Şimdi Ara

Cls350 nin ardından Audi a5 40tdi izlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
110
Cevap
3
Favori
7.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilenleriniz vardır ama bilmeyenler için kısaca özetlemek gerekirse; yaklaşık bir yıl kullandığım c200d amg nin kalitesi ve performansından memnun kalmadığım için nisan başında Audi a5 40tdi s line için sıraya yazıldım, haziran gibi geleceği söylendi, lakin gelmeyince ilanlarda tesadüfen denk geldiğim Mercedes cls350 bluetech 4matic aklımı çeldi, 2015 model ve 56 binde tertemiz bir arabaydı, takasa girdim, 2021 model arabayı verip 2015 model arabayı üste 500bin lira vererek aldım, zevkle bindim ama duman problemi beni illallah ettirdi, o sırada yazıldığım a5 geldi, iki ay ilanda kaldı, 0 araç satışıyla ilgili kanun yüzünden piyasa çakılınca satılmadı, oysa güzel kar edecektim, kısmet değilmiş.
    Duman problemi, servis ve ustaların tutumları benim gibi pimpirikli adama göre değil, a5 i galeriden geri aldım, cls yi servise gönderdim, 1 ay uğraşıp ve yaklaşık 50bin lira masraf edip problemi giderdikten sonra ilana koydum ve şimdi yaklaşık1 aydır a5 kullanıyorum, 2900km oldu artık izlenimlerimi paylaşabilirim…

    Dış görünüm:
    Bu konu kişiye özel olduğu için ne desem boş, kimine güzel gelen, kimine çirkin gelir, lakin şöyle bir durum var ki son dönemde bindiğim arabalar içinde en sıradan olanı, en az dikkat çekeni. Kendini özel hissetmek isteyen, yolda herkesin arabasına bakmasını isteyenler için değil bu araba. Benzinliğe girdiğimde camları silip silecek suyu tam mı abi diye soran pompacılar şimdi hiç iplemiyorlar beni 😂
    Gene yolda dikiz aynasında beni görüp selektör yapmamı beklemeden yol verenler, şimdi yalvartarak yol veriyor. Haa bu durumlardan rahatsız mıyım? Kesinlikle hayır, ben takılmam böyle şeylere…

    İç mekan:

    İşte burası benim için önemlidir. Herşey yerli yerinde, şurası da böyle olsaydı dediğim bir durum yok ama kalite beklentimin altında, direksiyon ince, ele iyi oturmuyor, kullanılan malzeme sıradan, gerçi cls ile kıyaslayınca böyle düşünüyorum belkide, ama c200 de bunda daha kaliteli ve özel hissettiriyordu…
    Koltuklar elektrikli, sürücü koltuğu hafızalı, ön koltuklar ısıtmalı, ekran dokunmatik….

    Yalıtım ve konfor:

    Yalıtım beklediğimden iyi çıktı , cls kadar olamaz tabii ama c200 den her anlamda iyi, bu duruma çok memnun oldum açıkçası çünkü benim için önemli bir kriter. Rüzgar sesi iyi yalıtılmış, motor sesi üst devirlerde duyuluyor genelde rahatsız etmiyor, lastik ve yol sesiyse bozuk asfaltta rahatsız ediyor düzgün asfaltta sıkıntı yok.
    Amortisörler rahatsız etmiyor, çok sert değil, yumuşak değil, güzel bir ayar tutturmuşlar. Vites geçişleri çok güzel, devir saatine bakmasam ve motor sesini duymuyorsam vites değiştiğini fark etmiyorum bile…

    Konfor başlığında en çok önem verdiğim konulardan biriyse ses sistemidir, bang&olufsen var arabada, cls de harman-kardon 7 logic, c200 de burmester kullanan biri olarak sıralama yapsam
    1-Bang-olufsen
    2-Harman-kardon
    3-Burmester
    derim…

    Bagaj ve arka koltuklar:

    Bagaj elektrikli, kapak arka camla beraber kalktığı için çok büyük ve ferah hissettiriyor, ama o kadar büyük değil, kullanışlı. Arka koltuklar dar, diz ve baş mesafesi kısıtlı, benim için önemli mi? Hayır değil, arka koltuğa oturan düşünsün.

    Motor-performans:
    204 beygir, 400nm tork yeterli, c200d den çok daha iyi, cls ile kıyas ayıp olur.
    Ayağımın altında bir güç var, lazım oldukça alabiliyorum, c200 deki gibi ite ite götürmüyorum, hatta gaz tepkisi ve tepki süresi cls den bile iyi ama clsdeki ciğer, kesintisiz ve sessiz hızlanma bunda yok tabi, rakamsal değerlerden ziyade 2000 motor 3000 motor farkı bu.
    Yakıt konusuna gelince, cls ye göre yaklaşık 2 litre daha az yakıyor, deposu küçük ama menzil aynı.

    Yol tutuş:

    Quatro daha iyidir 4matic ten derlerdi inanmazdım, cls nin ağırlığından kaynaklı yola oturmasını saymazsak, a5 daha iyi yol tutuyor ve daha fazla güven veriyor. Ankara Karşıyaka mezarlığında yağmurlu bir günde balçığa girdim, patinaja bile düşmeden çıktım, suvcuklar s çiziyorlardı ona göre kıyaslayın.

    Sonuç olarak pişmanmıyım, değilim, binilir mi, binilir. Ben biraz yanlış yapıyorum, mehter takımı gibiyim, 2 ileri-1geri şeklinde ilerliyorum, normal sırayla gitsem sorun olmayacak.
    Cla dan jaguar xe geçmek, sonra c200 e inmek, cls ye çıkmak ve a5 e inmek…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >







  • Neresinden katılmayayım bilemedim efenim.

    Bu araçlarda gargara gibi bir dizel sesi yok içeride. turbo ıslığı ve yumuşak bir sesle çekiveriyorlar kasayı.

    yüksek hızda zaten ses yok. hele ki 3.0 dizeller efsane. 600nm'yi aşan torklarla müthiş bir çekiş gücü, yumuşak 6 silindir motorlar ve gayet makul tüketim.

    Bu araçların benzinlileri felaket yakar. 15-16 litreler işten bile değil, küçük araçlardaki benzin-dizel farkına benzemez..

    dizel motorlar bu tip ağırca ve 4 çeker premium araçların yükünü sırtlamak için biçilmiş kaftan.

    Ayrıca,

    VAG grupta Büyük motorları Audi AG üretir, 2.0-3.0 dizellerin tamamı ve bu motorların üstü Audi motorları. küçük Tsı'ları VW üretiyor.

    fabia'daki bir motor da A5'te A4te yoktur. 1.4 Tsı vardı bir ara emisyonlar için, onu da kaldırdılar.

    kaldı ki aynı motorları kullansanlar bile bir şey değişmez. bu motorlar baştan beraber kullanılsın diye yapılıyor zaten. iki markada da yüksek başarım gösterirler merak etmeyin.

  • paylaşım için teşekk

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paylaşım için teşekkürler,
    Ancak CLS gibi özel bir araçtan A5 e geçiş zaten üzecektir..CLS çok güzel bir makina…

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vag grubunun en alt seviye arabalarından birini kullansam da Quattro gibi bir yol tutuş şaheseri varken Golf , Leon gibi araçlarında o mqb platformu ve torsiyon çubuğu ile nasıl böyle kötü yol tutuş ve sürüş hissi oluyor ilginç. Hiç mi bir şeyler kopyalamadiniz ?

    Keşke CLS ile sorun yasamasaydiniz. Öyle özel bir araçtan inip A5 kullanmak durumunda olmasaydınız. Tabi a5 bir çoğumuz için zaten hayal ama en azından sizin durum farklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun hocam, keyifli sürüşler dilerim.

    Biraz kullanım pratikliğinden bahsedebilir misiniz? CLS bence çok şık bir otomobil ancak arka yapısı ve uzunluğu şehir içi kullanımda özellikle park ve dar yollarda ciddi rahatsız ediyordur diye tahmin ediyorum.

    Ses sistemine değinmeniz beni çok mutlu etti, genellikle kimsenin umurunda değil.

    Bir de koltuk döşemelerini merak ediyorum. Umarım A4 B9'daki o güzel görünen ancak iğrenç sentetik derilerden kullanmamışlardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 22 Ekim 2022; 13:13:3 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben arabanın sıradan göründüğüne inanmıyorum gayet güzel duruyor. direksiyonu nanovipdesign türü firmalara kaplatırsanız kalınlık sorununuz ortadan kalkar. hayırlı olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galiba sizin ilanı gördüm 2.5 milyon. Ciddi para her ne kadar araç müthiş olsa da 2.5 yılına göre çok ciddi para. Ekledim favorilere bakalım satılıyor mu meraktayım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • road35 R kullanıcısına yanıt
    Linki koysana bakayim bi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keyifli sürüşler dilerim.

    İç mekanda c200d ile A5 kalite kıyaslamasına katılamadığımı belirteyim. w205lerin evet dekor ve dizayn olarak içi çok şık ve pahalı görünüyor ama elleyene kadar sağı solu. bol bol çatırtı çuturtu, bızırtı, çoğu trimde ucuz bir his.. belki son çıkan w205ler daha iyidir. ancak ilk 200d'leri hiç beğenmem. entegrasyon ve tokluk olarak w204ün açık biçimde gerisinde.

    A5 ve A4'lerde de trim sesi olabiliyor. ama trim işçiliği, dokular, halılar gibi detaylar mercedesin önünde.


    en en basitinden bagajı açınca taşıyıcı kolların girdiği yerlerden, c200d'de açık bırakın üst yan saclardan, ışıklandırma ve kaplamadan bariz farkı anlıyorsunuz. c200d'de kolların girdiği yer maket bıçağı ile kesilmiş gibi.

  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    alacan mı? 

  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Merak ettim nasi biseymis

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt
    Cls nin o iri cüssesinden hiç sıkıntı çekmemiştim aslında, manevra kabiliyeti çok yüksek, direksiyon turu müthişti, üç nokta manevraları çok rahattı, görüş açıları, kamera açıları (360 vardı) ve netliği, dikiz aynalarının açıları ve büyüklüğü sayesinde hiç zorlanmadım, a5 çok derli toplu ama yanaynalar sıkıntılı, geri görüş kamerasının çözünürlüğü iyi değil.

    Ses sistemi benim için çok önemli, cls de harman-kardondan daha iyi verim almak için ntg5 i orjinal comand üniteyle değişmiştim (çok fark etmişti) , a5 siparişi verirkende bang&olufseni özellikle istemiştim. İkisini kıyaslamak gerekirse harmanın basları daha tok ve kuvvetli, bang ise çok daha berrak…

    Koltuk derileri evet a4 ün derileri gibi suni deriyim diye bas bas bağırıyor, cls nin 7 yıllık derileri çok daha kaliteli duruyor, yedi yıl sonra a5 in derilerinin bu şekilde kalacağını hiç sanmıyorum….

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • leigh_hunt L kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim hocam.

    Ses sistemine düşkünseniz Mk3 makyajlı kasa bir Mondeo bulursanız kesinlikle deneyimleyin derim. Ben de F10'da Harman Kardon kullanıyorum ama o Mondeo'daki Sony bambaşkaydı. Hatta Mk5 Mondeo'daki Sony bile o tadı veremedi. Şiddetle tavsiye ederim deneyimlemenizi.


    Hocam Ntg5 nedir, hiç duymamıştım?

    Bence araçta deri koltuk olacaksa Nappa olmalı, hadi en kötü dakota tarzı da olur ama bunlar olmayacaksa kumaş olsun daha iyi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    mondeo dehşet bir araba,bizim Almanya'daki şoförlerin birinde var.her bindiğimde b6 yi satıp almaya niyetleniyorum,sonra burası Türkiye ford tr ye araba bırakılmaz

    mondeo sanayiye sokulmaz deyip vazgeçiyorum

    deri işi kolay bu arada,parayı koy cebine ferrari kalitesi bile yaptirirsin arabaya


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Hangi kasası hocam? Ben Mk3 ve Mk5'i deneyimledim. İkisi de çok güzel araçlar.

    Mk3'ün kendine has bir havası var tam Ford geni taşıyor ama o dönem Ford'larının ortak noksanı olarak yalıtımı biraz zayıf muadillerine göre. Bir de dizeli PSA'nın DV10'u yerine Ford'un Puma motorunu kullanıyor (Transit motoru), performansı yerinde 130 bg/330 n/m tork, daha sonraki kasalarda kullanılan DV10 140 bg/320 n/m torklu. (daha sonra 163bg, 180bg ve 210bg çift turbo versiyonları da kullanıldı Mk4 ve Mk5 kasada) lakin bu Puma'nın sıkıntısı çok gürültülü olması özellikle motor soğukken. Onun haricinde Mk3 Mondeo, tam olarak Ford ruhunu yansıtan sapına kadar bir otomobil.


    Mk5 kasayı ise tanımlamak benim için çok kolay. Ford logolu bir F10 Tam olarak F10'a çok çok yakın bir otomobil. Güncel D'lerden Passat B8 ve Talisman'ı biraz eskilerden Avensis (T27) deneyimlemişliğim var aralarında da değil açık ara F10'a en yakın araba Mk5 Mondeo. Hatta laf aramızda motor sesini es geçersek Mk5 Mondeo, F10'dan daha sessiz, binenler bilir ki F10 da kütüphane gibi araçtır. Ayrıca deneyimlediklerimden birisi hayatımda tecrübe ettiğim en iyi koltuklara sahipti. Opsiyondu koltuklar masaj var ama öyle koftiden değil, omuzlara kadar detaylı bir masaj. Isıtma ve soğutma var zaten ama en önemlisi nappa deri idi koltuklar. Çok çok iyiydi. Almak nasip olmadı maalesef.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • karşılaştırmanız beklediğim gibi genel anlamda. sadece w205in a5ten kaliteli hissettiryor olmasına şaşırdım, bence tam tersi.

    bu arada a4/a5te bazı kısımlar sentetik deri, özetle yanlar sentetik ortalar gerçek. Detaylı olarak:


    Standart ve spor ön koltuklar için:

    Ön koltukların orta bölümleri,

    arka yan koltuklar ile

    sürücü giriş alanındaki yan yükseltileri deri;


    koltuk yan yükseltileri,

    koltuk başlıkları,

    kapı kaplamaları,

    ön orta kol dayama ve

    arka orta koltuk sentetik deridir.



    Koltuk havalandırmalı spor koltuklar için:

    Ön koltukların orta bölümleri,

    koltuk havalandırması bulunmayan arka yan koltukların yanı sıra

    sürücü giriş alanındaki yan yükseltileri perfore deri;


    koltuk yan yükseltileri,

    koltuk başlıkları,

    arka orta koltuk,

    kapı kaplamaları ve

    ön orta kol dayanağı sentetik deridir.





  • mk5 alırım alırsam da,Türkiye de en son buluşacağım araba mondeo diyebilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostlarım a5 için kışlık lastik tavsiyeniz ne olur?
    Ölçüler 245/40/18 …

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.