Şimdi Ara

contamı radyatörmü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
385
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • R19 1.4 enjeksiyonlu aracımda bu sıralar sık fan açma ve su eksilmesi sorunum var araç 2. Çizgiye gelir gelmez sürekli fan acıyor gidişi çok seri değil zaten 80 hp araç fakat su ekliyorum haftada 1 litre civarı klimayı açınca pek fan açmıyor ve hararet normal kimi radyatör delik kimi conta yanık diyor
    Bu motorlarda conta yanmanın belirtisi nedir ne yağ yakma var nede yedek su kabında yağ her usta farklı bir olay diyor aracı satmak istiyorum artık bunaldım.
    Birde araç aşırı bağırıyor 4. Vites 3000 devirde 80 yaparken mesela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Araba çalışır vaziyette lifte kaldır iyice bak hortum radyatör devirdaim ve suyun geçtiği tüm bağlantılarda su kaçağı var mı. Eğer yoksa conta yanık olabilir bunun en büyük belirtisi egzozdan su atma ve su hortumlarının beton gibi sert olmasıdır. Sabahları zor çalışma ve araç çalıştıktan sonra ilk 10 sn falan motor dayak yemiş gibi çalışıyorsa buda conta yanığının bir işaretidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Araba çalışır vaziyette lifte kaldır iyice bak hortum radyatör devirdaim ve suyun geçtiği tüm bağlantılarda su kaçağı var mı. Eğer yoksa conta yanık olabilir bunun en büyük belirtisi egzozdan su atma ve su hortumlarının beton gibi sert olmasıdır. Sabahları zor çalışma ve araç çalıştıktan sonra ilk 10 sn falan motor dayak yemiş gibi çalışıyorsa buda conta yanığının bir işaretidir.

    Görünürde su yok hocam sorun conta sanırım araç motor soğukken çok zor çalışıyor çalışmıyor hatta düzensiz çalışma var ilk çalışmalarda yakıt hala çok az ama başkada belirti yok yağ kapağında beyaz krema tarzında bir yağ kalıntısi var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncel BURSAiçi sorununa bakacak özel servis tavsiyesinde alabilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle yağ kapağındaki mayonezleşme normaldir ona takılmayın,önemli olan bloktaki yağdır,yağı yağ çubuğu ile yağı kontrol edin bulanık olmaması gerekir daha iyi anlamanız için aşağıya video ekleyeceğim.Eğer yağ bulanık kahve gibiyse aracı kesinlikle kullanmayın yataklara silindir cidarına,kam millerine vs.yağın özelliğini yitirmesi hasebiyle çok fazla zarar verir hatta bu şekilde kullanım devam ederse yatak sarma dediğimiz soruna yol açarak büyük masraflara girmenize neden olur.Yağdan emin olamıyorsanız yeni yağ ile değişim yapın ve aracı kısa mesafeler kullanıp yağın ne durumda olduğuna sık sık bakın.Araca aşırı hararet yaptırmadıysanız kapak contasından fazla korkmayın ama hafifede almayın tedbirli davranın.

    Eğer yağda bir sorun yok ise hararetin nedenini arayın bakılacak parçalar şöyle sistemdeki tüm hortumlar,motor radyatörü,su pompası,termostat,fan sensörü gibi parçaların hepsini kontrol edin,radyatörde bir tıkanıklık var ise ben yenisini almanı tavsiye ederim ama o kadar para veremem dersen şişleme diye tabir edilen işlem sonrasında suyun debisi tıkanık hale nazaran yükselecek hararet sorunun önüne geçilecektir.

    Su eksiltme konusunda ise su pompasının keçelerine,sistemdeki tüm bağlantı hortumlarına,kalorifer radyatörü ve bağlantılarına iyi bakın muhakkak bir yerlerde çatlak hortum sertleşmiş oring vs. bir sorun vardır.

    Arıza giderildikten sonrada %50 saf su%50 araca uygun antifriz ile karışım yaparak sistem sıvısını yenileyin,kolay gelsin.




  • Motor yağı böyle olmamalı,kendin yağı analiz edemezsen kaliteli bir ustadan yardım iste.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extrem_015 -- 3 Mayıs 2015; 23:10:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extrem_015

    Öncelikle yağ kapağındaki mayonezleşme normaldir ona takılmayın,önemli olan bloktaki yağdır,yağı yağ çubuğu ile yağı kontrol edin bulanık olmaması gerekir daha iyi anlamanız için aşağıya video ekleyeceğim.Eğer yağ bulanık kahve gibiyse aracı kesinlikle kullanmayın yataklara silindir cidarına,kam millerine vs.yağın özelliğini yitirmesi hasebiyle çok fazla zarar verir hatta bu şekilde kullanım devam ederse yatak sarma dediğimiz soruna yol açarak büyük masraflara girmenize neden olur.Yağdan emin olamıyorsanız yeni yağ ile değişim yapın ve aracı kısa mesafeler kullanıp yağın ne durumda olduğuna sık sık bakın.Araca aşırı hararet yaptırmadıysanız kapak contasından fazla korkmayın ama hafifede almayın tedbirli davranın.

    Eğer yağda bir sorun yok ise hararetin nedenini arayın bakılacak parçalar şöyle sistemdeki tüm hortumlar,motor radyatörü,su pompası,termostat,fan sensörü gibi parçaların hepsini kontrol edin,radyatörde bir tıkanıklık var ise ben yenisini almanı tavsiye ederim ama o kadar para veremem dersen şişleme diye tabir edilen işlem sonrasında suyun debisi tıkanık hale nazaran yükselecek hararet sorunun önüne geçilecektir.

    Su eksiltme konusunda ise su pompasının keçelerine,sistemdeki tüm bağlantı hortumlarına,kalorifer radyatörü ve bağlantılarına iyi bakın muhakkak bir yerlerde çatlak hortum sertleşmiş oring vs. bir sorun vardır.

    Arıza giderildikten sonrada %50 saf su%50 araca uygun antifriz ile karışım yaparak sistem sıvısını yenileyin,kolay gelsin.



    Öncelikle ilginiz için teşekkürler yağda azalma yok ve rengi dediğiniz gibi kahverengimsi bir hal almış tamirciler normal diyor
    Araç çok bağırıyor örnek olarak 4. Vites 3000 devirde 80 ,5. Vites 3000 devirde 100 ancak yapıyor ve bağırtı aşırı sesli
    Bu sabah düz bir yere çektim aracı radyatörde kaçak sızıntı yok gibi conta ihtimali yüksek sanırım ustam 300 tl triger kayışı dahil değişim yaparım diyor bu tamircilere güven olmaz değiştirdik der yapmaz diye korkuyorum 100 contalar+80 triger+70 kapakçı +70 10\40 yağ
    Aracı satmak daha mantıklı bu halde açıkca belirterek yaptıracak gücüm yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Buzdolabı termostat delikleri
    2 yıl önce açıldı
    radyatör yamulmuş
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Yağın rengi böyle değil siyah ile kahverengi bir tonda yarın foto atarım köpükleşmede yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorun conta değilmiş 2-3 motorcuya gösterdim motor çok iyi dediler radyatör sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.