Şimdi Ara

Benzinli otomatik tavsiyesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
3.732
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar maksimum 85.000 lira bütçem var. Benzinli otomatik sorunsuz en fazla 5 yaşında , en fazla 50.000 km.'de C veya D sınıfı bir araç arıyorum. Ben her modelde bir kusur buluyorum. Bir de sizlerin fikrini almak istedim. Sorunsuzluk istediğimden yarı otomatik düşünmüyorum. Memnun kalırsam tahmini 5 sene kullanırım diye düşünüyorum. Hatchback düşünmüyorum. Sedan , suv, mpv, crossover olabilir. 9 lt'ye kadar yakıt tüketimini kabul edebilirim ancak fazlası zorlar. Sizin öneriniz nedir. Benim araştırmalarım ve eleştirilerim şu şekilde.

    Civic - çok yakıyor, yalıtım kötü, performans zayıf
    astra 1.4t - çok yakıyor
    corolla 1.6 - ön konsolu berbat, performansı zayıf
    megane 1.2 - motor uzun vadede yağ yakma, piston kolu kırma gibi sorunlar çıkarabiliyor. Şanzıman yarı otomatik(sorun çıkarabilir)
    elantra - çok yakıyor, performans zayıf
    mazda 3 - performans zayıf, piyasası zayıf, içi ve bagajı dar
    focus 3 - kuru kavramalı yarı otomatik şanzımanı sorun çıkarıyor, içi dar
    jetta - dsg (direkt eledim)
    yıl veya km'yi artırıp bmw, mercedes, volvo bakıyım diyorum tamir ve bakımı pahalı







  • Neredeyse bütün C sınıf araçları yazmışsınız ve memnun kalmamışsınız. Aradığınız tam otomotik ve benzinli anladığım kadarıyla. Tam otomatik benzinli araçlar özellikle şehir içi kullanımda çok ekonomik olmazlar, bunu bilin öncelikle. Atmosferik motorlara da performansı zayıf demişsiniz onları da eledik. Peugeuot 308 1.2 130 hp inceleyin, listede onun adını göremedim.
    Yakıtı sorun ettiğinizden dolayı D segment önermiyorum.
    2012 model civic vardı bende. ankara şehir içi 8.5 litre tüketimim vardı. 207 1.6 hdi 90 hp ile aynı güzergahlardaki tüketimim 7.5 litre idi. eğer benzinli otomatik bir araç alacaksanız en az bu kadar yakmasını göze alacaksınız başka çare yok. performansı zayıf demişsiniz ama performans arttıkça yakıt tüketimi de artar. civicin yakıtı çok geliyorsa size, turbolu yüksek performanslı modellerin yakıt tüketimi daha fazla olur. hem 200 hp olsun hem turbo olsun hem de 5 litre yaksın diye bir olay yok maalesef. mutlaka bir yerden ödün vererek kendiniz için ideal dengeyi bulmanız lazım.

    corollanın performansı civicten bir tık daha iyidir. 7 hp güçlü motoru ve cvt şanzımanı ile performans-yakıt tüketimi anlamında daha ideal bir araç olur sizin için. bence konsolu görmezden gelerek corolla tercih edebilirsiniz. hem sorunsuzluk anlamında sizi mutlu eder hem de arka yaşam alanı diğerlerinden daha iyidir.
  • e ne kaldı ki başka
  • Neredeyse bütün C sınıf araçları yazmışsınız ve memnun kalmamışsınız. Aradığınız tam otomotik ve benzinli anladığım kadarıyla. Tam otomatik benzinli araçlar özellikle şehir içi kullanımda çok ekonomik olmazlar, bunu bilin öncelikle. Atmosferik motorlara da performansı zayıf demişsiniz onları da eledik. Peugeuot 308 1.2 130 hp inceleyin, listede onun adını göremedim.
    Yakıtı sorun ettiğinizden dolayı D segment önermiyorum.
  • işiniz zor
    seçenekleri 2 en fazla 3'e indirmeniz lazım öncelikle
  • Corolla.
  • Tam otomatik çok yakmayan aşırı sıkıştırılmamış turbo benzinliden başka (1.2 130 bg) bir seçeneğiniz yok gibi. Benzin/lpg atmosferik tam otomatik kombinasyonu sanırım tercih edebileceğiniz. Sıkıştırılmış motorlardan sorun çıkmayan daha duymadım ne yazık ki. Arkadaşımın giu'su 80 binde geçen hafta piston kırdı. Wv cc deki motor zaten meşhur. Opel 1.0 motoru çekip yeniledi, 150 lilik motorlar aktif konuşuluyor, pejo 1.2 130 bg ler internette birçok konu vs vs..
  • 2012 model civic vardı bende. ankara şehir içi 8.5 litre tüketimim vardı. 207 1.6 hdi 90 hp ile aynı güzergahlardaki tüketimim 7.5 litre idi. eğer benzinli otomatik bir araç alacaksanız en az bu kadar yakmasını göze alacaksınız başka çare yok. performansı zayıf demişsiniz ama performans arttıkça yakıt tüketimi de artar. civicin yakıtı çok geliyorsa size, turbolu yüksek performanslı modellerin yakıt tüketimi daha fazla olur. hem 200 hp olsun hem turbo olsun hem de 5 litre yaksın diye bir olay yok maalesef. mutlaka bir yerden ödün vererek kendiniz için ideal dengeyi bulmanız lazım.

    corollanın performansı civicten bir tık daha iyidir. 7 hp güçlü motoru ve cvt şanzımanı ile performans-yakıt tüketimi anlamında daha ideal bir araç olur sizin için. bence konsolu görmezden gelerek corolla tercih edebilirsiniz. hem sorunsuzluk anlamında sizi mutlu eder hem de arka yaşam alanı diğerlerinden daha iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haacar -- 25 Ocak 2019; 10:49:0 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Dizel Araç tavsiyesi..
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Neredeyse bütün C sınıf araçları yazmışsınız ve memnun kalmamışsınız. Aradığınız tam otomotik ve benzinli anladığım kadarıyla. Tam otomatik benzinli araçlar özellikle şehir içi kullanımda çok ekonomik olmazlar, bunu bilin öncelikle. Atmosferik motorlara da performansı zayıf demişsiniz onları da eledik. Peugeuot 308 1.2 130 hp inceleyin, listede onun adını göremedim.
    Yakıtı sorun ettiğinizden dolayı D segment önermiyorum.
    Sorunsuzluk için tam otomatik yani tork konvertörlü yada cvt bakıyorum. Tork konvertörlü modelllerin çoğunun fazla yaktığı da doğru. Yalnızca mazda ve 308 tork konvertörüne rağmen az yakıyor. CVT'ler nispeten daha az yakıyor. Hatchback düşünmememe rağmen 308'in bagajının 420 litre yani sedan arabalar kadar bagajı olması sebebiyle onu da inceledim ancak bu kıstaslarla 1.2 puretech alınamıyor. 1.2 vti alınabiliyor. O da 82 beygir.
    D sınıfına gelirsek, lpg'ye bir türlü ısınamadım ama mecbur kalırsam taktırabilirim. O zaman da şöyle bir sıkıntı çıkıyor ortaya. 1.6 atmosferiklerin çoğu d sınıfı arabaya yetmediğinden performans düşük oluyor. Yüksek motorlu alsak vergisi çok oluyor. Turbolu olsa lpg ya sorun çıkarıyor yada uyumlu kitler çok pahalı. Lpg takmanın anlamı kalmıyor. Yine de önerilere açığım.




  • Aradığınız özelliklerde ve fiyat aralığında bir araç olsa, herkes zaten o aracı alır. Herkes o aracı alınca, fiyatı yükselir.
    Özetle; öyle bir araç yok. Bu nedenle de, ya yakıttan ya sorunsuzluktan ya da otomatik vitesten vazgeçeceksiniz.
  • Serviste yaptırmadığınız ve cok extrem bir arızası olmadığı sürece BMW MERCEDES in bakımı falan diğer araçlardan pahalı falan değil. He gideyim hepisini BMW logolu alayım serviste yaptırayım bakımı derseniz pahalı tabiki. 1560 lira Egea bakımını serviste yaptıranlar var sırf garantiden çıkmasın diye.


    Kronik sıkıntısı olmayan bir BMW Mersedes sizi bakım anlamında yormaz.

    Mesela bütçenize uygun 320d bulabilir mi ? Evet. Ancak kilometre ve zincir problemi sebebiyle riskli olacaktır.

    C180 Kompressor daha mantıklı olabilir LPG ile yakıtıda üzmez. Bilemiyorum. Tercihinze bağlı herşey.

    Mesela geçen radyatörümü değiştirdim Valeo aldım. BMW 560 Küsür Lira i30 unki 663 lira.
  • Avante A kullanıcısına yanıt
    Ben de 1.6 132 Bg. CVT vitesli Corolla öneririm.
    Motoru LPG'ye tam uyumludur. Prins veya BRC Seq32 kit ile güç kaybı yaşamaz ve ekonomik kullanılır. İyi bir usta ile bu kitleri monte ettirirseniz sorunsuzdur.
    Ben de 1.6 132 Bg. CVT Auris var. BRC Seq32 LPG'li. Hiç performans sıkıntısı yaşamadım.
    Bir şekilde test edecek araç bul. Ön yargılarından kurtulursun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haacar

    2012 model civic vardı bende. ankara şehir içi 8.5 litre tüketimim vardı. 207 1.6 hdi 90 hp ile aynı güzergahlardaki tüketimim 7.5 litre idi. eğer benzinli otomatik bir araç alacaksanız en az bu kadar yakmasını göze alacaksınız başka çare yok. performansı zayıf demişsiniz ama performans arttıkça yakıt tüketimi de artar. civicin yakıtı çok geliyorsa size, turbolu yüksek performanslı modellerin yakıt tüketimi daha fazla olur. hem 200 hp olsun hem turbo olsun hem de 5 litre yaksın diye bir olay yok maalesef. mutlaka bir yerden ödün vererek kendiniz için ideal dengeyi bulmanız lazım.

    corollanın performansı civicten bir tık daha iyidir. 7 hp güçlü motoru ve cvt şanzımanı ile performans-yakıt tüketimi anlamında daha ideal bir araç olur sizin için. bence konsolu görmezden gelerek corolla tercih edebilirsiniz. hem sorunsuzluk anlamında sizi mutlu eder hem de arka yaşam alanı diğerlerinden daha iyidir.
    Civic hoşuma gidiyor aslıda ama yalıtım ve malzeme kalitesinden çok şikayet eden var. Yakıtta da pek tasarruflu değil diye biliyorum. Lpg'siz binen yok gibi. Sizin 8,5 litre yaktığınız civic manuelmiydi. Otomatiğin fabrika verisi bile 9,5 litre. Gerçek tüketim 11 civarıdır diye düşünüyorum. 8,5 litre yakıyorsa bir de altına yalıtım yaptırıp binilebilir sanırım.
    Corollanın içi gerçekten çok geniş. Sorunsuzluğu zaten nam salmış. Yakıtı kabul edilebilir seviyelerde. Ah o konsol yokmu. Arabayı almaktan caydırıyor :(




  • Avante A kullanıcısına yanıt
    Otomatik vitesliydi. 8.5 litre için ortalama hızım 30 km idi yanlış hatırlamıyorsam. tam şehir içi dur kalk trafikte 10 litre ya da daha fazla yakar tabi.
  • Suzuki Vitara 1.6 GLX
  • 308 e bakin.
  • Piyasada ederinin altında satılan 320ied var bence şuan. Fiyat yukarıda ama o rakamlara çıkabilirseni tercihiniz olsun.

    Özellikle 2014 sonra modeller daha da sorunsuz. Sanzıman zaten efsane.

    Bakım maliyetleri sanayide 600 tl serviste 1600 tl.

    Yakıt şehir içi 7-9 lt arası şehir dışı 6-8 lt arası. Güzergaha ve sürüşünüze bağlı 1 lt +- olabilir.
  • Senin ilacın atmosferik benzin + otomatik + LPG.

    Ben Cruze 1.6 otomatik + LPG sahibiyim. Km'de şehir içi 33-36kr, şehir dışı 26-27kr yakıtla geziyorum.

    Araçta aisin marka 6 ileri tork konvertörlü şanzıman var. 110.000km'de ve şanzıman ile ilgili tek bir sorun yok.
  • Üstadım, az önceki arkadaşın yorumundaki gibi, belli bir şeylerden ödün vermelisin, kendin için en iyi dengeyi bulmalısın, aksi halde araç alamazsın,

    belirttiğin araçların forumda bolca kullanıcısı, açılan konuları mevcut, eksisiyle artısıyla kronik problemleriyle yakıt tüketimleri ile alakalı birçok bilgi mevcut-ki sizde belli ki buralardan öğrendiklerinizi kalem almışsınız,

    civic için çok yakıyor, yalıtım kötü ve performans zayıf demişsiniz,
    doğru :)
    lakin ikinci eli güçlü ve cvt şanzımanlı otomatikleri gayet konforlu bunu atlamıssınız, öyleki LPG ye en uyumlu motorlardan birisine sahip, bırakın 7-8 litreyi 10 litre yaksın, LPG li bir araç için kabul edilebilir,

    astra 1.4 t çok yakıyor demişsiniz,
    doğru,
    lakin insignia da dahi kullanılan performanslı bir motor, lpg uyumu konusunda turbolu motorlar pahalı kitlerle ancak uyumlu hale geliyor, ve tasarruf miktarları daha düşük oluyor.
    corolla için de dedikleriniz doğru,
    yine forumdan bir arkadaşın benzetmesine değineceğim 'Mutfak Tezgahı' gibi konsol :)
    yine atmosferik yine lpg ye uyumlu bir motor ama otomatikleri multimode ise bir kez daha düşünmeniz gerekir, pek konforlu olmadığını okumuştum, son nesil revize edilen multidrive-s şanzımanlar daha iyi diye biliyorum, yine piyasası olan konforlu bir sedandır kendileri,
    megane 1.2 motorun evet yağ yakma problemini bende okumuştum lakin piston kırma sorununu okumadım, edc şanzımanında çift kavramalı şanzımanların kaderini yaşadığı konusunda sizinle hemfikirim, evet hızlı konforlu ama arıza çıkarma olasılığı da bir o kadar yüksek, güzel ülkemin güzel distribitörleri de mallarının arkasında durmadığı için titiz kullanıcıların aracı kullanırken diken üstünde hizzetmeleri muhtemel.
    elentranın son kasaları da tipik japonlar gibi, yalnız dikkat edin son kasadan bahsediyorum bir önceki kasa değil,
    araç alacakken çok incelediğim aklımı çelen tek model olmuştu kendileri, yine lpg ye uyumlu atmosferik motoru değerlendirilir, otomatikleri tork konvertörlüdür, yani tam otomatik, yani şanzımanın ömrü motordan daha fazla, evladiyelik :) almama nedenim ise o arabada hız sabitleyicinin olmamasıydı :)
    şaka değil devamlı uzun yol kullanıcısıyım, daha önceki aracımda da yoktu, 2018 model araba alıcam ama olmazsa olmazım buydu, elentra da ise bu yoktu, 2018 model sedan bir araç otomatik benzinli ve boş, yinede serviste direksiyonu değiştirebiliyorlar, hız sabitleyiciyi de ekliyorlar, bence bir değerlendirin bu aracı. çok yaktığını da söyleyemem, youtube de otomobil anlatıcısı diye bir kanal var, kendi aracı ve LPG taktırmadan kullanıyor, ortalama tüketim ise 6,5
    bence mükemmel bir değer.
    mazda 3 konusunda bilgim yok, forumun yıldızıdır kendileri, herkes önerir ama kimse almaz :)
    focus 3 konusunda da bilgim çok kısıtlı manuel baz modelleri bolca filolarda mevcut, fakat ford son kasasında çift kavramadan vazgeçip tam otomatiğe döndü, sanırım şanzımanın tüketici geri dönüşlerinden kaynaklandı, bence alınacaksa bile manueli tercih edilmeli,
    jetta ise focus konusunda söylediklerimle aynı, ama onlar ısrarla DSG ye devam ediyorlar, burun ve kıl muhabbeti yani.
    PSA grubunu da değerlendirin bence az önceki yorumdada belirtilmiş, 308 1.2 turbo veya 1.6 dizel değerlendirilebilir EAT6 tam otomatik şanzımanlı modelleri hem ekonomik hem konforlu, citroen düşünürseniz de yine şanzımanı EAT6 olanlara bakın ETG5 ve ETG6 lar biraz konforsuz diye biliyorum.

    ben hangi aracı mı aldım?
    2018 civic eco elegance NAVİ CVT
    hayırlı forumlar,




  • İstediğin türden bir araba alırsan bu mesaja cevap verir misin
  • O zaman 308 bakın 1.2 130hp eat6 tam otomatik, 0-100 9.1 sn.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.