Şimdi Ara

benzinlerin renkleri ve kokusu neden bu kadar farklı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
5.472
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugün İki farklı yerden benzin aldım ..

    Opet ve aytemiz ,

    Aldığım benzinlerin renkleri ve kokusu farklıydı ..
    Sizce hangisi daha iyi , neden benzinlerin renkleri ve kokuları farklı ..

    benzinlerin renkleri ve kokusu neden bu kadar farklı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi formula 1 -- 20 Haziran 2022; 19:3:58 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Benzin ve Dizelin Farklı Renklerinin ve Kokularının Nedenleri

    Benzin ve dizel yakıtlar, farklı renk ve kokulara sahiptir. Bu farklılıklar, kimyasal bileşimlerinden ve üretim süreçlerinden kaynaklanmaktadır.

    Renk Farklılıkları:

    • Benzin: Benzin, genellikle şeffaf veya hafif sarı bir renge sahiptir. Ancak, üretim sırasında boyar maddeler eklenerek kırmızı, mavi veya yeşil gibi çeşitli renklere dönüştürülebilir.
    • Dizel: Dizel yakıtı, tipik olarak sarı veya yeşilimsi bir tonu vardır. Bu renk, poliaromatik hidrokarbonların (PAH'lar) varlığından kaynaklanır.

    Koku Farklılıkları:

    • Benzin: Benzin, keskin ve tahriş edici bir kokuya sahiptir. Bu koku, benzen ve toluen gibi aromatik hidrokarbonlardan kaynaklanır.
    • Dizel: Dizel yakıtı, benzine göre daha az keskin ve daha ağır bir kokuya sahiptir. Bu koku, daha yüksek molekül ağırlıklı hidrokarbonların varlığından kaynaklanır.

    Ek Bilgiler:

    • Kırmızı benzin, genellikle yarış arabalarında kullanılan yüksek oktanlı bir yakıttır. Rengini, performansı artırmak için eklenen kurşun bileşiklerinden alır.
    • Benzinin rengi, nasıl rafine edildiğine bağlı olarak da değişebilir. Bazı benzin rafinerileri, farklı renkte benzin üreten farklı üretim süreçleri kullanır.
    • Benzin ve dizelin farklı renk ve kokuları, onları birbirinden ayırt etmeyi kolaylaştırır. Bu bilgi, pompalarda doğru yakıtı seçmek ve araçlarınızı hasardan korumak için önemlidir.

    Umarız bu bilgiler, benzin ve dizelin farklı renk ve kokularının nedenleri konusunda yardımcı olmuştur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Firmalar kendi yakıt katkılarını ekliyor. Bildiğim kadarıyla Aytemiz direk katkısız satıyor. Opet katkı kullanıyor.

  • Totalden benzin aldım ben de pet şişede. Aldığımda sağdaki gibiydi, 20 gün civarı geçti, rengi şuan soldakinden 2 kat daha koyu

  • sebebi konusunda bir fikrim yok ama aytemiz yakıtı benim araçta opetten çok daha verimli iş görüyor. hatta diğer tüm istasyonlar opetten daha iyi benim araçta motor 1.6 hdi. diğer istasyonlar dediğim bp, po, total, shell şehir merkezinde bulunan petroller.

  • Rafineriden çıkan aynı oktanlı benzinlerin hepsi tek renktir. Firmalara (Opet, Shell, BP vb) satıldıktan sonra bu firmalar tarafından yakıtlara markalama işlemi yapılır. Bundan dolayı da renkler farklı olur. Yakıtın hangi firmadan alındığının tespiti de buradan yapılır. Yani siz sürekli X firmasından yakıt alıyorsanız ve yakıt kaynaklı bir arıza çıktığında firma bu yakıt bizim değil diyemiyor.

  • Mythology kullanıcısına yanıt

    Hocam ne alakası var?

    Renkten hangi firma tespiti yapılıyor öyle mi?

    İyi trollemişler sizi.


    Benzin deposunda bile 1 hafta-10 gün bekleyen benzinin rengi değişir.

    Deneyin, sonra görüşelim.


    Ha X marka bunun rengi sarı benim markanın rengi daha açık sarıydı banane bananeee kabul etmiyorum mu diyor? :)

    Güldürdünüz. :)


    Onca laboratuvar zaten boşa kuruluyor.

    Renkten çözüyorlarsa işi. Ne gerek var değil mi?

  • Cloud Nine kullanıcısına yanıt

    Mesleğimdeki kaçakçılık konusundaki en önemli ürünlerden biri akaryakıttır. Diğer ürünlerin neredeyse hepsi bir sınıflandırılırken akaryakıt konusu başlı başına ele alınıyor. Firmalar kendilerine göre markalama yapmak için etiket bastığını düşünmüyorsunuz sanırım. Hatta bu kanun ilk çıktığında verilen süre içinde markalama yapmayan istasyonlara kademeli olarak akaryakıt satış yasağı bile getirileceği söylendi.


    Yine laboratuvarlarda sadece akaryakıtın kime ait olduğunun tespiti yapıldığını düşünüyorsanız bence yanılıyor olabilirsiniz.



    2002 yılında resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girdi bu uygulama. Hatta 1-2 kez de ek süre verildi.


    Ekleme: EPDK'nın sitesinde de markalama işlemiyle ilgili standartlar da yayınlanmış durumda.

    Ekleme 2: Yine de sizi güldürdüysem ne mutlu bana. Mutlu olmuşsunuz en azından.


    benzinlerin renkleri ve kokusu neden bu kadar farklı
    benzinlerin renkleri ve kokusu neden bu kadar farklıwww.hurriyet.com.tr
    Akaryakıtta renk uygulaması başlıyor
    https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/akaryakitta-renk-uygulamasi-basliyor-105453



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mythology -- 23 Haziran 2022; 20:43:19 >




  • Bu sizin dediğiniz "ulusal marker"..


    Yani yasa kalkıp "X firması sen beyaz renk yap, Y firması sen kırmızı renk yap, C firması sende pembe renk yap" demiyor.


    Akaryakıtın, ülkeye girişinde her lisanslı dağıtım firması kendine ait, benzersiz bir ulusal marker uygulamak zorunda.

    Ülkeye kaçak yollardan girmediğini ispatlamak için.


    Ne etiketi, ne markalaması hocam?

    He koca tankere yazıcıdan etiket basıyorlar.

    Unutmadan marker demek, işaret demektir.

    Hiçbir yerde markalama diye bir ibare yok bilginize.


    Ticareti yapılacak benzin, motorin türleri ve biyodizele enjekte edilen, çıplak gözle görülmeyen, taklit edilemeyen, formülü gizli ve yakıtın niteliğini bozmayacak bir işaretleyici olan yüksek teknoloji ürünü kimyasal maddeye Ulusal Marker denilmektedir.


    MADDE 6 – (1) (Değişik:RG-19/7/2013-28712) Ulusal marker, yurt içinde pazarlanacak akaryakıta, rafineri çıkışında, gümrük girişinde, sanayide yan ürün olarak veya diğer şekillerde üretilen veya tasfiye edilmiş kaçak akaryakıttan teknik düzenlemelere uygun olan akaryakıta veya benzin türlerine harmanlanacak etanole ticari faaliyete konu edilmeden önce, ilgili lisans sahibi tüzel kişiler tarafından Kurumca belirlenecek şart ve özellikte ve bağımsız gözetim firması nezaretinde eklenir. (Ek cümleler:RG-12/6/2015-29384) Gümrük girişinde ulusal marker ekleme işlemi, ancak ithalat işlemlerini tamamlayan ilgili lisans sahibi tarafından gerçekleştirilebilir.


    "Ulusal Marker" katkısı EPDK tarafından belirlenir. TUBİTAK tarafından tamamen büyük gizlilik ile üretilir.

    X firması kalkıp yav ben kaliteliyim ben beyaz renk yapacağım benzinimi deme imkanı yok.


    Ulusal Marker EPDK’ya göre öyle bir delildir ki, yakıtta az veya hiç bulunmaması durumunda başka hiçbir delil aranmaksızın yakıta kaçak eşya, yakıtı satan bayiye de kaçakçı şüphesiyle bakılarak, sanık sandalyesine oturtulmaktadır.


    Başbakanlığın konuyla ilgili genelgesinde, 5015 sayılı Petrol Piyasası Kanunu uyarınca;

    - Piyasada serbest dolaşımda bulunan akaryakıtın piyasaya yasal yollardan girip girmediğinin tespit edilebilmesi,

    - Kaçak ve standart dışı ürün satışının önlenmesi

    amaçlarıyla rafinerici ve dağıtıcı şirketlerin yurt içinde pazarlayacakları akaryakıta Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun belirleyeceği şart ve özellikte ulusal marker eklenmesinin zorunlu kılındığı, bu uygulamanın akaryakıt satış ve vergi gelirlerini artırdığı gibi piyasadaki akaryakıtın kalitesinin yükselmesini de sağladığı belirtilmektedir.


    Ayrıca EDPK'nin sitesindeki Marker yönetmeliği buyurun;

    Yani sizin dediğiniz gibi renk vs ile ilgili hiçbir yönetmelik yok.



    www.epdk.gov.tr
    EPDK | Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu
    https://www.epdk.gov.tr/Detay/Icerik/23-2-1008/petrol-piyasasi

    Petrol Piyasasında Ulusal Marker Uygulamasına İlişkin Yönetmeliği'ne tıklayın.

    Son versiyon olan 24.10.2020 tarihli yönetmeliği indirin ve inceleyin.

    Hatta CTRL+F yapın renk yazın sonuç ne çıkacak :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cloud Nine -- 24 Haziran 2022; 9:8:51 >




  • benzinlerin renkleri ve kokusu neden bu kadar farklı



    MERSİN, (DHA)- MERSİN'de polis ekipleri, maddi değeri yaklaşık 600 bin TL olan ve 125 bin litre kaçak akaryakıtı millileştirmeye yetecek miktarda 'Ulusal Marker' ele geçirdi.

    İl Emniyet Müdürlüğü'ne bağlı Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele (KOM) Şube Müdürlüğü ekipleri, akaryakıt kaçakçılarına yönelik operasyon düzenledi. Bu kapsamda M.C.D., C.Ç. ve M.A. isimli kişiler gözaltına alındı. Şüphelilerle birlikte, maddi değeri yaklaşık 600 bin TL olan ve 125 bin litre kaçak akaryakıtı millileştirmeye yetecek 1 litre 'Ulusal Marker' bulundu. Polis ürüne el koyarken, şüphelilerin emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edileceği belirtildi.

    ULUSAL MARKER (ÜLKE AKARYAKIT KİMLİĞİ) NEDİR?

    Ticareti yapılacak benzin, motorin türleri ve biyodizele enjekte edilen, çıplak gözle görülmeyen, taklit edilemeyen, formülü gizli ve yakıtın niteliğini bozmayacak bir işaretleyici olan yüksek teknoloji ürünü kimyasal maddeye Ulusal Marker deniyor. TÜBİTAK’tan alınan bu ürün, dağıtım şirketleri tarafından akaryakıta özel bir işlemle enjekte ediliyor.





  • ulusal marker ayrı, dağıtıcı markerı ayrı şeyler ve dağıtıcı markerı da kullanılmak zorunda ama renkle doğrudan bir ilgisi yok.

  • 2002 yılından bir haber


    Akaryakıtta renk uygulaması başlıyor - Haberler (hurriyet.com.tr)


    Akaryakıt Dağıtım ve Pazarlama şirketleri piyasaya sundukları benzin, motorin gibi ürünlerinin içine katacakları renk maddesiyle diğer şirketlerin ürünlerinden ayrılacak.

    Bu kurala uymayanlara faaliyeti durdurma ve bayilik iptaline kadar varan cezalar verilecek. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın konuya ilişkin tebliği Resmi Gazete'de yayımlanarak 1 Kasım 2002'den geçerli olmak üzere yürürlüğe girdi.


    Buna göre dağıtım ve pazarlama şirketleri piyasaya arz edecekleri süper benzin, normal benzin, motorin gibi ürünlere, Petrol İşleri Genel Müdürlüğü tarafından tescil edilen renkte, diğer şirketlerin ürünlerinden ayırt edilecek biçimde "marker" ekleyecekler. Uygulamanın başlatılması için şirketlere tebliğin yayımı tarihinden itibaren 6 ay süre tanındı.


    SATIŞLARA SIKI DENETİM


    Tebliğ uyarınca bayiler sadece son kullanıcılara akaryakıt ikmali yapabilecekler. Akaryakıt dağıtım, pazarlama şirketleri ve bayilerinin bir başka bayiye satış yaptığının tespit edilmesi halinde birinci tespitte 7 gün, ikinci tespitte 15 gün, üçüncü tespitte 30 gün süre ile akaryakıt ikmali durdurulacak. Dördüncü tespitte ise bayilik anlaşmasının feshi yoluna gidilecek.


    Bu bayilere hiçbir şirket tarafından akaryakıt ikmali ve satışı yapılamayacak. Dağıtım ve Pazarlama şirketleri, bayiliği iptal edilen tüzel kişi birinci derece akraba ve hısımları veya bunların bağlantılı şirketleri ile aynı istasyonla ilgili olarak bayilik ilişkisi kuramayacak.


    Akaryakıt dağıtım ve pazarlama şirketleri, belli sürelerle akaryakıt ikmali durdurulan veya sözleşmesi feshedilen bayilerin isimlerini, söz konusu tasarrufun yapıldığı gün Petrol İşleri Genel Müdürlüğü'ne ve diğer şirketlere bildirecek.





  • bende psikolojik midir nedir bilmem ama shell den aldığımda sanki daha uzun gidiyor mazot gibi geliyor birde daha seri oluyor araba gibi geliyor.

    totalin yakıtını pek beğenmedim aytemizde öyle.

  • Mythology kullanıcısına yanıt

    dwqeqwıej Ziyaaaaaaaaaaaa

  • son bir kaç depodur yakıtı aytemiz den alıyorum. benzin de herhangi bir çekiş düşüşü veya motorda bir ses gibi bir şey duymadım.malum yakıt fiyatları acayip ısırıyor. aytemiz kampanya yapınca ona yöneldm. shellciydim bende ama shell de bir şey yok kampanya olarak

  • Cloud Nine kullanıcısına yanıt

    Bir süredir yoğunluktan dolayı forumu takip etmiyordum. Foruma girince konu altında başka birinin yorumuma gülmek için etiketlediğinde tesadüfen yazınızı gördüm ve cevapsız bırakmak istemedim.


    Bahsettiğiniz maddenin 4. fıkrasını da okusaydınız keşke. Ben alta ekleyeyim.


    (4) İlgili lisans sahibi tüzel kişiler Kurumu bilgilendirmek, ilgili ve diğer mevzuata uygun olmak kaydıyla akaryakıta kendi markerlerini ekleyebilir. Ancak, bu tür markerin ulusal marker ile etkileşime girmeyecek özellikte olması zorunludur.


    Akaryakıt dağıtım işlemi yapan bu firmaların kendi marker uygulamasıyla ilgili geçmiş döneme ait EPDK yazısından da bir paragraf ekleyeyim.


    12/04/2006 tarihli ve 26137 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Petrol Piyasasında Ulusal Marker Uygulamasına İlişkin Yönetmelik”in 6 ncı maddesinin dördüncü fıkrası yer alan “İlgili lisans sahibi tüzel kişiler Kurumu bilgilendirmek, ilgili ve diğer mevzuata uygun olmak kaydıyla akaryakıta kendi markerlerini ekleyebilir. Ancak, bu tür markerin ulusal marker ile etkileşime girmeyecek özellikte olması zorunludur.” hükmü uyarınca dağıtıcı lisansı sahipleri, sözleşme imzaladıkları bayilerinin farklı yollardan akaryakıt temin etmelerinin önüne geçmek, dağıtımını yaptıkları akaryakıta bayilere tesliminden sonra tağşiş amacıyla başka ürünlerin katılmasını önlemek ve müşteri şikayetlerinde şikayete konu akaryakıtın kendilerinin dağıtımını yaptığı akaryakıt olup olmadığını tespit etmek amacıyla şirket markeri uygulamalarından faydalanabilmektedir. Söz konusu markerler genellikle organik boyalar olup akaryakıtın rengini değiştirmekle birlikte, eklendikleri akaryakıtın özelliklerinde herhangi bir değişime neden olmamaktadır.


    Yani ayrı ayrı olmak üzere hem ulusal marker hem de şirket marker uygulaması bulunuyor. Ulusal marker uygulaması zorunluyken şirket marker uygulaması önceden belirlenen şartlara uygun olma şartıyla dağıtıcının seçimine bırakılmıştır. Ben henüz dağıtıcı marker uygulamasını kullanmayacağım diyen bir firma görmedim. Tekrar belirteyim, mesleğimde akaryakıt ürünü diğer bütün ürünlerden ayrı şekilde ele alınmış ve buna özel kanun-yönetmelik maddeleri çıkarılmıştır. Dilerseniz vatandaş olarak bilgi edinme hakkınızı kullanabilir, firma farklılığı sebebiyle akaryakıttaki renk farkının kaynağına ilişkin Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığından bilgi de talep edebilirsiniz. Yazdığım haricinde farklı veya ekstra bir bilgi verirlerse bizlerle de paylaşırsanız hepimiz öğrenmiş, bilgilenmiş oluruz.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.