Şimdi Ara

Çok konu açıldı ama R25 ile baslanirmi ? R25 alma arefesindeyim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
502
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba forum takipcileri yas 18 r25 alma arefesindeyim hazir fiyatlara zam gelmeden almayi planliyorum hic tecrubem yok egitim alacagim kesinlikle cok konu acildi boyle ama bir karara ulasamadim o yuzden konu aciyorum

    Iyi aksamlae herkese



  • İlk motor R25 olabilir, eğitimini düzgün bir yerden alıp ekipmanların da tam olduğu sürece hiç bir sakınca yoktur. Bu dediklerim her motor için geçerli. Motor üstünde extreme hareketler yapılmadığı sürece ilk motorun R25 olmasında hiçbir sıkıntı yok. Kardeşim motor konularıyla ilgili o da senin yaşlarında R25 ile başladı hala da aynı motoru kullanıyor. 3 senedir herhangi bir sıkıntı yaşamadı. Her zaman aldığı eğitimlerin öneminden bahseder. Eğitim derken ehliyet kursunun verdiği debriyaj budur , vites budur eğitiminden bahsetmiyorum tabi ki :)

  • Çok teşekür ederim hocam yanıt icin :)
  • Imkanin varsa gazlayip kendime veya bir baskasina zarar vermem diyorsan basla. Kimse senin yerine bunun cevabini veremez. Yanliz sunuda bil motoru yatirirsan dusurursen direk 3 binliksin.
  • ilk 5 saniyeyi izlesen yeterli..

  • Zibidi Gonzales kullanıcısına yanıt
    Bir bakayim hocam tesekkur sderim :)
  • Mânâlùx Râpérâ M kullanıcısına yanıt
    Yanitiniz icin tesekkur ederim hocam degerlendirecegim
  • 18 yaşında birine r25 tavsiye etmem.


    İstediğin kadar ekipman tak, eğitim al. Apaçilik yapacağına eminim,,,,, apaçiliğin sonu kazadır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sanatairum -- 1 Nisan 2021; 8:38:21 >
  • sanatairum kullanıcısına yanıt
    Yok hocam ben oyle biri degilim ama tabiki binince is degisir mi bilemem yorumunuz icin tesekkur ederim :)
  • Öyle biri olup olmaman birşeyi değişitrmiyor, yaş itibari ile kanın kaynıyor.


    50 km yol yapıyorsan 40km normal gidip son 10 km'de başlıcak kaşıntılar :)


    Onun dışında çok fazla denecek bir şey yok. Alt devirleri çok torklu bir makina değil, bana göre de başlangıç motoru olur ama kullanıcının yaklaşımı çok önemli.

  • Alma. R25 güçlü makine ilk defa bineceksen 125-150cc al. Tecrübe kazan. R25 ile kesin kaza yaparsın ve kesin gaza gelip süratte yaparsın. Birde ilk motorun maddi imkanını zorlamayacak bir motor olsun. Yani düşsede kalksada çıkaracağı masraf seni zora sokmasın. Al 2. el 125lik viraj tepkisi , fren tepkisi ,kıç atma , ani fren , yağmur sürüşü vs hepsini tecrübe et sonra istediğini al. Benim motor naylon lastikti mesela ben ona rağmen kaya kaya birde 40 basınçlı lastikle motoru bayiden alıp eve getirmiştim. Simdi diyorum buz pistinde gider gibi sürmüşüm resmen acemi halimle canımı riske atmışım. Hem lastik berbatmış hem aşırı basınçlı olduğu için yol tutuşu yokmuş.(çömezim bilmiyorum tabi) Yağmurda 2 kere düştüm yine aynı lastik yüzünden. Motor rampada bırak kalkmayı yerinde duramıyor geri kayıyordu :) Ben böyle acemiliği attım , motorun ufak tefek kazalarında da koruma demiri korudu , korumadığında grenaj ve hız göstergesini dağıttım. Ve motoru da kendim parça sipariş verip topladım. Zamanla buji , yağ,akü , hava filtresi hepsini öğrenirsin. Dediğim gibi düşük güçlü ve mümkünse kaza yapsada maddi anlamda seni zorlamayacak bir motorla başla derim. Dandik bir motorla öğrenince insan bir lastik bile değiştirince vay anasınııııı diyor. Hele şöyle absli oturaklı bir motor olunca ben ne sürmüşüm diyorsun.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.