Şimdi Ara

'Benzinli araca artık binilmez mi ?'.Rakamlarla tartisalim (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
230
Cevap
0
Favori
15.982
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yıllarca LPG'li araç kullandım. En son 2013'ten 2017 aralık ayına kadar Kia Rio Sedan 1.4 109hp benzinli aracı kullandım. İkinci el almıştım ve BRC marka LPG'sini kendim taktırmıştım alır almaz. 4 sene boyunca yaklaşık 50.000km yol yaptım. En ufak problem çıkartmadı. Yakıtından da memnundum. Karma tüketimde 8.5lt LPG harcıyordu, yol bilgisayarında 7.0 gösteriyordu. Aracın ikinci el piyasası zayıf diye artık elden çıkartıp "piyasa aracı" almak için satışa çıkarttım ve 76.000km'de iken sattım aracı.

    Yerine 2015 model Toyota Corolla 1.6 Advance MultidriveS otomatik benzinli aracı aldım. Benzin otomatik bir de kış ayında olunca şehiriçi 11lt tüketimleri gördüm. Çok dikkatli kullanınca bile 8.5lt altını göremedim. Uzun yolda da 6lt altını göremedim. Şehiriçi 55kuruş civarı tüketimi oluyordu. Benzin değil can yakıyor diyordum. Hal böyle olunca benzin fiyatı da 6TL'ye yaklaşınca 4 ay sonra aracı satma kararı aldım. LPG taksam muayenesi ıvır zıvırı ile bana 4000TL'ye yakın masrafı olacaktı. 4 ay kullanıp yaklaşık 4bin TL kârla aracı nisan ayında sattım.

    Yerine piyasada en az yakan araçlardan biri olan makyajlı 2016 Clio 1.5dCi icon düz vites aldım. Karma ortalamam 4.3lt.

    LPG'li benzinli ve dizel araçlarım arasında en iyi tüketim LPG'nin 2TL gibi ucuz olduğu zamanlarda Rio idi. Uzun yolda 32lt LPG ile 420km yol yapıyordum (13 kuruşa geliyodu km'si). Şehiriçinde ise 350km civarında yol yapıyordum.
    Şimdi kullandığım Clio da hemen hemen aynı rakamlarda tüketiyor denebilir. Düzce - Antalya arası gidiş geliş uzun yolda 1600km ortalaması 3.9lt, ortalama hız 65km. Tamamı otoban olsa bu tüketim 3.5lt'yi görür.

    Genel olarak litre bakımından az yakması ve yüksek torkundan dolayı Dizel > LPG > Benzin derim.

    LPG'de kitin ve işçiliğin önemi büyük. LPG yüzünden aracından soğuyan yüzlerce insan var. Malum ülkemizde de LPG kitine gereken önem gösterilmiyor. En ucuzuna yöneliyorlar.

    Aracı alırken benzin veya dizel olmasından dolayı fiyatı çok göze batmıyor ama sonrasındaki km/maliyet oranı çok göze batıyor benim için. Ucuz olup çok yakacağına pahalı olsun az yaksın diye düşünürüm. Çünkü aracın piyasası düşmüyor Türkiye şartlarında. Pahalı aldığınızı yine daha pahalıya satacaksınız.

    LPG'li veya benzinli araç satarken;
    - Araçta LPG varsa kimse LPG kitinin fiyatını araç fiyatına eklemiyor. Yani kullandığınız dönem boyunca ettiğiniz kârla kiti amorti etmeniz lazım. Bunun için de en az 20bin km yol yapmak lazım.
    - Araçta LPG yoksa pazarlık yaparken "ben daha buna LPG kiti takacağım" diye pazarlık yapmaya çalışıp LPG "kit"ini size "kit"lemeye çalışıyorlar.




  • Arkadaşlar fiyatlar yüksek olabilir ama parası olan çatır çatır biniyor
  • A200 var bende 160 beygir.Var mı yorum yapmak isteyen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • x2yk X kullanıcısına yanıt
    Benzinle mazot arası hep aynıydı

    Şimdi de aynı

    50 krş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UsainBolt kullanıcısına yanıt
    Gördüm arttırıyorum, bende de 508 2.2 gt 204 beygir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bio technolog kullanıcısına yanıt
    bendede 22 kuruş üstü yakmıyor şehir içinde , şehir dışında ise 5-6 lt arasına kadar coğrafyaya göre değişiyor. Bu dönemde twingomu seviyorum. Müdürüm sana yakışmıyor değiştir diyorlar. Bende bu kadar az yakan araç bulun değiştirim diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    10.000 TL + maaş veya geliriniz varsa BENZİN

    7.000-9.999 TL arası maaş veya geliriniz varsa DİZEL

    6.000-6.999 TL arası muallak lpg veya dizel tercih meselesi

    4.000-5999 TL arası yeni model araçlardan LPG uyumlu olanı

    3.000-3.999 TL arası orta kasa veya bir altı kasalardan LPG

    2.000-2.999 TL eski model LPG li veya Motosiklet



    2.000 altı araç düşünmesin altından kalkamaz.
    10.000 TL veya üzerinde gelirim yok ama benzinli otomatik araç kullanıyorum.

    Mayıs 2017'de aldım ve şu an 12.960 km'ye geldi. Geçen yıl toplamda 2.150 km ve bu yıl da toplamda 850 km yani toplamda 3.000 km uzun yolum var gerisi karışık şehir içi kullanım. Yol bilgisayarına göre ortalamam 7.7 - 8 litre arası değişiyor. Bu şartlarda benzinli araç benim için çokta yanlış değil gibi.




  • Merhaba sizce Golf 2017 1.0 Tsi mı alınmalı yoksa 1.4 Tsi mı alınmalı, genel anlamda yakıt vergiler vs işin içine katılırsa sizce tercih nasıl olmalı? 1.6 Tdi için aradaki farka değer mi? lütfen aydınlatır mısınız? 1.0 tsi yokuşta araba yüklü olunca boguluyor çekmiyor diyorlar haklilar mi? Karar veremedim bir türlü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Allizzwell27

    Benzinle mazot arası hep aynıydı

    Şimdi de aynı

    50 krş
    Yanlış bilmiyorsam 2 3 yıl önce 70 kuruş fark vardı aralarında 3,3 mazot idi 4 tl de benzin idi 3,3 ile 4 arasındaki 70 kuruş ile 6 ile 6,5 arasındaki fark aynı fark değil oran orantı yaparsanız ciddi bir fark çıkıyor aralarında günümüze göre o oran daha da daraldı.. Yani kabaca hesap yaparsak 3,3 4 arası yüzde 20 fark varken bu fark şimdi günümüzde yüzde 10 'lara düştü..

    Ben o hesaba göre söylemek istedim..
  • x2yk X kullanıcısına yanıt
    Olabilir

    Ben bildim bileli 50 krsluk farkı hep korudular

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    Motosiklete binip 5lt/100km ortalama yaptığına dua edenler var. 500-1000cc Orta halli bir motosiklet en az C segmenti dizel arac kadar yakar.



    250cc ve alti bir motosiklet değilse B Segmenti dizel bir aracin ekonomisine yaklasamaz bile kask mont zincir kasko vs bunlar saymadim henüz.



    Motosikletin trafige karsi en büyük tasarrufu zamandir. Onda da bot mont kask eldiven vs giyinip soyunurken ve park yeri ararken avantaji kaybetmek mumkun.



    Kisacasi Motosiklet ucuz degildir ucuz arac olarak tercih edilmemelidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • x2yk X kullanıcısına yanıt
    Kısa dönemlerde (dizele zam yapilmayp benzine zam yapildiginda) 70krs'a kadar farklar oldu. 50-55krs arasi bir fark sabit kaldi.



    Tabi 10% aşağısına kadar geriledi litre bazinda fark. Yine de sagladigi tork avantajiyla benzinli MildHibrit (48V) Dönüşüm kitleri gelene kadar dizel ulkemizdeki vergilendirmeyle daha avantajli olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3.20 ied 1.6 170 hp. 2500 km yaptım dün döndüm tatilden 7 ortalama . 1 depoda gittiğim yerde dolaştım. Şehir içi kasmadan 9 -9.5 lt.

    Alırken sıfır dizelle arasında aynı donanımda 50-60k fark vardı. İkinci elede yönelmedim. Rahatım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • cavador kullanıcısına yanıt
    yapılan hesap bugünden peşinen ödenen ortalama 20 bin TL (kimi modellerde 30 bin TL) fiyat farkının kullanıma göre iktisadi açıdan mantıklı olup olmayacağı üzerine.

    * araç alım anında ödenen fazladan tutarın, eğer peşin alınıyorsa alternatif finansal getirisi, kredili alınıyorsa ödenecek ek faiz maliyeti;

    * kişinin kullanım tarzı,

    * yılda yapılan km,

    * dizelin ek bakım maliyeti,

    hususları hesap yapılırken göz önünde bulundurulmalıdır. bu hesap herkes için aynı sonucu vermek zorunda değil.

    bir de bugün dizel alırken 30 bin fazla verip 5 sene sonra satarken 30 bin fazlaya satamazsınız. fark her sene erir, bir süre sonra eşitlenir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Motosiklete binip 5lt/100km ortalama yaptığına dua edenler var. 500-1000cc Orta halli bir motosiklet en az C segmenti dizel arac kadar yakar.



    250cc ve alti bir motosiklet değilse B Segmenti dizel bir aracin ekonomisine yaklasamaz bile kask mont zincir kasko vs bunlar saymadim henüz.



    Motosikletin trafige karsi en büyük tasarrufu zamandir. Onda da bot mont kask eldiven vs giyinip soyunurken ve park yeri ararken avantaji kaybetmek mumkun.



    Kisacasi Motosiklet ucuz degildir ucuz arac olarak tercih edilmemelidir.





    Yaklaşık 20 yıldır motosiklet kullanıyorum, son 10 yılda da gerçek anlamda motosiklet sevdalısı bir insanım.
    Sizin yazdıklarınızı okuyunca, acaba dedim arkadaş motosiklet yerine başka bir araçtan mı bahsediyor diye düşündüm.

    Evet dediğiniz gibi 500 cc üstü motosikletler arabaya yakın benzin harcıyor.
    Sahibi olduğum 850 cc motosiklet 16 litre benzin ile şehir içi 250 km yol gidiyor şehir içi.

    Ama geri kalan dediğiniz şeyler önemsiz ayrıntı.
    Kask, eldiven, ekipman vs.. bunları bir kere alıyorsunuz.

    Örnek vermek gerekirse yazın bu zamanlarda, şehir içi biniyorsanız kask dışında başka bir ekipman kullanmaya gerek yok, eldiven üst mont pantolon zaten gereksiz oluyor.
    Şehir içi trafiği motosiklet için önemsiz, trafiğe takılmadan istediğin yere git.

    Birde park yeri aramak sorunu demişsiniz, bu sorun bile değil. Nerde boşluk buldun, nerde iki araç arası motosiklet yeri buldun git park et.
    Bu 20 saniyeyi almıyor.
    Şehir içi trafiğine kesinlikle araba ile girmem. Strese girip küfürbaz oluyorum.
    Park sorunu ıvır zıvır uğraşmak adamı kanser eder.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benzinli 2018 model Seat İbiza 1.0 tsi aracımla bu bayramda 1200 km yol yaptım.

    Ortalama 4.0 litre benzin tükettim. İstanbul şehir içi 6,5 litre tüketiyorum.

    B segmenti, turbo'lu ve manuel vitesli araçlar için bana benzinli araç alınabilir.

    Diğer türlü zaten dizel en mantıklısı.

    2018 senesinde gidipte atmosferik araba zaten almam.



    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Donald Draper -- 24 Ağustos 2018; 10:44:54 >
  • Donald Draper kullanıcısına yanıt
    Bu tüketim gayet iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • john mclane kullanıcısına yanıt
    Yamaha crypton motorum var

    20 liraya doldurup bindikçe biniyorum

    Ama ben de tam tersi motorla stres oluyorum

    Çünkü motoru görmezden gelen bir sürü mal var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehir içi için büyük motora gerek yok, 150cc bile iş görür.



    Kask mont dediğiniz pahalıya kaçılmadığı sürece uyguna halledilir. Pahalısına bence gerek bile yok. Ben 7yıldır 2 montumu, 3.kaskımı kullanıyorum. Hiçbirine 300tl üzerinde para vermedim. Spidi yazlık mont, tchibo kışlık mont pantolon, ls2, mt, givi kask vs.



    5-6bine motor, 1-2bine diğer şeyler alınır. 2.5litre yaksa her türlü avantajlı olur. Park yeri masrafı yok, yıkama, bakım gibi masrafları düşük.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.