|
Avrupalı üreticiler, emisyon cezası ödememek için içten yanmalı araç fiyatlarını arttırıyor
-
-
Harika haber.
-
bizdede bu emisyona göre mtv düzenlenecekti ...
-
Avrupa'nın geleneksel küçük sınıf, mikro sınıf otomobillerini yok ettiler. aşırı maliyetler yüzünden kemeri sıka sıka artık işçi sendikaları ile de kedi köpek gibi oldular. bir sürü deniz aşırı üretici fabrikayı kapattı gitti abartılı emisyon hedeflerinin de etkisiyle.
Yıllarca uğraşıp kendi yaptıkları Wltp ölçüm sistemi bile çalışmaz hale geldi. plug-in araçlar bir çok ülkede şirketlerin vergi kaçırma aparatı haline geldi. fişe mişe takmadan, alırken parası vergisi ödenmiş kocaman boş pillerle gez dur, reprezantların umurlarında değil.
Çin'lilere resmen gelin pazarımızı ele geçirin, önlerinde adam gibi bir plan olmadan biz kendi uzmanı olduğumuz içten yanmalı araçları hemen bitiriyoruz, sizin uzman olduğunuz elektrikli otomobilleri öne çıkarıyoruz dediler, baktılar kendi markaları yokuş aşağı gidiyor, bu kez ekstra vergiler falan koyuluyor, majör Avrupalı üreticiler de Çin'i kaybetmemek için kendilerini korumak için konulan vergilere karşı çıkıyor falan, inanılmaz bir kara komedi haline geldi bütün bir durum.
Sonra ne yapalım ne yapalım. herkes armut alsın diye elmanın fiyatını arttıralım. ama armut niye bu fiyata geldi, asıl sorun nerede diye sorgulamayalım.
Adamlar göz göre göre kendi endüstrilerini yok ediyor, gelecekte kitaplarda okutulacak bu akıl tutulması.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 18 Aralık 2024; 11:20:25 >
-
Koskoca avrupa tamamen kendi ayağına sıkıyor. BMW, Mercedes ve Volkswagen gibi baba firmaların doğduğu şu coğrafyaya bak hele. Elektrikli ayağına ne hale düştüler.
-
Çok iyi olmuş Avrupalı politikacılar doğru yoldalar halk baskısı nedeniyle vazgeçmeyecekler.
Bir yandan atmosferi bozup tek sahip olduğumuz dünyayı mahvederken, yollarda çocuklarımızı ve bizi zehir saçıp zehirleyen bu araçların en kısa sürede yollardan çekilmesi amacıyla.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Endüstriye yıllar öncesinde söylediler Tesla dün çıkmadı 10 yıldır ABD’de neler yaptı biliyorlardı sadece çok yavaş kaldı endüstri.
Çünkü en zor şey hali hazırda süren bir düzeni değiştirmek. Bu üreticiler eski dünyanın üreticileri onlar mecbur yok olacak yeni dünyanın üreticileri çıkacak.
Ne yaparsan yap bunu yapacak kimse yok zira kimse kardan feragat etmez. Yani hali hazırda içten yanmalıdan deli para kazanırken tüm karı yok edecek ve yıllarca zarar ettirecek yeni bir teknolojiye geçiş yapacak yöneticiyi oraya getirmez yatırımcılar, alacağı temettüye bakar kara bakar.
Baktı iş kötüye gidiyor satar hissesini çıkar gider.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bence bu Avrupa (kıta) geleneğinde yatan daha derin bir sorunla ilgili. Yeterince pragmatik değiller. Olaylara ve süreçlere çok fazla ideoloji, hakikat, basmakalıp dünya görüşleri üzerinden bakıyorlar. O sebeple mesela Almanya'nın enerji politikası da berbat. Nükleer enerjiden tamamen vazgeçip Rusya ile demokrasi ve uluslararası hukuk havariliği yaparak körü körüne kavga etmeleri ve tüm endüstrilerini rekabetçi biçimde döndüren Rus enerjisini baltalamaları akıl almaz çılgınlıklardı ama "hakikati" takip etme sevdasıyla bunları yaptılar. Şimdi, yıkıcı bir sanayisizleşme (de-industrialisation) yaşıyorlar. Yahu, bir zamanlar taviz vermeyeceğiniz hakikatiniz pan-Germen Alman nasyonalizmiydi, Nazizm'di, Lebensraum'du, bunların hepsi yüzünden iki dünya savaşı yaşadınız, mahvoldunuz; hiç mi akıllanmadınız? Yok yere bu sefer Amerikan provokasyonuna gelip yine kazanamayacağınız bir savaşa girdiniz. İnsan şu "gerçeğe rağmen hakikat" sevdasını bırakır. Kendi çıkarlarıyla çatışmayı bırakır. Aklı öne çıkarır.
Anglosakson gelenek mesela bu kadar hakikat-ideoloji merkezli değil. Onlar o sebeple daha pragmatist, daha rasyonalist, daha eklektik, daha uyanık. Böyle hatalara düşmeme konusunda daha becerikliler. O sebeple ABD rahatça çeşitli ideolojilerin esiri Avrupa'yı oyuna getirip Rus enerjisini tamamen zararlarına olduğu halde onlara baltalatabiliyor ve bu şekilde Rus enerjisinin yerini daha pahalı olan kendi sıvılaştırılmış doğalgaz (LNG) kapasite fazlası ile doldurabiliyor. Avrupa fakirleşirken ABD - en azından ilgili milli sektörü - cebini dolduruyor. Rusya Ukrayna Savaşı başlıyor, Rus enerjisi kademe kademe yaptırıma uğruyor ve ertesi yıl ABD LNG sektöründe dünya birincisi oluyor. Rusya'nın tolere etmem dediği Amerikan güdümlü NATO genişlemesi demek ki pek de güvenlik meselesi değilmiş... Meğer "ülke kılığındaki bir benzin istasyonu" denilen Rusya'yı Avrupa enerji pazarında Amerika lehinde tamamen ekarte etmeyi amaçlayan bir enerji meselesiymiş.
Yetkin tarih kitapları Avrupa demokrasi-otokrasi kavgası (ki on yıllardır her türden savaş ve barışta otokrasilerle müttefik olan ABD'nin gene ciğerini bildiği Avrupa'yı rahatça avcuna almak için çıkardığı bir söylem/dünya görüşü) diye sayıklarken bunların yaşandığını hep yazacak. İnsanoğlu sonsuz aptallığıyla hep işine zerre gelmediği halde anlamsızca savaşacak ve tarih yazım da tarihçi Anna Komnene'nin akan nehir analojisinde bahsettiği gibi akışta kaybolmadan yakalayabildiklerine tanıklık edecek.
-
Avrupalılar elektromobiliteye etkin dönüşüm sağlamak istiyorlarsa Çin'i elektrikli araç üreticilerine haksız rekabet başlığı altında sübvansiyon yaptığı için yadırgamak/yargılamak yerine Çin'in izinden gidip kendileri de bunları - tıpkı zamanında havacılık sektör devi Boeing karşısında ayakta dursun diye emekleyen Airbus'a yaptıkları gibi - sübvanse etmeliler. Yoksa yatırımcı elbette zararına dair somut sözler almazsa orada durmaz veya yatırım yapmaz. Özellikle sübvansiyon almaya layık olmayanların kafasına kapitalizmin malum "yaratıcı yıkım" baltası inecekse de iner ve piyasadan silinirler. That is how things work. @gun
-
Birde güvenlik sistemlerini standart hale getirdiler. Uygun fiyatlı araba kalmadı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yerden göğe haklısınız.
2035 sıfır emisyon şartının gelişi çok önceden belliymiş zaten:
- Euro 1 (1992):
- Euro 2 (1996) for passenger cars—94/12/EC (& 96/69/EC)
- Euro 3 (2000) for any vehicle—98/69/EC
- Euro 4 (2005) for any vehicle—98/69/EC (& 2002/80/EC)
- Euro 5 (2009) for light passenger and commercial vehicles—715/2007/EC
- Euro 6 (2014) for light passenger and commercial vehicles—459/2012/EC and 2016/646/EU
- Euro 7 (2030 to 2031)
AB ülkeleri emisyon yolculuğuna 1992'de başlamış ve nereye gideceği yukarıdaki zaman çizelgesinden belli.
Ama anlı şanlı Avrupalı otomotiv devleri bu gidişatı görememiş olamaz. Belli ki ICEV satışlarından gelen tatlı kara dokunmaya hiç bir CEO ve YK cesaret edememiş. Nasıl olsa işler tıkırında, şimdi suyu bulandırmayalım demişler. Daha 2016 VWgate skandalında VW kafayı emisyon hilesine yoracağına elektriğe yorsaymış, bugün daha iyi bir noktada olurmuş ama o zaman bile umursamaz bir tavır içinde ICEV'e yatırım yapmaya devam ettiler.
Tesla Roadster 2009 yılında piyasaya çıktığında otomativ devlerinin hiç biri ciddiye almadı. Daha doğrusu niş bir pazar olarak gördüler BEV segmentini, şimdi bu miyopluğun cezasını çekiyorlar.
2021 yılında AB 2035 yılını sıfır emisyon için açıklayınca, paçaları tutuştu, hızla elektrikli işine girdiler ama geç kalmışlardı. Dev bir geminin yön değiştirmesi çok zordur. Bu kadar kısa sürede etkili ve rekabetçi elektrikli otomobiller üretemeyecekleri belliydi. Şimdi onun sancılarını yaşıyorlar. Üstelik elektrikli araba işi bu üreticilerin yabancı olduğu ciddi bir yazılım altyapısı gerektiriyordu. Kod yazmanın en az preste kaporta üretmek kadar önemli olduğunu geç anladılar. Umarım toparlarlar. AB ekonomisinin zayıflaması Türkiye'nin işine gelmez çünkü ihracatımızın yarıdan fazlası oraya gidiyor.
Bence de konfor zonlarından çıkmak istemedikleri için bu duruma düştüler.
-
Üç kuruş ucuza alacağıma daha uzun süre yaşama imkanını tercih ederim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
dünyanın yüzölçümü olarak en büyük ülkeleri abd, çin, hindistan, brezilya, rusya gibi ülkelerin emisyon denen saçmalık umrunda değilken, popo kadar yüzölçüme sahip avrupa ülkeleri emisyon diye kendi ayağına sıkıyor. bu dünyanın emisyonunu sadece avrupa mı üretiyor? mal mısınız siz ya avrupalı üreticiler mal mı?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 18 Aralık 2024; 21:9:26 > -
Yaptıkları işler kendi markalarını batırıyor ve hala yaptıklarının farkında değiller bu yüzden ab dağılırsa ben hiç şaşırmam..
İngiltere çıktı zaten ara sıra Almanya'da yoklama çekiyor çıkmak için bazen söylemler yapıyorlar..
İneğin gazına bile ozan tabakasını inceltiyor ineklerin sayıları azaltılmalı diyen bir mantıktan emisyon için farklı bir şey beklemiyordum ama bu aşırı takıntıları kendi markalarını batırma noktasına getiricek vw fabrika kapatıyor Mercedes band daraltıyor bazı birimlerini askıya aldı ..
Tamam içten yanmalıyı istemiyorsan ab kıta sahanda komple kaldır gerekirse ama böyle muallak işler firmaları zora sokuyor sonra yok Çinliler girmesin çinlilere vergi uygulayalım falan diyorlar..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dünya gerçeğinden koparsak , hayata pembe pencerelerden bakarsak böyle şeyler yazmak normal tabiki..
Avrupa nedir yüz ölçümü nedir nüfusu nedir .ekonomisi nedir yollardaki araç sayısı kaçtır..
Ab dışında dünyanın geri kalan yüz ölçümü nedir, nüfusu nedir, ekonomileri alım güçleri nedir yollarındaki araç sayısı kaçtır..
Başa dönelim bugün dünyanın baskın bir nüfusunda ülkelerinde hala doğru dürüst elektrik alt yapısı yok.
Bazı ülkelerde günlerce koca şehirlere elektrik verilemiyor..
Başa dönelim dünyada yüksek oranda pek çok ülkelerin ekonomik durumları iyi değil
hindistan dahil bazı Asya ülkeleri dahil üç lastikli motorsikletten bozma tripotör tarzı araçlara biniyorlar
Bazı asya ülkerinde moped lere çok biniyorlar..
Güney amerka , kafkas, balkanlar,Ortadoğunun bir kısmı ,Afrika da burlardaki çoğu ülkelerde en modelli araçlar hala 80-90 model araçlar buralar amerikanın ve Avrupa'nın eskileri ekonomik kullanım ömrü dolmuş araçlarının satıldığı pazarlar bu pazarlara yollanıp satılıyorlar eskilerini..
Başa dönelim ab dışında pek çok ülkede fabrikaların bir standartı yok ab kapsamında değiller o yüzden hala 50-60 yıl öncesinin teknolojisi alt yapısı ile ilerleyen ülkeler endüstriler var bacalarında hiç bir filtrasyon yok bildiğin full tüm atık kap kara simsiyah gazları bacalardan salıyolar..
Sadece bu ülkelerin bir haftalık bacalarından çıkan atık gaz emin ol dünyadaki belki bir yıllık araba emisyonuna bedeldir..
Başa dönelim ab nin emisyon takıntısı ile dünya kurtulmaz ab nin aldığı kararlar dünya genelinde doğaya bir fayda sağlamaz.. yaptıklaarı.her adım kendi markalarına zarar veriyor vw fabrika kapatma kararı alıyor Mercedes bazı birimlerini kapatma kararı alıyor bu kafayla giderlerse bütün meydanı Çinlilelere bırakıcaklar .. ve hepsi dahada dara dahada zora düşücek ilerde Mercedes bmw psa gibi dev grupların fabrika kapatma kararı aldıklarını duyarsak ben şaşırmam şahsen...
Bu iş ab nin çatırdamasına kadar gider.. yarın öbürgün Almanya yeter aldığınız kararlar benim markalarıma zarar veriyor deyip ab den çıkma kararı alırsa hiç şaşırmam zaten Merkel zamanı Merkel bir iki kez çıkabiliceklerinin sinyalini vermişti bazı söylemlerinde...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ben de ortalık batarya çöplüğü olduğunda ne olacak onu merak ediyorum..?
-
Çözümün elektrikli araba olmadığı ne zaman anlaşılacak acaba.Sen sanayini o yonde ilerletmez.Böyle nispeten küçük durumları sıkılaştırarak bulursanız yokolursunuz.Dünyada bir sürü dönem oldu.Havası değişti yero geldi çoğu canlı yok oldu,Ve biz sadece 2 milyon yılında varız.Sanırım geçmişte ki dünya devirlerini göstersek kıyamet diye anlatırlardı.Neyse kapitalizm kurtuluşu globalizmde bulmuştur.
-
Eskiyen Bataryalar Hammaddelerine Ayrıştırılabiliyor
Elektrikli araçlar için “pil” ya da “batarya” dediğimizde aslında neyden bahsettiğimizi anlamak, dönüşümün anlaşılması için iyi bir başlangıç olacaktır. Elektrikli araç bataryaları yaygın olarak lityum iyon teknolojisine dayanır. Lityumun dışında kobalt, manganez, nikel, çelik, grafit ve alüminyum gibi malzemeleri de bataryalarda bulunan madenler arasında sayabiliriz.
Geri dönüşüm, temelde bu malzemelerin pillerden ayrıştırılıp yeniden kullanılmasına dayanır. Bunun için öncelikle piller parçalanır ve metal içeren bölümleri ayrılır. Değerli metallerin ayrıştırılabilmesi için yüksek ısı gerektiren bir işlem ya da kimyasal çözeltiler kullanılır. Pillerdeki kullanılmış değerli malzemeler, ayrıştırma ile aslında yeniden hammadde haline getirilir. Bu işlemle kullanılmış madenlerin kazanım oranı yaklaşık yüzde 95'tir. Bu yüksek oran sayesinde yeni bir pil üretimi için yeniden aynı oranda madencilik yapmaya ve bu süreçte karbon emisyonu miktarını artırmaya gerek kalmaz.
Avrupa Birliği'nin de elektrikli araçlardaki bataryaların ağırlıkları bakımından en az yüzde 50 oranında geri dönüştürülebilmesi yönünde bir şartı var. Bu oranın 2025 yılında yüzde 65’e çıkması beklenmektedir.
Eskiyen Bataryalar Başka Alanlarda Kullanılabiliyor
Elbette bataryaların geri dönüşümü, ham maddelere yeniden ayrıştırılmasıyla sınırlı değil. Uzun yıllar boyunca kullanılmış bir elektrikli araç bataryası artık araca güç vermek için yetersiz hale gelmiş olsa da daha az enerji yoğunluğu gerektiren uygulamalar için mükemmel bir seçenektir.
Örneğin Hollanda'nın başkenti Amsterdam'da kullanım ömrü dolan 148 elektrikli araç bataryası, Johan Cruijff Arena’da 3 megavatlık elektrik enerjisini depolamak için kullanılıyor. Bu umut verici uygulama, yenilenebilir enerjinin depolanması konusunda kullanılmış bataryaların iyi bir alternatif olduğunu gösteriyor.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Avrupa'nın geleneksel küçük sınıf, mikro sınıf otomobillerini yok ettiler. aşırı maliyetler yüzünden kemeri sıka sıka artık işçi sendikaları ile de kedi köpek gibi oldular. bir sürü deniz aşırı üretici fabrikayı kapattı gitti abartılı emisyon hedeflerinin de etkisiyle. Yıllarca uğraşıp kendi yaptıkları Wltp ölçüm sistemi bile çalışmaz hale geldi. plug-in araçlar bir çok ülkede şirketlerin vergi kaçırma aparatı haline geldi. fişe mişe takmadan, alırken parası vergisi ödenmiş kocaman boş pillerle gez dur, reprezantların umurlarında değil. Çin'lilere resmen gelin pazarımızı ele geçirin, önlerinde adam gibi bir plan olmadan biz kendi uzmanı olduğumuz içten yanmalı araçları hemen bitiriyoruz, sizin uzman olduğunuz elektrikli otomobilleri öne çıkarıyoruz dediler, baktılar kendi markaları yokuş aşağı gidiyor, bu kez ekstra vergiler falan koyuluyor, majör Avrupalı üreticiler de Çin'i kaybetmemek için kendilerini korumak için konulan vergilere karşı çıkıyor falan, inanılmaz bir kara komedi haline geldi bütün bir durum. Sonra ne yapalım ne yapalım. herkes armut alsın diye elmanın fiyatını arttıralım. ama armut niye bu fiyata geldi, asıl sorun nerede diye sorgulamayalım. Adamlar göz göre göre kendi endüstrilerini yok ediyor, gelecekte kitaplarda okutulacak bu akıl tutulması. |
Çok iyi olmuş Avrupalı politikacılar doğru yoldalar halk baskısı nedeniyle vazgeçmeyecekler.
Bir yandan atmosferi bozup tek sahip olduğumuz dünyayı mahvederken, yollarda çocuklarımızı ve bizi zehir saçıp zehirleyen bu araçların en kısa sürede yollardan çekilmesi amacıyla. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X