Şimdi Ara

Çok km yapmış otomatik vites araç alınır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
16.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çok km yapmış otomatik vites araç alınır mı?
    250bini geçmiş otomatik bir araç.otomatik viteste ne gibi sorunlar çıkarır?
    sadece balatalar mı değişir?
    bilen arkadaşlar var mı?



  • Bir arkadasım 2 sene once 1997 model clıo almıstı.otomatık vıtestı ve yokusu cıknıyorsu ,şanzumanı sorunluydu.
    Aldıgı galerıye arabayı zar zor verdı.Alım satım masrafı da zarar oldu tabıı kı
  • Aracın markasına, modeline, o km'ye gelene kadar nasıl kullanıldığına bağlı kesin birşey söylenemez.
  • ben olsam almazdım
  • km'den dolayı yıpranmış bir otomatik vites araçta sadece şanzıman balatalar mı değişir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi syrialin -- 18 Eylül 2012; 23:53:26 >
  • sadece otomatik vites değil, çok km yapmış bir araba tercih edilmemeli bence.
  • sadece otomatik vites değil, çok km yapmış bir araba tercih edilmemeli bence.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merter V.

    sadece otomatik vites değil, çok km yapmış bir araba tercih edilmemeli bence.

    benzinli araçlarda motor bitse bile sekmanla kurtuluyormuş.
    otomatik şanzıman bir araçta çok km yapmış bir otomatik şanzımanda sadece balata mı değişiyor?
  • mesele kilometre değil kilometreye takılmayın adam çok gezer adam gibi kullanır çıkıpta arabanın kilometresi yüksek ölü diyemezsin dersende zaten arabadan anlamıyor sadece kulaktan duyma bilgiler ile konuşuyorsundur..

    bmw den önce 2001 bi astramız vardı km si 114.000 de idi adam laga luga yapıyor yok km fazla fiyat düş falan gitti almadı km düşük diye başka arabayı aldı +2003 model sonra başına dünyanın masrafını açmış arabası al sana kilometre takıntısı hayırlı ugurlu olsun amcacım dedim..

    gittim öğretmen bir bayana sattım keyiflede biniyormuş duyduğuma göre gereken bakımları yaptırıp vermiştik..


    mesele kilometre değil şanzuman ve difransiyel ( arkadan itiş alıcaksan özellikle ) iyice kontrol ettirirsin temizse alırsın kilometre olayı pek kaale alınacak bi olay değildir..


    mesela yeni motor yapılmış araçları almazlar.. nedendir bilemem demiycem satılan arabaların motorları düzen tutmadığı için satıyorlar 500 1000 liradan kacıp rektefiye ettiriyorlar göya araba bi cıkıo adı yeni motor :D
    ama adam gibi işçilik ile yapılanlar saten yeni motor yaptırtıktan sonra arabasını satmıyor çünkü bildiğim bmw motor ustamız var
    piyasadan 500 1000 fazla alıyor ama bi motor yapıyor adam sanayiye uğramıyorsun birdaahaaa :))




  • turbolinea,


    3 ayrı test gerekir, bunlar:

    1-sistem basıncı testi

    2-yüklenme testi

    3-ve gecikme testidir..

    bunlardan herhangi biri sorunlu çıkarsa aracı almamanı öneririm..

    kolay gele..
  • 201.000 de 95 otomatik toyota corolla yı yıllarca kullandım sorun çıkarmadı. 36bin de 2001 bmw kaç kez sorun çıkardı. Şansına
  • bence bu kadar büyük bir kilometre yapmış bi araba ister düz ister otomatik vites olsun alınmamalı.
  • Çok km olduguna göre büyük ihtimal tam otomatiktir...

    Tam otomatiklerde tork konvektörü vardır...

    Balata yoktur.... Tam otomatik aracın kutu yagı sürekli zamanında değişmeli. rengi kırmızı olmalıdır. çubugu çektiğinizde kırmızımsı bir renkte olmalıdır. koyulaşmış siyaha yaklaşmış demek eski, bakımsız demektir...

    Vitesler arasında(burada kastım p-r-d konumları arasında. aracı D'den R'ye alınca 1sn içinde vites geçmeli) 1sn süre olmalı. 2-3sn gibi daha uzun sürede geçiş varsa sıkıntı vardır... D'de iken vites geçişlerde sarsıntı olmamalı. Viteslerin geçişleri belli belirsiz olur..

    Kutu içi basınç önemli bu noktada... Kutu basıncı düşükse yeni vites kutusu gerekebilir. Selenoidlerin kontrolleri de gerekli bu durumda...

    Kesinlikle ara yer ustasının yapacağı bir iş değil, otomatik şanzımanlar üstüne bilgi sahibi deneyimli usta bakmalı. Yoksa forumda da bazı örneklerde oldugu gibi bir araba parasını şanzımana ödemek zorunda kalabilirsiniz.... Mesela benim aracımın 60bin km'de bir yağı değişmesi gerekiyor. referansla gittiğim usta aracın şanzıman yağını vites geçişlerinde sorun oldugunda getir dedi zaten öyle bir durumda kutu hasar almaya başlayabilir... Bozuk, özelliğini yitirmiş yağla kullanılıyor olabilir. Olay burada yağ'dır. çünkü 6-8lt civarında yağ oluyor şanzımanların içinde. üreticinin belirtttiği aralıklarda değişimi gerekiyor. motor yağı gibi tek seferde olmuyor. ilk önce yarısı kadar yağ değişiyor, bin km filan gittikten sonra yarısı kadar yağ tekrar değişiyor. kutu içindeki yağ kaldıgı için böyle bir yöntemle büyük oranda içindeki yağ değişiyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 19 Eylül 2012; 4:12:13 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.