Şimdi Ara

Buji Yuvalarındaki Motor Yağı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
35.614
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 2008 model golf aracımın buji yuvalarında yağlanma var ama araçta yağ eksilme yok tekleme yok neden olmuş olabilir bu sorun?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Auqmen -- 2 Ocak 2018; 15:49:43 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Buji Yuvalarındaki Motor Yağı

    Buji yuvalarında biriken motor yağı, araç performansını olumsuz etkileyebilecek bir sorundur.

    Buji Yağlanması Sorunu

    Motor yağı, buji yuvalarına çeşitli nedenlerle sızarak birikme yapabilir:

    • Aşınmış veya hasar görmüş buji contaları
    • Sıkılmamış bujiler
    • Silindir kapağı contasında kaçak
    • Aşırı krank havalandırma basıncı

    Buji Yağlanmasının Sonuçları

    • Ateşleme sisteminin bozulması
    • Motor gücünün azalması
    • Artan yakıt tüketimi
    • Egzoz emisyonlarının artması

    Buji Yağlanmasını Önleme

    Buji yağlanmasını önlemek için şu önlemler alınabilir:

    • Buji contalarının düzenli olarak kontrol edilmesi ve değiştirilmesi
    • Bujilerin uygun torkla sıkılması
    • Silindir kapağı contasının kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi
    • Krank havalandırma sisteminin temizlenmesi
    • Motor yağının ve yağ filtresinin düzenli olarak değiştirilmesi

    Buji Yağlanmasının Çözümü

    Buji yuvalarında yağ birikmesi tespit edilirse, sorunun nedenini belirlemek için kapsamlı bir inceleme yapılmalıdır. Sorun tespit edildikten sonra, yağın temizlenmesi ve nedenin giderilmesi gerekir.

    Sonuç

    Buji yuvalarında biriken motor yağı, aracın performansını olumsuz etkileyebilir. Sorunun nedenini tespit etmek ve gidermek, motorun sorunsuz çalışmasını sağlamak için çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motor bitmiş muhtemelen
  • yağ yakmaya da başlar,yakıtınız artar performansınız azalır ve motor rektefiyeye gider.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha

    yağ yakmaya da başlar,yakıtınız artar performansınız azalır ve motor rektefiyeye gider.

    Yağ yakma falan yok ama ayrıca aracım daha 157.000 de
  • Sorun üst kapak contasından değiştir bişey kalmaz
  • daha geçende motor yaptırdığın araba mı?
  • geçen ay bende de oldu ayrıca alt devirlerde motor tekleme yapmaya başladı .
    üst kapak contası , 4 yetkili servisin kullandığı buji , buji kablosu, 10 adet O ring değişti ( toplam 150 tl malzeme ücreti )


    o ringler önemli sanırım onları da değiştirmeyi unutmayın .

    sorun kalmadı . üst kapak contasından bujiye motor yağ sızmış .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fade to Black

    daha geçende motor yaptırdığın araba mı?

    Ne zaman motor yaptırmışım?
  • Üst kapak contanız ve külbütör kapağınızı kontrol ettirin,
    Ustanız sıkıntının nerden kaynaklandığını bulacaktır.
    Yalnız bu durum savsaklamaya gelmez, uzun dönemde motora çok zarar verir.
  • Fazla yag konulunca genellikle bujiler yaglanir.

    Yag seviyesine bakiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: earl2000

    Üst kapak contanız ve külbütör kapağınızı kontrol ettirin,
    Ustanız sıkıntının nerden kaynaklandığını bulacaktır.
    Yalnız bu durum savsaklamaya gelmez, uzun dönemde motora çok zarar verir.

    İnternette araştırdım bu durum yağ seviyesinde eksilme ve tekleme sorunu yapar diyor benim araçta öyle sorunlar yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Fazla yag konulunca genellikle bujiler yaglanir.

    Yag seviyesine bakiniz.

    Yağ seviyesi normal
  • Tekleme yapmasada yağ eksiltme olmasada o motor bitik bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Treadent

    Tekleme yapmasada yağ eksiltme olmasada o motor bitik bence

    157.000 deki aracın motoru bitermi saçma sapan konuşma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Treadent

    Tekleme yapmasada yağ eksiltme olmasada o motor bitik bence

    157.000 deki aracın motoru bitermi saçma sapan konuşma

    Bana öyle geliyor yinede ustanın görmesinde fayda var
  • Buji kanallarında yağ var diye motor bitik demek son derece cahilliktir buji kanallarında yağlanma ya subap lastiklerindendir ya üst kapak contasındandır en kötü ihtimal segmanlardandır şayet segmanlardan ise en fazla onlar değişir bitik motor demek komple motor bloğu, pistonlar, segmanlar, hepsi değişecek demektir
  • Egzantriklerin olduğu yerle, bi üstteki bölüm arasındaki conta yada silikondan kaçırıyordur, sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Egzantriklerin olduğu yerle, bi üstteki bölüm arasındaki conta yada silikondan kaçırıyordur, sorun yok.

    Ciddi sorun yoktur demi komple motor yaptırmaya gerek kalmaz
  • Auqmen kullanıcısına yanıt
    Hocam yağ su eksilmesi yoksa rahat ol. 150 binde kolay kolay motor istemez bi araba.
  • kadeh yaptırıldıysa normal

    3000 - 4000 km sonra düzelir
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.