Şimdi Ara

benzin-mazot-hybrid-elektrikli araçlar hakkında beyin fırtınası!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese hayırlı akşamlar son aylarda imzam da ki aracımı değiştirmek için bir çok marka ile görüşmelerde bulundum. Alacağım aracı min. 6-7 sene kullanmayı planlıyorum. Aklımda turbo-benzinli bir araç vardı senede 5-6 bin km yapacağım için. Sonradan forumda ve arkadaş çevremde senede 6 bin km yapsan 7 sene kullansan 42.000 km deki dizel bir aracı çok güzel bir şekilde elinden çıkartırsın fazla zarar etmeden, çok mantıklı geldi bana. Son günlerde de hybrid ve elektrikli arabaların önümüzde ki 10 sene içinde daha çok yaygınlaşacağını ve araba üreticilerinin bu konuda ciddi ar-ge çalışmaları yaptıklarını ve yavaş yavaş piyasaya girdiğini görüyoruz.

    Bu geçiş sürecinde 0 km araba alırken ve bu araca 70 bin tl gibi bir parayı gözden çıkarmışken hangi yakıt tercih edilmeli????



  • altta yazanların hepsinin başına sonuna "bence" koyuyorum ilk cümleden belirteyim tekrar tekrar yazmayayım

    hybrid denen araçlar şu anda ( ve görünene göre daha bir 10 yıl) cazip olmayacaklar ülkemizde
    nedeni basit vergi sistemi
    yoksa üretici firmaların çok güzel plug-in hybrid sistemleri var piyasaya çıkmış ve çıkacak

    elektrikli araçlar konusunda ise en azından 5 yıl adam akıllı menzile sahip olamayacaklar
    ondan sonra da fiyat açısından makul düzeye inmeleri zaman alacak
    bunun yanında şarj ve batarya istasyonlarının ülkemizde yaygınlaşma durumu gerekecek ki onun için rahat 15 20 yıl var

    senede 5-6 bin km çok değil
    dizel aracın fazladan verilen parayı amorti ettirmesi uzun sürecektir benzinli elbette tercih edilebilir
    ama ben yine dizel taraftarı olacağım
    zira her benzin istasyonuna girdiğinde fazladan 50 100 lira bayılmak insana koyar

    elinden çıkaracağın fiyat önemli ise bakımını yetkili servisinde vs yaptırırsan (kaydı vs bulunacaksa yani) elbette dizel tercih edilmeli




  • ülkemizde bu hesap tutmaz
  • zaman ötesi arkadaşa katılıyorum,
    hybrid araçlar ülkemizde dizel hybrid olmadığı sürece ve buna elektrikli araçlara uygulanan vergi sistemi uygulanmadığı sürece avantajlı olmayacaktır. Elektrikli araçların ne olduğunu gördük senede 10 bin km yi aşmayacaksanız ayda 300 tl pil kirası ödüyorsunuz aşacaksanız dahada fazla, e 65 bin civarı para ne için verilir bu arabaya ben düşündüm bulamadım. dizel araç ile benzinli arasında düşünün derim bunu düşünürkende az yol yapacağınız kesin peki bu yolu ne şekilde yapacaksınız?

    kısa mesafelerde kullanacaksanız şiddetle benzinli tavsiye ederim, dizel araçlar kısa mesafede asla ekonomik olmazlar, çünki ısınmaları çok geç olur. Bu sebeple dizele verdiğiniz fazla para asla 2. ele düştüğünde temin edilmeyecek kadar olmadığı için boşa verilmiş bir sarfiyat olarak kalacaktır.
  • Benzinli al rahat et...Eskiden benzin ucuzken kamyonları geçtim adamlar tankları bile benzinli yapmışlar...

    http://tr.wikipedia.org/wiki/M47_Patton
  • teşşekkür ederim verdiğiniz fikirler için.
  • Her zaman söylüyorum herkesin parası kendine dilediğin gibi harcamakta özgür ama altında yepyeni 2009 model dizel bir araç varken gidip 70 bine araba alman çok gereksiz.Zaten senede 5-6 bin km yol yaptığına göre fazlada binmiyorsun.Yazık değil mi o kadar para vericen kapıda duracak?


    Madem o kadar para vereceksin ve fazla kullanmayacaksın sürmekten aşırı haz alacağın bir araç al bari.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LPG'li araç için yağ tavsiyesi
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Her zaman söylüyorum herkesin parası kendine dilediğin gibi harcamakta özgür ama altında yepyeni 2009 model dizel bir araç varken gidip 70 bine araba alman çok gereksiz.Zaten senede 5-6 bin km yol yaptığına göre fazlada binmiyorsun.Yazık değil mi o kadar para vericen kapıda duracak?


    Madem o kadar para vereceksin ve fazla kullanmayacaksın sürmekten aşırı haz alacağın bir araç al bari.

    şartlar gereği özet geçeyim;

    2008 kasımda imzamda ki aracı aldım üniversite öğrenciliği ve çalışma hayatı bir arada olduğu için sürekli istanbul-kocaeli arası git gel yaptım bu süre içerisinde istanbulda annem işini görsün diye hyundai i10 araç aldık (2009 mart). Nisan ayının başında kocaeli ile işim bittiği için ve 2 araç masrafları fazla gelmeye başlayınca i10 aracımızı sattık. Bu seferde annemiz ben düz vites araç kullanamam bu yaştan sonra dediği için imzamdaki aracıda satıp paralarını birleştirip uzun seneler hep beraber binebileceğimiz bir araç alalım dedik. Bu işlerle de genelde ben uğraşırım test sürüşleri,fiyat,pazarlık v.s.
    Yoksa imzamda ki araç satılacak bir araç değil ama şartlar buna zorluyor




  • Öyle bir zorunluluğunuz varsa ve işinizi görecekse 1.16i öneririm 5.5 litre ort tüketimi var.Hadi yaksın 7 litre.Yılda 5-6 bin km yapan insana dokunmaz diye düşünüyorum.Her ne alırsanız alın dizel almayın 70 bin lira gibi ciddi bir bütçe var ve yapılacak km çok az.Dizel hem zevk vermez hemde ekonomi sağlamaz.

    Anladığım kadarıyla araçta otomatik olmak zorunda.Bu durumda dizel alırsanız toptan zarar malum talep çok olduğundan fiyat farkı çok.Ya da 2.0 motor seçmek zorunda kalacaksınız o hepten ölüm

    Tavsiyem yeni teknoloji az yakan benzinli bir araç almanız.Ayda 500 km yol yapacaksınız alacağınız araç atıyorum 40 kuruş bile yaksa benzine vereceğniz para 200 lira çok değil bence.Ayda 50-100 lira kar yapıcam diye neden fazla fazla para vereceksiniz?




  • otomatikleştirilmiş vitesiyle dizel citroen c3 var 40000 liralara, mevcutta da bu araçtan daha az yakan bir dizel yok ayrıca, şehir içi 3.6 lt dizel, bazılarının şehirdışında bile hayal edemediği değer, bu araç kendini kısa sürede amortisman edecektir, düz vites olsaydı aveo diyecektim, bu aracı seçmemdeki sebeb sağlam, güvenilir oluşu, c3 te de tip var ama ...
  • sizin için jazz iyi olabilir....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    otomatikleştirilmiş vitesiyle dizel citroen c3 var 40000 liralara, mevcutta da bu araçtan daha az yakan bir dizel yok ayrıca, şehir içi 3.6 lt dizel, bazılarının şehirdışında bile hayal edemediği değer, bu araç kendini kısa sürede amortisman edecektir, düz vites olsaydı aveo diyecektim, bu aracı seçmemdeki sebeb sağlam, güvenilir oluşu, c3 te de tip var ama ...

    dediğiniz fiyat ve değerler çok başarılı ama c3 bize küçük kaçar min. 6-7 sene kullanmak için bizim aileye özellikle bagaj konusunda çok sıkıntı yaratır

    aynı şekilde jazz da
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Öyle bir zorunluluğunuz varsa ve işinizi görecekse 1.16i öneririm 5.5 litre ort tüketimi var.Hadi yaksın 7 litre.Yılda 5-6 bin km yapan insana dokunmaz diye düşünüyorum.Her ne alırsanız alın dizel almayın 70 bin lira gibi ciddi bir bütçe var ve yapılacak km çok az.Dizel hem zevk vermez hemde ekonomi sağlamaz.

    Anladığım kadarıyla araçta otomatik olmak zorunda.Bu durumda dizel alırsanız toptan zarar malum talep çok olduğundan fiyat farkı çok.Ya da 2.0 motor seçmek zorunda kalacaksınız o hepten ölüm

    Tavsiyem yeni teknoloji az yakan benzinli bir araç almanız.Ayda 500 km yol yapacaksınız alacağınız araç atıyorum 40 kuruş bile yaksa benzine vereceğniz para 200 lira çok değil bence.Ayda 50-100 lira kar yapıcam diye neden fazla fazla para vereceksiniz?

    a3 1.2 tfsi bakıyorum şuanda audide güzel indirimler var ama kafamda ki soru işareti bi zaman sonra motor tatmin etmemeye başlarsa 1.2 olduğu için

    bmw 1.16i çok basarılı bir araç güncel olarak takip ediyorum f20 kullanıcılarını. Tüketim olarak benzinli bir arabaya göre çok güzel değerler yakalanabiliyor ama şuan ki opel'im de bulunan donanım özelliklerini bmw ye koyunca fiyat 80 bin üstüne çıkıyor. aracıda 6-7 sene min. kullanmayı düşündüğümüz için donanımsız araba almak bana pek mantıklı gelmiyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.