|
Bildirim
Lütfen ekran kartımızın salt gücü ile desteklenen oyunlar olsun. Dlss, fsr vs istemiyoruz eskiden olduğu gibi olsun. Firmalar artık optimizasyonu sallamıyor çünkü dlss var. Tom raider 2013 grafikleri yeterli. Hormonlu grafik istemiyoruz. 3060 ti var ama ekran kartının yeteneklerini gösteren bir oyun yok. Her oyunda var dlss fsr ama olmuyor. Dlss 3.0 desteği de yok. Umudumuz Intel ile. AMD yazılımı, Nvidia açgözlülüğü yıldırdı artık. Last of us Part 1 PC ile gördük dlss nin yapayligini ve zavalliligini.
Kimse realistik grafik istemiyor far cry 3 tomb raider 2013 grafiği kafi. Küfür eder gibi bizim kartımız rezil ama dlss ile akiyoruz. Geçin bunları... Dlss ile yüksek FPS alacak isek neden ekran kartlarına servet ödüyoruz ki |
Ya bı ışın izleme tekbolojisi bitek bana mı balon geliyor. Sanki modası geçecek bişeymiş gibi tıpkı zamanında piyasaya sürülen 3 boyutlu televizyonlar gibi.
|
İyice pırlanta gibi oldu bu iş, parlaklık arttıkça ödemeniz gereken miktarda artıyor.
|
2 dk oyun yapımına dair araştırma yapacak birisi videodaki olayın gelecekteki oyunlar için ne kadar önemli olduğunu anlar ama DH yine elmayla armut kıyası yapma konusunda uzman. Bir firma aç gözlülük yapıyor fiyatları yüksek tutuyor diye geleceğin en önemli teknolojisini 3D gibi kullan at ve ömrü ilk çıktığında belli olan birşeyle kıyaslayana gülerler. Hiçbir şey bilmiyorsanız Minecraft RT deneyin doğal ışıklandırma ve gölgelendirme ne derece fark yaratıyor Minecraft gibi basit bir oyunu ne kadar gerçekçi hale getiriyor kendiniz test edin veya sistem yetiyorsa düşük FPS'de olsa açın 2015 ürünü Witcher 3'ün RTGI sayesinde nasıl bir yeni boyut kazandığını kendiniz görün ama forumun amacı teknoloji tartışmak değil. Adam bedava update yayınlıyor ki geleceğin teknolojisini ucundan kıyısından şimdiden görebilin diye ama biz FPS kaybını konuşup teknolojiyi "boş" ilan ediyoruz max TR ve bilime olan saygı ilişkisi hiç şaşmaz. Bildiğimiz usül raster oyunların hepsinde ışık kaynaklarını ve gölge hesaplamalarını sanatçılar yapıyor ve en iyisi bile gerçek ışık ve gölge hesaplamasından uzak. Bir koridordan geçiyorsun ışık kaynağı olmayan yerde içerisi tamamen aydınlanıyor, araç sürüyorsun gölge düşümü yeterli seviyede hesaplanmadığı için araba havada hissi oluşuyor. İleride tam optimize RT çözümleri oyun motorlarına tamamen entegre olduğunda eninde sonunda en ufak oyun bile aydınlatma ve gölgeleme çözümünü RT üzerinden yapacak. Teknoloji o kadar "boş" ki dünyanın en önemli oyun motoru Unreal, path tracing (full ray tracing)'i çok daha optimize bir halde yapmayı hedefleyen "Lumen" teknolojisinin argesine milyon dolarlar yatırıp yeni sürüm motorunun en önemli parçası haline getiriyor. 2077'nin Overdrive modunda denediği şey full ray tracing ve bunu sırf teknoloji testi amaçlı yayınlıyor herkes 120fps de açabilsin diye değil. O kadar kolay olsa Lumen gibi teknolojilerin geliştirilmesine ihtiyaç olmazdı. ![]() Unreal Engine 5.3 Path Tracing vs Lumen
Need me to Consult/Troubleshoot your Unreal Project? Email me at JSFILMZSUB@gmail dot com for more info
Join this channel to get access to perks:
https://www.youtube.com/channel/UCoJun_nF0I90wzXq5t4SdqA/join
Grab my new Unreal Engine 5.1 Course here! Be sure to share it with everyone!
https://www.artstation.com/a/22299532
https://jsfilmz.gumroad.com/l/lmaqam
Arcvhiz from evermotion
Sign up with Artlist and get two extra months free when using my link below.
Artlist
https://artlist.io/artlist-70446/?artlist_aid=Jsfilmz_1682&utm_source=affiliate_p&utm_medium=Jsfilmz_1682&utm_campaign=Jsfilmz_1682
Artgrid
https://artgrid.io/Artgrid-114820/?artlist_aid=Jsfilmz_1682&utm_source=affiliate_p&utm_medium=Jsfilmz_1682&utm_campaign=Jsfilmz_1682
@UnrealEngine #unrealengine5 unrealengine5 #pathtracing #lumen #unrealengine5 #rtx4090 https://www.youtube.com/watch?v=hJjyAMy_2Xc |
Unreal engine 5 ile Lumen yaygınlaşınca kimse nvidianın rt pt vs gibi donanıma bağlı teknolojilerini desteklemeyecektir. 3 seneye havası söner rt pt kimse yüzüne bakmaz.
|
Gene boş boş konuşanlar gelmiş millete cahil deyip.
![]() Rtx eşit değildir grafik. Rtx eşittir ışık hareketlerinin daha doğru olması ve oyun geliştiricilerin işini kolaylaştırması, çünkü geliştiriciler realistik ışık izleme-yansıma oyunları için baya vakit kaybediyor gibi duruyor benim gözlemim açısından şimdi bu Rtxle daha kolay oldu. Işık yansımasının fizik motoru gibi düşünün. Ue5'teki Lumen ne tam bilmiyorum. Ama galiba Unreal Engine 4 oyunları ışıklandırma konusunda Cryengine, Snowdrop, Rage, Anvilnext gibi motorlar kadar yetenekli değildi.(tekrar söylüyorum oyunlar üzerinden gidiyorum işin teknik kısmını gelecek teknolojisi diyenler tartışsın) Lumen Ue4'teki diğer enginelere göre eksik olan konuları kapatan dinamik ışıklandırma sistemi gibi duruyor. Ama Ue5 gelişirken diğer engineler yerinde saymıyor ki be gülüm. ![]() Tüm bu Unreal Engine hypeını anlamıyorum. Fortnite vs oynayıp da anlayamam kusura bakmayın. Yapılmış gerçek oyun çıkana kadar he he deyip geçiyorum Ue5 şakşakçılarına... Geçen nesilde Rtx'i en iyi kullanan oyun Control, içinde rtx olmasa da en sağlam ve realistik dinamik ışıklandırmayı kullanan seri The Division serisiydi. Bu sene Alan Wake 2 ve Avatar Frontiers of Pandora'da "performansın anasını bellemeyen" rtx görebilicek gibi duruyor herkes. Eğer ki optimize ederlerse ![]() ![]() ![]() Yani performanslı çalıştığı zamana kadar pratik yönden rtx'in hiçbir değeri yok. Kullanıcı oyuna girip ışıklar doğru yöne mi yansıyor diye bakmıyor bu durumda performansı düşüren bu naneyi niye açsın? |
Yapımcı firma Witcher gibi dağda bayırda ovada geçen bir oyundan Cyperpunk gibi devasa bir yaşayan şehire geçince adamlar sudan çıkmış balığa döndüler işin üstesinden gelecek bir marka olmamanın etkileri halen sürüyor.
|
Niye balon olsun, gerçekçi yansıma/gölge vb. gerçekçi görüntüler için başka yol mu var? Ha amaç gerçeğe yaklaşmak değilse, o zaman balon olur. |
Baktılar ekran kartı artık her oyunu karşılıyor, yeni donanım satmak için saçma sapan ışın izleme diye bir şey çıktı. Neymiş lamba yansıyacakmış. Yansımasın kardeşim.
|
|
|
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolwes -- 6 Nisan 2023; 00:34:48 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jrbacktoback -- 6 Nisan 2023; 2:27:22 > |
Ray tracing tarafında daha gidilecek çok yol var. Cyberpunk'a path tracing gelmesi ise oldukça önemli. Çünkü quake, minecraft, portal gibi eski veya basit grafikli oyunlar haricinde ilk kez modern ve hatta kartları en fazla zorlayan oyunlardan birine geliyor. Bunun anlamı, bir sonraki nesil konsolları beklemeden yakın zamanda çıkacak oyunlara da path tracing gelebilir demektir. Zaten bir sonraki nesil ekran kartlarıyla bu işin iyice ilerleyeceği de belli oluyor. Muhtemelen olmayacak ama path tracing eklenmiş Max Payne remake oyunlarını görmek isterim açıkçası. :) Dahası, path tracing ile gelecek yeni bir gta şahane olur. Ve bu çok daha yüksek bir ihtimal artık. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
2 dk oyun yapımına dair araştırma yapacak birisi videodaki olayın gelecekteki oyunlar için ne kadar önemli olduğunu anlar ama DH yine elmayla armut kıyası yapma konusunda uzman. Bir firma aç gözlülük yapıyor fiyatları yüksek tutuyor diye geleceğin en önemli teknolojisini 3D gibi kullan at ve ömrü ilk çıktığında belli olan birşeyle kıyaslayana gülerler. Hiçbir şey bilmiyorsanız Minecraft RT deneyin doğal ışıklandırma ve gölgelendirme ne derece fark yaratıyor Minecraft gibi basit bir oyunu ne kadar gerçekçi hale getiriyor kendiniz test edin veya sistem yetiyorsa düşük FPS'de olsa açın 2015 ürünü Witcher 3'ün RTGI sayesinde nasıl bir yeni boyut kazandığını kendiniz görün ama forumun amacı teknoloji tartışmak değil. Adam bedava update yayınlıyor ki geleceğin teknolojisini ucundan kıyısından şimdiden görebilin diye ama biz FPS kaybını konuşup teknolojiyi "boş" ilan ediyoruz max TR ve bilime olan saygı ilişkisi hiç şaşmaz. Bildiğimiz usül raster oyunların hepsinde ışık kaynaklarını ve gölge hesaplamalarını sanatçılar yapıyor ve en iyisi bile gerçek ışık ve gölge hesaplamasından uzak. Bir koridordan geçiyorsun ışık kaynağı olmayan yerde içerisi tamamen aydınlanıyor, araç sürüyorsun gölge düşümü yeterli seviyede hesaplanmadığı için araba havada hissi oluşuyor. İleride tam optimize RT çözümleri oyun motorlarına tamamen entegre olduğunda eninde sonunda en ufak oyun bile aydınlatma ve gölgeleme çözümünü RT üzerinden yapacak. Teknoloji o kadar "boş" ki dünyanın en önemli oyun motoru Unreal, path tracing (full ray tracing)'i çok daha optimize bir halde yapmayı hedefleyen "Lumen" teknolojisinin argesine milyon dolarlar yatırıp yeni sürüm motorunun en önemli parçası haline getiriyor. 2077'nin Overdrive modunda denediği şey full ray tracing ve bunu sırf teknoloji testi amaçlı yayınlıyor herkes 120fps de açabilsin diye değil. O kadar kolay olsa Lumen gibi teknolojilerin geliştirilmesine ihtiyaç olmazdı. ![]() Unreal Engine 5.3 Path Tracing vs Lumen
Need me to Consult/Troubleshoot your Unreal Project? Email me at JSFILMZSUB@gmail dot com for more info
Join this channel to get access to perks:
https://www.youtube.com/channel/UCoJun_nF0I90wzXq5t4SdqA/join
Grab my new Unreal Engine 5.1 Course here! Be sure to share it with everyone!
https://www.artstation.com/a/22299532
https://jsfilmz.gumroad.com/l/lmaqam
Arcvhiz from evermotion
Sign up with Artlist and get two extra months free when using my link below.
Artlist
https://artlist.io/artlist-70446/?artlist_aid=Jsfilmz_1682&utm_source=affiliate_p&utm_medium=Jsfilmz_1682&utm_campaign=Jsfilmz_1682
Artgrid
https://artgrid.io/Artgrid-114820/?artlist_aid=Jsfilmz_1682&utm_source=affiliate_p&utm_medium=Jsfilmz_1682&utm_campaign=Jsfilmz_1682
@UnrealEngine #unrealengine5 unrealengine5 #pathtracing #lumen #unrealengine5 #rtx4090 https://www.youtube.com/watch?v=hJjyAMy_2Xc< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tinúviel -- 6 Nisan 2023; 5:24:6 > |
Niye balon olsun, gerçekçi yansıma/gölge vb. gerçekçi görüntüler için başka yol mu var? Ha amaç gerçeğe yaklaşmak değilse, o zaman balon olur. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Ne balonu yahu. Ultranın da ultrası grafik isteyen kişiler için biçilmiş kaftan. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
Ben şunu anlamıyorum. Bazı platformlara oyun yapıyorsun. Piyasadaki en güçlü ekran kartı 4090. Bu ekran kartına 16 fps aldıracak ayar koyamazsın arkadaş sen bir oyuna. Mantıksız birşey. Teknoloji demosu hazırlarsın ona koyarsın ne koyacaksan. 4 gpu 5 gpu mu takacaksın bir bilgisayara. Böyle bir saçmalık var mı? Ne anlamı var bir oyunda o ayarın olması. Bıraksınlar bu saçmalıkları. |