hiç olmuyor. önleri değiştirirken zaten usta da demişti arkalar iyi diye. vizede bu sonuç çıkmasa baktırmak aklıma bile gelmez frenlemede durmada yokuşta kaydırma vs. hiçbir problem yok




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi z_orgun -- 16 Eylül 2021; 20:37:41 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • tüvün fren ölçüm kriteri değişik ve mantıklı bir yanı yok. bisiklet balatası da taksanız balatalar bitik de olsa tekerlekler aynı anda durduğu sürece geçer. zamanında arka diskler aynı anda değiştiyse sol kaliper diske basmıyor buna bakılmalı. yok farklı zamanlarda değiştiyse sol disk bitik olduğu için bu fark normal olabilir. servise bunu söyleyin buna dikkat etsinler. yoksa yolda giderken araç gayet duruyordur bu değerler ile.

    edit:ayrıca el freni değerleri de hemen hemen aynı bu da demek oluyor ki balata diske tam basmıyor. fren sistemi ile alakalı olsa ayak freninden farklı çıkması lazım el freni değerlerinin biri mekanik biri hidrolik. disk torna/değişim ve balata değişim + ayar yapılabiliyorsa ayardan sonra bir sorun kalacağını sanmıyorum. önleri takım değişmişsiniz bence arkaları da tornalatmak yerine değiştirin çiçek gibi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emir.ksk -- 16 Eylül 2021; 21:6:38 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diskler yeni değilse torna çok mantıklı değil. Eski disklerde torna zaten incelmiş diski iyice inceltiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • z_orgun Z kullanıcısına yanıt

    Fren hidroliginden yapmaz bu sorunu

    Abs sisteminde ariza olsa zaten ekranda yanar ariza isareti


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: z_orgun

    yorum için teşekkürler. tüvdeki görevli arkadaş balata sertleşmiş olabilir disk tornayla kurtarılabilir filan yorum yapınca disk balataya yönelmiştim ama şimdi bana da mantıksız geldi. cumartesi servisten randevu aldım götüreceğim, bu tüvdeki frenlemeyi ölçen cihaz gibi servislerde de var mıdır ya da başka bir şekilde kontrol edebilirler mi ? hallettik deyip gönderirler bir daha kalmayayım vizeden.


    @nacker yok hocam sadece ön disk balata takımını değiştirdim. zaten ötmeye başlamıştı fazla demirtozu bırakıyordu ön taraf. bu arada arka jantlarda demirtozu pislenmesi hiç olmuyor. önleri değiştirirken zaten usta da demişti arkalar iyi diye. vizede bu sonuç çıkmasa baktırmak aklıma bile gelmez frenlemede durmada yokuşta kaydırma vs. hiçbir problem yok



    Alıntıları Göster

    Ayni cihazdan var zaten kalan araci test etmeden gonderemez buyuk frenciler. Siz servise degil direkt sanayideki buyuk frencilere gideceksiniz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: z_orgun

    yorum için teşekkürler. tüvdeki görevli arkadaş balata sertleşmiş olabilir disk tornayla kurtarılabilir filan yorum yapınca disk balataya yönelmiştim ama şimdi bana da mantıksız geldi. cumartesi servisten randevu aldım götüreceğim, bu tüvdeki frenlemeyi ölçen cihaz gibi servislerde de var mıdır ya da başka bir şekilde kontrol edebilirler mi ? hallettik deyip gönderirler bir daha kalmayayım vizeden.


    @nacker yok hocam sadece ön disk balata takımını değiştirdim. zaten ötmeye başlamıştı fazla demirtozu bırakıyordu ön taraf. bu arada arka jantlarda demirtozu pislenmesi hiç olmuyor. önleri değiştirirken zaten usta da demişti arkalar iyi diye. vizede bu sonuç çıkmasa baktırmak aklıma bile gelmez frenlemede durmada yokuşta kaydırma vs. hiçbir problem yok



    Alıntıları Göster

    sonuç ne oldu . sebep neymiş acaba.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdindas

    sonuç ne oldu . sebep neymiş acaba.



    Alıntıları Göster

    diskler baya erimişti torna yaptırmak yerine değiştirdim fakat asıl sorun sol arka kaliper piston körüğü yırtılmış, piston içeriye toz vs. topladığı için piston çalışmayı bırakmış yarıya kadar filan basıyordu. kaliperi açmadan ya da fren testine sokmadan da belli etmiyor kendini ne normal ne kazık frende herhangi bir sağa sola çekiş ne de durma mesafinde sorun yoktu.


    adını hatırlamadığım bambaşka bir yağ ile pistonu kendine getirip iyice alıştırdılar. körüğü de piston kendisine toz toplamayacak şekilde yerine oturttular. cumartesi günü tekrar fren testine gireceğim, aracın da kaliper tamir takımı piyasada yok yine sıkıntılı değer çıkarsa kaliper komple değişecek. benim diskler de rulmanlı olduğu için parça fiyatı biraz pahalı çıktı. muhtemelen muayeneden geçecek ama 3-4 ay sonra tekrar fren testine sokacağım yine sıkıntılı değer çıkarsa kendim kaliperi komple değiştireceğim.


    körüğün yırtılma sebebi de balatayı değiştirirken bir aparat var piston körüğünü koruma amaçlı muhtemelen onu kullanmayıp tornavida vs. ile sıyırmaya çalışmışlar o yüzden.


    Arka fren değerleri yüzünden vizeden kaldım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: z_orgun

    diskler baya erimişti torna yaptırmak yerine değiştirdim fakat asıl sorun sol arka kaliper piston körüğü yırtılmış, piston içeriye toz vs. topladığı için piston çalışmayı bırakmış yarıya kadar filan basıyordu. kaliperi açmadan ya da fren testine sokmadan da belli etmiyor kendini ne normal ne kazık frende herhangi bir sağa sola çekiş ne de durma mesafinde sorun yoktu.


    adını hatırlamadığım bambaşka bir yağ ile pistonu kendine getirip iyice alıştırdılar. körüğü de piston kendisine toz toplamayacak şekilde yerine oturttular. cumartesi günü tekrar fren testine gireceğim, aracın da kaliper tamir takımı piyasada yok yine sıkıntılı değer çıkarsa kaliper komple değişecek. benim diskler de rulmanlı olduğu için parça fiyatı biraz pahalı çıktı. muhtemelen muayeneden geçecek ama 3-4 ay sonra tekrar fren testine sokacağım yine sıkıntılı değer çıkarsa kendim kaliperi komple değiştireceğim.


    körüğün yırtılma sebebi de balatayı değiştirirken bir aparat var piston körüğünü koruma amaçlı muhtemelen onu kullanmayıp tornavida vs. ile sıyırmaya çalışmışlar o yüzden.




    Alıntıları Göster

    %90 dediğiniz işlem işe yarar. fren testine kadar bol bol kullanın aracı disk-balata birbirine alışsın. gittiğiniz servis iyimiş bu arada, çoğu servis kaliperi komple değiştirirdi kimse uğraşmaz o olayla yarım saat frene bas çek yapıp pistonu iyice rahatlatmakla uğraşıyorlar.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.