Şimdi Ara

Çarpışma önleyici sistemler kaç km'ye kadar çalışıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu sistemler 200km gibi bi hızdada çalışırmı? Yüksek hızlara çıkınca pekte faydası olmaz ama merak ettiğim hız yükseldikçe arabanın taradığı uzaklıkta artıyomu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • AEBS şu an için ağır ticari araçlarda zorunlu ve AEBS ile ilgili merak ettiğiniz her şey için bakmanız gereken yer ağır ticari araçlar için BM/AEK Regülasyon 131. AB'de ve ülkemizdeki geçerli seviyesi aşağıdaki AB resmi gazetesinde yayımlı halidir.


    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=OJ:L:2014:214:FULL&from=EN


    Otomobiller ve hafif ticari araçlar için AEBS 2024 yılında, yaya ve bisikletliler içinse 2026 yılında tamamen zorunlu olacak. Bundan 2 yıl önce yeni üretilecek modellerde devreye girecek. Bu sebeple bu sene içinde mevzuatları yayınlanmış olacak. Şu an otomobiller için bir standart olmadığından her üretici kendi çözümünü kullanıyor ancak bu yıl içinde standart hale gelip 2022 de tüm üreticiler aynı teknik şartları limitler içinde kullanmaya başlar.

  • Mazda'nın yeni modellerinde örneğin 145 km/s hıza kadar çalışıyor.

  • 40 a kadar çalışıyordu bir ara. fren desteği ile karıştırılmasın,çarpışma önleme sen den önce frenleyen sistem. 90 daçalışanı bile duymadım ki 200 anca tesla...

  • Vw grubunda acc sistemi 210 kmye kadar ayarlanabiliyor.Ama sistem kapalıyken algılar mı bilemiyorum.

  • AEBS şu an için ağır ticari araçlarda zorunlu ve AEBS ile ilgili merak ettiğiniz her şey için bakmanız gereken yer ağır ticari araçlar için BM/AEK Regülasyon 131. AB'de ve ülkemizdeki geçerli seviyesi aşağıdaki AB resmi gazetesinde yayımlı halidir.


    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=OJ:L:2014:214:FULL&from=EN


    Otomobiller ve hafif ticari araçlar için AEBS 2024 yılında, yaya ve bisikletliler içinse 2026 yılında tamamen zorunlu olacak. Bundan 2 yıl önce yeni üretilecek modellerde devreye girecek. Bu sebeple bu sene içinde mevzuatları yayınlanmış olacak. Şu an otomobiller için bir standart olmadığından her üretici kendi çözümünü kullanıyor ancak bu yıl içinde standart hale gelip 2022 de tüm üreticiler aynı teknik şartları limitler içinde kullanmaya başlar.





  • Ben Volvo’ya göre yazayım,başka markalarda farklılıklar olabilir.

    Volvo’da çarpışma önleyici/çarpışma şiddetini azaltıcı sistem yaya ve bisikletliler dışında genel olarak tüm hızlarda aktiftir;yaya ve bisikletliler için ise 70 km hıza kadar aktiftir.Sanılanın aksine bu sistem her çarpışma durumunu yüzde yüz olarak önleme garantisi sunmaz,hatta hiçbir çarpışma durumunu önlemeyi garanti etmez.Çarpışmayı önlemeyi yada çarpışma şiddetini hafifletmeyi hedefler.Deneyimlerime göre ibunda oldukça başarılı olduğunu eklemeliyim.

    Tarama alanı her zaman en geniş ve en uzun mesafededir,sadece hız yükseldikçe müdahale daha erken gerçekleşir.Araç çarpışma tehlikesini algılasa bile öncelikle sürücünün müdahale etmesi için bekleyebilir,sürücü müdahalede gecikirse müdahale otomatik olarak gerçekleşir.Artı olarak Volvo’da, sürücü tarafından müdahalenin olmadığı yada zayıf kaldığı bir durumda şartlar uygunsa direksiyona da müdahale edilerek araç güvenli bir yöne doğru yönlendirilip konumlandırılabilinir.Mesela o an boş yada uygun olduğu tespit edilen yan bir şerite.Ancak bu özellik opsiyon olabilir.

    Bu yazdığım özellikler 2016 öncesi araçlarda bulunmayabilir yada sınırlamaları farklı olabilir; 2018 ve daha üst modellerde ise daha da geliştirilmiş,sınırlamaları genişletilmiş veya farklı özellikler eklenmiş olabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 16 Kasım 2020; 9:40:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran

    Ben Volvo’ya göre yazayım,başka markalarda farklılıklar olabilir.

    Volvo’da çarpışma önleyici/çarpışma şiddetini azaltıcı sistem yaya ve bisikletliler dışında genel olarak tüm hızlarda aktiftir;yaya ve bisikletliler için ise 70 km hıza kadar aktiftir.Sanılanın aksine bu sistem her çarpışma durumunu yüzde yüz olarak önleme garantisi sunmaz,hatta hiçbir çarpışma durumunu önlemeyi garanti etmez.Çarpışmayı önlemeyi yada çarpışma şiddetini hafifletmeyi hedefler.Deneyimlerime göre ibunda oldukça başarılı olduğunu eklemeliyim.

    Tarama alanı her zaman en geniş ve en uzun mesafededir,sadece hız yükseldikçe müdahale daha erken gerçekleşir.Araç çarpışma tehlikesini algılasa bile öncelikle sürücünün müdahale etmesi için bekleyebilir,sürücü müdahalede gecikirse müdahale otomatik olarak gerçekleşir.Artı olarak Volvo’da, sürücü tarafından müdahalenin olmadığı yada zayıf kaldığı bir durumda şartlar uygunsa direksiyona da müdahale edilerek araç güvenli bir yöne doğru yönlendirilip konumlandırılabilinir.Mesela o an boş yada uygun olduğu tespit edilen yan bir şerite.Ancak bu özellik opsiyon olabilir.

    Bu yazdığım özellikler 2016 öncesi araçlarda bulunmayabilir yada sınırlamaları farklı olabilir; 2018 ve daha üst modellerde ise daha da geliştirilmiş,sınırlamaları genişletilmiş veya farklı özellikler eklenmiş olabilir.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-2496D2A71

    Bu mesaj silindi.

    Her süratte doğru çalışmıyor yazılım ile alakalı sensörün o anki haliyle alakalı


    Ncap testlerinde örneğin 48 ile yaya kurtuluyor ama 50 de yayayı biçiyor


    Bisikletliyi arkasından hızla gelirken algılıyor yavaşlıyor ,ama önünden geçerken bazıları çarpıyor


    Sensörlerler geliştikçe başarı oranı artıyor


    Ncap testlerine mesela şerit takip yetmemiş , yol köşe güvenliği eklenmiş araç şerit olmasa bile asfaltın bittiği yeri algılıyor


    Şu algıda çok yanlış volvo en güvenli araç filan değil , güvenlilerden ama hiçbir zaman en güvenli diye birşey yok Alişan da en güvenli araçlardan birindeydi .


    Şu an en güvenli araçlar elektrikliler tesla ,ID3 hatta mazda mx-30 süper


    NCAP ten 2020 kritelerinde 5 yıldız alan her araç güvenli diyebilriz..


    1:45 DEN İTİBAREN KAZA ANI :)




    NCAP standartları artık çok yüksek  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 16 Kasım 2020; 23:0:49 >




  • @alfa-x Fifth Gear videosu (Renault v Volvo) neden acaba? Anlamadım da. NCAP'in ne kadar değiştiğini göstermek için mi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huddleston -- 16 Kasım 2020; 23:0:12 >
  • @alfa-x Hiç bir reel anlamı yok. Volvo 900 serisi 700 serisinin makyajlı halidir. 700 serisi de 1980'de tasarlanmış bir araçtır. Modus ise 2005. Reklamdan başka bir amacı yok o videonun. Sıkıyorsa 2005 model bir volvoyu koysalarmış karşısına .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huddleston

    @alfa-x Fifth Gear videosu (Renault v Volvo) neden acaba? Anlamadım da. NCAP'in ne kadar değiştiğini göstermek için mi

    Aslında o video da çok eski,


    O videonun amacı altımdaki X marka tank gibi araç , bu volvo tank gibi diye düşünülmesin


    Metal yorgunluğu her araçta var yani 2018 de 5 yıldız almış araç 3-5 yaşına geldiğinde sıfır yeni kriterle 3 yıldız almış araç karşısında yumak olabilir  


    Volvonun en güvenli araç sanılması PR çalışmasını da hiç beğenmiyorum en güvenli araç o değil çünkü , sanki birtek onlar önem veriyor  


    2018 XC-40 1:35 deki side Pole testi izle ,sonra vw id-3 side pole testini veya tesla :) yada aynı sınıftaki mazda mx-30





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 16 Kasım 2020; 23:13:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    @alfa-x Hiç bir reel anlamı yok. Volvo 900 serisi 700 serisinin makyajlı halidir. 700 serisi de 1980'de tasarlanmış bir araçtır. Modus ise 2005. Reklamdan başka bir amacı yok o videonun. Sıkıyorsa 2005 model bir volvoyu koysalarmış karşısına .

    Lütfen yanlış bilgi olmasın volvo 15 yaşında -modus 3 yaşında yani bir 80 biri 2005 değil :))


    Aralarında 12 yıl :) evet hatırı sayılır fark var ,Volvo 940 D, Renault Modus A sınıfı


    Volvo 1500kg Modus 1100kg


    Zaten testi sunan da ne diyor tank sandığınız büyük araç mı yeni nesil yeni mimariyle tasarlanmış ve yeni materyal kullanan araç mı?


    Testleri gördüğün 2020 mazda mx-30 - 2018 volvo xc 40 dan çok daha güvenli


    Hatta 2020 id3 2018 xc 40 a yandan çarpsa ikiye böler  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 16 Kasım 2020; 23:31:14 >




  • alfa-x kullanıcısına yanıt

    Volvonun model yılı 15 sadece. 940 ismi verilen model 740'ın makyajlanmış halidir. Şasileri/altyapıları aynıdır. O yüzden 1980 dedim çünkü o dönemin otomobili.


    Mazda'nın da volvo kadar güvenli hale gelmesi benim işime gelir. Çok sevdiğim bir markadır mazda.

    Volkswagen'e dikkat edin, IIHS'nin small overlap testinde yaptığı çakallıklarla ünlüdür, ID3 de ava giderken avlanmasın 

  • Taradığı mesafe sabit diye biliyorum , önemli olan tarayıp etiketlemesi ona göre yazılım olması , aynı insan gibi , düşük hızda sürerkende aynı mesafeyi görebiliyorsun ama dikkat ettiğin objeler yakın mesafe ama hız arttıkça odaklandığın objeler uzaktakiler oluyor o ara yakın mesafe engel çıkarsa yapacak bir şey kalmıyor


    Aşağıdaki video sanırım yazılımlara hangi sürate kadar güvenmeniz gerektiğini gösteriyor.Tesla otomatik pilotta şeridindeki duran araca vuruyor halbuki duran araca yaklaşırken ncap ten tam not almıştı 50km/h ile :))


    https://video.haber7.com/video-galeri/165304-tesla-model-3un-otomatik-pilotu-kazaya-neden-oldu


    <iframe src="https://video.haber7.com/embed/165304" framespacing="0" frameborder="no" scrolling="no" width="628" height="353" webkitallowfullscreen allowfullscreen></iframe>



    Bu videoda bırak kamyonu öncesinde yaya kenara kaçmasa onuda ezecekti , hız arttıkça kod sayısı mecbur artacak ,değerlendirdiği etiketlediği obje sayısı yapması gereken işlem hızı artacak


    ASlında basit gördüğünüz bir çok olayı bilgisayarın yapabilmesi için binlerce satır kod gerekiyor ,normal park yerinden çıkmak için bile :) teslanın summon modu park yerinden çıkıp 50 mt gelecek daha çok yolu var :))



    Örnekler tesla dan çünkü en gelişmiş yaya algılama ,sürüş destek yazılımları onda..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x



    Alıntıları Göster

    :D yanlışıkla çarpışma önleyici sistemi olmayan aracı çıkartmışlardı sanırım burada.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x



    Alıntıları Göster

    Konuya yazarken senin gibi boş gereksiz birinin çıkıp başka bir gerizekalının bu aptalca deneme videosunu hatırlatacağını öngörmüştüm;aslında bildiğim birinden bekliyordum bunu ama herhalde görmekte gecikti.Adamı hiç yanıltmıyorsunuz   


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.