Şimdi Ara

BMW E30 Genel İncelemeler ve Bilgiler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
2
Favori
1.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar , daha önce E36-E39-E46 hakkında yazmıştım . Şimdide bizzat kendi aracım olan E30 dan bahsedeceğim.

    E30 kasa ilk defa 1983 yılında satışa sunuldu.
    1993 yılana kadar çeşitli motor ve kasa tipleri ile satışına devam edildi.
    Ayrıca ilk M3 serisi de bu kasayla gelmiştir.
    1978 Yılında Claus Luthe tarafından tasarlanmıştır . Fiat 131 ile kardeş gibidirler , çünkü tasarımcıları aynı.

    E30'un Sedan , Cabrio , Coupe , Station olarak 4 farklı kasa tipi ile üretildi . Station olanın tasarımcısı farklı ama şimdi abinin ismi aklıma gelmedi.

    Ben Claus amcaya çok teşekkür ediyorum . Bence E30 mükemmel bir tasarıma sahip.

    İç mekana gelince . Sıradan bir iç mekan tasarımı var , ama kendinden sonraki 3 serileri için bir ilham olmuştur . Yaklaşık 25 derecelik bir açıyla şoföre dönük bir konsol vardır .
    E30 larda klimalı ve klimasızlar için aynı panel kullanılır. Bu sizi yanıltmasın. 20-21-22-23 diye sıcaklık değerleri yazması klima olduğu anlamına gelmez.
    Malzeme kalitesi o dönem şartlarında iyidir . Ama sert malzemeler kullanılmıştır.
    Eğer iyi bakılmaz ise bu malzemeler zamana ciddi trim sesleri çıkarabilir.

    Koltukları rahattır. Kendi aracımda spor kumaş koltuklar var . Recaro değiller . Gayet sportif ve rahat hissettiriyorlar . Ayrıca aracada çok yakışıyor. İç mekan 4 kişi için ideal. Bagaj yeterli.

    Rüzgar sesi çok. Daha 90 km den itibaren almaya başlıyor ve 150 km gibi bir hıza geldiğinizde sizi ciddi ciddi rahatsız ediyor.

    Arkadaşlar Kronik bir sorun olarak bütün e30 larda bildiğim. Sunroof civarı çürüme . Şuan pşyasada bulunanların hepsi illaki işlem görmüştür .
    Bu yüzden bir E30 un tavanının boyalı olması sizi fazla korkutmasın.

    Motor seçenekleri olarak en çok bilgi sahibi olduğum m20 kodlu motorlar .
    Sıralı 6 silindir ve 12 valf olan bu motorlar
    2.0 /// 2.3 /// 2.5 /// 2.7 olarak karşımıza çıkıyor .

    325i .
    2.7 ve 2.5 olarak karşımıza çıkıyor . Ikiside 170 beygir diye biliyorum . Ama Tork olarak fark vardır.
    Ben 2.5 olanını kullandım. Gerçekten bu kasayı Zıplatan bir motor . Tepkimesi ve devirlenmesi anlık. Her vites atışınızda arka tampon yere yaklaşıp geri yükseliyor. Anlık yakıt tüketimide öyle 😬.
    Benim kullandığım araç hiç LPG görmemişti ve çok yakıyordu.
    Şehir içinde 14 litreyi gördüm.
    Şehir dışında bu 9 litre civarı gibi birşey oluyor. Çok sakin kullanmdık. Çok agresifte değildik. Ama bilmeniz gereken şey . Sakin kullanarak bu araç ile 2 litre kadar tasarruf yapmak mümkün . Aynı şekil agresif kullanarakta 3 litre fazla yakıyorsunuz. Çok agresifte kullansanız 20 litre gibi bşr rakamı görmüyorsunuz .
    Performans olarak kendi aracım olan 323i ile denedik . Kafa burun yürüdüler. Onun hakkında yazınca kıyası siz yaparsınız.

    325i teknik veriler açısından M3 e alternatif olabilecek bir araç. Egzantrik , ITB, Beyin , Headers , Egzoz filan M3 ile hemen hemen aynı bir performans verisi yakalayabilirsiniz.


    323i
    Kendi aracım .
    Ben ona Old Man diyorum.
    2.3 litre sıralı 6 silindir 12 valf 143 Beygir 205 NM Tork.
    Birçok yerde 150 beygir gibi filan şeyler okuyabilirsiniz ama kesin olan 143 beygir olduğu. Aslında 139 ve 143 olan 2 versiyon var ama 139 olanı bulmak çok zor . Daha doğrusu 323i bulmak çok zor.
    Türkiye'ye çok az sayıda gelmiştir .
    Kendi aracımda , fazladan Egzantrik - Headers - Egzoz (avaz avaz bağıran değil) - Hava Filtresi - LSD bulunmakta .
    Ilerleyen dönemlerde ITB-Beyin-Brembo frenler filanda düşüyorum.

    Vites aralıkları ;
    1-60 km. 2. Viteste 90 km 3. Viteste 135 km . 4. Viteste 185 km 5. Viteste 230 km.
    Not : Orjinalden böyle değil.
    Hızlanma :
    0-100 : 8 saniye
    0-140 : 15 saniye
    0-180 : 25 saniye
    0-200 : 36 saniye
    0-210 : 45 saniye
    0-220 : 55 saniye
    0-230 : 65 saniye

    Yakıt olarak .
    Şehir içi sakin : 13 litre benzin
    Şehir dışı sakin : 8 litre benzin

    3000-6200 RPM arası Virajlı yolda tapa gaz
    20 litre benzin.


    316i
    Performans olarak Tofaş'tan hallice . 140 tan sonra tofaş gibi bitmiyor. Yakıt olarak ekonomik. LPG ile uyumlu performans sorunu yaşamıyor.
    Şehir içi LPG ile 10 litre
    Şehir Dışı LPG ile 7 litre civarı yakıyor.


    Genel olarak E30 larda mekanik parçaları bulmak ve satın almak çok zor bir iş değildir . Ama elektronik açısından masraflı. Çakmak kadar bir Rölanti Valfine 650 lira verirsiniz .
    Bir çok parçası böyle . Almadan önce iyi düşünün . Hatta piyasası çok yüksek en iyisi siz alamyın .
    Buradan herkese rahatlıkla söyleyebilirim ki e30 çok güvenli bir araç değildir . Iyi bir araç ama büyük ihtimalle Tofaş ile yaptığınız kazada başınıza gelecekler bu araçta da gelecektir .
    O yüzden gidipte binmek için 15 bin lira verip bir e30 almayın . Hem 15 binlik e30 temiz değildir üzer , Hemde değmez .
    Gerçi Tofaşlarda 15.000 lira ama 😂😂.

    Hastası iseniz daha 198.000 km de 2.3 litre 6 silindir kazasız , komple boyalı , restore edilmîş bir 323i ye 30.000 TL verebilirsiniz 😬😬😬.

    İşin şakası 30.000 e de satmam . Ama fazlasınıda etmez . Nikah kıydık , ömürlük .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Arabanizin bir kac fotografini paylasirmisiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1998 de 1988 model 325 kullanmıştım. Tam 1 hafta rüyalarımdan çıkmamıştı o günün şartlarında inanılmaz bir araçtı paylaşım için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pert olmayanını bulmak çok zor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.