Şimdi Ara

B7 Passat 1.6 TDI BlueMotion İncelemesi (Resimli yakıt tüketim değerleri eklendi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
1
Favori
47.416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selamlar.

    Yaklaşık 2 haftadır kullanma fırsatı bulduğum ve 600 kilometreyi henüz geçen B7 kasa Passat 1.6 TDI BMT hakkındaki ilk düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Araçla ilgili merak edilen şeyler varsa da zamanla daha detaylı açıklamaya çalışacağım.

    Öncelikle araç için VW bayiilerinde 6-7 ay sonraya sıraların verildiğini, Doğuş Otomotiv'in bu konudaki politikasını, fiyatları vs. fazla konuşmak istemiyorum, herşey ortada zaten, biz araçla ilgili konuşalım.

    Aracın dış tasarımı çoğu VW modeli gibi sıkıcı olsa ve yenilikçi olmasa da bana kötü gelmiyor diyebilirim, özellikle arkadan fena değil benim açımdan. Çok beğenenler olacağı gibi hiç beğenmeyenler de vardır elbet. Bir Insignia daha güzel bence veya S60.

    İç tasarımını ise beğendiğimi söyleyebilirim, Comfortline donanım özellikle bej iç mekanla gerçekten ferah ve göze hoş geliyor. İç mekanda B6 kasa Passat ile pek farklılık yok, çok etkileyici değil ama herşey ergonomik ve genel olarak kalite hissi iyi. Comfortline donanımda RCD 510 standart, genel olarak çok dikkat çeken bir eksikliği bulunmuyor iç mekanda.

    Yol sesi ve rüzgar sesi konusunda gerçekten başarılı olan otomobil, sürüş konforunda da beni üzmedi şu ana kadar. B7 Passat genel olarak konforlu ve tok süspansiyonlarıyla ön plana çıkıyor.

    Benim için otomobilde daha çok sürüş özellikleri ve motor önemli olduğu için biraz da bunlardan bahsetmek istiyorum. Bilenler vardır, yol tutuşuyla ve direksiyon netliğiyle ünlenen Focus II kasasını yaklaşık 70.000 kilometre kullandım. Gerçekten sürüş özelliklerinde iddialı bir otomobil Focus II. Yeni Passat ile kıyaslamam gerekirse tabiki Focus II kadar güven vermiyor sınırları zorlandığında ancak ESP net müdahalelerle otomobili yola geri sokuyor. Ağırlığından dolayı viraj içindeki frenlerde de ESP'ye ihtiyaç duyabiliyor ancak normal bir kullanıcı için gayet iyi sürüş özellikleri var diyebilirim.

    Otomobilin en memnun olmadığım yönü ise motoru. Piyasada aynı veya yakın hacimdeki çoğu dizel motoru yakından tanıyan biri olarak söyleyebilirim ki VW'in bu yeni common-rail dizel motoru içlerindeki en başarısızlarından. Çalışma karakteri açısından PSA-Ford'un HDI/TDCI motorundan da Renault'un DCI motorundan da kötü diyebilirim. Torku yayalım derken güçsüz bir atmosferik benzinli motor gibi bir motor ortaya çıkmış. 0-60 kilometre/saat hızlanması iyiyken özellikle 80-90'dan sonra çok vasat. Passat ağır evet ama aynı motor Golf'te de bu şekilde, onu da defalarca kullandım. Şimdi bazı arkadaşlar buna tepki gösterebilir ancak durum budur, benim objektifliğimi zaten bilirsiniz. Tüketim değerlerinde ise fena değil diyebilirim, Focus TDCI kadar yakıyor çok daha ağır olmasına rağmen.

    BlueMotion Technology özelliklerinden biri olan start-stop sisteminin İstanbul trafiği için çok uygun olduğuna inanmıyorum doğrusu, otomobil her tekrar çalıştığında otomatik olarak açsa da start-stop sistemini ben genelde kapatıyorum. Auto-Hold sistemi ise yokuşlarda gerçekten çok işe yarıyor, 1500 kilogram ve manuel vitesli bir otomobil için olmazsa olmaz özelliklerden. Comfortline donanımdaki RCD 510 üzerinden görüntülü ön ve arka park sensörleri de otomobilin en başarılı donanımlarından.

    B7 Passat 1.6 TDI motor performansı hariç kullanıcısını üzmeyecek bir otomobil. İç mekanı geniş, konforlu, rahat ve yolda da ülkemizdeki VW Passat hayranlığı nedeniyle ilgi çekiyor diyebilirim, hatta biraz gereksiz bir şekilde. Comfortline B7 Passat alacak kişilere ise kesinlikle bej iç mekan öneriyorum.

    Aklıma geldikçe eklemeler yapacağım ancak şimdilik bu kadar dyebilirim, umarım almayı düşünen forum üyelerimize yardımcı olabilmişimdir, iyi forumlar.



    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Hayırlı olsun;kazasız belasız.
    1.6 TDCI ile karşılaştırıldığında motoru sessiz ve titreşimsiz çalışıyor gördüğüm-denediğim kadarıyla.
    Varsın onun kadar gitmesin,az yakması için aldıysanız ucuza gezmenin keyfini çıkarın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    Hayırlı olsun;kazasız belasız.
    1.6 TDCI ile karşılaştırıldığında motoru sessiz ve titreşimsiz çalışıyor gördüğüm-denediğim kadarıyla.
    Varsın onun kadar gitmesin,az yakması için aldıysanız ucuza gezmenin keyfini çıkarın
    Siyah renk boya ve bej renk iç döşeme seçimi bu araca en iyi giden seçenek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    Hayırlı olsun;kazasız belasız.
    1.6 TDCI ile karşılaştırıldığında motoru sessiz ve titreşimsiz çalışıyor gördüğüm-denediğim kadarıyla.
    Varsın onun kadar gitmesin,az yakması için aldıysanız ucuza gezmenin keyfini çıkarın
    Öncelikle hayırlı ve uğurlu olsun sevgili Bertuğ, sonra da ellerine sağlık, çok güzel ve ayrıntılı bir inceleme olmuş, olması gerektiği gibi. 1.6 TDI motorun ülkemize ağırlıklı olarak getirilmesi ve Doğuş Otomotiv'in pahalı benzinden çıkıp tasarruflu dizele yönelen alıcı kitlesinin elindeki paraya göz dikmesi ve 1.4 TSI ile 1.6 TDI arasında 6.000 TL gibi bir fiyat farkı uygulaması, araca 2.0 TDI muamelesi yapması (1.6 TDI 105 HP HIGHLINE 6-DÜZ MANUEL ile 2.0 TDI 140 HP COMFORTLINE 6-DSG OTOMATİK arasında sadece 9.000 TL fark var!!!) bu şirketin müşteri samimiyetinden tamamen şüphe edilmesine sebep.

    Almanya'da ilk tercih edilen motor ve şanzıman 2.0 TDI 140 HP 6-DSG ve donanım da COMFORTLINE'dır ama önce ülkemiz vergi sistemi bizi 1.6 litreye mahkum etmişken şimdi de Doğuş Otomotiv 2.0 TDI ile aradaki fiyat farkını kendi lehine kâr olarak dönüştürdüğü için 2.0 TDI'ye bineceğimiz yere (fiyata) 1.6 TDI'ye biniyoruz.

    Aracın motorundan memnun olmak bir yana bu motorla dizel bir PASSAT gelebildiği için bile çok memnun ve mutlu alıcı kitlesi var ve araç almaya her an ve her zaman hazırlar. Özellikle 1.6 MPI motorunun artık sunulmamasından sonra 1.4 TSI'den çok 1.6 TDI talep görmekte, bunu da ithalatçı ustaca değerlendirmektedir.

    Motorunun 140 veya 170 HP gücünde olmadığı zaten ortada, 105 HP ve 250 NM tamamen tasarruf için düşünülmüş JETTA-GOLF-PASSAT'ta da ülkemizde tercih sebebi olmuştur. Aracın tasarruf özelliğini bir kenara bırakır ve gaz pedalına da daha fazla basıp vitesleri yüksek devirlerde değiştirdiğimizde artan yakıt tüketimine rağmen yine de bir ileri ivlemenme elde edilebildiği için genel araç kullanıcısı bundan pek de fazla şikayet etmeyecektir, fakat motordan hakkını isteyenin adresi 2.0 TDI 140 HP ve o da sadece 6-DSG ile birlikte alınabiliyor, fiyatı da 87.000 TL, 2 yıl öncesinden 10.000 TL daha pahalı.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Öncelikle hayırlı ve uğurlu olsun sevgili Bertuğ, sonra da ellerine sağlık, çok güzel ve ayrıntılı bir inceleme olmuş, olması gerektiği gibi. 1.6 TDI motorun ülkemize ağırlıklı olarak getirilmesi ve Doğuş Otomotiv'in pahalı benzinden çıkıp tasarruflu dizele yönelen alıcı kitlesinin elindeki paraya göz dikmesi ve 1.4 TSI ile 1.6 TDI arasında 6.000 TL gibi bir fiyat farkı uygulaması, araca 2.0 TDI muamelesi yapması (1.6 TDI 105 HP HIGHLINE 6-DÜZ MANUEL ile 2.0 TDI 140 HP COMFORTLINE 6-DSG OTOMATİK arasında sadece 9.000 TL fark var!!!) bu şirketin müşteri samimiyetinden tamamen şüphe edilmesine sebep.

    Almanya'da ilk tercih edilen motor ve şanzıman 2.0 TDI 140 HP 6-DSG ve donanım da COMFORTLINE'dır ama önce ülkemiz vergi sistemi bizi 1.6 litreye mahkum etmişken şimdi de Doğuş Otomotiv 2.0 TDI ile aradaki fiyat farkını kendi lehine kâr olarak dönüştürdüğü için 2.0 TDI'ye bineceğimiz yere (fiyata) 1.6 TDI'ye biniyoruz.

    Aracın motorundan memnun olmak bir yana bu motorla dizel bir PASSAT gelebildiği için bile çok memnun ve mutlu alıcı kitlesi var ve araç almaya her an ve her zaman hazırlar. Özellikle 1.6 MPI motorunun artık sunulmamasından sonra 1.4 TSI'den çok 1.6 TDI talep görmekte, bunu da ithalatçı ustaca değerlendirmektedir.

    Motorunun 140 veya 170 HP gücünde olmadığı zaten ortada, 105 HP ve 250 NM tamamen tasarruf için düşünülmüş JETTA-GOLF-PASSAT'ta da ülkemizde tercih sebebi olmuştur. Aracın tasarruf özelliğini bir kenara bırakır ve gaz pedalına da daha fazla basıp vitesleri yüksek devirlerde değiştirdiğimizde artan yakıt tüketimine rağmen yine de bir ileri ivlemenme elde edilebildiği için genel araç kullanıcısı bundan pek de fazla şikayet etmeyecektir, fakat motordan hakkını isteyenin adresi 2.0 TDI 140 HP ve o da sadece 6-DSG ile birlikte alınabiliyor, fiyatı da 87.000 TL, 2 yıl öncesinden 10.000 TL daha pahalı.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    vw nin 1.6 sı 1.5 reno motoru ile aynı güce sahip .bu arabanaın üzerinde reno amblemi olsaydı.herkes kasayı çekmez yazardı.

    zaten çekmiyor o ayrı da

    vw ne zaman adam gibi bir 1.6 dizel motor yapıcak çok merak ediyorum.

    bizim yollarımızda sadece tasarruf yetmez ara hızlanmaları iyi gerektiği yerde gaza tepkisi ile güven vericek arabalar gerekir.

    passat bu açıdan sınıfta kalır üç kuruş tasarruf edicem diye kasayı çekmeyen araba alamam. vw severler kusura bakmasın.

    ayrıca mondeo 1.6 dizelden daha tasarrufflu olacağını sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra
    Hayırlı olsun;kazasız belasız.
    1.6 TDCI ile karşılaştırıldığında motoru sessiz ve titreşimsiz çalışıyor gördüğüm-denediğim kadarıyla.
    Varsın onun kadar gitmesin,az yakması için aldıysanız ucuza gezmenin keyfini çıkarın

    Evet ilk calistirmada daha sessiz ancak motorlar isindiktan sonra buyuk bir fark yok diyebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra
    Hayırlı olsun;kazasız belasız.
    1.6 TDCI ile karşılaştırıldığında motoru sessiz ve titreşimsiz çalışıyor gördüğüm-denediğim kadarıyla.
    Varsın onun kadar gitmesin,az yakması için aldıysanız ucuza gezmenin keyfini çıkarın

    Evet ilk calistirmada daha sessiz ancak motorlar isindiktan sonra buyuk bir fark yok diyebilirim.

    Alıntıları Göster
    100 km de şehirdışı kaç litre yakıyor acaba?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu
    100 km de şehirdışı kaç litre yakıyor acaba?

    Eger 90-100 gibi hizlarla gitmeyi basarabilirseniz 4 litre/100km gibi bir degere ulasiyorsunuz ancak hiz 120-130 olunca 5 litreye ulasiyor hemen ortalama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu
    100 km de şehirdışı kaç litre yakıyor acaba?

    Eger 90-100 gibi hizlarla gitmeyi basarabilirseniz 4 litre/100km gibi bir degere ulasiyorsunuz ancak hiz 120-130 olunca 5 litreye ulasiyor hemen ortalama.

    teşekkür ederim.120 km yeter bize.
    yakıt ortalaması güzelmiş beyaz bi passat bakmak lazım ikinci el 2011 mödel.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra
    Hayırlı olsun;kazasız belasız.
    1.6 TDCI ile karşılaştırıldığında motoru sessiz ve titreşimsiz çalışıyor gördüğüm-denediğim kadarıyla.
    Varsın onun kadar gitmesin,az yakması için aldıysanız ucuza gezmenin keyfini çıkarın

    Evet ilk calistirmada daha sessiz ancak motorlar isindiktan sonra buyuk bir fark yok diyebilirim.

    Alıntıları Göster
    Hayırlı olsun passat için o zaman bütçen el veriyorsa en iyi alternatif 1.4 tsi dsg...... Güzel paylaşım eline sağlık....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu
    100 km de şehirdışı kaç litre yakıyor acaba?

    Eger 90-100 gibi hizlarla gitmeyi basarabilirseniz 4 litre/100km gibi bir degere ulasiyorsunuz ancak hiz 120-130 olunca 5 litreye ulasiyor hemen ortalama.

    teşekkür ederim.120 km yeter bize.
    yakıt ortalaması güzelmiş beyaz bi passat bakmak lazım ikinci el 2011 mödel.


    İstanbul trafiğinde ise 7 litrelerde geziyor ortalama.

    Bu ağırlıkta D sınıfı bir araç için fena değil diyebilirim, start-stop kullanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu
    100 km de şehirdışı kaç litre yakıyor acaba?

    Eger 90-100 gibi hizlarla gitmeyi basarabilirseniz 4 litre/100km gibi bir degere ulasiyorsunuz ancak hiz 120-130 olunca 5 litreye ulasiyor hemen ortalama.

    teşekkür ederim.120 km yeter bize.
    yakıt ortalaması güzelmiş beyaz bi passat bakmak lazım ikinci el 2011 mödel.


    İstanbul trafiğinde ise 7 litrelerde geziyor ortalama.

    Bu ağırlıkta D sınıfı bir araç için fena değil diyebilirim, start-stop kullanmıyorum.

    Alıntıları Göster
    Start stop kullanmıyorum derken?.....

    Birde 1.4 tsi dsg tüketimi nasıl bilgin varmı? Genellikle çevreyolu ve 90-120 km hız kullanımında ara sıra dur kalk yapıyorum köprüde ondan sordum uygun bir tane bulabilirsem neden olmasın bu yaz değiştirmek istiyorum araç bilgilendirirsen sevinirim gerçi şimdi sipariş versem 6-7 ay sonra geliyor o da ayrı konu.......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Start stop kullanmıyorum derken?.....

    Birde 1.4 tsi dsg tüketimi nasıl bilgin varmı? Genellikle çevreyolu ve 90-120 km hız kullanımında ara sıra dur kalk yapıyorum köprüde ondan sordum uygun bir tane bulabilirsem neden olmasın bu yaz değiştirmek istiyorum araç bilgilendirirsen sevinirim gerçi şimdi sipariş versem 6-7 ay sonra geliyor o da ayrı konu.......


    Bana da 6-7 ay sıra veriyorlardı, ben az bir farkla galeriden aldım.

    TSI DSG'nin şehir dışı tüketimi üzmez ama şehir içinde problem yaratabilir belki, Passat forumundaki arkadaşlar daha ayrıntılı bilgi vereceklerdir.

    Start-stop kullanmıyorum derken ise start-stop sistemini kapattığımı, dur-kalk trafikte sistemi kullanmadığımı belirtmek istedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Start stop kullanmıyorum derken?.....

    Birde 1.4 tsi dsg tüketimi nasıl bilgin varmı? Genellikle çevreyolu ve 90-120 km hız kullanımında ara sıra dur kalk yapıyorum köprüde ondan sordum uygun bir tane bulabilirsem neden olmasın bu yaz değiştirmek istiyorum araç bilgilendirirsen sevinirim gerçi şimdi sipariş versem 6-7 ay sonra geliyor o da ayrı konu.......


    Bana da 6-7 ay sıra veriyorlardı, ben az bir farkla galeriden aldım.

    TSI DSG'nin şehir dışı tüketimi üzmez ama şehir içinde problem yaratabilir belki, Passat forumundaki arkadaşlar daha ayrıntılı bilgi vereceklerdir.

    Start-stop kullanmıyorum derken ise start-stop sistemini kapattığımı, dur-kalk trafikte sistemi kullanmadığımı belirtmek istedim.

    Alıntıları Göster
    passatta o sistem olduğunu bilmiyordum trafikte aracın motorunu otomatik stop etmesini debriyaj a basınca yeniden çalışmasını bu yüzden şaşırdım....... Anladğım kadarıyla ben astra ile 5,7 lt. ortalaması tutturuyorum. genelde şehir içi ortalama olarak baz alınır ortalama tüketimde ve astranın şehir içi 6,1 dir. Passat da 7,3 değere sahip şehir içinde benim için 6,5-7 lt civarı yapar bu da bir depoda 1000 km gibi değer eder inşALLAH yanılmam ama kafamda biraz daha araç var bu haftasonu tatile çıkıyorum başlık açıp belirteceğim ve sizlerinde yorumunu bekliyorum kararımda......
    SAYGILAR.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu
    100 km de şehirdışı kaç litre yakıyor acaba?

    Eger 90-100 gibi hizlarla gitmeyi basarabilirseniz 4 litre/100km gibi bir degere ulasiyorsunuz ancak hiz 120-130 olunca 5 litreye ulasiyor hemen ortalama.

    teşekkür ederim.120 km yeter bize.
    yakıt ortalaması güzelmiş beyaz bi passat bakmak lazım ikinci el 2011 mödel.


    İstanbul trafiğinde ise 7 litrelerde geziyor ortalama.

    Bu ağırlıkta D sınıfı bir araç için fena değil diyebilirim, start-stop kullanmıyorum.

    ufak bir ilde yaşıyorum.sorun olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Siyah renk boya ve bej renk iç döşeme seçimi bu araca en iyi giden seçenek.


    Hayatta almam, binmem... 1-2 sene sonra içi sararmış ve aşırı pis durur o arabanın... halubki koyu renk alsan 10 sene sonra bile ilk günkü gibi temiz durur... Açık renk döşemeli bir arabayı hayatta almam ve aldırmam...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Siyah renk boya ve bej renk iç döşeme seçimi bu araca en iyi giden seçenek.


    Hayatta almam, binmem... 1-2 sene sonra içi sararmış ve aşırı pis durur o arabanın... halubki koyu renk alsan 10 sene sonra bile ilk günkü gibi temiz durur... Açık renk döşemeli bir arabayı hayatta almam ve aldırmam...

    Alıntıları Göster
    Güzel bir inceleme olmuş teşekküler bertuğ bey. Benim beğenmediğim tek nokta ön tarafı. VW yeni kasalarda ön tarafı hepsi birbirine benziyor neredeyse o çok canımı sıkıyor . . .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Messerschmitt BF109

    Güzel bir inceleme olmuş teşekküler bertuğ bey. Benim beğenmediğim tek nokta ön tarafı. VW yeni kasalarda ön tarafı hepsi birbirine benziyor neredeyse o çok canımı sıkıyor . . .

    Alıntıları Göster
    Hayırlı uğurlu olsun , güzel bir araç. Forumda yerden yere vuruluyor ama bana göre D sınıfındaki en alınası araçlardan birisi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    Hayırlı uğurlu olsun , güzel bir araç. Forumda yerden yere vuruluyor ama bana göre D sınıfındaki en alınası araçlardan birisi.

    Alıntıları Göster
    objektif yorum diye buna denir tebrikler . iç mekanda analog saat maserati özentisi olmuş olmamış .ben de polo 1.6 tdi kullanıyorum yanlış vites seçiminde birden stop edebiliyor araç passat da golf de durum nasıl acaba ilk kalkış hızlanması alt devirler bir çok dizele göre iyi olmuş ama dediğiniz gibi daha sonraki hızlanmalar kötü sizin dediğiniz gibi tork dağılımdan herhalde yine de dizelden keyif almak için otomatik olması şart gibi ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zafan

    objektif yorum diye buna denir tebrikler . iç mekanda analog saat maserati özentisi olmuş olmamış .ben de polo 1.6 tdi kullanıyorum yanlış vites seçiminde birden stop edebiliyor araç passat da golf de durum nasıl acaba ilk kalkış hızlanması alt devirler bir çok dizele göre iyi olmuş ama dediğiniz gibi daha sonraki hızlanmalar kötü sizin dediğiniz gibi tork dağılımdan herhalde yine de dizelden keyif almak için otomatik olması şart gibi ...

    Alıntıları Göster
    Ekonomi isteniyorsa performanstan biraz vazgeçmek gerekiyor sizin de dediğiniz gibi. 1.6 TDI motorlu Passat'a henüz binmedim;ama nasıl gideceği konusunda düşüncelerim var.Ekonomiklik ön planda tabi.Performans isteyenler 2.0 TDI'a yönelirse daha mutlu olur.

    Not:Şu anda 2.0 TDI getiriyorlar mı bilmiyorum.

    Güle güle kullanın.


    Ben de Passat'ı yenilemeyi isterdim;ama belli oldu ki B7 kasa almayacağım büyük bir ihtimalle.B8'de duruma bakacağız artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deserthawk -- 12 Nisan 2011; 18:45:26 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.