Şimdi Ara

Triger Kayışı Değişim Sonrası Değişen Motor Sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
15.606
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün 2000 model benzinli 1.4 polo aracımın triger kayışını değiştirdim arkadaşlar motor sesi değişti dizel motor gibi çalışmaya başladı sorun ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim

    https://youtu.be/ggbHKqGYX0o

    Ses bu arkadaşlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Literaryy -- 27 Ekim 2018; 21:12:55 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Triger Kayışı Değişim Sonrası Değişen Motor Sesi

    Triger kayışı değişiminden sonra aracınızın motor sesinde değişiklikler fark edebilirsiniz. Bu değişiklikler genellikle zararsızdır, ancak bazı durumlarda altta yatan bir soruna işaret edebilirler.

    Normal Değişiklikler

    • Hafif Tıkırtı veya Takırtı: Yeni triger kayışı, eski kayıştan daha sıkı olabilir ve bu da hafif tıkırtı veya takırtı seslerine neden olabilir. Bu sesler genellikle ısındıkça kaybolur.
    • Daha Pürüzsüz Çalışma: Yeni bir triger kayışı, eskimiş bir kayışa göre daha pürüzsüz çalışabilir ve bu da motor sesinde genel bir iyileşmeye yol açabilir.

    Endişe Verici Değişiklikler

    Bazı durumlarda, triger kayışı değişiminden sonra ortaya çıkan değişiklikler endişe verici olabilir:

    • Yüksek Perdeli Çığlık veya Ulumalar: Bu sesler, kayışın yanlış takıldığını veya bir bileşende bir sorun olduğunu gösterebilir.
    • Güç Kaybı veya Rölanti Sorunları: Bu sorunlar, kayışın zamanlamanın dışında olduğunu gösterebilir.
    • Sente Atlaması: Dizel araçlarda, triger kayışı değişimi sonrası sente atlaması meydana gelebilir. Bu ciddi bir sorundur ve aracınızın çalışmamasına neden olabilir.

    Bu Sesleri Duyorsanız Ne Yapmalısınız?

    Triger kayışı değişiminden sonra endişe verici bir motor sesi fark ederseniz, mümkün olan en kısa sürede güvenilir bir tamirciye başvurmalısınız. Tamirci, sesin nedenini belirleyebilir ve gerekirse onarımları gerçekleştirebilir.

    Triger kayışları aracınızın düzgün çalışması için çok önemlidir. Düzenli olarak kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir. Triger kayışı değişiminden sonra motor sesinde değişiklikler fark ederseniz, bunları hafife almayın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sente atlamıştır, kısa sürede değil ama uzun vadede sıkıntı çıkarabilecek durum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cand_mag

    Sente atlamıştır, kısa sürede değil ama uzun vadede sıkıntı çıkarabilecek durum
    Dizel gibi çalışıyor demiş sente atlasa dizel gibi çalışmaz vuruntu yapar
  • sübap vuruyor
  • Ses dizel derken daha tok bir ses mi ugultulu bir ses mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paşa Automotiv

    Ses dizel derken daha tok bir ses mi ugultulu bir ses mi ?
    https://youtu.be/ggbHKqGYX0o



    Ses bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    sübap vuruyor
    Triger kayışı ile subap vurmasının alakası yok subap motor yağıyla alakalı
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Triger değişimi sonrası olduğundan eminseniz, sente ayarı düzgün değildir.
  • Ya sente atmışlardır yada kayışı çok sikmislardır, kayışı çok siktilarsa problem değil, sente atlattilarsa ciddi problem. Vuruntu sesi varsa doğru yaptırdığınız yere, kayış sesi gibiyse sallayın pek önemi yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    Triger değişimi sonrası olduğundan eminseniz, sente ayarı düzgün değildir.
    Sente ayarı dizel gibi ses yaptırır mı
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Evet aracı kullanmayin.
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt
    Videodan anladigim sesin hic hos olmadigi.



    Aklima gelen;



    1 gerginin fazla sıkılıp bilyadan ses gelmesi



    2 yine gergi bilyasinin bozuk olmasi.



    Detayli bakilip teşhis edilip sorunun en kisa vadede cozulmesi gerektigi kanaatindeyim ...



    Saygilar...
  • Son soru olarak araciniz rolantide iken devri dusup yukseliyor mu ?



    Bunu ses olarak anlayamiyorsaniz ki normaldir devir saatine dikkatlice bakarsaniz anlayabilirsiniz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paşa Automotiv

    Son soru olarak araciniz rolantide iken devri dusup yukseliyor mu ?



    Bunu ses olarak anlayamiyorsaniz ki normaldir devir saatine dikkatlice bakarsaniz anlayabilirsiniz...
    Motor soğuk iken ilk çalıştıramadımda rolanti 1000 devirde çalışıyor ısınınca 800e düşüyor dalgalanma falan yok sabit duruyor neden sordunuz bunu
  • Yukarida bahsedilen sente atlama olayi olsa aracinizin rolantide calisma durumunda devir duser yukselir.

    Bu yuzden sordum.



    Dedigim gibi en kisa zamanda trigerinizi degistiren yere gösteriniz.
  • Bence yaptırdığınız yere gidin ya da motordan iyi anlayan ustaya gösterin baksınlar burdan ne söylersek yalan olur. Ama sese bakacak olurcak pek iyiye işaret değil.
  • Sente atlamış olsa araçta hangi belirtiler olur
  • Sente de sıkıntı olabilir, kayış fazla gerilmiş olabilir ya da gergi bilya dağıtmış olabilir. Kontrol ettirmekte fayda var. Rolanti de dalgalanma oluyor mu?
  • Sanırım ki kayışı çok sıkmışlar bilyalara baskı yapıyor. Ya da gergi bilyası tam yerine oturmamış. Az bir ihtimal ki sente atlatmışlarsa ki bir tırnak bile atlatsalae bu motoru pert etmeye yeter de artar bile. Sente atlatmanı en belirgin özellikleri aracın pancar motoru gibi çalışması(vuruntu) ve rölantide dalgalanmaların olmasıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gktupc

    Sente de sıkıntı olabilir, kayış fazla gerilmiş olabilir ya da gergi bilya dağıtmış olabilir. Kontrol ettirmekte fayda var. Rolanti de dalgalanma oluyor mu?
    Rolanti normal dalgalanma yok
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.