Herkese merhaba, 2006 model tigra b 1.4 benzinli aracım var ve uzun zamandır kullanmıyorum öylece duruyor. Haftada bir çalıştırıyordum ama bir ara 1 ay kadar çalıştırmadım. Kontrol ettiğimde aküsü ölmüştü. Takviye yapıp çalıştırmak istedim ama çalışmadı. Ben de yakıttandır dedim çünkü benzin ibresi en dipteydi. 5 litre benzin koydum yine denedim ama yine çalışmadı.( Bu arada benzin koyduğum halde ibre yine en dipte) Arada bir bir anlık çalışıyor ama geri stop ediyordu. Benzin pompasından şüphelendiğim için marş basarken hava hortumunu hava filtresinden ayırıp hava hortumun girişine, hava akış sensörüne balata spreyi sıktım hafif hafif ama hiçbir değişim olmadı. Balata spreyi sıktıktan birkaç dakika sonra tekrar marşa bastım ve çalıştı ama birkaç saniye sonra bir patlama oldu. Tam göremedim ama motordan geldi. Zaten sonra motordan hafif duman da çıktı. Dumanın kokusu balata spreyine işaret ediyor. Plastik, kablo ya da başka herhangi birşey gibi değil de yanık gaz gibi kokuyordu. Yani çok büyük ihtimalle balata spreyi içeride patlamaya sebebiyet verdi. Şimdi merak ettiğim hususlar şunlar: 1-Sizce balata spreyinin böyle bir patlamaya sebep olması normal mi? 2-Şayet içeride bir patlama olduysa bu duman dışarıya nereden çıktı? 3-Bu patlama bir hasara sebebiyet vermiş olabilir mi? 4-Anlattıklarımdan hareketle sizce arabanın çalışmamasının sebebi yakıt pompası olabilir mi? 5-Yakıt pompasını değiştirdikten sonra ya da değiştirmeden tekrar marşa basmadan önce motorda herhangi bir hasar tespit çalışması yapmak gerekir mi? Tekrar marşa basmak herhangi bir hasara ya da soruna yol açar mı? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi locoleader -- 14 Nisan 2024; 2:49:53 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim