Şimdi Ara

BMW 320si nasıl? Alınır mı? Artıları eksileri? - Sürücüsünden

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
3
Favori
20.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    BMW 320SI hakkında forumda araştırma yaptım fakat kullanıcısından bir yorum göremedim O nedenle alacak kişilere de bilgi olması açısından arabanın artılarını ve eksilerini yazayım.

    Öncelikle Araç Hakkında BMW'nin verdiği bilgileri yazıyorum.
    Detaylıca okurum diyenler için link


    Bu araba ile Borusan Motorsports takımı hala yarışmaktadır.
    www.borusanotomotivmotorsport.com
    BORUSAN OTOMOT�V MOTORSPORT
    http://www.borusanotomotivmotorsport.com/Otomobiller.aspx

    BMW 320si nasıl? Alınır mı? Artıları eksileri? - Sürücüsünden

    Gelelim bir sürücü olarak artı ve eksilerine.

    Artı yönleri:

    -Müthiş viraj kabiliyeti.
    -Atmosferik olmasına rağmen iyi hızlanma.
    -Müthiş yol tutuşu.
    -Fabrika çıkışı 18 inç jant
    -18 inç janta rağmen kabul edilebilir bir konfor.
    -Hem spor hem aile arabası olarak kullanılabilir.
    -7300 devir ile limitleri uç noktada yaşatıyor.
    -e90 nın parçalarını kullanabiliyorsunuz.
    -Karbonfiber külbütör kapağı.
    -fabrika çıkışı full m paket
    -antrasit tavan
    -fabrika çıkışı spor süspansiyon
    -adaptif mercek far
    -sunroof


    Eksi yönleri

    -Bir M3 olmasa da benzini biraz fazla yakıyor.(şehir içi sakin kullanımda 8-9 litreleri görebiliyorsunuz fakat gazladığınızda 14-15 litreleri görüyorsunuz. uzun yolda karma tüketimim 11 litre civarı 110-170 arası değişen süratler, çoğunlukla 110 a yakın... )
    -Forumlarda fabrika çıkışı motorlarda kronik silindir çatlama problemi var olduğu söyleniyor. Blok çatladığında 15 bin lira civarı masraf sizi bekliyor (2016 fiyatları). Ya yeni blok ya da swap... (araştırmalarıma göre tüm seride problem yok. bazı araçlarda problem yaşanmış bazılarında yaşanmamış. BMW problem yaşandığını gördükten sonra yeni nesil motor bloğu üretmiş. Bu blokta soğutma sistem tasarımını değiştirmişler)
    - Araç herkes tarafından bilinmiyor, o nedenle hak ettiği fiyatları göremiyor. Bilinmediği için satma süreniz uzar ama bu dolulukta bir aracı hak ettiğinden daha uyguna binebilirsiniz.

    Araç hakkında bir kaç video:

    Video 1 : BMW 320si Nürburgrings



    Video 2: BMW pp performance exhaust




    Video 3: Pentelli Ring şehir içi sürüş:


    Video 4: SEAT LEON CUP RACER vs BMW E90 320si *Highlights/incar*




    ARACIN TÜRKİYEDEKİ DURUMU:

    Öncelikle çoğu kişi BMW 320SI'yi bilmiyor. Ankara Balgattaki Borusan çalışanları bile 320SI dediğimde yanlış telafuz ettiğimi düşündüler.
    Araba Türkiye'de 25 kişide var diyorlar. Borusan kaç tane getirdi bilmiyorum ama malum sitede satışta olan 5-10 civarı araç oluyor.

    Bu araç en çok 320i ve 320d ile kıyaslanıyor. Bu arabayı tercih edenler aracın limitlerini kendisi belirlemek isteyenler oluyor. 320i ve 320d den donanım farkı olarak fabrika çıkışı iç dış m paket olması, 18 inç sportif jantları, adaptif mercek far, karbon fiber külbütör kapağı, süspansiyonları, antrasit tavanı, iç karbon ayrıntıları diyebilirim. Belki M paket olan 320d ler vardır fakat bu araç kadar donanımlı e90 kasa yoktur. E90 lar içerisinde sıradışı bir araç diyebilirim. Ayrıca 320d ve 320i den daha hızlı bir araç.


    Aynı yıl araçların fabrika verileri:

    2006 320i 150 beygir 0-100 9 saniye (6200 RPM)
    2006 320d 163 beygir 0-100 8.3 saniye (4000 RPM)
    2006 320SI 173 beygir 0-100 8.1 saniye (7300 RPM)

    Kullanıcı olarak ilk yorumlarım:

    Araca bindiğiniz anda yarış moduna giriyorsunuz. Zaten motor sesi sizi tahrik ediyor. Aracı sakin kullanmak için bir hayli emek veriyorsunuz. Şehir içi kullanımda pek zorlanmıyorsunuz fakat süspansiyonları sert olduğundan uzun yolda (5 saatten fazla yolculuklarda) yorucu olabiliyor. 7300 devre kadar gazlayabilmek müthiş bir duygu. Bir viraja geldiğinizde eliniz direk DTC tuşuna gidiyor :) tatlı tatlı yanlayıp evinizin yolunu tutuyorsunuz.

    Ön koltuklarda elektrikli bel desteği sistemi var. Koltuğu belinizi kavrayacak şekilde ayarlayabiliyorsunuz. Koltuk belinizi tam sardığında en sert virajlara bile sağa sola savrulmadan limitlerin üzerinde girebiliyorsunuz. Arka taraftaki yolcu koltukları da uzun yolda rahat ve kullanışlı fakat şehir içinde biraz sert kullanan biri iseniz arka koltuktakilere birer poşet uzatmanız gerekebiliyor.

    Araçta fabrika çıkışı BMW professional Ses sistemi mevcut (bazılarında Harman kardon). Harman kardon her ne kadar BMW, Mercedes gibi lüks araçlarda kullanılsa da çok beğendiğimi söyleyemem fakat diğer araçlara göre içerde muazzam bir ses dinliyorsunuz. araçta hoparlörlerin yeri çok güzel sahne oluşturuyor. Lana del rey ya da adele dinlerken kendinizi orkestra salonunda hissediyorsunuz. Basslara yüklendiğinizde ya da volume açtığınızda seste bozulma, sibilans ya da patlama olmuyor.

    Araçta sunroof mevcut. Uzun yolda 80 km/h sonrası ses yapmaya başlıyor fakat şehir içi kullanımda oldukça faydalı bir olay. Aynalar uzaktan kumanda ile katlanabiliyor. hatta tek bir tuş ile aracın tüm camlarını ve sunroof'unu kapatıp kitleyebiliyorsunuz.

    Fabrika çıkışı adaptif mercek farlara sahip olan araç virajları çok güzel aydınlatıyor. Ben farları daha da güçlendirmek için orjinal Philips D1S Extreme ve uzunlar için Philips H7 extreme vision aldım. Gece yolculuklarını şimdiden daha çok sevmeye başladım diyebilirim.

    Yakıt ve LPG konusu

    Aracın eksi yönlerinde bahsettiğim üzere araç güçlü, hızlı ve turbosuz bir araç olduğundan normal bir arabadan biraz fazla yakıyor. Ayrıca ülkemizde yanlış LPG uygulamaları yüzünden bir hayli araç motor kırmış. Ben arabayı tanıdıktan sonra LPG konusunda destek almak için QuattroGarage Bekir beye gittim. O da enine boyuna yapılacak sistemi belirtti.

    Şunu belirtmeden geçmemek gerekir ki; Bu araç performanslı bir araç ve LPG ile gazlanmak için yapılmamış. Yapacağınız LPG de amaç düşük devirlerde arabanın motoruna zarar vermeden tasarruf ederek kullanmak olmalı. LPG ile ölümüne gazlayan bir arabayı asla satın almayın. Ayrıca sağda solda bu araç LPG ye uyumlu değil diyenler var lakin QuattroGarage Bekir bey bu aracın subaplarının LPG ye uyumlu olduğunu fakat asla LPG ile gazlanmaması gerektiğini belirtti. Dediğim gibi hangi araca LPG takacak olursanız olun amacınız tasarruf olmalı. Gazlamak için LPG yanlış tercih olur.

    Bu aracı LPG ile kullanacaksanız öncelikle marka tercihini çok iyi yapmalısınız. Sıradan LPG sistemleri bu araca takılmamalı. Araç 7300 devir çevirebilen muazzam bir araç. Benim aracımda daha önce keihn enjektör vardı fakat bekir bey yaptığı testlerde bu enjektörlerin aracı beslemeye yetmediğini ve maksimum 5500 devre kadar aracı besleyebildiğini söylemişti. Bende 600 euro ya daha büyük enjektör almak yerine aracı sağlıklı bir şekilde yürütebilmek için 5500 devir den sonra benzine geçmesi yönünde karar kıldım.

    Yakıt konusundan yukarıda bahsettim fakat tekrar bahsetmek gerekirse LPG ile şehir içi 25 kuruş ortalama dolaşabiliyorsunuz. Uzun yolda ise 18-20 kuruş arası çok rahat seyahat yapılabiliyor.

    Yaptığım testlerde tüketim: ( LPG 2.10 TL)

    Şehir içi sakin kullanım:

    25 kuruş ortalama:

    Şehir dışı uzun yol kullanım:

    110-120 ortalama 18-20 kuruş
    140-150 ortalama 27-30 kuruş
    170-180 ortalama 35-40 kuruş
    190-200 1 lira (5500 devir sonrası araç artık benzinde)

    Aldıktan sonra arabaya güç takviyesi adına ne yapılabilir?

    Baştan söyleyim yazılım turbo araçlardaki gibi arabayı uçurmuyor. En son US performans ile görüşmüştüm. 15 beygirlik bir güç artışından bahsetti. Ayrıca kat iptali yaparsanız da 10 beygir civarı artış ve alt devirlerde canlanma oluyormuş.

    Satışı nasıl?

    Bu arabanın en büyük sorunu bilinmemek. Bilinmediği için piyasası biraz yavaş. Almaya meyilli olan kişiler önce arabayı araştırıyor ondan sonra satabilir miyim diye düşünmeye başlıyor. Kesinlikle belirtmek gerekir ki bu araç BMW gibi dev bir markanın "Limited Edition" modeli. Yani her türlü zarar ettirmeden satılır fakat biraz bekletir. BMW 316i yi 1 ayda satıyorsanız bu arabayı 3 ayda satarsınız. Amacınız keyif ve binmek ise bu arabaya paşalar gibi binilir, bir güzel de yanlanır ve havası atılır. Lâkin kâr amacıyla alınacak bir araç değil. O işlerle uğraşıyorsanız daha piyasa bir aracı tercih edin --> civic, corolla =)


    2016-2019 yılları arasındaki kullanım tecrübemi yazıyorum;


    Antrasit tavan, manuel vites, yüksek devir, bir çok parçasının E90'lar ile aynı olması 320si'nin en önemli artılarından. M paket tabiki estetik katıyor fakat M süspansiyon yolları bozuk şehirlerde zor olabiliyor. O nedenle jant çapını küçültmeniz kaçınılmaz. Ankara yollarında 19 inç ile ailemle mahvoldum desem yeridir(bebekli aile). O nedenle 17-18 inç bence Türkiye şartlarında en ideal jant ölçüsü. Ben tercihimi 17 den yana kullandım ve çok memnunum. Yakıt konusunda LPG'de karma tüketimde ki sakin kullandığım pek söylenemez 13 litreyi geçmedim. Bakımları klasik e90 bakımı neyse o. Bugüne kadar bana bir sorun çıkarttı mı? Aldıktan 1 gün sonra motorun beni yolda bırakması dışında ve arkadan itişin kronik sorunu dif bilyaları dışında hayır. Motor arızasından sonra borusan'dan yeni nesil motor bloğu sipariş ettim. Neyse ki yeni nesil 320si bloklarında, fabrika çıkışı motordaki kronik problemleri gidermişler (Bu arada bu problem tüm motor bloklarında yok, yurtdışı forumlarda motordan problem yaşayanlar da var yaşamayanlarda...). Zaten ya yeni nesil 320si motor bloğu alıp orjinalliği bozmayacaksınız ya da swap yapacaksınız. Diff bilyalarını 1750 TL'ye Mayıs 2019'da Ankara TÜM OTO'da değiştirdim. Her sene düzenli klima ve radyatör temizliği yaptırdım. LPG'yi düzenli olarak QuattroGarage 'da kontrol ettirdim. Çok şükür bu 3 yıl içinde beni üzmedi. Bu araç alınırken motoruna çok dikkat edilmeli. Motor Eski nesil ise iki defa düşünün derim. Hatasız boyasız araba alırsınız ama sonra motoruna 20 bin lira para harcarsınız(2016). LPG takılmışsa öncelikle yapılan LPG ayarlarını bir okutun. Malesef bilinçsiz kullanıcılar 7300 devre kadar LPG ile sürüyorlar ve ekonomi olsun diye LPG ayarlarını kısıyorlar. Bu da malesef motora çok büyük zarar veriyor.


    Bu aracı almanızı tavsiye eder miyim? Elbete! Fakat araçlar şu an çok yanlış ellerde. Bu motor asla LPG ye gelmiyor. LPG ile oluşan yüksek sıcaklık iyi bir soğutma sistemi olmadığından blokları çatlatıyor. O yüzden LPG takılmış araçlara saatli bomba gözüyle bakabilirsiniz.

    Ben alacak olsam motoru arızalı 320si alıp N54B30 swaplardım.

    Dolulukta M3'e en yakın araç 320si. Markada, tasarımda, sürüş keyfinde, güçte, araç içi ve dışı özelliklerde bu arabanın yanına yaklaşamayacak araçlara 80-90 binler isteniyor (2016). Ülkemizde 320SI'nin ne olduğu da henüz bilinmiyor iken ucuz ucuz binmeniz faydanıza olur. Lakin motora dikkat edin, swaplı 320si bulursanız direk alın.

    Vakit ayırdığınız için teşekkür



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProfXavier -- 27 Ekim 2021; 11:42:44 >







  • 320si ile diğerlerini bu mertebelerde (320ied şöyle geçer, 330i gibi yakar) karşılaştırmak manasızdır. Kaldı ki 330i'den az yakar, fabrika verisi tüketimi yüksek devirli her atmosferik motorun kısa son dişli olmak zorunda kalan şanzımanları sebebiyle yüksek çıkar, 4.10 son dişli kullanılır 320si'de. Kalan ekstra tüketimi de valvetronic olmaması sebebiyle, gerçek M motorlarında valvetronic olmaz, lüzumsuz hareketli parçalar olmaz herşey hafif geleneksel ve yüksek devir kapasitesini arttıracak şekilde yapılır.

    320si alıp soğutmadan arka arkaya 7-8 tur atarsın istanbul park'ta, hem yarış kökenli el yapımı motoru yüksek yağ basıncı ve ısılarına, hemde frenleri sıkıştırmaya rahat dayanır. Mekanik kilitli diferansiyeli, süspansiyonları, keskin manuel şanzımanı bambaşka bir keyif verir. 320ied'ye önce ne olur olmaz bir yağ seviyesinde bakmak, hatta fazladan bir dolum yapmak gerekir uzun bir seans yapacaksan ama gerek yok çünkü berbat frenler su koyverir 2 tur sonra zaten.

    320si'nin asıl problemi çok pahalı parçaları, arabanın her servis kalemi çok çok pahalı. Yoksa 320si BMW'nin dibidir, özüdür, 320ied falan bunlar çoluk çombalak arabası kalır yanında.
    Angelica kullanıcısına yanıt
    Angelica demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    320si safkan bmw dir. F30 kasa denilen oyuncaklarla kiyaslayan var saka gibi.



    E90 in direksiyonun verdigi guven yeter..
    Bu ne saçma bi yorumdur abi. O zaman e36 nın yanında e90 oyuncak gibi. Safkan bmw e36 ve e30. E90 gibi oyuncaklarla kıyaslamayın derim ben de olur mu? F serisi bmwlerin e serisi bmw lerden tek farkı daha konforlu ve yumuşak olmasıdır. Aynı zamanda daha çalışılmış daha pahalı bir şasiye sahiptir f30. Direksiyon ve süspansiyon sertliği E90 ı daha mekanik bir sürüş hissine sahip yapıyor. Ama ne ağırlık dağılımı, ne denge olarak f30 un e90 dan hiç farkı yoktur hatta limit üstünde daha dengeli bir otomobildir. Sert olmak, yola iyi yapışmak değildir çoğu zaman. Sadece öyle olduğunu hissedersiniz. Kısacası önden çekişli bmwler hariç her biri hala gerçek bmw dir. Oyuncak filan demek çok talihsiz bi açıklama olmuş.
  • Keyif aracı performansı epey iyiymiş bir atmosferik motorlu araç için
  • Keyifli ve alt yapısı,çalışılmışlığıyla gerçek bir pist aracı ama hızlanma vs anlamında aman,aman iyi değil.177'lik 320d 320sı'ı arkasında bırakır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 6 Kasım 2016; 20:4:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dtcfli

    Okumadım

    Evet bu mesajinla senin troll olduguna kesin olarak kanaat getirdim ve bastım blok'u
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dtcfli

    Okumadım

    Bunu belirtmenize gerek yoktu. Usulca sayfadan çıkabilirdiniz. Resmen emeğe saygısızlık...
  • Konuya gelirsek inceleme icin teşekkürler keyifle okudum.Kazasiz belasiz özel ve güzel bir araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dtcfli

    Okumadım

    açtığınız konu başlıklarında da umarım size aynı saygısızlığı yaparlar. böyle kıymetli forumlarda sizin gibileri görünce çok üzülüyorum. Allah sizi ıslah etsin.

    Not: forum yöneticileri şahsın attığı mesajı sildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProfXavier -- 6 Kasım 2016; 21:5:8 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İnceleme için teşekkürler. E90 bana göre on numara arabadır. İleride ikinci el bir araç alacak olsam makyajlı e90 320d, 320xd, e60 530d, 530xd alıp 10-15 bin lira bakım yapıp uzun yıllar binmeyi düşünürüm. 320si var bir tane ilanda. favorimde ekli. Belkide sizin aracınızdır. İkinci eli zayıf maalesef. Yakın bir arkadaşımın 2009 c180 fascination 110 binde full ve hatasız arabasınıda 3 ay ilanda bekletip 70 e verdik. Dizeller hızlı gidiyor bu sınıfta.
  • son halini de yazdım ve güncelledim.

    araçla ilgili sorularınız olursa cevaplayabilirim.

    saygılar sevgiler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProfXavier

    son halini de yazdım ve güncelledim.

    araçla ilgili sorularınız olursa cevaplayabilirim.

    saygılar sevgiler
    Halen 320si kullanıyor musunuz?



    2 litre N45 motora düzgün uygun bir LPG montajiyla günlük kullanimda düşünülebilir bir araç midir?
  • Zevkli bir yazı olmuş aynısını 4 için de mi yapsam
  • Merhaba

    3.20 si almayı düşünüyorum yalnız yeterli bilgi düzgün bir araç bulamadım yardımcı olursanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EMRE BEYRET

    Merhaba

    3.20 si almayı düşünüyorum yalnız yeterli bilgi düzgün bir araç bulamadım yardımcı olursanız sevinirim.
    hocam hala arıyor musun
  • F30 kasa 320i ED o E90 kasa 320si 'ın etrafında tur atar. E90 320si hakkında çok yazarım ama gerek yok. Hevesli olanlar sadece şu kadarını bilsin; 320si 'ın fabrika verisi yakıt tüketim değerleri E90 330i'den ve E90 335i'den yüksektir. Yakar ama gitmez.

    BMW o aracı pistlerde koşturabilmek için homologasyon amaçlı 2500 adet üretti. Standart 150 hp 320i motorundan geliştirilen 320si motorunda her nasıl olmuşsa BMW hem 1000 devir fazla dönmüştür hemde sıkıştırmayı yükseltmiştir. 320si için teknik katalogda açıklananan benzin tipi minimum 98 oktandır! 98 oktan benzin Türkiye'de yok. Siz bu aracın deposuna 95 oktan yakıtı koyduğunuzda 170 hp alamıyorsunuz. Artı olarak bizde satılan benzin genellikle 95 oktandan da düşük oluyor. Benzin sıkıntısı nedeniyle Borusan Oto bu aracı sıfır km olarak sattığı birçok müşterisiyle sıkıntı yaşadı. Aşanların büyük kısmı hayal kırıklığı yaşadı ve araçları kısa zamanda sattı.
    Çünkü araçlar özellikle soğuk çalıştırmada titriyoe, sallıyor hatta birinci vitese takıp gitmek istediğinizde stop ediyordu.

    Günüzümüzde zaten alınabilecek kondisyonda olanı nerdeyse kalmamıştır.

    Fabrika verisi şehir içi 12.8 lt/100 km yakıt tüketimi verisi olan bir araç.

    Kataloğu burada:http://www.bohp.net/club320si/images/catalog320si.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 23 Haziran 2018; 1:26:46 >




  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    320si ile diğerlerini bu mertebelerde (320ied şöyle geçer, 330i gibi yakar) karşılaştırmak manasızdır. Kaldı ki 330i'den az yakar, fabrika verisi tüketimi yüksek devirli her atmosferik motorun kısa son dişli olmak zorunda kalan şanzımanları sebebiyle yüksek çıkar, 4.10 son dişli kullanılır 320si'de. Kalan ekstra tüketimi de valvetronic olmaması sebebiyle, gerçek M motorlarında valvetronic olmaz, lüzumsuz hareketli parçalar olmaz herşey hafif geleneksel ve yüksek devir kapasitesini arttıracak şekilde yapılır.

    320si alıp soğutmadan arka arkaya 7-8 tur atarsın istanbul park'ta, hem yarış kökenli el yapımı motoru yüksek yağ basıncı ve ısılarına, hemde frenleri sıkıştırmaya rahat dayanır. Mekanik kilitli diferansiyeli, süspansiyonları, keskin manuel şanzımanı bambaşka bir keyif verir. 320ied'ye önce ne olur olmaz bir yağ seviyesinde bakmak, hatta fazladan bir dolum yapmak gerekir uzun bir seans yapacaksan ama gerek yok çünkü berbat frenler su koyverir 2 tur sonra zaten.

    320si'nin asıl problemi çok pahalı parçaları, arabanın her servis kalemi çok çok pahalı. Yoksa 320si BMW'nin dibidir, özüdür, 320ied falan bunlar çoluk çombalak arabası kalır yanında.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    O araç yol otomobili olarak yapıldı ve satıldı.
    Mesajımı bu aracı şekline bakarak alıp kullanmak isteyenler için yazdım.
    Sen pistte dönmek için kullanmaya devam edebilirsin. Fakat yolda bir 320i ED ezip geçer orası ayrı.

    Her nasılsa sizin pistte dönmek için iyi bir araç olarak tanımladığınız 320si için BMW AG aracı hafifletmek adına hiçbir gayret göstermemiş dakikada 7000 devirde 170 hp güç veren, ve 4250 devir/dakikada 200 nm vasat bir tork sunan aracın boş ağırlığı tam 1425 kg!

    "Kalan ekstra tüketimi de valvetronic olmaması sebebiyle, gerçek M motorlarında valvetronic olmaz, lüzumsuz hareketli parçalar olmaz herşey hafif geleneksel ve yüksek devir kapasitesini arttıracak şekilde yapılır."
    Gerçek M motorları diyerek de kendince bir kavram geliştirmişsin. Gerçek M motoru yanında çakma M motoru mu var? Geçmişteki M motorlarda hidrolik subap yoktu, hidrolik subap iticileri olmadığından valvetronic zaten olamaz. Solid lifter olmasının sebebi yüksek devire hidrolik iticilerin kullanımının sıkıntı yaratmasıdır. Amaç mekanik parçayı azaltmak değildir! Öyle olsaydı BMW M motorlarında en başta 1993 yılından bu yana kullandığı vanosu kaldırırdı.

    "fabrika verisi tüketimi yüksek devirli her atmosferik motorun kısa son dişli olmak zorunda kalan şanzımanları sebebiyle yüksek çıkar, 4.10 son dişli kullanılır 320si'de" demişsin ya, iyi ki BMW kısa son dişli kullanmış ve fabrika verisi 140 mil yani 225 km/h son hız var araçta; demek ki kısa son dişli kullanmasalar araç 250 km/h limitörlü olacaktı. Gerçekten komik.

    Ayrıca "Kaldı ki 330i'den az yakar" demişsin ya buyur sana katalogdan teknik veriler.

    Şehir içi tüketimler:

    325i: 12.1 lt/100 km, 330i: 12.7 lt/100 km, 320si: 12.8 lt/100 km

    Şehirler arası tüketimler:

    325i: 6.2 lt/100 km, 330i: 6.4 lt/100 km, 320si: 6.6 lt/100 km

    Karma tüketimler:

    325i: 8.4 lt/100 km, 330i: 8.7 lt/100 km, 320si: 8.9 lt/100 km

    Uzun yol ve bileşik tüketim değerlerinde makas daha fazla açılıyor 320si fazla yakıyor.

    Yakıt tüketim verileri yanında 320si ve 330i araçları performans ve karbondioksit salınım verileri açısından da değerlendirdiğinde 320si'ın hiçbir üstün yanını göremezsin. M spor paketli düz vites bir 330i kullanım keyfi ve yol performansı olarak 320si'ı çok geride bırakır.

    Buyrun resmi BMW kataloğundan teknik veriler:

    325i Teknik veriler:

    BMW 320si nasıl? Alınır mı? Artıları eksileri? - Sürücüsünden



    330i Teknik veriler:

    BMW 320si nasıl? Alınır mı? Artıları eksileri? - Sürücüsünden



    320si Teknik veriler:

    BMW 320si nasıl? Alınır mı? Artıları eksileri? - Sürücüsünden



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 23 Haziran 2018; 2:15:36 >




  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Karbon salınımı ne alaka konuyla

    3.0tdı panamerada bile hile çıktı onların egzozu tıka sen.



    Bu arada 320ied yüksek devirde metalik zorlanıyormuş gibi ses verir yüksek sıkıştırmadan olsa gerek. 320si daha yüksek keyif verecektir. 205 taban aerodinamik jantlarla pisti bir kenardan izler anca.
  • 320si safkan bmw dir. F30 kasa denilen oyuncaklarla kiyaslayan var saka gibi.



    E90 in direksiyonun verdigi guven yeter..
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Bilmeden argo ağızla yazıyorsun. Dediklerinin biri hariç cevapları önceki mesajımda var.

    Fiyat konusuna gelirsek 320si fiyatı 325i ile 330i arasında değildi. 330i M paket donanımla ortalama 83000 Euro fiyata satılıyordu, 320si ise ilk geldiğinde 55000 Euro fiyatla satışa çıktı 1 yıl kadar stok süresi yiyen ve satılamayan araçlar anahtar teslim 46000 Euro bedelle satıldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    320si safkan bmw dir. F30 kasa denilen oyuncaklarla kiyaslayan var saka gibi.



    E90 in direksiyonun verdigi guven yeter..
    E90 LCI ve F30'u lifte kaldırıp bir bakmanızı öneririm arada farkın yok denecek kadar az olduğunu görmeniz için.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.