< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Benzinli mi, Dizel mi? Karar Veremedim.
-
-
%80 benzinli diyecek ancak onların %80’i dizel araba kullanacak, hiç şaşmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yaklaşık 2 aydır Focus 1.5 Ti-Vct A/T Trend X kullanıyorum. Tercihinizi etkilemek için değil, bilgi vermek için yazıyorum. Bugüne kadar sahip olduğum tüm araçlar benzinliydi. Araç sipariş edeceğim zaman hayatımda ilk defa dizel araç almayı düşündüm çünkü Ford'un bu yeni dizeli hem optimize edilmiş, hem de kullanıcıyı memnun edecek seviyede güç üretiyor. Ayrıca dizel Focus 8 ileri şanzımanla donatılmış ki esasında beni asıl motive eden de buydu.
Nihayet 1 yıl fazladan kredi ödemek istemediğimden dizelden vazgeçerek benzinli tercih ettim. Bütçem uygun olsa bahsettiğim nedenlerden dizel alırdım. Benzinli motorun 8-8.5l yakacağını öngörürken 2600km'dir Ankara şehiriçinde net 7l ile dolaşıyorum. (Siz bunu toleransı ile 7.5l öngörebilirsiniz.) Bu değer beni araca lpg taktırmaktan vazgeçirdi.
Motorun alt devirleri güçlendirilmiş ki bu motor üreticisi fabrika tarafından resmi olarak belirtiliyor. Araç şehiriçinde gayet dinamik ve yüksek devirlerde de yeterli gücü üretiyor. Orta-Yüksek seviyede devir çevirmek kaydıyla 5 kişi ile rampalarda güçsüzlük yaşatmıyor. Benzinli motor tercih ederseniz sizi şaşırtabilir.
Sadete gelecek olursam; bütçeniz uygunsa dizel motor 8 ileri şanzımanı ile öne çıkıyor ama dizel için fazladan kredi çekecekseniz bence değmez. Benzinli tercih ederseniz de herhangi bir pişmanlık yaşayacağınızı düşünmüyorum. En azından ben yaşamadım ve bu motor 6 ileri şanzımanla muntazam bir uyum içinde çalışıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plf -- 2 Kasım 2020; 12:49:45 >
-
Eğer Focus ise bütçe varsa Dizel. Ben şahsen düşük torklu benzinli motorları tavsiye etmiyorum.
-
Teşekkür ederim. İnternetteki test videolarında da benzinlinin tüketim değerlerinin eskiye oranla kabul edilebilir olduğunu gördüm. Esasen kafam da orda karıştı.
-
quote:
Orijinalden alıntı: AOEğer Focus ise bütçe varsa Dizel. Ben şahsen düşük torklu benzinli motorları tavsiye etmiyorum.
Teşekkür ederim.
-
Benim kullandığım arabalar ve motorları sizin almayı düşündüğünüz ile aynı değil ama fikir olması için yazıyorum...
1.0 ecoboost 125 bg focus kullandım arkasından 1.5 DCI 110 bg Megane a geçtim araba kullanma keyfim geldi.
Uzun yol yapmaktan farklı bir keyif almaya başladım.
Şahsen dizel arabalardan hep çok daha memnun kaldım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Avrupa hidrojen yakıtlı hibrid araçlara ve bataryalı elektrikli araçlara geçiyor. 5 yıl içinde ne olacağı belli değil. Benzinli araç kullanan biri olarak benzinden yanayım her zaman.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yıllık ne kadar km yapacaksınız, ona göre karar verin. Yakıt tasarrufu aradaki fiyat farkını karşılıyorsa dizel alın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yılda kaç km sürdüğünüzü ve kullanış şeklinizi (devirli mi sakin mi) yazarsanız daha iyi olur.
Bazıları motor sesi de sevmez.
Benzinli olan da turboluysa tork olayı farketmez.
Satarken 150-200 bin olacaksa satış fiyatı fazla farklı olmaz sanırım. Dizeller yıpranınca sıfırı kadar tercih edilmiyor diye biliyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yılda 20 - 25 bin km civarı yol yapıyorum. Şu an kullandığım aracım da dizel otomatik. Kullanım tarzım de ne çok hırçın ne çok sakin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dizel otomatiğini almaya bak.
-
Benimle aynıymış :) Ben olsam dizel alırdım. Ama yeni turbo benzinliler de fazla yakmıyor artık, sizi üzmez. Sakin kullanımda fazla yakmaz ama performanslı kullanınca benzinli bariz fazla yakıyor.
Ayda sanırım 150 filan daha fazla yakar benzinli. Ama beni psikolojik olarak da etkiliyor. Yoksa toplamda masraf olarak fazla fark olmaz.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Focus bütçe yeterliyse dizel alınmalı. Araçtan alınan keyif katlanıyor. Yakıt tüketimi de cabası.
-
Dizel alin
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Benzinli tabiki 5 yıl dizel alsan bir sorun cıkarmaz ama ilerleyen zamanlarda ve km coğaldıkca dizel sıkıntı cıkarmaya başlar hem bir traktör gibi çalışması var bide saat gibi çalışması var sen hangisini tercih ederdin? Hem 10 bin bakımında bir dizel ve benzin arasındaki uçurum farkını anlarsın 1.4 fiesta kullanıyorum dizel olsa 600 tl verirken ben 350 tl veriyorum hem turbo sorunu yok tek kötü yanı yokuşta dizel saplar ama şu devirdede yeni nesil araçlarda öyle bir sorun yok dizelde seçebilirsn ama benim kararım benzin herkesin görüşüne saygı duyuyorum teşekkürler.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: plfYaklaşık 2 aydır Focus 1.5 Ti-Vct A/T Trend X kullanıyorum. Tercihinizi etkilemek için değil, bilgi vermek için yazıyorum. Bugüne kadar sahip olduğum tüm araçlar benzinliydi. Araç sipariş edeceğim zaman hayatımda ilk defa dizel araç almayı düşündüm çünkü Ford'un bu yeni dizeli hem optimize edilmiş, hem de kullanıcıyı memnun edecek seviyede güç üretiyor. Ayrıca dizel Focus 8 ileri şanzımanla donatılmış ki esasında beni asıl motive eden de buydu.
Nihayet 1 yıl fazladan kredi ödemek istemediğimden dizelden vazgeçerek benzinli tercih ettim. Bütçem uygun olsa bahsettiğim nedenlerden dizel alırdım. Benzinli motorun 8-8.5l yakacağını öngörürken 2600km'dir Ankara şehiriçinde net 7l ile dolaşıyorum. (Siz bunu toleransı ile 7.5l öngörebilirsiniz.) Bu değer beni araca lpg taktırmaktan vazgeçirdi.
Motorun alt devirleri güçlendirilmiş ki bu motor üreticisi fabrika tarafından resmi olarak belirtiliyor. Araç şehiriçinde gayet dinamik ve yüksek devirlerde de yeterli gücü üretiyor. Orta-Yüksek seviyede devir çevirmek kaydıyla 5 kişi ile rampalarda güçsüzlük yaşatmıyor. Benzinli motor tercih ederseniz sizi şaşırtabilir.
Sadete gelecek olursam; bütçeniz uygunsa dizel motor 8 ileri şanzımanı ile öne çıkıyor ama dizel için fazladan kredi çekecekseniz bence değmez. Benzinli tercih ederseniz de herhangi bir pişmanlık yaşayacağınızı düşünmüyorum. En azından ben yaşamadım ve bu motor 6 ileri şanzımanla muntazam bir uyum içinde çalışıyor.
trend paket mi?
-
Ben 2019 focus dizel trend x otomatik kullanıyorum . Titanyum alacaksanız arada 1.5 benzinli ile 1.5 dizel arasında 25 bin gibi bir fark var bu durumda dizel mantıklı trend alırsanız aradaki fark 80 bine çıkıyor o zaman benzinli mantıklı . Bütçeniz varsa titanyum artı ses sistemi ve kış paketi almanızı tavsiye ederim .Orijinal ses sistemi biraz zayıf .
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
aynı paraya dizel varsa elbette dizel ama yok dizel için 50 bin lira fark isteniyorsa benzinli.
-
quote:
Orijinalden alıntı: usmanoguzYılda 20 - 25 bin km civarı yol yapıyorum. Şu an kullandığım aracım da dizel otomatik. Kullanım tarzım de ne çok hırçın ne çok sakin.
yılda 25bin km yapan biri dizel almalı mutlaka. ayrıca dizel araç satarken benzinliye göre değerini daha iyi koruyacaktır. yani yok seneden şu kadar km yapmazsan aradaki farkı amorti edemezsin hesabı hatalı. dizel aradaki farkı korumaktan öte açıyor da. yani dizel alan asla zarar etmez.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
%80 benzinli diyecek ancak onların %80’i dizel araba kullanacak, hiç şaşmaz.
|
Benzer içerikler
- benzin aldım ibre oynamadı
- ford fiesta ecoboost 1.0 otomatik vites yorumları
- hak mahrumiyeti olan araç satılır mı
- opel astra 1.6 cdti 136 hp kronik sorunları
- triangle lastik yorum
- uçan araba fiyatları
- range rover evoque 2024
- mg türkiye fabrika
- peugeot e-208 fiyat
- sedir yeşili duster
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X