Şimdi Ara

ateizm felsefe ve islam

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • felsefe yapmak ve bu felsefeyi geliştirmek adına yaratıcı düşünceyi anlamlandırmak adına geliştirici öğe sizce hangisidir?

    mesela ateizm yaratıcı konusunda felsefe yapmak istese idi hangi konuları temel alırdı? neyi tartışabilirdi.

    bence ateizm bu fikrin sancısını boş yere çekerdi.

    kainatta bir yaratıcı bulamamış ateizm (niye aradı onu da anlamadık aslında da) annesinin yaratıcısı olduğunu anladığında felsefesi biterdi herhalde.

    peki o zaman felsefeyi kim yapar da onu geliştirir?

    felesefenin bu ayağı diyne ihtiyaç duymakta. zira sonsuzluk denen olgu orada var.

    peki bu öğenin muazzamlığı karşısında sığ ve cevap üretemeyen ateist çıkış neden olabilir?



  • ateizm özetle "anı yaşa" sloganıdır hocam. bunun için birçok tabuyu yıkmaya elverişlidir. dolayısıyla vurdumduymaz ve kaygı gütmeyen biri için bu sorular bir anlam ifade etmez
  • ateizm yaradanı kabul etmediğini söyleyen afilli delikanlı bir akımdır.

    sevgi aşk duygu denen birikimi aramak durumundadır ki bunlar soyut şeyler. yani ateizm kabul edildiği anda soyut şeyleri arar hale sokulur(kim sokuyorsa- adı neyse) ancak bu yaratıcı olamaz. yani inkar ettiği anda araştırma yapmaz, araştırma yapmakla yükümlü olur ki işte biz o yükümlülüğü ona yükleyene(yoktu da oldu bir anda), önce sevgiyi aşkı öğretene, bu şey zalim olur mu kardeşim diyoruz. adamlar bir anda oluşan şeyi evireceklerde çok hızlı oluyor göz açıp kapayana kadar da işte ne bu yani.

    onlar sevgi insanı olmalıdır aşk insanı olmalıdır. elinde çiçek böcek gezen adama ateist derler. ne işin var senin yaratılışla ölümle zulumle.

    mesela slobodan gibi bir adam ateist değil aslında adam diyn adamı. sevgi adamı aşk adamı da müslüman cahil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 3 Aralık 2016; 2:52:48 >
  • Konu tartışmak için mi, yoksa başkalarından kendi düşüncesine onay beklemek için mi açılmış kestiremedim ama yine de cehaletin önüne geçmekte fayda var. Bu cümleden sonra uzun uzun bu konuya dökülen zırvalara cevap vermiştim ama sonradan silesim geldi. Konuştuğunuz şey hakkında biraz araştırma yapın, öbür türlü karşı tarafın sizle tartışacak motivasyonu kalmıyor.
  • __BadblooD__ kullanıcısına yanıt
    taktire tedbir işe yaramaz diye kısaca yazmıştım.

    zırvalar dediğiniz şeyleri yazın ki belki hatamız vardır düzeltiriz. müddei olarak iddianızı ve cevabımızı bir de 3. şahıs nazarıyla seyredelim ki fikir bu ben değil önemli olan benim diyebilelim.

    saygılarımla...
  • Ne alakası var?

    Islam cevap mı üretiyor, yanılgı mi?
  • Perceptron kullanıcısına yanıt
    sizce islamın(aslında islam değil yaradılışın) felsefeye katkısı ne olabilir?

    en azından ateizmin felsefe adına ürettiği en az bir şeyi söyleseydiniz neyi söylerdiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    sizce islamın(aslında islam değil yaradılışın) felsefeye katkısı ne olabilir?

    en azından ateizmin felsefe adına ürettiği en az bir şeyi söyleseydiniz neyi söylerdiniz?

    Ateizmin, teizm metafizik-felsefesine inanmama durumudur.
    Ateistlerin materyalist olmasına dayanırsak çok şey keşfettik.
    Yapay zeka, nöroloji ve evrimsel biyoloji gibi bilim dalları ve bunların felsefesi kollarını materyalizme borçluyuz.
    Analitik Felsefenin kurucularının da ateist olduğunu unutmamak gerek.
  • Perceptron kullanıcısına yanıt
    tanımlama ile dedikleriniz doğru olabilir ancak olması gereken kavramı düşünülecek olursa aslında ateist denen kimselerin ateist olamadıkları sonucu da ortaya çıkabilir.

    şöyle diyelim ateizm yaradılış konusunda şüpheye düşseydi ve bunu sorgulasaydı kimi arar ve neyi sorgulardı?

    materyalist felsefesi adına o yaratıcı annesidir. sorgulayacağınız makam anne denen kavramsa onu nasıl sorgularsınız?

    sevgi aşk duygu. işte materyalizm adına ateistin ilah anlayışının arayışı anne denen kavramın derinlikleri ile ilgili olmak durumundadır. bu nedenle materyalist kimsenin esasen sevgi adamı olması demek bilinen manada materyalizmin sert ve doğacı yapısına aykırıdır. ateist kimse ağır başlı sevecen kimse demektir. anne denen yapıyı korur.

    evrimcilik, güçlü kalan birey, savaş falan feşman ancak anne dediği değer tehlikeye girerse söz konusudur. bu açıdan ateizmin evrimci kanadı denen duruşun anne denen kavrama bir saldırı olduğunu düşündüğü zaman bu ilkelerden saptığı düşünülmektedir.

    şayet ateizm kainatın bir ürünü olduğunu söylerse aynı ana kaynakla çoğalma denen tutumu benimser ki bu ateizmin anne denen bireyine karşı saygı ve edeb sınırını aşar. ateist sevgiden aşktan kopamaz. koparsa artık ateist olmaz adı başka bir kavrama döner.

    ateistin imanı ve sınırı materyal dünyada kesin katı normatif ve dogmatiktir. anne aşağı anne yukarı. bütün felsefesi anne denen öğeyi anlamak ve anlatmak adınadır. bunun dışında başkaca bir felsefi katkısı olamaz.

    ateist ALLAHU, tanrı, budha, zeus derken aslında annesinden bahseder.

    bu az bir katkı mıdır? bence hayır ancak dikkat edilirse ilmi gelişme, teknolojik buluş ve sair tutumların ateistin felsefi yönü ile ilgisi olamaz denebilir.




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    * Ateistlerin şüphesi yok. Tanrı yok diyorlar. Agnostiklerle karıştırdın galiba
    * Materyalizmin o duyguların varlığıyla ilgilenmiyor, nasıl var olduklarıyla alakalıdır. Ruh ile mi maddeyle mi?
    * Evrimde güçlü olan hayatta kalmaz. Uygun olan hayatta kalır.
    * Ateistlerin dogmatik değildir. Çünkü Gözlemlenemeyen bir şeye inanmıyorlar. Dogmatik olan dinler ve tanrı fikridir.
  • Perceptron kullanıcısına yanıt
    sizin dünyaya gelmenize varolmanıza neden olan kimse kimdir?

    şüpheden ari olarak kesin bir bilgiyle cevabınız nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    sizin dünyaya gelmenize varolmanıza neden olan kimse kimdir?

    şüpheden ari olarak kesin bir bilgiyle cevabınız nedir?


    Annem
  • Perceptron kullanıcısına yanıt
    bu şüpheden ari olarak herkesin cevabıdır. materyalizm adına. deizm agnostizm vs. ile bir şey aranamaz.

    şimdi bir kimsenin yaratıcı adına felsefesi olsa idi ne olabilirdi?

    diyn denen nesnedeki ilah öyle bir ilahtır ki onu tartışmak bir yana ismini ağzımıza bile alamayız?

    bunun nedenlerini aslında değişik konularda anlattığımdan burada tekrara düşmeyeceğim.

    ancak şu bilinmelidir. ruh tanımaz kişi ebeveynlerinin kopyasıdır. zira doğan kavram ruh almamıştır.

    burada yaratıcım annem ancak ben de annemim ama baba denen kavram beni şüpheye düşürüyor dendiğinde agnosun baba denen kavramın felsefesini dogmatik bir şekilde yapmak zorunda olduğu düşünülen kişi olması gerek-şarttır.
  • şimdi ateist anne kavramının agnostik ise baba kavramının anlatıcısıdır.

    yine ruh yoksa doğan birey anne ve babanın kopyasıysa bu kişi ateist veya agnos olarak sadece anne ve babayı anlatır. yani 3. şahıs aslında sırf kendisini anlatır ve buna felsefe der.

    bakınız yaratıcıdan bahset dense idi bu kimseler sırf kendilerini anlatırlardı.

    peki bu neyin felsefesi olurdu? dünyaya katkısı ne olurdu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 3 Aralık 2016; 23:34:54 >
  • deist ise bu iki kavramı yani anne baba denen kavramı mutlak iki ilahı bırakır ve kainata bakar. anne ve baba denen ilahtan şüpheye düşen deisttir.

    bakınız 2 tane mutlak ilaha inanmak zorunda kalan kişinin 3. ilahı araması haline bile bile inkar denmez mi? gördüğü halde?

    peki neden 3. ilahı arar?

    kiişinin insanı ilah yerine koyması mümkün müdür?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 4 Aralık 2016; 0:24:38 >
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Gerçekleri topluma faydalı olup olmamasına göre mi belirlemeliyiz?
  • konu bakımından son kısım olarak görmediği halde! başka bir ilaha iman etmek isteyen kimdir?

    ateist ben inkar bile edemiyorum derse müslüman ne yapsın şimdi.
  • Perceptron kullanıcısına yanıt
    benim burada anlatmak istediğim konu çok farklı.

    insanın oluşamayan bir yapısı var ve bu her daim yaratıldığını gösteriyor. 3. şahıs asla oluşamıyor. zira kopya olan halimiz bizde bir yaratanın olduğunu düşündürüyor. bu yaratanın anın her biriminde orada olduğunu görüyoruz.

    bu durum bizim için oldukça tehlikeli bir haldir. zira yaratıcı güç bizimle munasebettarmış gibi durmakta. aslında değil ancak bu farklı bir konu.

    benim sorunum kendine müslüman diyen kimseler. ruhu bilmeden diyn adına konuşmayın. ruhu aldığınız an insan inançsız olamıyor ya ruh verilen bir şey varsa bu ne veya kim olabilir?

    biz mecburen yaratıcı olmaya zorlanırsak ki tehlike buydu diyelim ki rasul diye biri var 5 yaşında kız almış dersek bu işi yazan yapmış olur. rasul diye biri değil. bunu da açıklarız. el kesiyor diyen kişi aslında bu işi kendisi yapmıştır da fark etmemiştir de deriz. yani ALLAHU teala hakkında ne beyan ettiyse ettiği her türlü beyanı aslında o kişi yapıyor olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 4 Aralık 2016; 0:35:57 >




  • Ben ateizmin var olabileceğine ve buna izin verileceğine inanıyorum. Sadece kitabı ve onun rabbi olan Tealanın zaman ve mekanına yaklaşmasınlar.
  • Ateistleri savunmak bana düşmez ama,

    Gözlemlenmeyen herşeye inanmıyoruz demiyorlar. Sadece Tanrıya inanmıyorlar. Çünkü Tanrı fikri dinlerden çıktığı için ve dinlerin komik ve insan uydurması olduğunu bildikleri için inkar ediyorlar.

    Ben Tanrıyı felsefeye dayandırdığım için, ne kabul ediyorum ne reddediyorum. Fakat Tanrı dinlerden ibaret olsaydı, Ateist görüşe katılırdım.

    Ateist düşünce ayrı bir fikir değildir, sadece Teist nazariyeyi kabullenmemeye mahsustur. Bundan dolayı dogma diyemezsin.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.