Şimdi Ara

[-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
2
Favori
87.965
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha önce böyle bir durumla karşılaşmış olup tecrübe sahibi olanlar ya da fikir verebilecek arkadaşlar varsa memnun olurum.

    Araç, 2006 model Peugeot 206 1.4 benzinli (32 bin km)

    Geçenlerde şehirdışına çıkıp döndüğümde (araç 4 gün hiç çalışmadan yattı) çalıştırdıktan sonra motor arıza lambası yandı. Motor ancak bir kaç denemeden sonra çalışıyor, rölantide denge sağlayamayıp gaz verilmezse bir müddet sonra duruyor ve ayrıca hareket halinde de tam 4000 devire çıkınca (bütün viteslerde) tekleme yapıyor ve devir yükselmiyordu.

    Özel bir servise götürdüğümde bilgisayara bağlatıp bobin arızası olduğunu söylediler. Ucuz olsun diye yerli bobin taktılar ancak ateşleme zamanlaması, vs. uymadığı için orjinal bobin getirip onu taktılar ama düzelme olmadı.

    Zaten bakım zamanı da yaklaştığı için motor yağı, yağ ve hava filtreleri ile bujileri de en başta değiştirtmiştim.

    Enjektörler carbon clean ile temizlemeye gönderildi, geldi; olmadı.

    Güya tekrar bilgisayara bağlanınca enjektör hatası vermiş. 2. enjektör işemediği için o yenilendi; bu sefer oldu dediler.

    Aracı aldım, çıktım bir dolaştım; herhangi bir sıkıntı görünmüyordu. Hatta servise girmeden önceki haline göre daha atak bir hale gelmişti. Ancak kısa süre sonra tekrar motor arıza lambası yandı. Bilgisayara tekrar bağlanınca tekrar bobin hatası alınmış. Bunun üzerine başka bir 206 üzerindeki bobin denenince arıza lambası sönmüş. Bunun üzerine yeni bir tane daha orjinal bobin siparişi verildi.

    10 gündür araç serviste olduğundan ve arıza lambası haricinde etkin bir sıkıntı görülmediğinden yeni bobin gelene kadar (3 gün) aracı kullanabilirsin dediler. Kullanımda bir sıkıntı olmayacağı ifade edildi.

    Ancak ertesi gün motorun 3-4 denemede ancak çalışması, rölantide dengesizlik ve bir müddet sonra motorun durması ve yine tam 4000 devirde teklemesi sıkıntıları aynen başladı. Hatta şu an rölantideyken eğer gaz verilmezse hemen motor duruyor. Ayrıca motor arıza lambası yanıp sönmeye de başladı. (Kılavuzda yanıp sönme olayının katalizör arızasına işaret edebileceği yazıyor.) 5 km'lik yolu gelene kadar trafikte her yavaşlamada, her ışıkta motor durduğu için belki 20-25 kere motoru tekrar çalıştırmak zorunda kaldım. Anlayacağınız eve ulaşıncaya dek bayağı bir sıkıntı çektim.

    Özetlemek gerekirse;

    Sorunlar:
    - Motorun 3-4 marşta ancak çalışması
    - Rölantide devir dengesizliği
    - Rölantide motorun durması
    - 4000 devire gelince motorda tekleme

    Yapılanlar:
    - Motor yağı ve filtreler değişti
    - Bujiler değişti
    - Bobin değişti
    - Enjektörler temizlendi
    - 2. enjektör değişti

    Maliyet:
    - Yukarıdakiler için 500 TL civarı

    Sonuç:
    - Aynı problemler devam ediyor!
    - Ayrıca klima motoru rulmanındaki bir sorunu düzeltmek için sağ ön teker, disk, vs. sökülüp tekrar takıldı. Aracı teslim aldığımda fren de bayağı bir sertleşmişti ve hatta frene basıp kaldırınca bisiklet pompasından gelen ses gibi tıs tıs diye hafiften ses geliyordu. Onunla ayrıca ilgileneceğim.)

    Akşam aynı yeri arayıp durumu aktardım. Pazar olmasına karşın yarın tekrar gideceğim.

    Şimdi eski bobini ve enjektörü geri taktırıp başka bir yerde yaptırayım desem; eğer bu servis, harici arızalara sebep olmuşsa onlar da benim başıma kalacak.

    Var mı yol gösterecek olan?..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marcos_alonso -- 23 Aralık 2009; 0:02:27 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Peugeot 206 Rölanti Dengesizliği ve Tekleme Sorunu Çözümü

    Peugeot 206 araçlarında sıklıkla görülen rölanti dengesizliği ve tekleme sorunu, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir. Bu sorunlar, aracın performansını olumsuz etkilediği gibi, sürüş güvenliğini de tehlikeye atabilir.

    Yaygın Nedenler:

    • Arızalı Rölanti Motoru: Rölanti motoru, aracın rölanti devrini kontrol eder. Arızalı bir rölanti motoru, rölanti dengesizliği ve teklemeye neden olabilir.
    • Kirli veya Arızalı Enjektörler: Enjektörler, yakıtı silindirlere püskürtür. Kirli veya arızalı enjektörler, yakıtın eşit olmayan şekilde dağılmasına neden olarak rölanti dengesizliğine yol açabilir.
    • Arızalı Bobinler: Bobinler, bujilere ateşleme sağlar. Arızalı bir bobin, belirli silindirlere ateşleme yapmayarak teklemeye neden olabilir.
    • Vuruş Sensörü Arızası: Vuruş sensörü, motorun çalışma düzenini izler. Arızalı bir vuruş sensörü, yanlış ateşleme zamanlamasına neden olarak rölanti dengesizliği ve tekleme sorunlarına yol açabilir.

    Çözüm Önerileri:

    • Arızalı Parçaların Değiştirilmesi: Soruna neden olan parça tespit edildikten sonra, arızalı parçanın değiştirilmesi gerekir.
    • Enjektörlerin Temizlenmesi: Kirli enjektörler, özel temizlik maddeleri ile temizlenebilir.
    • Bobinlerin Kontrolü ve Değiştirilmesi: Bobinler, bir test cihazı ile kontrol edilerek arızalı olanlar tespit edilebilir ve değiştirilebilir.
    • Vuruş Sensörünün Değiştirilmesi: Arızalı bir vuruş sensörü, yeni bir sensörle değiştirilerek sorun çözülebilir.

    Önemli Uyarılar:

    • Bu sorunların çözümü için mutlaka yetkili bir servise başvurmalısınız.
    • Arızalı parçaların zamanında değiştirilmemesi, daha ciddi sorunlara yol açabilir.
    • Rölanti dengesizliği veya tekleme sorunları gözlemliyorsanız, aracınızı en kısa sürede kontrole götürmelisiniz.

    Bu adımları takip ederek Peugeot 206 aracınızdaki rölanti dengesizliği ve tekleme sorununu giderebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kimseden cevap gelmedi ama olsun. Ben yine de son durum hakkında arkadaşları bilgilendireyim.

    Bugün teslim aldım aracı. Peugeotlardan anlayan başka bir özel servise götürüldü, orada son işlemler yapıldı. Şimdilik bir sıkıntı görünmüyor.

    - Bobinde arıza yokmuş, üstündeki bobin geri takıldı.

    - Ancak enjektörlerden birisi daha arızalıymış. O da yenisiyle değiştirildi. Ayrıca rölanti motoru da temizlenip ayarlandı.

    - Frenler için de balatalar sökülüp diskler spreylendi.

    Belli ki yakıt pisliğinden olmuş herşey. 4 gün de araba yatınca enjektörlerin ağzındaki pislik kuruyup tıkadı ve işemede sorun çıkardı.

    206 sahipleri için yaptırdığım ya da yaptırmadığım parçaların, işçiliğin fiyatları hakkında da bilgi vereyim. İhtiyaç duyarlarsa mukayese şansları olsun.

    Bobin 210 TL (İndirimli 180 TL'ye taktırmıştım ama sonra geri çıkarttırdım. Yan sanayisi ise 140 TL ama malûm ateşleme zamanlamasında sıkıntı çıkardı.)
    Enjektörlerin teki 110 TL (İkisi 220 TL)
    Bujiler 30 TL
    Motor yağı değişimi ve filtreler (yağ filtresi + hava filtresi) 85 TL
    Kasnak rulmanlarından küçüğü 65 TL, büyüğü 85 TL (Benim klimanın büyük rulman bilyaları dağıldığından ses yapıyordu. Motordan ince, rahatsız edici bir ses geliyordu. Bahsettiğim büyük rulmanın çıkartılıp yenisinin preslenerek takılma işçiliği de 15 TL)
    Arıza tespiti için Bosch Car servisinde bilgisayara bağlama ücreti olarak toplamda 30 TL
    Servis işçiliği 50 TL (Karter contasında yağ kaçırma vardı. Oraya silikon conta yapılması falan, hepsi dâhil.)

    Ayrıca muz tipi sileceklerin takımı da 30 TL. Bunları da hediye babında taktırdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: marcos_alonso

    Kimseden cevap gelmedi ama olsun. Ben yine de son durum hakkında arkadaşları bilgilendireyim.

    Bugün teslim aldım aracı. Peugeotlardan anlayan başka bir özel servise götürüldü, orada son işlemler yapıldı. Şimdilik bir sıkıntı görünmüyor.

    - Bobinde arıza yokmuş, üstündeki bobin geri takıldı.

    - Ancak enjektörlerden birisi daha arızalıymış. O da yenisiyle değiştirildi. Ayrıca rölanti motoru da temizlenip ayarlandı.

    - Frenler için de balatalar sökülüp diskler spreylendi.

    Belli ki yakıt pisliğinden olmuş herşey. 4 gün de araba yatınca enjektörlerin ağzındaki pislik kuruyup tıkadı ve işemede sorun çıkardı.

    206 sahipleri için yaptırdığım ya da yaptırmadığım parçaların, işçiliğin fiyatları hakkında da bilgi vereyim. İhtiyaç duyarlarsa mukayese şansları olsun.

    Bobin 210 TL (İndirimli 180 TL'ye taktırmıştım ama sonra geri çıkarttırdım. Yan sanayisi ise 140 TL ama malûm ateşleme zamanlamasında sıkıntı çıkardı.)
    Enjektörlerin teki 110 TL (İkisi 220 TL)
    Bujiler 30 TL
    Motor yağı değişimi ve filtreler (yağ filtresi + hava filtresi) 85 TL
    Kasnak rulmanlarından küçüğü 65 TL, büyüğü 85 TL (Benim klimanın büyük rulman bilyaları dağıldığından ses yapıyordu. Motordan ince, rahatsız edici bir ses geliyordu. Bahsettiğim büyük rulmanın çıkartılıp yenisinin preslenerek takılma işçiliği de 15 TL)
    Arıza tespiti için Bosch Car servisinde bilgisayara bağlama ücreti olarak toplamda 30 TL
    Servis işçiliği 50 TL (Karter contasında yağ kaçırma vardı. Oraya silikon conta yapılması falan, hepsi dâhil.)

    Ayrıca muz tipi sileceklerin takımı da 30 TL. Bunları da hediye babında taktırdım.
    Rolanti duzeldimi sende ? yuksek çalısıyor rolantisi kafasına gore arada dusuyor yukselıyor bnmkinde çözemedik gitmedigim tamirci kalmadi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cinow

    Rolanti duzeldimi sende ? yuksek çalısıyor rolantisi kafasına gore arada dusuyor yukselıyor bnmkinde çözemedik gitmedigim tamirci kalmadi?

    Alıntıları Göster
    aynı sorun benim arabamdada var bazen yüksek devirde çalışıyor bazende normal neye göre degişiyor anlamadım.ilk başlarda arabanın motorundan cok fazla ses geliyordu sanki performans filitresi var gibi egsoz sıkıyor dediler sıkmasın diye abart aldım.o ses düzeldi ama araba aynı 4.vites 140 yapıyo 5 e alıyorum yine 140 bazen giderken birden bire araba gaz kesiyo araba yıgılıyo sonra birden açılıyo enjektörleri temizlettim bujileri degiştirdim olmadı devirlenmiyor.enson beyindendir dediler boşuna onada para vermek istemiyorum arabanın çalışmayan aksamı yok birde bujileri degiştikten sonra araba çalışırçalışmaz stop ediyo 3.de tam alıyo bu sıkıntıları yaşayan varmı yardımcı olursanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhun67

    aynı sorun benim arabamdada var bazen yüksek devirde çalışıyor bazende normal neye göre degişiyor anlamadım.ilk başlarda arabanın motorundan cok fazla ses geliyordu sanki performans filitresi var gibi egsoz sıkıyor dediler sıkmasın diye abart aldım.o ses düzeldi ama araba aynı 4.vites 140 yapıyo 5 e alıyorum yine 140 bazen giderken birden bire araba gaz kesiyo araba yıgılıyo sonra birden açılıyo enjektörleri temizlettim bujileri degiştirdim olmadı devirlenmiyor.enson beyindendir dediler boşuna onada para vermek istemiyorum arabanın çalışmayan aksamı yok birde bujileri degiştikten sonra araba çalışırçalışmaz stop ediyo 3.de tam alıyo bu sıkıntıları yaşayan varmı yardımcı olursanız sevinirim.

    Alıntıları Göster
    Aynı sorunu bende yaşıyorum. Ama aracım fiat Neyden kaynaklandığını ve çözüm yolunu da biliyorum. Bizim araçlarımızda aracın beyninden boğaz kelebeğine giden kablonun zamanla iletkenliğini kaybetmesinden dolayı güçlendirilmesiyle (yani daha kalın bir kablo eklenmesiyle) çözülüyor. Belki yardımcı olur diye başka bir forumdan alıntı yapıyorum.

    quote:

    Daha evvel arabamda yogun trafik altında kullanmalarda veya zamansız olarak rolantim kendi basına 1200 devirle 2500 devir arasında dolasiyordu bir çok servise gittim dunya kadar masraf cıkardılar sonucta forumdaki arkadasların yardımları ve destegi ile sorunumu çözmüş oldum bu islemi sizlerle paylasmak istedim
    sorunu 1.6 motorlardaki rolanti motoruna beyinden gelen kablo şaşe kablosunun ya ayrılması yada ayrıca çekilip kuvvetlendirme sorunuyla halledebilirsiniz eger rolanti motorunda veya bogaz kelebeginde sorun yoksa (kontak acmayınız bu islem boyunca)
    [img width=640 height=480]http://img693.imageshack.us/img693/7738/mareaae.jpg[/image]
    bu fotografta şaşe bablosu siyah olanı bulun ve klemensin dibinden koparmadan açın
    [img width=640 height=480]http://img265.imageshack.us/img265/1292/mareaae2.jpg[/image]

    bu fotografta beyin baglantı sında üstte 2 adet jack baglantı klemensi vardır söför tarafındakini sokulecek dikkat edin ilk once kılıt plastıgın acın jakı klemensi yavaşca çekin ve bir toplu igne veya ataç ile bir tanesini beyin tarafında digerini bogaz kelebegine takarak şaşe kablosunu ölçü aleti yardımıyla bulun dikkat edilmesi gereken yanlıs kablo olmasın şaşe kablosunu bulduktan sonra klemensin dibinden beyin tarafından kabloyu kesmıcek sekilde soyun ve dısarıdan 1mm kablo yu ekleyin aynı islemi kelebek bogazı tarafına yapıp daha sonra lehimleyin ve ozel makaronlar var ısıyla buzusen kabloyu çakmakla ısıtım üstüne kapatın ve daha sonrada siyah bandala sarın
    ve motoru çalıstırma islemi yapın ve bir kac kere gaz verip bırakın ıbrenın 1000 devire dogru normal dususten sonra 800 devire hızlı bır dusus yaptıgınızı goreceksınız umarım sizlere yardımcı olur sorunsuz araba kullanmanızı dilerim

     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu






  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    Aynı sorunu bende yaşıyorum. Ama aracım fiat Neyden kaynaklandığını ve çözüm yolunu da biliyorum. Bizim araçlarımızda aracın beyninden boğaz kelebeğine giden kablonun zamanla iletkenliğini kaybetmesinden dolayı güçlendirilmesiyle (yani daha kalın bir kablo eklenmesiyle) çözülüyor. Belki yardımcı olur diye başka bir forumdan alıntı yapıyorum.

    quote:

    Daha evvel arabamda yogun trafik altında kullanmalarda veya zamansız olarak rolantim kendi basına 1200 devirle 2500 devir arasında dolasiyordu bir çok servise gittim dunya kadar masraf cıkardılar sonucta forumdaki arkadasların yardımları ve destegi ile sorunumu çözmüş oldum bu islemi sizlerle paylasmak istedim
    sorunu 1.6 motorlardaki rolanti motoruna beyinden gelen kablo şaşe kablosunun ya ayrılması yada ayrıca çekilip kuvvetlendirme sorunuyla halledebilirsiniz eger rolanti motorunda veya bogaz kelebeginde sorun yoksa (kontak acmayınız bu islem boyunca)
    [img width=640 height=480]http://img693.imageshack.us/img693/7738/mareaae.jpg[/image]
    bu fotografta şaşe bablosu siyah olanı bulun ve klemensin dibinden koparmadan açın
    [img width=640 height=480]http://img265.imageshack.us/img265/1292/mareaae2.jpg[/image]

    bu fotografta beyin baglantı sında üstte 2 adet jack baglantı klemensi vardır söför tarafındakini sokulecek dikkat edin ilk once kılıt plastıgın acın jakı klemensi yavaşca çekin ve bir toplu igne veya ataç ile bir tanesini beyin tarafında digerini bogaz kelebegine takarak şaşe kablosunu ölçü aleti yardımıyla bulun dikkat edilmesi gereken yanlıs kablo olmasın şaşe kablosunu bulduktan sonra klemensin dibinden beyin tarafından kabloyu kesmıcek sekilde soyun ve dısarıdan 1mm kablo yu ekleyin aynı islemi kelebek bogazı tarafına yapıp daha sonra lehimleyin ve ozel makaronlar var ısıyla buzusen kabloyu çakmakla ısıtım üstüne kapatın ve daha sonrada siyah bandala sarın
    ve motoru çalıstırma islemi yapın ve bir kac kere gaz verip bırakın ıbrenın 1000 devire dogru normal dususten sonra 800 devire hızlı bır dusus yaptıgınızı goreceksınız umarım sizlere yardımcı olur sorunsuz araba kullanmanızı dilerim

     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu


     [-Çözüldü-] Peugeot 206: rölanti dengesizliği + tekleme sorunu




    Alıntıları Göster
    Mesajım bulunsun, aynı sorun bendede var eğer arkadaşın yazdığı gibi işe yarıyorsa denicem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Mesajım bulunsun, aynı sorun bendede var eğer arkadaşın yazdığı gibi işe yarıyorsa denicem


    Fiat grubunda hatta özellikle marea brava bravo da işe yaradığına kesinlikle eminim
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    focus rolanti sorunu
    16 yıl önce açıldı
    OPEL HARARET SORUNU
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure


    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Mesajım bulunsun, aynı sorun bendede var eğer arkadaşın yazdığı gibi işe yarıyorsa denicem


    Fiat grubunda hatta özellikle marea brava bravo da işe yaradığına kesinlikle eminim

    İşte benim aracım Fiat değil:) Mazda 323F
    Ama harfiyen aynı problem bende de var, eğer sorunun kaynağı bu ise denemeye değer, biraz anlarım elektrik işlerinden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    İşte benim aracım Fiat değil:) Mazda 323F
    Ama harfiyen aynı problem bende de var, eğer sorunun kaynağı bu ise denemeye değer, biraz anlarım elektrik işlerinden.


    Masrafsız ve sadece 15 20 dk lık bir işlem. Denemeye değer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    İşte benim aracım Fiat değil:) Mazda 323F
    Ama harfiyen aynı problem bende de var, eğer sorunun kaynağı bu ise denemeye değer, biraz anlarım elektrik işlerinden.


    Masrafsız ve sadece 15 20 dk lık bir işlem. Denemeye değer.

    Alıntıları Göster
    Peugeot 206xt O iş tamam bogaz kelebeginin sağ kısmı fişin girdigi yer az kırılmıs ordan oksıtlenme yapmıss orasi oksitlenmiş orayi deiştirdm rolanti dengesizligi ortadan kalktiii dunya varmışş cok ugrastm AMAAAAA

    HavalaR sogDu bi ariza daha meydana geldii aceba bilEn varmidir Sabah motor sogukken benzinde calisan aracim peugeot 206dan bahsediyoruz gaaz

    yemiyo sarsinti yapipi boguluyo bir marşta aliyo araba o konuda sıkıntı yok çalişiyor ama gaza basiyom yemiyo stop edecek gibii ısındıktan sonra tupe

    gecince problem ortadan kalkiyoo motorr sogukken yapiyo benzinde.

    Hadi bakalim yeni bir ariza napacaz bileniniz varmi ? Kimbilir yine hangi sensör zımbırtısındandır? ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cinow -- 11 Kasım 2010; 0:15:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cinow

    Peugeot 206xt O iş tamam bogaz kelebeginin sağ kısmı fişin girdigi yer az kırılmıs ordan oksıtlenme yapmıss orasi oksitlenmiş orayi deiştirdm rolanti dengesizligi ortadan kalktiii dunya varmışş cok ugrastm AMAAAAA

    HavalaR sogDu bi ariza daha meydana geldii aceba bilEn varmidir Sabah motor sogukken benzinde calisan aracim peugeot 206dan bahsediyoruz gaaz

    yemiyo sarsinti yapipi boguluyo bir marşta aliyo araba o konuda sıkıntı yok çalişiyor ama gaza basiyom yemiyo stop edecek gibii ısındıktan sonra tupe

    gecince problem ortadan kalkiyoo motorr sogukken yapiyo benzinde.

    Hadi bakalim yeni bir ariza napacaz bileniniz varmi ? Kimbilir yine hangi sensör zımbırtısındandır? ...


    Alıntıları Göster
    böyle anlatında bizlerde bilelim.teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iptal

    böyle anlatında bizlerde bilelim.teşekkürler

    Alıntıları Göster
    ah herkez ben gibi anlatsa ,herkez sorunu hallettiktensonra ugramiyorlar bile buralara!!! sorarken soruyolar ama!

    Aceba........ map, o2, IAT,CLT sensorlerınden? hangısı dersınız

    bu arada benzinde yolda giderken sankiiii boleee basiyomyaa tadinda gitmio gibiii tam hizini alamiyor MAP sensorumudur sızce?

    git gide tek secenege dustum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cinow -- 11 Kasım 2010; 20:37:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cinow

    ah herkez ben gibi anlatsa ,herkez sorunu hallettiktensonra ugramiyorlar bile buralara!!! sorarken soruyolar ama!

    Aceba........ map, o2, IAT,CLT sensorlerınden? hangısı dersınız

    bu arada benzinde yolda giderken sankiiii boleee basiyomyaa tadinda gitmio gibiii tam hizini alamiyor MAP sensorumudur sızce?

    git gide tek secenege dustum

    Alıntıları Göster
    Benimde mesajım bulunsun :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PIERzig

    Benimde mesajım bulunsun :D

    Alıntıları Göster
    basınc olcumu yaptı elektrıkcıı benzın pompasından dedı oF 3 bar cıkıo dedı az oldugunu soledı pompa deısecek ......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cinow

    basınc olcumu yaptı elektrıkcıı benzın pompasından dedı oF 3 bar cıkıo dedı az oldugunu soledı pompa deısecek ......

    Alıntıları Göster
    benim 206'nında freninden tıslama sesi geliyor ama çok fazla geliyor frene basınca azalıyor, bilen varmı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: badokan

    benim 206'nında freninden tıslama sesi geliyor ama çok fazla geliyor frene basınca azalıyor, bilen varmı ?

    Westing-house ile ilgili bir sorun olması muhtemel. Keçe ya da körük yıpranması gibi durumlar bu tıslama olayına sebep olabilir. Ben de aynı sıkıntıyı yaşamıştım, keçeden kaynaklandığını söylemiştiler. Çözümün fazla maliyetli olacağını düşünmüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: marcos_alonso

    quote:

    Orijinalden alıntı: badokan

    benim 206'nında freninden tıslama sesi geliyor ama çok fazla geliyor frene basınca azalıyor, bilen varmı ?

    Westing-house ile ilgili bir sorun olması muhtemel. Keçe ya da körük yıpranması gibi durumlar bu tıslama olayına sebep olabilir. Ben de aynı sıkıntıyı yaşamıştım, keçeden kaynaklandığını söylemiştiler. Çözümün fazla maliyetli olacağını düşünmüyorum.

    Alıntıları Göster
    peugeot 206 nın rölanti sorununu buldum rölanti motoruna beyinden elektrik gelmiyormuş.boş viteste istop edip çalışmazsa beyinin altındaki röleyi baktırmanız lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyaz_66

    peugeot 206 nın rölanti sorununu buldum rölanti motoruna beyinden elektrik gelmiyormuş.boş viteste istop edip çalışmazsa beyinin altındaki röleyi baktırmanız lazım

    Alıntıları Göster
    Benim 2000 model 206 XT 1.6 LT araçta da benzer tekleme sorunu var; ancak her zaman yapmıyor bu sorunu; 10 günde bir, hiç gaz vermezken yani rölantide iken motor tekliyor, 500 devire düşüyor, toparlıyor sarsıntı oluyor, bazen toparlıyor sonrasında, bazen de hiç gaz vermezken 1500 1700 devir çevirmeye başlıyor. Usta rölanti ayarlayıcı (rölanti otomatiği, rölanti motoru da denen) parçayı değişmek gerektiğini söyledi.

    Aracım 197 binde olduğu, servis bakımlı olduğu ve genelde hiç problem çıkarmadığı için, marş motoru dişlisini kömürünü değişelim, bilmemne rulmanını değişelim ses var dediklerinde hiç ikiletmeden değiştiriyorum, araç bu kadar kilometre iyi taşıyor biz de ona bakacaz tabi, yoksa yolda kalırız, bu şimdiye kadar hiç olmadı. Özel servis şasi numarasına göre parçayı bakarak söyleyebiliyor ve sadece parça malzeme fiyatı için 350 TL fiyat aldı telefonla, sadece orjinali vamış piyasada parçanın. Bosch marka olan da bulunabiliyormuş ancak o da 250 ye malolur dendi. internetten satışı olan bir istanbul tedarikçisine ulaştım, 195 TL orjinal ürün dedi, kredi kartına 3 taksit için yeni ilan açacak ve alıp taktıracağım. Hikayenin devamını yazarım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iyigun

    Benim 2000 model 206 XT 1.6 LT araçta da benzer tekleme sorunu var; ancak her zaman yapmıyor bu sorunu; 10 günde bir, hiç gaz vermezken yani rölantide iken motor tekliyor, 500 devire düşüyor, toparlıyor sarsıntı oluyor, bazen toparlıyor sonrasında, bazen de hiç gaz vermezken 1500 1700 devir çevirmeye başlıyor. Usta rölanti ayarlayıcı (rölanti otomatiği, rölanti motoru da denen) parçayı değişmek gerektiğini söyledi.

    Aracım 197 binde olduğu, servis bakımlı olduğu ve genelde hiç problem çıkarmadığı için, marş motoru dişlisini kömürünü değişelim, bilmemne rulmanını değişelim ses var dediklerinde hiç ikiletmeden değiştiriyorum, araç bu kadar kilometre iyi taşıyor biz de ona bakacaz tabi, yoksa yolda kalırız, bu şimdiye kadar hiç olmadı. Özel servis şasi numarasına göre parçayı bakarak söyleyebiliyor ve sadece parça malzeme fiyatı için 350 TL fiyat aldı telefonla, sadece orjinali vamış piyasada parçanın. Bosch marka olan da bulunabiliyormuş ancak o da 250 ye malolur dendi. internetten satışı olan bir istanbul tedarikçisine ulaştım, 195 TL orjinal ürün dedi, kredi kartına 3 taksit için yeni ilan açacak ve alıp taktıracağım. Hikayenin devamını yazarım..

    Alıntıları Göster
    Bir önceki mesaja konu, 206 rölanti otomatiği internetten ulaştığım sinsed diye aratırsanız çıkacak tedarikçiden 195 TL + kargo (banka havalesi yaptım; kredi kartı 3 taksit için bence büyük bir oranda vade farkı yansıttıklarından vermek istemedim.) şeklinde aldım. parca 4.işgünü elime ulaştı.Arabadan çıkan orjinalinde plastik olan bobin dış kabı bunda çelik kovan gibiydi, zaman içinde iyileştirmiş olabilirler diye düşündüm, ya da yan sanayi üründü (eleman telefonda benim şasi numarama göre parçanın yan sanayisi olmadığını ve yetkili servisten geleceğini söylemişti) bob,n, magnet marelli yazıyordu, orjinalinde de aynı bu markalama vardı. Usta radyatör soğutma suyu rezerv depoyu sökerek 2 adet tork vida çözdü, 2 hava hortumu ve orjinal soket 4 pabuç bir elektrik bağlantısı yaptı, işlem tamam. Arasıra olan sorun, şimdilik hiç yok..
    Hazır servise gitmişken, ısıtma geç devreye girdiği için termostadı da değiştim, 2 litre de total -70 antifriz ekleme yapıldı, arka far ampül değişimi çift flamanlı olan 21W75W; bir de karbon clean yaptırdım.
    Rölanti otomatiği dışında Parça ve işçilikler 83 TL, würtz ürünü ile 50 dakika carbon clean 80 TL masrafla olayı bağladım .
    sanayi mahallesi / istanbul özel servis te yapıldı.(aynı özel servis rölanti otomatiği için parçacısından orjinal ürün için telefonla 365 TL fiyat almıştı, piyasada bulunabilen bosch marka da arasıra taktıklarını ve onun için de sağa sola telefonlar etmesi gerektiğini ve 250 TL ye bulunabileceğini tahmin ettiğini söylemişti.
    206 1,4 litre motorlar için olan rölanti otomatiği 55 - 65 TL gibi fiyatlarla yan sanayi bulunabiliyor.
    rölanti otomatiği srvis hikayesi / yararlı bilgiler aktaracağım kadarıyla bunlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iyigun

    Bir önceki mesaja konu, 206 rölanti otomatiği internetten ulaştığım sinsed diye aratırsanız çıkacak tedarikçiden 195 TL + kargo (banka havalesi yaptım; kredi kartı 3 taksit için bence büyük bir oranda vade farkı yansıttıklarından vermek istemedim.) şeklinde aldım. parca 4.işgünü elime ulaştı.Arabadan çıkan orjinalinde plastik olan bobin dış kabı bunda çelik kovan gibiydi, zaman içinde iyileştirmiş olabilirler diye düşündüm, ya da yan sanayi üründü (eleman telefonda benim şasi numarama göre parçanın yan sanayisi olmadığını ve yetkili servisten geleceğini söylemişti) bob,n, magnet marelli yazıyordu, orjinalinde de aynı bu markalama vardı. Usta radyatör soğutma suyu rezerv depoyu sökerek 2 adet tork vida çözdü, 2 hava hortumu ve orjinal soket 4 pabuç bir elektrik bağlantısı yaptı, işlem tamam. Arasıra olan sorun, şimdilik hiç yok..
    Hazır servise gitmişken, ısıtma geç devreye girdiği için termostadı da değiştim, 2 litre de total -70 antifriz ekleme yapıldı, arka far ampül değişimi çift flamanlı olan 21W75W; bir de karbon clean yaptırdım.
    Rölanti otomatiği dışında Parça ve işçilikler 83 TL, würtz ürünü ile 50 dakika carbon clean 80 TL masrafla olayı bağladım .
    sanayi mahallesi / istanbul özel servis te yapıldı.(aynı özel servis rölanti otomatiği için parçacısından orjinal ürün için telefonla 365 TL fiyat almıştı, piyasada bulunabilen bosch marka da arasıra taktıklarını ve onun için de sağa sola telefonlar etmesi gerektiğini ve 250 TL ye bulunabileceğini tahmin ettiğini söylemişti.
    206 1,4 litre motorlar için olan rölanti otomatiği 55 - 65 TL gibi fiyatlarla yan sanayi bulunabiliyor.
    rölanti otomatiği srvis hikayesi / yararlı bilgiler aktaracağım kadarıyla bunlar..

    Alıntıları Göster
    Merhaba,
    Aynı sorun benim 2001 model 206 1.4 Otomatik aracımda da oldu. Rölantide araç Stop ediyor, çalıştırmakta da epey zorlanıyorduk. Usta önerisiyle rölanti motorunu aynı markayla yani Magnat Marelli olan yenisiyle değiştirdik. Bu sefer de rölanti bin devirin üstüne çıktı orada asılı kaldı ayrıca arada bir kendi kendine gaz vermeler, silkelemeler vs. Usta dedi ki bir kaç gün bi gez belki adapte olması o kadar sürer vs. dedi. Ben de bir kaç gün denedim ama hiç bir değişiklik olmadı. Yine aynı ustamın yanına gittim. Bu sefer komple boğaz kelebeğini ve set halinde olan tüm rölanti motoru potansiyometreyi falan değiştirelim dedi. Kabul etmedim. Dedim yedek parçacının elinde kaç model rölanti motoru varsa hepsini bi göndersin, deneyelim bakalım. Yedek parçacıyı aradık elinde bir de "Tunch" marka rölanti motoru olduğunu söyledi (fiyatı 70 TL). Getirttik, taktık ve 800-900 devirde ip gibi durdu rölanti, ne silkeleme ne başka bir sorun şimdilik görünmüyor. Belki birinin işine yarar diye marka ve deneyimlerimi aktarayım dedim. Umarım kimsenin ihtiyacı olmaz, ihtiyacı olan da faydalanır.

    Edit : Adaptasyon da öyle bilgisayara falan bağlamaya gerek olmadan halledildi. Rölanti motoru takıldı. Sonra kontak aç-kapa yapıldı 10 kere falan. Sonra rölanti motoru kendi kendine ayarlandı. (Bu yazdıklarım benim başımdan geçenler, size sadece bilgi olsun diye yazdım. sizde de aynı şekilde çözüleceğinin garantisini veremiyorum.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi padawantr -- 15 Temmuz 2013; 16:57:44 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.