Şimdi Ara

Çinli elektrikli araç üreticilerinin kayıpları artıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çinli elektrikli araç üreticilerinin kayıpları artıyor
    Çin'in elektrikli araç (EV) üreticileri, satış rakamlarının artmasına rağmen, yoğun fiyat rekabetinin baskısı altında ciddi kayıplarla mücadele ediyor. Çin'de elektrikli araçların yeni otomobil satışlarının yarısından fazlasını oluşturmasına rağmen, bu yükseliş bile üreticilerin kâra geçmesini sağlayamıyor.



    Çin'in elektrikli endüstrisi zorlanıyor



    Şu ana kadar ikinci çeyrek sonuçlarını açıklayan Xpeng, Zeekr ve Leapmotor gibi üç büyük EV üreticisi, toplamda 42,9 milyar yuan (yaklaşık 6 milyar ABD doları) zarar açıkladı. Bu zarar, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 oranında azalsa da, fiyat indirimlerinin sektörü daha da zor duruma sokabileceğine dair endişeleri artırdı.



    Sadece BYD ve Li Auto gibi iki yerli üretici kâr ederken, diğer 30'a yakın rakip şirket, dünyanın en büyük otomotiv pazarında yükselen satış tahminlerine rağmen zararla karşı karşıya. Uluslararası Akıllı Araç Mühendisliği Derneği Genel Sekreteri David Zhang, "Birçok şirket için zaman daralıyor; fiyat savaşında hayatta kalmaları gerekiyor. Aksi halde, nakit akışları tükendiğinde, otomobil üreticileri kontak kapatmak zorunda kalacak" diyor.



    Ayrıca Bkz.Çinli IM Motors'un paralel park sistemi görenleri hayrete düşürüyor



    Temmuz ayında Çin anakarasında EV penetrasyon oranı ilk kez yüzde 50'yi aştı. Bu yükselişte hükümet teşvikleri ve hızlı genişleyen şarj altyapısının büyük etkisi var. Çin Binek Otomobil Birliği'ne göre, geçen ay anakarada 878.400 adet tam elektrikli ve plug-in hibrit araç teslim edildi. Bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 36,9 artış gösterdi ve toplam araç satışlarının yüzde 51,1'ini oluşturdu. Çin’in kendisi ise küresel elektrikli araç satışlarının yüzde 60'ından fazlasını oluşturuyor.



    Satışlar artsa da net zarardan çıkılamıyor



    Çinli elektrikli araç üreticilerinin kayıpları artıyor
    Ancak, bu olumlu satış rakamları bile birçok üreticinin karşı karşıya olduğu finansal zorlukları hafifletmiyor. Örneğin Xiaomi, Mart ayında EV pazarına giriş yaptı ve SU7 modeliyle büyük bir başarı elde etti. Ancak, bu başarının maliyetli olacağı öngörülüyor. Şirket, 2024 yılında 60.000 birimlik bir satış hacmi öngörüsüne dayanarak, EV biriminde 4,1 milyar yuan (yaklaşık 574 milyon dolar) net zarar edebileceğini açıkladı. Bu da araç başına yaklaşık 9.500 dolarlık bir zarar anlamına geliyor.



    Xiaomi dışında Xpeng, ikinci çeyrekte 1,28 milyar yuan (yaklaşık 179, 3 milyon dolar) net zarar bildirdi. Gelir ise bir önceki çeyreğe göre yüzde 23,8 artarak 8,1 milyar yuana (yaklaşık 1,1 milyar dolara) ulaştı. Geely Auto’nun çatısı altındaki Zeekr ise 20 milyar (yaklaşık 2.8 milyar dolar) yuanlık rekor çeyrek gelirine rağmen Haziran ayında sona eren üç aylık dönemde 1,81 milyar yuan (yaklaşık 256,6 milyon dolar) net zarar kaydetti.



    Şubat ayında, dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi BYD, anakaradaki fiyat savaşında ilk salvoyu ateşledi ve neredeyse tüm araçlarının fiyatlarını yüzde 5 ila 20 oranında düşürdü. Goldman Sachs’a göre BYD bu yıl yüzde 7’lik daha indirim yaparsa Çin elektrikli araç sektörünün tamamının kârlılığının bu yıl negatife dönebileceğini söyledi.



    Çinli üreticiler, yurtdışında satışlarını artırmakta da zorlanıyor. ABD ve Avrupa Birliği tarafından getirilen yüksek tarifeler, Çin yapımı EV'lerin dış pazarlardaki rekabet gücünü olumsuz etkiliyor. İç pazarda ise hükümetin sunduğu yeni teşvikler, üreticilerin fiyat savaşında ayakta kalmalarını sağlamak için yeterli olmayabilir. Analistler, mevcut rekabet koşullarında yeterince güçlü olmayan EV üreticilerinin piyasanın dışına itileceğini öngörüyor.




    Kaynak:https://www.scmp.com/business/china-business/article/3275699/chinese-ev-makers-losses-mount-rising-sales-fail-offset-steep-discounts







  • Şu hiç kimsenin göremediği (!) büyük resmi gören komplo teorisyeni yaklaşımına bayılıyorum. Batı ile Çin arasındaki jeopolitik kavgadan dolayı da Çinli üreticiler zorluklar yaşıyor. Ama komplo teorisyenlerine göre yekpare bir dünya düzeni var; rakip bloklar ve jeopolitik çok kutupluluk mevcut değil. Hatta kimi Batılı otomotiv üreticilerine kalsa elektrikli otomotive geçmeyip hibrit ve klasik içten yanmalıyı merkeze koymalıyız. Globalist dominasyoncu komplo teorisyeni yaklaşımı ama bu tarz verileri hiçbir zaman değerlendirememiş kişilerin temel dünya görüşü. Sorun şu ki hiçbir zaman yekpare bir dünya düzeni olmadı ve hiçbir şey globalist dominasyon komplocularının tarif ettiği gibi basit değil veya verilmiş her şey küresel bir projenin kaçınılmaz parçası ya da ürünü değil. Ayrıca araştırmalara göre komploculuk ile zeka seviyesi arasında ters bir ilişki mevcut. İnsan öznelerindeki analitik becerilerin yetersizliği ve bilişsel kapasitesizlik verilmiş bir kişiyi en makul yaklaşımlardan uzaklaştırıp sansasyonel inançlar vaaz eden komploculuğa itiyor.


    Bir "dünya düzeni" mevcut ama bu kesinlikle komplocuların tarif ettiği yekpare işbirliği ve global dominasyon planı düzeni değil. Çeşitli güç odaklarının sınırlı kaynaklar ve statüler üzerine kavga ve rekabet ettiği, tek bir merkezi ya da tek bir planı bulunmayan, yalnızca gevşek ve kısmi, ihtilaflı bir politik ekonomik işbirliği üzerinde anlaşabilmiş düzen. Bretton Woods uygulamaları ile İkinci Dünya Savaşı ertesinde kurulup evrilmiş olan küresel sistem veya dünya düzeni sadece küresel ekonominin bir dünya savaşına yol açacak yapıya evrilmemesini ve küresel bir ticaretin - liberal anlayış açısından epey sorunlu biçimde de olsa - sürdürülmesini sağlıyor. Öyle Bill Gates ve arkadaşlarının dünyayı yöneten gizli mi gizli Global Komplo Krallığı durumu yok. Gizliyse komplocular bunu nereden bilebilirler zaten? Biliyorlarsa gizli değildir.

    Klasik batılı haberleri Avrupalı üreticiler sanki müthiş durumda büyük kısmını en büyük hissedarı Çin'li firmalar örnek olarak bakınız Mercedes. Onuda geçtim asıl Avrupa'lıları bekleyen tehlike Xiaomi ve BYD'nin premium tarafada yönelmesi bu ne demek? Mercedes, BMW ve Audi gibi Alman firmalardan pay çalması demek. BYD'nin ucuz ürettiği arabaların VW'den pay çalması demek dünyada her sattığı 3 arabanın 2 sini Çin'e satıyor VW dediğimiz firma. Orda BYD 8bin dolara Polo boyutunda full elektrikli araç satıyor. Şimdi demek istediğim Çin'in zarar ediyor dediğimiz firmalarının hepsi Startup firmalar yada yeni işe girmiş firmalar Xiaomi dünyada ilk 5 te olmayı hedefliyor eğer o satışlara ulaştığında Tesla gibi ucuza mal edebilirse arabalarını ki edebilecek en yeni teknikleri kullanıyorlar o zaman Avrupalı firmaları düşünebiliyor musunuz? Batı haberleri istediği kadar zarar ediyor desin Ford orda her sattığı elektrikli araba için 100k dolar zarar ediyorken kimse gelip Çinli firmalar zarar ediyor demesin özellikle şimdi engelleme çabası içindeyken batılılar Avrupa fabrikaları açılsın bir bakalım ondan sonra görelim curcunayı.
  • Bu daha bir şey değil. Afrika'yı delik deşik ediyorlar bataryalarda kullanılan madenler için. Oradaki insanlar bir uyanırsa maliyetleri o zaman görün.

  • Dünya’ya açılıp dünya pazarını ele geçiren ilk şirketler bu Çin’de yaşanan korkunç fiyat savaşını kazanacaklar.

    Fakat ne yaparlarsa yapsınlar daha Çin’i bile doyuramıyorlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bu deli tüketim için neleri feda ediyoruz ? Unutmayın refahı yaşayanlar ve deli gibi tüketenlerin arkalarında bıraktığı hayatlar ve atıklar var. Gelecekte daha kaotik bir dünya ile karşı karşıya kalacağız.

  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Oradakilerin pek uyanacağını sanmam da elektrikli araçlar doğa için ıvır zıvır palavralarından sonra bu mesaj çok yerinde olmuş hocam.

  • Yeni dünya düzenine geçiş için çok düşük bir maliyet. Kölelerin kontrol edilebilir pilli arabaları olmalı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt

    Yalnız altyapı desteği ve finansal destek sunarak talan ediyorlar; bu konuda Afrika'daki Batı düşmanlığı ve karşıtlığından besleniyorlar. Düşmanımın düşmanı dostumdur mantaliteleri sürdüğü sürece Afrika politik eliti Çinlilerle anlaşmaya devam edecek, Afrika kitleleri de onlara ucuz - adeta adı konmamış modern kölelik seviyesinde - işgücü olmaya. Afrika kıtasında insanların ekseriyeti çok gayri organize ve eğitimsiz. Kolay kolay oradaki düzenin çarkları kırılmaz. Kolay kolay kıtasal bir değişim vuku bulmaz (bence).

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Paramedik 112 kullanıcısına yanıt

    Şu hiç kimsenin göremediği (!) büyük resmi gören komplo teorisyeni yaklaşımına bayılıyorum. Batı ile Çin arasındaki jeopolitik kavgadan dolayı da Çinli üreticiler zorluklar yaşıyor. Ama komplo teorisyenlerine göre yekpare bir dünya düzeni var; rakip bloklar ve jeopolitik çok kutupluluk mevcut değil. Hatta kimi Batılı otomotiv üreticilerine kalsa elektrikli otomotive geçmeyip hibrit ve klasik içten yanmalıyı merkeze koymalıyız. Globalist dominasyoncu komplo teorisyeni yaklaşımı ama bu tarz verileri hiçbir zaman değerlendirememiş kişilerin temel dünya görüşü. Sorun şu ki hiçbir zaman yekpare bir dünya düzeni olmadı ve hiçbir şey globalist dominasyon komplocularının tarif ettiği gibi basit değil veya verilmiş her şey küresel bir projenin kaçınılmaz parçası ya da ürünü değil. Ayrıca araştırmalara göre komploculuk ile zeka seviyesi arasında ters bir ilişki mevcut. İnsan öznelerindeki analitik becerilerin yetersizliği ve bilişsel kapasitesizlik verilmiş bir kişiyi en makul yaklaşımlardan uzaklaştırıp sansasyonel inançlar vaaz eden komploculuğa itiyor.


    Bir "dünya düzeni" mevcut ama bu kesinlikle komplocuların tarif ettiği yekpare işbirliği ve global dominasyon planı düzeni değil. Çeşitli güç odaklarının sınırlı kaynaklar ve statüler üzerine kavga ve rekabet ettiği, tek bir merkezi ya da tek bir planı bulunmayan, yalnızca gevşek ve kısmi, ihtilaflı bir politik ekonomik işbirliği üzerinde anlaşabilmiş düzen. Bretton Woods uygulamaları ile İkinci Dünya Savaşı ertesinde kurulup evrilmiş olan küresel sistem veya dünya düzeni sadece küresel ekonominin bir dünya savaşına yol açacak yapıya evrilmemesini ve küresel bir ticaretin - liberal anlayış açısından epey sorunlu biçimde de olsa - sürdürülmesini sağlıyor. Öyle Bill Gates ve arkadaşlarının dünyayı yöneten gizli mi gizli Global Komplo Krallığı durumu yok. Gizliyse komplocular bunu nereden bilebilirler zaten? Biliyorlarsa gizli değildir.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @xSHUJx @Nat Alianovna Şu an için zor gibi gözükse de bu tür olaylar bir kıvılcıma bakıyor sonra domino etkisi oluyor. Çin’in git gide otomotiv pazarında büyümesinden dolayı kendilerini yakma pahasına Amerika ve Avrupa bile yapabilir bu örgütlenmeyi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 24 Ağustos 2024; 12:50:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Afrika' nın lityum madenlerine yerel halkın sahip çıkması ne alaka, ayran böyle mi yapıyor?


    Bu şirketlerin çoğu iç pazara üretim sağlıyor ve komünist partinin ekonomik politikaları (halka ucuz araç sat) nedeniyle zarar ediliyor...

  • Önemli olan mal satmak değil önemli olan markanı satmak.

  • Çin, geleceğin elektrikli otolarda olduğunu görüyor. Cep telefonlarında olduğu gibi elektrikli otolarda da pil, elektrikli motor vs gibi parçalar zaten standart olduğu için, şasenin üzerine tasarım yap yolla kafasında. Zamanında Xiaomi'nin yaptığı gibi pazarda tutunabilmek için agresif fiyatla girdiler ama otomotiv sektöründeki kâr oranları telefonlara göre çok daha az. Ayrıca otomotiv sektörü daha komplike bir sektör. Telefon vs konusunda Çin üretim bilgisine sahipti çünkü büyük üreticiler üretimlerini Çin'de yapıyordu. Bu sayede biraz esinlenme biraz çalma diye diye kendilerini onlara eşitlediler. Ama otomotiv konusunda bu olmadı çünkü Çin'de Batılı üreticilerin ürettiği modeller, diğer pazarlara göre çok daha eski ve düz modellerdi.


    Mesela 1983'de üretimi başlayan Volkswagen Santana'nın üretimi Çin'de 2022'de bitmiş. Ve o zamana kadar ufak tefek güncellemeler ile aynı altyapı ile devam etti. 2010'lar gibi bir atılım yaptı fakat kalite, servis ağı vs gibi konularda çok geride kaldığı için dükkanı kapatmak zorunda kaldı.


    O yüzden devlet bu suyun başını tutabilmek için kapitalist sistemin bugını buldu gibi bir şey oldu. Pildir, motordur vs bu konularda devasa bir yenilik bulmadıkları sürece bunu sürdürebilmek çok zor. Batılılar, ki buna biz de dahil, geçmişteki tecrübelerinden dolayı Çin malına hâlâ soğuklar ve ısınacak gibi de durmuyorlar. Çin'den her ay yeni bir model geliyor yeni bir üretici çıkıyor. Hadi şimdi neyse fakat 10 sene sonra piyasa salınan bu eski modellerin parçası nasıl bulunacak, yazılımdır güncellemedir falan ne hal olacak hâlâ meçhul.





  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Bu ezbere bir bilgi, her pil türü nadir element kullanmıyor. Afrika'yı delik deşik eden teknolojiler arasında bunları yazdığın telefon ve bilgisayarlar da var.

  • raxetul kullanıcısına yanıt

    Tamam ne fark eder ki? Sadece otomotiv olarak demedim zaten. Sonuçta o madenlerde çalışan halk bir gün uyanırsa rüyalarında zor görürler 1 dolara çocuk işçisini.

  • Aynen kanka zarar ediyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Klasik batılı haberleri Avrupalı üreticiler sanki müthiş durumda büyük kısmını en büyük hissedarı Çin'li firmalar örnek olarak bakınız Mercedes. Onuda geçtim asıl Avrupa'lıları bekleyen tehlike Xiaomi ve BYD'nin premium tarafada yönelmesi bu ne demek? Mercedes, BMW ve Audi gibi Alman firmalardan pay çalması demek. BYD'nin ucuz ürettiği arabaların VW'den pay çalması demek dünyada her sattığı 3 arabanın 2 sini Çin'e satıyor VW dediğimiz firma. Orda BYD 8bin dolara Polo boyutunda full elektrikli araç satıyor. Şimdi demek istediğim Çin'in zarar ediyor dediğimiz firmalarının hepsi Startup firmalar yada yeni işe girmiş firmalar Xiaomi dünyada ilk 5 te olmayı hedefliyor eğer o satışlara ulaştığında Tesla gibi ucuza mal edebilirse arabalarını ki edebilecek en yeni teknikleri kullanıyorlar o zaman Avrupalı firmaları düşünebiliyor musunuz? Batı haberleri istediği kadar zarar ediyor desin Ford orda her sattığı elektrikli araba için 100k dolar zarar ediyorken kimse gelip Çinli firmalar zarar ediyor demesin özellikle şimdi engelleme çabası içindeyken batılılar Avrupa fabrikaları açılsın bir bakalım ondan sonra görelim curcunayı.





  • Bangkokta yaşıyorum nerdeyse 10 arabadan 2'si byd 10 arabadan 3 tanesi tesla çok elektrikli araç alınıp satılıyor 2.eldede aynı şekilde elektrikli araç sistemi bi bizim ülkede tam oturamadı.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.