|
Çinli elektrikli araç üreticilerinin kayıpları artıyor
-
-
Bu daha bir şey değil. Afrika'yı delik deşik ediyorlar bataryalarda kullanılan madenler için. Oradaki insanlar bir uyanırsa maliyetleri o zaman görün.
-
Dünya’ya açılıp dünya pazarını ele geçiren ilk şirketler bu Çin’de yaşanan korkunç fiyat savaşını kazanacaklar.
Fakat ne yaparlarsa yapsınlar daha Çin’i bile doyuramıyorlar.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu deli tüketim için neleri feda ediyoruz ? Unutmayın refahı yaşayanlar ve deli gibi tüketenlerin arkalarında bıraktığı hayatlar ve atıklar var. Gelecekte daha kaotik bir dünya ile karşı karşıya kalacağız.
-
Oradakilerin pek uyanacağını sanmam da elektrikli araçlar doğa için ıvır zıvır palavralarından sonra bu mesaj çok yerinde olmuş hocam.
-
Yeni dünya düzenine geçiş için çok düşük bir maliyet. Kölelerin kontrol edilebilir pilli arabaları olmalı.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yalnız altyapı desteği ve finansal destek sunarak talan ediyorlar; bu konuda Afrika'daki Batı düşmanlığı ve karşıtlığından besleniyorlar. Düşmanımın düşmanı dostumdur mantaliteleri sürdüğü sürece Afrika politik eliti Çinlilerle anlaşmaya devam edecek, Afrika kitleleri de onlara ucuz - adeta adı konmamış modern kölelik seviyesinde - işgücü olmaya. Afrika kıtasında insanların ekseriyeti çok gayri organize ve eğitimsiz. Kolay kolay oradaki düzenin çarkları kırılmaz. Kolay kolay kıtasal bir değişim vuku bulmaz (bence).
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şu hiç kimsenin göremediği (!) büyük resmi gören komplo teorisyeni yaklaşımına bayılıyorum. Batı ile Çin arasındaki jeopolitik kavgadan dolayı da Çinli üreticiler zorluklar yaşıyor. Ama komplo teorisyenlerine göre yekpare bir dünya düzeni var; rakip bloklar ve jeopolitik çok kutupluluk mevcut değil. Hatta kimi Batılı otomotiv üreticilerine kalsa elektrikli otomotive geçmeyip hibrit ve klasik içten yanmalıyı merkeze koymalıyız. Globalist dominasyoncu komplo teorisyeni yaklaşımı ama bu tarz verileri hiçbir zaman değerlendirememiş kişilerin temel dünya görüşü. Sorun şu ki hiçbir zaman yekpare bir dünya düzeni olmadı ve hiçbir şey globalist dominasyon komplocularının tarif ettiği gibi basit değil veya verilmiş her şey küresel bir projenin kaçınılmaz parçası ya da ürünü değil. Ayrıca araştırmalara göre komploculuk ile zeka seviyesi arasında ters bir ilişki mevcut. İnsan öznelerindeki analitik becerilerin yetersizliği ve bilişsel kapasitesizlik verilmiş bir kişiyi en makul yaklaşımlardan uzaklaştırıp sansasyonel inançlar vaaz eden komploculuğa itiyor.
Bir "dünya düzeni" mevcut ama bu kesinlikle komplocuların tarif ettiği yekpare işbirliği ve global dominasyon planı düzeni değil. Çeşitli güç odaklarının sınırlı kaynaklar ve statüler üzerine kavga ve rekabet ettiği, tek bir merkezi ya da tek bir planı bulunmayan, yalnızca gevşek ve kısmi, ihtilaflı bir politik ekonomik işbirliği üzerinde anlaşabilmiş düzen. Bretton Woods uygulamaları ile İkinci Dünya Savaşı ertesinde kurulup evrilmiş olan küresel sistem veya dünya düzeni sadece küresel ekonominin bir dünya savaşına yol açacak yapıya evrilmemesini ve küresel bir ticaretin - liberal anlayış açısından epey sorunlu biçimde de olsa - sürdürülmesini sağlıyor. Öyle Bill Gates ve arkadaşlarının dünyayı yöneten gizli mi gizli Global Komplo Krallığı durumu yok. Gizliyse komplocular bunu nereden bilebilirler zaten? Biliyorlarsa gizli değildir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
@xSHUJx @Nat Alianovna Şu an için zor gibi gözükse de bu tür olaylar bir kıvılcıma bakıyor sonra domino etkisi oluyor. Çin’in git gide otomotiv pazarında büyümesinden dolayı kendilerini yakma pahasına Amerika ve Avrupa bile yapabilir bu örgütlenmeyi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 24 Ağustos 2024; 12:50:48 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Afrika' nın lityum madenlerine yerel halkın sahip çıkması ne alaka, ayran böyle mi yapıyor?
Bu şirketlerin çoğu iç pazara üretim sağlıyor ve komünist partinin ekonomik politikaları (halka ucuz araç sat) nedeniyle zarar ediliyor...
-
Önemli olan mal satmak değil önemli olan markanı satmak.
-
Çin, geleceğin elektrikli otolarda olduğunu görüyor. Cep telefonlarında olduğu gibi elektrikli otolarda da pil, elektrikli motor vs gibi parçalar zaten standart olduğu için, şasenin üzerine tasarım yap yolla kafasında. Zamanında Xiaomi'nin yaptığı gibi pazarda tutunabilmek için agresif fiyatla girdiler ama otomotiv sektöründeki kâr oranları telefonlara göre çok daha az. Ayrıca otomotiv sektörü daha komplike bir sektör. Telefon vs konusunda Çin üretim bilgisine sahipti çünkü büyük üreticiler üretimlerini Çin'de yapıyordu. Bu sayede biraz esinlenme biraz çalma diye diye kendilerini onlara eşitlediler. Ama otomotiv konusunda bu olmadı çünkü Çin'de Batılı üreticilerin ürettiği modeller, diğer pazarlara göre çok daha eski ve düz modellerdi.
Mesela 1983'de üretimi başlayan Volkswagen Santana'nın üretimi Çin'de 2022'de bitmiş. Ve o zamana kadar ufak tefek güncellemeler ile aynı altyapı ile devam etti. 2010'lar gibi bir atılım yaptı fakat kalite, servis ağı vs gibi konularda çok geride kaldığı için dükkanı kapatmak zorunda kaldı.
O yüzden devlet bu suyun başını tutabilmek için kapitalist sistemin bugını buldu gibi bir şey oldu. Pildir, motordur vs bu konularda devasa bir yenilik bulmadıkları sürece bunu sürdürebilmek çok zor. Batılılar, ki buna biz de dahil, geçmişteki tecrübelerinden dolayı Çin malına hâlâ soğuklar ve ısınacak gibi de durmuyorlar. Çin'den her ay yeni bir model geliyor yeni bir üretici çıkıyor. Hadi şimdi neyse fakat 10 sene sonra piyasa salınan bu eski modellerin parçası nasıl bulunacak, yazılımdır güncellemedir falan ne hal olacak hâlâ meçhul.
-
Bu ezbere bir bilgi, her pil türü nadir element kullanmıyor. Afrika'yı delik deşik eden teknolojiler arasında bunları yazdığın telefon ve bilgisayarlar da var.
-
Tamam ne fark eder ki? Sadece otomotiv olarak demedim zaten. Sonuçta o madenlerde çalışan halk bir gün uyanırsa rüyalarında zor görürler 1 dolara çocuk işçisini.
-
Aynen kanka zarar ediyorlar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Klasik batılı haberleri Avrupalı üreticiler sanki müthiş durumda büyük kısmını en büyük hissedarı Çin'li firmalar örnek olarak bakınız Mercedes. Onuda geçtim asıl Avrupa'lıları bekleyen tehlike Xiaomi ve BYD'nin premium tarafada yönelmesi bu ne demek? Mercedes, BMW ve Audi gibi Alman firmalardan pay çalması demek. BYD'nin ucuz ürettiği arabaların VW'den pay çalması demek dünyada her sattığı 3 arabanın 2 sini Çin'e satıyor VW dediğimiz firma. Orda BYD 8bin dolara Polo boyutunda full elektrikli araç satıyor. Şimdi demek istediğim Çin'in zarar ediyor dediğimiz firmalarının hepsi Startup firmalar yada yeni işe girmiş firmalar Xiaomi dünyada ilk 5 te olmayı hedefliyor eğer o satışlara ulaştığında Tesla gibi ucuza mal edebilirse arabalarını ki edebilecek en yeni teknikleri kullanıyorlar o zaman Avrupalı firmaları düşünebiliyor musunuz? Batı haberleri istediği kadar zarar ediyor desin Ford orda her sattığı elektrikli araba için 100k dolar zarar ediyorken kimse gelip Çinli firmalar zarar ediyor demesin özellikle şimdi engelleme çabası içindeyken batılılar Avrupa fabrikaları açılsın bir bakalım ondan sonra görelim curcunayı.
-
Bangkokta yaşıyorum nerdeyse 10 arabadan 2'si byd 10 arabadan 3 tanesi tesla çok elektrikli araç alınıp satılıyor 2.eldede aynı şekilde elektrikli araç sistemi bi bizim ülkede tam oturamadı.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Bu daha bir şey değil. Afrika'yı delik deşik ediyorlar bataryalarda kullanılan madenler için. Oradaki insanlar bir uyanırsa maliyetleri o zaman görün. |
Şu hiç kimsenin göremediği (!) büyük resmi gören komplo teorisyeni yaklaşımına bayılıyorum. Batı ile Çin arasındaki jeopolitik kavgadan dolayı da Çinli üreticiler zorluklar yaşıyor. Ama komplo teorisyenlerine göre yekpare bir dünya düzeni var; rakip bloklar ve jeopolitik çok kutupluluk mevcut değil. Hatta kimi Batılı otomotiv üreticilerine kalsa elektrikli otomotive geçmeyip hibrit ve klasik içten yanmalıyı merkeze koymalıyız. Globalist dominasyoncu komplo teorisyeni yaklaşımı ama bu tarz verileri hiçbir zaman değerlendirememiş kişilerin temel dünya görüşü. Sorun şu ki hiçbir zaman yekpare bir dünya düzeni olmadı ve hiçbir şey globalist dominasyon komplocularının tarif ettiği gibi basit değil veya verilmiş her şey küresel bir projenin kaçınılmaz parçası ya da ürünü değil. Ayrıca araştırmalara göre komploculuk ile zeka seviyesi arasında ters bir ilişki mevcut. İnsan öznelerindeki analitik becerilerin yetersizliği ve bilişsel kapasitesizlik verilmiş bir kişiyi en makul yaklaşımlardan uzaklaştırıp sansasyonel inançlar vaaz eden komploculuğa itiyor. Bir "dünya düzeni" mevcut ama bu kesinlikle komplocuların tarif ettiği yekpare işbirliği ve global dominasyon planı düzeni değil. Çeşitli güç odaklarının sınırlı kaynaklar ve statüler üzerine kavga ve rekabet ettiği, tek bir merkezi ya da tek bir planı bulunmayan, yalnızca gevşek ve kısmi, ihtilaflı bir politik ekonomik işbirliği üzerinde anlaşabilmiş düzen. Bretton Woods uygulamaları ile İkinci Dünya Savaşı ertesinde kurulup evrilmiş olan küresel sistem veya dünya düzeni sadece küresel ekonominin bir dünya savaşına yol açacak yapıya evrilmemesini ve küresel bir ticaretin - liberal anlayış açısından epey sorunlu biçimde de olsa - sürdürülmesini sağlıyor. Öyle Bill Gates ve arkadaşlarının dünyayı yöneten gizli mi gizli Global Komplo Krallığı durumu yok. Gizliyse komplocular bunu nereden bilebilirler zaten? Biliyorlarsa gizli değildir. |
Klasik batılı haberleri Avrupalı üreticiler sanki müthiş durumda büyük kısmını en büyük hissedarı Çin'li firmalar örnek olarak bakınız Mercedes. Onuda geçtim asıl Avrupa'lıları bekleyen tehlike Xiaomi ve BYD'nin premium tarafada yönelmesi bu ne demek? Mercedes, BMW ve Audi gibi Alman firmalardan pay çalması demek. BYD'nin ucuz ürettiği arabaların VW'den pay çalması demek dünyada her sattığı 3 arabanın 2 sini Çin'e satıyor VW dediğimiz firma. Orda BYD 8bin dolara Polo boyutunda full elektrikli araç satıyor. Şimdi demek istediğim Çin'in zarar ediyor dediğimiz firmalarının hepsi Startup firmalar yada yeni işe girmiş firmalar Xiaomi dünyada ilk 5 te olmayı hedefliyor eğer o satışlara ulaştığında Tesla gibi ucuza mal edebilirse arabalarını ki edebilecek en yeni teknikleri kullanıyorlar o zaman Avrupalı firmaları düşünebiliyor musunuz? Batı haberleri istediği kadar zarar ediyor desin Ford orda her sattığı elektrikli araba için 100k dolar zarar ediyorken kimse gelip Çinli firmalar zarar ediyor demesin özellikle şimdi engelleme çabası içindeyken batılılar Avrupa fabrikaları açılsın bir bakalım ondan sonra görelim curcunayı.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X