Şimdi Ara

Clio 1.4 HB yada 1.6 HB'den hangisi alınır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
35.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, elimdeki para maksimum 14-15 civarı. 2000 model veya sonrası Clio HB 1.4 veya 1.6'nın RXT (en donanımlısı buydu diye biliyorum) donanımlısından almak istiyorum. Genel olarak oldukça sakin kullanan birisiyim. Günlük olarak iş-ev arası 7 km, git gel 14 kilometre yapıyorum. Fakat araç bunun yanında uzun yol olarak muğla-izmir ve muğla-marmaris arası kullanılacak. Marmaris yolunu bilen bilir, oldukça dik rampalar ve keskin virajlarla doludur, yani araç rampalarda ve özellikle sollamalarda beni zor durumda bırakmasın bunun yanındada yakıt tüketiminde çok fazla üzmesin istiyorum. Sizce bu iki motor seçeneğinden hangisi alınmalı, bu araçları kullanan arkadaşlar araçlarının genel olarak ve yakıt tüketimi konusundaki deneyimlerini paylaşırlarsa ve bu iki araç öncelikli olarak, başka alternatiflerde önerebilirseniz memnun olurum. Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Renault Clio 1.4 HB ve 1.6 HB: Hangisi Daha İyi Seçim?

    2000 yılında piyasaya sürülen Renault Clio 1.4 HB ve 1.6 HB modelleri, popüler kompakt hatchback seçenekleri olmaya devam ediyor. Ancak bu iki model arasında hangisinin sizin için daha iyi bir seçim olacağını merak ediyor olabilirsiniz.

    Motor Performansı

    1.4 litrelik motor, 75 beygir gücü üretirken, 1.6 litrelik motor 90 beygir gücü üretir. Daha fazla güç isteyenler için 1.6 litrelik motor daha iyi bir seçenek olacaktır.

    Paket Seçenekleri

    Her iki model de çeşitli paket seçenekleriyle gelir. 1.4 litrelik model için RT ve RXE paketleri mevcuttur. 1.6 litrelik model ise RN, RXE ve Privilege paketlerinde sunulur.

    Tutulan modeller arasında 1.4 litrelik RT ve 1.6 litrelik RN paketleri yer alır. Bu paketler, elektrikli camlar, klima ve hidrolik direksiyon gibi temel özellikleri içerir.

    Ekipman

    En tam donanımlı Clio 1.4 modeli RT Plus'tır. Bu modelde alaşım jantlar, sis farları ve hız sabitleyici gibi ek özellikler bulunur. 1.6 litrelik en dolu model ise Privilege'dir ve deri döşeme, elektrikli sunroof ve otomatik klima gibi lüks özellikler sunar.

    Hangisi Daha İyi?

    Clio 1.4 HB ve 1.6 HB arasındaki seçim, ihtiyaçlarınıza ve bütçenize bağlıdır. Daha fazla güç ve daha iyi performans arıyorsanız, 1.6 litrelik model daha iyi bir seçim olacaktır. Ancak daha uygun fiyatlı ve yakıt tasarruflu bir seçenek istiyorsanız, 1.4 litrelik model sizin için daha uygun olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1.4 Clio HB RXT sahibiyim. 2001 model, 2000 kasım çıkışlı.

    Bence ikinci el alınıp kullanılacak iyi bir araba. Sağından solundan ufak dahi olsa arıza çıkartıp insanı sinir etmiyor. Bundan önceki arabam Tipo sinir ederdi (biraz titizimdir), Clio'ya geçince rahat ettim. Bu açıdan tavsiye ederim.

    Yakıt tüketimi gayet iyi. Sakin kullanımda şehiriçi dışı karışık 6,5 ortalama diyebilirim. 1.6 motorda veya 1.4 8v de tüketimin (ve performansın) nasıl olduğunu bilmiyorum.

    Performans olarakta fena değil, uzun yolda kesinlikle üzmez. Şu aralar Clio HB 1.5 dci de kullandığım için performansına fena değil diyorum yoksa Tipo'dan Clio'ya geçtiğimde dünyam değişmişti. Gidemeyen ve duramayan Tipo nerede, "ver gazı gideyim, bas frene seni camdan atayım" diyen Clio nerede diye düşünürdüm.

    Bence Clio sınıfının kaliteli arabalarından biri. Bu sınıfta bir tek Polo rakibidir.




  • Zaten öncelikli olarak Clio HB düşünüyorum. 1.6sıda çok fazla yakmıyorsa tercih edilmesinde bir sakınca olmaz sanırım, fakat şehir içi çok yakıyorsa 1.4'e yöneleyim, ne de olsa çok fazla şehir dışı gitmiyorum. Donanım seviyesi, yakıt tüketimi, yedek parça fiyatları ve performans olarak 14-15'e alınabilecek 2000 model ve/veya üstü başka fazla alternatif yok benim bildiğim. Bilenler varsa deneyimlerini burdan paylaşırlarsa çok yardımcı olur benim için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cekcak -- 10 Mart 2006; 11:56:21 >
  • 2000 model 1,6 RTE 8 valf kullanıyorum 6 senedir.Şu ana kadar kullandıklarımın arasında en sevdiğim araç bu oldu (bundan önce tipo kullanıyordum 1 sene sonra her yerinden ses gelmeye başlamıştı).Şehirler arasında sakin kullanımla 6 lt civarında oluyor,şehir içinde ise her gün 40 km yapıyorum trafiğin yoğun olduğu saatlerde Karşıyaka-Pınarbaşı arası, 8 lt yakıyor.
    1,4 16 valf alırsan güç olarak benimki ile aynı olacaktır ve daha az yakar diye tahmin ediyorum
  • Merhaba,
    Model yılı olarak clio 2002 de yenilendi, sadece makyaj değil alt takımlarda da önemli iyileştirmeler yapıldı ve yine yanlış hatırlamıyorsam 1,6 16v motor bu seneden itibaren clio da kullanılmaya başlandı. Ancak söylediğiniz kullanım şartları ile 98-2002 arası clio2 nin yol tutuş ve motor performansı sizi fazlasıyla tatmin edecektir. Motor seçeneği olarak 2002 öncesi modellerdeki 1,6 8v yerine mutlaka 1,4 16v tercih etmenizi öneririm, 1,4 16v motor renault nun gerçekten üzerinde çalışarak ürettiği, hem çekiş hem tüketim olarak şu anda bile sınıfında en iddialı motorlardan birisidir. Bence 1,6 16v motor ise eğer daha sonra biraz modifiye yaparım yaklaşık 1000 dolar harcayıp +15-20 bg. eklerim diyecekler için 1,4 16v ye göre daha iyi bir seçenektir. Selamlar
  • uzun yolda ikiside hemen hemen aynı yakar ancak şehir içinde 1.6'nın hissedilir biçimde fazla yakacağını söyleyebilirim. 1.4 o kasayı rahat kaldırır kanımca. Bence 1.4
  • cenkx arkadaşın dediği doğruymuş. Ben 2000-2001 modellerde 1.6 16V Clio HB var zannediyordum ama yokmuş. 2002'den sonra çıkan 1.6 16V'ler biraz daha pahalıdır sanırım. Peki arkadaşlar 98-2002 arası makyajsız clio2'lerde 98 üretimi ile 2000 üretimi arasındada çok kalite farkı varmıdır. Yıl olarak yıpranma kesinlikle vardır orası kesin. O zaman yapılacak iş 2000-01 model 1.4 16V Clio'nun en donanımlısı olan RXT modelinden düşük kilometreli bir tane bulmak :) Peki 2-3 milyar fazla çıkıp makyajlı kasa Clio 1.2 16V almaya değermi sizce. Bunların çoğunda yol bilgisayarı bile yok sanırım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.3 linea mı 1.6 megane 3 mü?
    5 yıl önce açıldı
    1.3 multijet alınır mı ?
    geçen yıl önce açıldı
    ACCENT ERA 1.4 MÜ YOKSA 1.6 MI ??
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Şehiriçinde 1,2 motor performans olarak çok farkettirmeyecektir ancak şehirdışında özellikle sollamalarda motorun devir bandını çok iyi kullanmazsanız rahatsızlık verecektir diğer yandan tüketimde de çok büyük farklar yok bildiğim kadarıyla... Aynı fiyat olsa belki düşünülebilir ama bir de daha fazla vererek 1,2 motoru tercih etmezdim. Bir de bu motorların 60-80 bin km civarlarında triger kayışı değişir, ben alırken 70-80binde olup triger değişimi yeni yapılmış olanını 60 binde değişmemiş olana tercih ederdim. Selamlar
  • Ben 2,5 sene clio (2000 1.6 rxt) kullanıcısı o9larak bu modeli tavsiye ediyorum.Eğer çok hız yapmayı sevmiyorsan, ya da kendini şehir içinde tutabilirsen (çünkü kanaatim araç gerçekten yol tutuşu ve hızlanmasıyla çok iyi) yakıt konusunda bir problem yaşamazsın.Benzin fiyatları bir ara çok arttı ondan önce benim hatırladığım 150 bin tl yakıyordu km başına.Ancak bu değere yol bilgisayarının yardımı ile ulaşabildim.Şimdi 1,5 yıldır hyyundai getz kullanıyorum , konfor açısından 200 clio 1.6 RXT yi aratıyor.Yakıt tüketimindede (benzin fiyatlarına rağmen)yanına yaklaşamıyor.Bunu aynı fiyata 2004 getz bulabilirsin diye söylüyorum.Aracın 80.000 90.000 i geçmemesine dikkat et , çünkü benim satma nedenim aracın artık acil yüklü bir bakım istemesiydi.Tiger kayışı ise 60 000 de değişmeli diye biliyorum ve bunun masrafı 500 ytl yi bulabilir.Alırken değişip değişmediğine bak.
    Son olarak eski aracımı biraz öveyim Aracın yol tutuşu gayet iyi(her nekadar benim hatam yüzünmden kayıp bir kazaya sebebiyet vesekte)konfor açısından benim ihtiyaclarımı tam anlamıyla karşıladı..koltuklar çok rahat .Ancak aracın içi biraz dar(bu + özellikte olabilir)Sizi kolay kolay yolda bırakmaz beni hiç bırakmadı... son olarak şu kaza için açtığım parentezi biraz açıklayayım ...burada ben kazaya sebebiet vermedim,,tam aksi şerit ihlali yapan bir kamyondan kaçarken bariyerlere girdim ..Hee unutmadan aracın güvenliği yeni renault ları aratmıyor haberin olsun...kazadan sonra ufacık bir sıyrık bile olmadan aractan çıktım... Bu yüzden bir arkadaşımında annesine bu aracı aldırdık...Bence ...




  • O zaman ya 40-50 bin düşük kilometrede yada triger kayışı değişmiş hemen sonrası kilometrelere bakalım. Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim cenkx bayaa işime yarayacak. Yol bilgisayarı hakkında bilginiz varmı. Yani bayaa faydalı olsa gerek, bazı internet ilanlarında clio hb rxt modeli için söylüyorum ilanı veren kişi 7 fonksiyonlu yol bilgisayarı vardır diye yazmış. Yakıt tüketimi görüp kendini dizginlemek adına bayaa işe yarar diye düşünüyorum yol bilgisayarı :)
    Birde internetteki clio 1.4 RXT modelleri için düşük kilometre olup 14.500 olanda var, çok yüksek kilometre olup 16.500 YTL olanda var niye bu kadar dengesizlik var acaba. Muhakkakki pazara gidip görüp deneyerek almak en iyisi. Allahtan çok çok iyi bir reno ustası var aile dostu, onunla giderim. Ben izmirde arıyacam bu modelden sizce nedir piyasası. İnternette sanki biraz daha pahalı gibi. Diğer RTA modelini tavsiye edermisiniz, ondada 16V motormu vardır yoksa 8V motormu?




  • Ben 2004 te 2000 clio rxt yi 13.000 ytl ye hyundai elmasa verdim.Tabi o zaman piyasası çok daha yüksekti.Aracın fiyatındaki dengesizlikleri ben aracına kıyamayanlar olduğuna bağlıyorum
    Şimdi 2000 modeline 14 ten fazla vermemek lazım ...Tabi rxt olması kaydıyla...Ayrıca rxt lerin ön cift far tasarımının ne kadar başarılı olduğunu gece farlara çevrilen gözleri görünce anlıyacaksınız(beyaz halojen ampül çok farkettiriyor : )
  • etax kardeş, 2004 getz, Clio 1.6 RXT'den daha çok yakıt tüketiyor demek istemişsin değilmi, yanlış anlamadım sanırım. Getzin fabrika değerleri 7.5lt şehir içi demişler ama zannetmiyorum o değerleri yakalasın çok daha fazla olacaktır getzin tüketimi eminim. Senin 1.6 RXT 8V değilmi, aslında 16V olsaydı tadından yenmezdi gerçekten :)
    Bu arada trigeri kesinlikle değişmiş 70-80 bindeki bir clio'yu temizse ve motorda problem yoksa tavsiye edermisiniz. Daha ne kadar götürür, ekonomisi bozulmadan. Sonuçta ben en az 3 yıl binerim Allah nasip ederse. Ustasıyla gidecem, o anlarmı değişip değişmediğini ben hiç anlamamda bu işlerden :)
  • Ben clio mu 2002 de almıştım .O zaman 28.000 deydi sattığımda ise 92.000 deydi.Bir problem yoktu(tiger den dolayı).Ancak araca fazla bakamadım , bakımlarını zamanında yaptırmadım ..Suçluyum.. Araç yine de benim hor kullanmama rağmen çok iyi dayandı.Ve hiç denebilecek kadar az problem çıkardı.. önce de dediğim gibi yolda bırakmadı ve bana ve alileme göre hayatımı kurtardı diyebilirim ..ondan önce 99 siena vardı eğer onunla böyle bir kaza geçirseniz allah korusun aractan geriye bişey kalmaz..
    Getz konusunda alırken amacım sıfır bir araba almaktı.. Artık clio o zaman için görevini tamamlamıştı...Şimdi benzinli getz ile 230 bin lira yakıyorum km başına..Tabi bunda 1.6 arabaya alışıp sonra aynı devir değerleriyle getz i kullanmam olabilir.Ama dikkat etsemde bundan az yakmıyor velet...Son olarak 70 80 binde bir clio (eğer çok yıpratılmamoşsa )seni dedğin süre zarfında idare eder.Ama mümkünse aracına bakmış birinin arabasını bulmaya çalış...ben o dar(28 binden 92 bine)yıpratmak için uğraştım diyebilirim ama arac bana mısın demedi...(tabii ki çıkardığı sorunlar oldu ,ama başka bir araçla bu kadar km yap ve hor kullan servisten çıkmazsın) Satmadan önce neredeyse bakımsız diyebileceğim aracın sorunları : ) sol aks ömrünü tamamlamıştı,elektrik aksamında bir problem olduğu için (kaza nedeniyle )arac beyni problemliydi.Şarj dinamosundan ses geliyordu (kazadan sonra yenisi takılmadığı için zarar göreni taktırmak zorunda kaldığımızdan.Tiger kayışının değişmemesinden olabilr:rölantide titreme ...Sorun dediğim bunlardı....inşaalah yardımcı olmuştur yazdıklarım..
    (tiger kayışının değişip değişmediğini usta eminim anlar , ancak arac sahibinin bunun değiştirilmesi gerekmediğini söylemesi sizi yanıltmasınçünkü zorunlu)




  • 1.4 16v lerin triger kayışları 60 binde bir değişmek zorunda. Bu kilometreyi geçirmemek gerekir diyorlar. Araba yürüyebilir ama sizi nerede bırakacağı belli olmazmış. Hatta bakıma gittiğimde trigerden yolda kalmış Clio görmüştüm. Subaplara, pistonlara,motor kapağına, krank şaftına zarar verebilir. Alırken dikkat edin. Fakat bakımlı bir Clio'nunda 200 bin, 8-9 sene sorun çıkartmayacağını düşünüyorum. araba o hissi veriyor doğrusu.

    İnternet fiyatlarıda epey uçuk oluyor fazla dikkate almayın. Bende bugün ilan versem 14.5 derim, artık kaça tutturursam.Geçen hafta İstanbul'da bir Ford bayisi 12 verdi, herhalde pazarda 13, 13.5 a ancak satılır.
  • Bu arada hem topiği açan arkadaşa faydalı olması açısından hem de merak ettiğim bir konu olduğu için sormak istiyorum: Clio kullanıpta memnun olmayan veya kronik sorunlar yaşayan arkadaşlar burada bizimle paylaşabilirlermi?
  • Yine yanlış hatırlamıyorsam renault 2003 senesinde renault kart sistemini uygulamaya başladı, aynı chipli bankamatik kartları gibi, araç servise girdiğinde yapılan bakımlar bu karta işleniyor. Alacağınız aracın sahibi otomobiline dikkat eden bir kişi olursa bu karttan çıkarttırmıştır ve yapılan bakımlar, aracın km.si ile en doğru bilgileri bu kartı herhangi bir renault serviste okutturarak öğrenebilirsiniz. Yol bilgisayarından alınabilecek bilgiler : son benzin alımından itibaren yapılan km. ve tüketilen litre, son sıfırlamadan itibaren toplam kaç km. yapıldığı ve ortalama tüketim ayrıca ortalama kaç km/saat ile gidildiği, depoda kalan benzinle yaklaşık ne kadar km. gidebileceğiniz bir de anlık ortalama benzin tüketimi (eğer devamlı bu fonksiyona bakarak gaza basarsanız 1,4 motorda şehirdışı 5,5 litre, şehiriçi 7 lt. civarı bir ortalama çok rahat tutturursunuz ama biraz acılı olur )
    Etax arkadaş kullanım tecrübeleri ile ilgili gerçekten faydalı bilgiler vermiş ancak ben 1,6 8v motor kötüdür çok tüketir demek istemedim yanlış anlaşılmasın, sadece 1,6 8v dense 1,4 16v tercih edilir demek istedim, bir de triger değişimi 300-350 ytl olması lazım 500 milyon bana yüksek geldi ama bir renault servisten şu anki net rakkamı işçilik dahil alabilirsiniz. Triger değişimi ile ilgili söylemek istediğim çok yakın km.lerde triger değişecekse bunu pazarlığa katmak mantığındaydı, 55-60 bin km.deki bir aracı alıp komple 60 bin bakımını sizde yaptırabilirsiniz sadece bu masrafları göze alarak pazarlık yapmanız daha iyi olur demek istedim. Selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cenkx -- 10 Mart 2006; 17:52:05 >




  • Mrb,

    2 senedir 2000 model 1.6 RXT Clio HB kullanıyorum vede gayet memnunum, hatta daha önce bir başka forumda araca satılık ilanı koymuştum. Tek eksik olarak motorum 8V olmasını söyleyebilirim, bu biraz yakıtta artış saglıyor ve de performans olarak da eksiklik hissedebilirsin, ama yol bilgisayarından aldıgım veriler ile diyebilirim ki, geçen haftasonu Istanbuldan Ankaraya gidiş geliş ( Ankara içinde de biraz yol yaptım ) toplam 59.1 lt benzin tüketti otomobil. ve de ortalama olarak 6.1 lt gösteriyordu bir başka seçenekte. veriler istanbul kavacık - ankara , ankara - istanbul kavacık arasındaki bilgilerdir. RXT donanımı en yüksek versiyondur 99-2000 modellerde 4airbag, yolbilgisayarı, çiftoptik far vs, 2001 modellerde RXT versiyonunda sunroof da geldi. ama bu benim arabamda yani 2000 modellerde yok. 65000 bakımında mutlata kayışın degişmesi gerekiyor. çok km yapmamış bir clio yu kaçırma derim, şehir içinde kullanımda çok rahat fakat çok durkalklarda tüketim artıyor,şehir içinde fazla zaman harcamıcaksan 1.6 yı öneririm , uzun yolda sorunsuzdur. Yol bilgisayarı konusuna gelince, bence çok kullanışlı bir alet, ne kadar yaktıgını ne kadar benzinin kaldıgını direk görebiliyorsun, tek kötü yanı anlık tüketim ekranı açık oldugunda her gaza yüklenişinde arabanın benzini nasıl çektigini gözlerinle görüyorsun . yeni alıcagım arabada da mutlaka yol bilgisayarı özelliginin olmasını isterim...

    Alırken bence Renault karı da sorgula, ben servise giderken araba 70000 km de halen onunla gidiyorum, ve bakımlarda hangi parçalar degişmiş ne kadar masraf yapmışım takip edebiliyorum, alıcı acısından daha verimli bir kart çünkü servise kartı verdigin zaman arabanın bakımları ve de parcalar hakkında bir çıktı veriyor.. ben renault hizmetinden de arabalarından da her zaman memnun kaldım..!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnRSL -- 10 Mart 2006; 17:55:47 >




  • o yolda ikiside seni üzmez merak etme..
    ikisi de gayet iyi motorlar..
    1.4 biraz daha ekonomik...
    ama o da gayet başarılı..
  • 2001 model 1.4 16V RXT 100 bg clio kullandım 3 sene boyunca... çok seri bir arabaydı ve de yakıt tüketimi de bence fazla değildi... bu modeli çok rahat tavsiye edebilirim sana...
  • clio 1,2 16V sahibiyim.gayet memnunum.yakıt tüketimi konusunda çok iyi diyebilirim.
    16V olduktan sonra da 1,4ünü tavsiye ederim.1,4ü gayet güçlü ve performanslı bu durumda 1,6 16V sini seçmek yakıt tüketimini artırmaktan başka bir farkı kalmayacak.

    kolay gelsin..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.