Şimdi Ara

Bakandan Volkswagen'e gözdağı (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
1
Favori
5.474
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öyle hayt huytla kimse bir ülkeye yatırım yapmaz. Onu özendirecek teşvikler lazım. Kimse Mesut Yılmazı sevmez ama adam Almanyadaki Ford fabrikasını kapattırıp, söktürüp Türkiyeye getirtecek özendirci hamleler yapmıştı. Ama bize öylesi tu kaka tabiki. Dayılık lazım bize, show lazım.


    Ekonomi
    12 Kasım 2000
    Arsayı bedava verdik, Ford Gölcük'e 11 trilyon harcadı

    Başbakanlığı döneminde Ford'a tahsis ettiği Seka arazisi yüzünden eleştirilen Başbakan Yardımcısı Mesut Yılmaz, ‘‘Ford Otosan'ın kalıcı konutlarla birlikte, bölgeye yaptığı yatırım miktarı 11 trilyon liraya yaklaştı’’ dedi.

    ANAP Genel Başkanı ve Başbakan Yardımcısı Mesut Yılmaz, Ford'a fabrika yeri olarak tahsis ettiği Seka arazisi yüzünden başbakanlığı döneminde yöneltilen eleştirileri, Gölcük'te Ford tarafından depremzedeler için yapılan evlerin tesliminde cevapladı. 4 ay sonra faaliyete geçecek fabrikanın yan sanayi ile birlikte 12 bin kişiye istihdam olanağı yaratacağına dikkat çeken Yılmaz, Ford'un kalıcı konutlarla birlikte bölgeye yaptığı yatırım tutarının da yaklaşık 11 trilyon lira olduğunu vurguladı.

    Ford Motor Company ve Ford Otosan tarafından depremzedelere tahsis edilmek üzere yapılan 116 katlı konut yerel yönetimlerin kuralarıyla belirlenen hak sahiplerin dün düzenlenen törenle verildi. 30 Mayıs 2000'de temeli atılan ve toplam 2.5 milyon dolarlık (3.7 milyon dolar) yatırıma mal olan projenin 1.5 milyon doları Amerika'daki Ford Motor Company merkezinden, 500 biner doları da Ford Avrupa ve Ford Otosan tarafından karşılandı.

    Mesut Yılmaz'ın yanı sıra Bayındırlık ve İskan Bakanı Koray Aydın ve Maliye Bakanı Sümer Oral'ın da katıldığı törende bir konuşma yapan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Koç, depremden hemen sonra kalıcı konut yapma kararı aldıklarını ve Ford Motor Company'nin desteği ile projeyi tamamladıklarını söyledi. 5 ay gibi kısa bir sürede bu evleri bitirdikleri için mutluluk duyduklarını belirten Koç, fabrikanın 4 ay sonra faaliyete geçmesiyle komşu olacağı daire sahiplerine, komşuluğun kutsal olduğunu anımsatarak, ‘‘Komşuların iyi geçinmeleri, her iki tarafın fedakarlık yapmasını icap ettirir’’ dedi.

    Ford Avrupa Başkanı Nick Scheele de, projenin Türk toplumunun gösterdiği işbirliği ve cesaretle gerçekleştiğini belirterek ‘‘Yaşayan herkes için acı bir olay, ama artık geleceğe de bakmak lazım’’ dedi. Ford şirketinin, Türkiye'ye ve bu yöreye büyük bir bağlılık içine girdiğini ifade eden Scheele, ‘‘Ford sadece fabrikasıyla değil, Gölcük evleriyle de sizlerin gerçek anlamda komşusu oluyor. Lütfen bizleri birer komşunuz ve dostlarınız olarak kabul edin’’ dedi.

    120 BİN ARABA ÜRETECEK

    Mesut Yılmaz ise, Ford Otosan Fabrikası'nın üzerine inşa edildiği yaklaşık 1600 dönüm arazinin başbakanlığını yaptığı 55. Hükümet döneminde, Seka'dan alınarak tahsis edildiğini, ‘‘O dönemde bize yöneltilen eleştirileri fabrikanın devreye girmesiyle yanıtlamış olacağız’’ dedi. Yılmaz, sözlerine şöyle devam etti:

    ‘‘Arazi verdiğimiz zaman, pek çok siyasi çamur at, tutmazsa izi kalsın mantığıyla yaklaştı. Biz bunlara rağmen araziyi verdik. Fabrika 4 ay sonra hizmete girdiğinde, yılda 120 bin araç üretim kapasitesine ve 1 milyon dolar ihracat gelirine ulaşacak. Ayrıca doğrudan 4 bin, yan sanayide de 8 bin kişi istihdam edilecek. Arsaların bedava verildiği eleştirilerine gelince, Ford Otosan'ın kalıcı konutlarla birlikte bölgeye yaptığı yatırım miktarı 11 trilyon liraya yaklaştı. İşte bu nedenle, bu anlayışla halka hizmet etmeye devam edecek ve Gölcük'te olduğu gibi iş ve aş sağlayacak projelere destek olmaya devam edeceğiz.’’




  • Arazi dediğimiz de bataklıktı sanırım. Adamlar 1 milyon kazık çakıp bataklığın üstüne kurmuşlardı fabrikayı. Türkiye toprak bile kazandı yani. Ama bir tek Mesut YILMAZ mesud olamadı bu işten yaranamadı.
  • Cihanair bitti Aziz Kancar başladı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar

    Alayınız yanlış anlama yada daha dogrusu istediginiz gibi anlamaya konumlanmışsınız ben ülkeyemi laf ettim ben almanlar gibi disiplinli insanların bizim gibi disiplin yoksunu ülke insanlarına iş yaptırmayacaklarını öne sürdüm sözde herkes klavye milliyetçisi oldu bianda . Açıklayın desem yarısından çogu askerlikten kaçıyor tecil ettiriyor vs. vs.

    Konuştukça saçmalıyosun.

    VW'nin yatırım yaptığı Çin, Meksika, Brezilya gibi ülkeler ve bu ülkelerin insanları çok mıu disiplinli ?

    Meksika'dan üretilen Jetta, Golf-Passat gibi Almanya üretimi araçlara göre çok kalitesiz ama VW bu şekilde Meksika'da düşük kalite araç üretip piyasaya sürmekte sakınca görmüyor.




  • Sayın bakanımız Vw ithalatçısı grubun kendi iktidarları dönemindeki önlenemez yükselişi hakkında ne der acaba.
  • Vw nin cirosu, ihracatimizdan fazla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    Arazi dediğimiz de bataklıktı sanırım. Adamlar 1 milyon kazık çakıp bataklığın üstüne kurmuşlardı fabrikayı. Türkiye toprak bile kazandı yani. Ama bir tek Mesut YILMAZ mesud olamadı bu işten yaranamadı.

    Simdiki tesvikler cok daha fazla, arsa mesele bile degil.

    Mesut Yilmazin yaptigi sovdan baska birsey degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    Arazi dediğimiz de bataklıktı sanırım. Adamlar 1 milyon kazık çakıp bataklığın üstüne kurmuşlardı fabrikayı. Türkiye toprak bile kazandı yani. Ama bir tek Mesut YILMAZ mesud olamadı bu işten yaranamadı.



    Bizim ülkemiz böyledir,

    adam bataklığa yatırım yaptırır, taşlanır.

    eurodisney, pariste degğil ilk istanbul için anlaşilir ama dönemin shp belediye başkanı karşı çıkar. nedenmi topraklarımızda yabancı yatırım olucakmış diye,

    sonuç her sene ekstradan 2 milyon ziyaretçi ve binlerce kişiye iş olanağından edersin.

    Özal, Telekoma yatırım yapar 20 milyar dolara alıcı bulur ve özelleştirmek ister, dönemin yine shp milletvekili mümtaz soysal bey mani olur, sonuç satış gerçekleşmez 10 sene sonra 2 milyar dolara satılır.

    daha nice olaylar.

    bunların hesabını halen veren yok.

    bakanın bunu medyaya açıklaması tekrar ediyorum, çok büyük bir hata. git gizlice konuş. teşvik ver onlarda düşünsün. zaten reddemiyceği bir teklif olursa neden gelmesinler. ama sen onları halkın önünde zora düşürmeye çalıyorsun hemde ya hayır deseler, ne yapacaksın?

    bide sorarlar turkıyede yatırım yapmış yabancı otomobil uretıcılerden teklıfmı aldın dıye bu konusma için.

    bence hiç gerek yoktu. sessizce gitmek ve konusmak var iken.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMETBİXİ06

    vw seve seve kurmazsa başka türlü kurdurturlar adama. ya da tasını tarağını toplar bu ülkede araba satamaz. bakan tedbir almaktan bahsetmiş. meksika üretimi vw ler için ekstra %10 gümrük vergisi uygulanıyordu. vw çok fazla artislik yaparsa ekstra %100 gümrük vergisi koyulur. sonra olacakları vw düşünsün. bu ülkede tek bi araba satamaz hale gelir. böyle bi pazarı vw kaybetmek istemez. eli mahkum yatırım yapacak.

    Yavaş koy, bilgisayarda strateji oyunu sandın galiba

    Okulda öğretmiyorlar ama, eve döndüğünde gümrük birliği konusunu araştır.




  • Bu arada şu lafa koptum

    "Bazı şeyler anlatılmaz, yaşanır."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: hamza_88

    quote:

    Orijinalden alıntı: dr.aty

    Bu saatten sonra VW'nin Türkiye'ye yatırım yapması çok mantıksız.Zira Avrupa'daki ekonomik krizin nasıl ve ne zaman sonlanacağı daha belli değil.VW'i şu anda Çin pazarı sırtlamaya başladı.Kaldı ki TR gibi istikrarsız bi pazarda üretim yapmak ayrıca büyük bir risk.Otomobil ve benzinde bu kadar vergi yükü varken hiçbir firmanın gelip de fabrika kuracağını sanmıyorum.

    Hata.
    Türkiye Dünyanın son 10 yılda en istikrarlı en güvenilir limanlarından biridir.Özellikle otomotiv sektöründe.
    İkincisi ve bence en önemlisi Türkiye bulunduğu konum itibariyle (Avrupa nın arka bahçesi olarak) yatırım yapmaya ve pazarlamada çok uygun bir ülke.
    Zaten ülkedeki halihazırda bir çok otomobil fabrikası bunun en açık göstergesi.

    evin salonunda yatmak varken neden arka bahçesinde yatıym diye bir soru sorarsa ne cevap vereceksin.

    oradaki fabrika da çalışan bir alman insani yaşam hakkı için en az 3000 euro maaş alırken burada aynı işi yapmak için 1000 euro ya kapıda sıraya girmiş nitelikli niteliksiz sürü gibi personel bulabilirsiniz...

    bu açıdan bile ne kadar karlı bir yatırım olacağı çok açık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: AMETBİXİ06

    vw seve seve kurmazsa başka türlü kurdurturlar adama. ya da tasını tarağını toplar bu ülkede araba satamaz. bakan tedbir almaktan bahsetmiş. meksika üretimi vw ler için ekstra %10 gümrük vergisi uygulanıyordu. vw çok fazla artislik yaparsa ekstra %100 gümrük vergisi koyulur. sonra olacakları vw düşünsün. bu ülkede tek bi araba satamaz hale gelir. böyle bi pazarı vw kaybetmek istemez. eli mahkum yatırım yapacak.

    Yavaş koy, bilgisayarda strateji oyunu sandın galiba

    Okulda öğretmiyorlar ama, eve döndüğünde gümrük birliği konusunu araştır.

    he he aynen öyle




  • Gümrük Birliği yüzünden yapacak pek birşey yok gibi zaten o T a n s u Ç i l l e r'de suç seni AB'ye almıyorlar sen niye gidip Gümrük Birliğine giriyorsun
    Artık niye imzaladı(mı) yoksa imza(lattılarmı) bilmiyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    VW Türkiye' de üretim yapsaydı bu kadar satılmazdı zaten.
    200 yıldır Alaman hayranlığı genlerine işledi bu milletin.

    doçland über alles
  • Benim de altlarındaki mercedesler ağrıma gidiyor, almasınlar vergimle, fiat kullansınlar.

    yerse...



    aşağıdaki yazı uzun gelirse sadece son paragraftaki rakamlara bakın. Ağrına gidiyormuş...


    “MALİYE BAKANLIĞI

    Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü

    Sayı : 72252440.610-33/191

    Konu : Yazılı Soru Önergesi 30.01.13* 1 067

    TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

    İlgi : 19/12/2012 tarihli ve A.Ol.O.KKB.0.10.00.00-98905 sayılı yazınız.

    İlgi yazı ekinde alman ve kamudaki makam araçlarına ve bunların maliyetlerine ilişkin olarak İstanbul Milletvekili Sayın Mustafa Sezgin TANRIKULU'na ait 7/13701 esas numaralı yazılı soru önergesinde yer alan hususlar aşağıda değerlendirilmiştir. 237 sayılı Taşıt Kanuna ekli (1) sayılı cetvel uyarınca şahsıma (2007/3 sayılı Başbakanlık Genelgesi kapsamında) 2 (iki) adet, Bakan Yardımcısına 1 (bir) adet, (2) sayılı cetvel uyarınca makam hizmetlerine 1 (bir) adet olmak üzere toplam 4 (dört) adet makam aracı bulunmakta olup 2012 yılı akaryakıt gideri 42.336 TL, bakım-onarım gideri ise 6.520 TL' dir.

    Bakanlığımız makam araçları kurum çalışanları dışındaki kişilere tahsis edilmemektedir.

    Bakanlığımız uhdesinde hizmet alım yolu ile kiralanan makam aracı sayısı 2 (iki) olup 2012 yılı maliyeti 81.000 TL'dir. Kiralanan bu araçlar Bakan Yardımcısı ve Müsteşara tahsis edilmiştir.

    Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin kullanımında 30/6/2012 tarihi itibarıyla muhtelif cinslerde olmak üzere toplam 90.024 adet taşıt bulunmaktadır. Bu taşıtların; 32.839 adedi Emniyet Genel Müdürlüğüne (%36,5), 13.596 adedi Milli Savunma Bakanlığına (%15,1), 7.106 adedi Jandarma Genel Komutanlığına (%7,9), 6.317 adedi Sağlık Bakanlığına (%7,0), 4.646 adedi Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığına (%5,2), 3.526 adedi Orman Genel Müdürlüğüne (%3,9), 3.232 adedi Üniversitelere (%3,6) , 18.762 adedi de diğer kurumlara (%20,8) aittir. Toplam araç stokuna baktığımızda, Emniyet Genel Müdürlüğü, Milli Savunma Bakanlığı ve Jandarma Genel Komutanlığının elindeki taşıt sayısının toplam taşıtların yüzde 60’nı oluşturduğu görülmektedir. Aynı tarih itibarıyla makam hizmetlerinde kullanılan Tla, Tlb ve T21a cinsi taşıtların sayısı 711'dir.

    İŞTE TAŞIT HARCAMALARI

    Diğer taraftan, Merkezi Yönetim Bütçesi kapsamındaki idarelerin, "Taşıt Kiralaması Giderleri" ekonomik kodundan yapmış oldukları harcamalar, 2011 yılı için 100.621.980 TL, 2012 yılı için 24/12/2012 tarihi itibarıyla 134.169.702 TL, "Taşıt Bakım ve Onarım Giderleri" ekonomik kodundan yapmış oldukları harcamalar, 2011 yılı için 137.181.006 TL.

    2012 yılı için 24/12/2012 tarihi itibarıyla 131.192.387 TL, "Kara Taşıtı Alımları" ekonomik kodundan yapmış oldukları harcamalar, 2011 yılı için 279.191.227 TL, 2012 yılı için 24/12/2012 tarihi itibarıyla 234.756.307 TL, "Akaryakıt ve Yağ Alımları" ekonomik kodundan yapmış oldukları harcamalar ise 2011 yılı için 1.465.913.295 TL, 2012 yılı içm 24/12/2012 tarihi itibarıyla 1.491.605.452 TL'dir.

    Anılan soru önergesinde belirtilen diğer hususların ilgili kamu kurum ve kuruluşlarından istenilmesinin uygun olacağı değerlendirilmektedir.

    Bilgilerini arz ederim.

    Maliye Bakanı”



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 20 Şubat 2013; 18:13:31 >




  • Ben de bir tek bu forumda vw çekememezliği var sanırdım.koskoca bakanda çekemiyormuş
  • Dünkü gazetede VW nin aralık satışı 745000 adet olarak belirtilmiş. Bizde ki aralık satış rakamı ne ?
    Atılan taş tosbağayı ürkütüyorsa gelir yatırımını yapar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    golf ün bi an Türkiyede üretildiğini düşündümde.. mesela camlarda şişecam lastikler petlas sen o zaman gör dalga konusunu

    ulan gece gece yine güldürecek bişey buldum kendimi. neyse uyuyayım en iyisi. burası şenlenir yarın.

    ____
    this lane was booked. i'm sorry

    Bmw nin camlarını şişecam üretiyor,geç hadi bakalım dalganı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar

    Benimkisi sadece özeleştiri bunu belirtmek isterim

    Kimse kalkıpta Benim ülke vatan sevgime ve baglılıgıma laf edecek derecede ileri gitmesin yahu dunya yüzünde bizim kadar disiplinsiz çalışan baştan salma iş yapan bir millet varmı bunu kabullenin artık. En basit örnek vereyim hangi ülkede tekstil firmasında tuvalete girme sayısı ve süre sınırı koyulur ? Cevap türkiye .. Bunun gibi nice örnekler veririm sayfalar yetmez bunlara o yüzden bi özeleştiri yapmayı ögrenin yahu..

    Utanmasanız kalkmış bana vatan haini muamelesi yapacaksınız ayıptır..


    Vatan sevgisi ve bağlılığı lafta kalmamalı.


    Araç tercihlerimizi mümkün olduğunca, olabildiğince, elden geldiğince yerli üretimlerden ya da en azından ülkemizde yatırım yapmış firmaların ürünlerinden yana yapmalıyız.





    Ülkemize yatırım yapan firmalar bazen ülke insanına öyle zarar veriyor ki Türkiye'de üretim yapması benim için seçim konusunda kriter olamıyor.
    İstihdamı arttırması ve cari açığın büyümesini engellemesi tek başına ülkemize faydası olma durumunu açıklamıyor.

    Perdenin arkası çok daha karanlık.




  • Açıklama pek ses getirmicek gibi.Zaten dönem dönem gündeme gelen bi konu ama sonuç olumsuz ne yazık ki.
    Sorun TR' nin araç üretemeyecek olması değil,firmaların Türkiye'yi tercih etmemesi.Otomobil pazarımız aynı otobüs pazarı gibi dünyanın sayılı ülkelerinden biri olsaydı,sadece VW değil,diğer birçok marka şimdiye kadar çoktan yatırım yapardı.Bence toplam pazar 1 milyonu geçmeden yeni yatırım gelmesi çok zor.Sayın Bakan VW'i eleştireceğine biraz da vergi sistemine değinseydi bence daha isabetli olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.