Şimdi Ara

Debriyajın ayak altına kayması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
17.643
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selamlar... Yeni araba kullanmaya başladım diyebilirim... Şöyle bir sorunum var: Çok fazla dur kalk yapmamız gereken ışık veya benzeri yerlerde (ayağımı debriyajdan topuğumu yerde tutarak kaldırdığım için) debriyaj ayağımın altına kayıyor ve 1-2 dur kalktan sonra neredeyse topuğuma geliyor. Her seferinde boşa ayağımı düzeltmem gerekiyor bu da çok sıkışık ve yol kapmamız gereken yerlerde çok büyük sorun oluyor. Bu durumun ortaya çımaması için önerilerinizi bekliyorum ve şimdiden teşekkür ediyorum....



  • Debriyaja basma şeklin yanlış, topuğun yerle temas etmemeli debriyajı kullanırken.Yani ayağını kaldırıp basmalısın, debriyajdan kaldırırkende topuğun yerle temas etmemeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SerkanYazgan. -- 22 Ağustos 2012; 12:30:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    Debriyaja basma şeklin yanlış, topuğun yerle temas etmemeli debriyajı kullanırken.Yani ayağını kaldırıp basmalısın, debriyajdan kaldırırkende topuğun yerle temas etmemeli.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    Debriyaja basma şeklin yanlış, topuğun yerle temas etmemeli debriyajı kullanırken.Yani ayağını kaldırıp basmalısın, debriyajdan kaldırırkende topuğun yerle temas etmemeli.

    Kesinlikle.

    Birgün bu şekilde kullanırken,ayağın tamamen kayar debriyaj birden boşa çıkarsa,öndeki araca/kişiye/nesneye çarpabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizza

    quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    Debriyaja basma şeklin yanlış, topuğun yerle temas etmemeli debriyajı kullanırken.Yani ayağını kaldırıp basmalısın, debriyajdan kaldırırkende topuğun yerle temas etmemeli.

    Kesinlikle.

    Birgün bu şekilde kullanırken,ayağın tamamen kayar debriyaj birden boşa çıkarsa,öndeki araca/kişiye/nesneye çarpabilirsin.

    Alıntıları Göster
    Çok sıkıntı yaratacak bir durum değil yeni kullanan hemen hemen herkesde aynı durum var yavaş yavaş alışırsınız kullandıkça zaten daha da rahatlayıp normale dönecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: duman232323

    Arkadaşlar selamlar... Yeni araba kullanmaya başladım diyebilirim... Şöyle bir sorunum var: Çok fazla dur kalk yapmamız gereken ışık veya benzeri yerlerde (ayağımı debriyajdan topuğumu yerde tutarak kaldırdığım için) debriyaj ayağımın altına kayıyor ve 1-2 dur kalktan sonra neredeyse topuğuma geliyor. Her seferinde boşa ayağımı düzeltmem gerekiyor bu da çok sıkışık ve yol kapmamız gereken yerlerde çok büyük sorun oluyor. Bu durumun ortaya çımaması için önerilerinizi bekliyorum ve şimdiden teşekkür ediyorum....

    Aynı şekilde bende topuğum yerdeyken kaldırıyordum. Debriyajı kullandıkça ayak ucundan aşağı doğru kayıyordu. Trafikte birkaç kez stop ettim. Sonra babama anlattım yaşadığım sorunu. O da doğru yöntemin ayağı tamamiyle yerden kaldırmak olduğunu söyledi. Şimdi bi problem yok çok şükür




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tollerance

    quote:

    Orijinalden alıntı: duman232323

    Arkadaşlar selamlar... Yeni araba kullanmaya başladım diyebilirim... Şöyle bir sorunum var: Çok fazla dur kalk yapmamız gereken ışık veya benzeri yerlerde (ayağımı debriyajdan topuğumu yerde tutarak kaldırdığım için) debriyaj ayağımın altına kayıyor ve 1-2 dur kalktan sonra neredeyse topuğuma geliyor. Her seferinde boşa ayağımı düzeltmem gerekiyor bu da çok sıkışık ve yol kapmamız gereken yerlerde çok büyük sorun oluyor. Bu durumun ortaya çımaması için önerilerinizi bekliyorum ve şimdiden teşekkür ediyorum....

    Aynı şekilde bende topuğum yerdeyken kaldırıyordum. Debriyajı kullandıkça ayak ucundan aşağı doğru kayıyordu. Trafikte birkaç kez stop ettim. Sonra babama anlattım yaşadığım sorunu. O da doğru yöntemin ayağı tamamiyle yerden kaldırmak olduğunu söyledi. Şimdi bi problem yok çok şükür
    Arkadaşın dediği gibi topuk havada olmalı, ayak parmakların debriyaj pedalının üzerinde olmalı basarken topuk kalkmalı ve debriyaj köklenmelidir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Pisagor-

    Arkadaşın dediği gibi topuk havada olmalı, ayak parmakların debriyaj pedalının üzerinde olmalı basarken topuk kalkmalı ve debriyaj köklenmelidir.

    Alıntıları Göster
    Ama bir başka konuda herkes bu yöntemin çok yorduğu ve daha kontrolsüz olduğu konusunda neredeyse hem fikirdi....
  • Debriyajin topuga kadar kaymasi sikisik trafikte ondekine vurmana sebebiyet verebilir.debriyaj topuga kadar kayarsa bazen iyice basamayabilirsiniz debriyaja, bu da vitesin gecmesie engel olabilir.engel oldukca topukla debriyaji diplemeye calisirsiniz ve en sonunda topuktanda kayip one dogru atarak stop edebilir ve onde kine vurabilirsiniz.

    Cok zor , anca filmlerde olur , binde br ihtimal falan demeyin zamaninda benim ve cogu arkadasimin basina geldi bu olay.gercekten tehlikeli bir olay.

    Olmasi gerekeni arkadas yukarida arkadas anlatmis sagolsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: duman232323

    Ama bir başka konuda herkes bu yöntemin çok yorduğu ve daha kontrolsüz olduğu konusunda neredeyse hem fikirdi....

    Alıntıları Göster
    Dogrudur bilek kontrolu bacak kontrolunden daha fazla hassasiyet sagliyor. Aracin debriyaj hassasiyetine gore bacaktan yada bilekten kontrol edebilirsiniz. Ben sahsen bilek kullaniyorum.kendi aracimda bacaktan da kontrol edebiliyorum fakat astra 1.3 te klima acik ve arac yukluyken hassasiyeti artirmak gerekiyor yoksa stop etme ihtimali oluyor ozellikle ilk kalkista. Sonuc olarak sizin kullaniminiza bagli. Duruma gore degisir.

    Cok dur kalkli trafikte bacak kontrol kurtarcak hassasiyette debriyaji warsa aracin topugunuzu kaldirmak daha mantnkli olani




  • aynı sorun bendede var hatta ticari araçlarda mesal kango vito gibi koltuk yüksek olduğu için debriyaj kayınca ayağım pedalı tutan demire geliyortekrar boşa al ayağını çek yeniden bas vsvs

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bütün bacağı kaldırıp indirerek debriyaj kontrolü zor olur. Yöntemin doğru ama arada durunca ayağının konumunu düzelt.

    Debriyajın ayağının altından kayması, ondeki araca vurman falan fantazi hayal ürünü. Gercekten beceren varsa da helal olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Bütün bacağı kaldırıp indirerek debriyaj kontrolü zor olur. Yöntemin doğru ama arada durunca ayağının konumunu düzelt.

    Debriyajın ayağının altından kayması, ondeki araca vurman falan fantazi hayal ürünü. Gercekten beceren varsa da helal olsun.
    Yani ayak düzeltmekten başka çare yok sanırım. En iyisi Sythel arkadaşımın söylediği gibi ikisine birden alışmak sanırım... Çünkü sürekli bacaktan kaldırmakta ayrı bir zorluk ayrı bir problem...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: duman232323

    Yani ayak düzeltmekten başka çare yok sanırım. En iyisi Sythel arkadaşımın söylediği gibi ikisine birden alışmak sanırım... Çünkü sürekli bacaktan kaldırmakta ayrı bir zorluk ayrı bir problem...

    Alıntıları Göster
    Forumun ileri sürüş tekniği uzmanları gene öğütler vermeye başlamış, debriyajı kaldırırken topuk dayalı olmazmış.
  • Sıkışık trafikte debriyaja basmak bu kadar problem yaratıyorsa, en akıllı seçim otomatik vitesli bir araç olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seiko0606

    Sıkışık trafikte debriyaja basmak bu kadar problem yaratıyorsa, en akıllı seçim otomatik vitesli bir araç olur.
    otomatik candır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEZ_TEX

    otomatik candır.

    Alıntıları Göster
    Hocam arabayı aldık bi kere düz vites artık o konuda yapacak bişey yok Artık bu duruma bi çare bulucaz tavsiyelerle...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: duman232323

    Hocam arabayı aldık bi kere düz vites artık o konuda yapacak bişey yok Artık bu duruma bi çare bulucaz tavsiyelerle...

    Alıntıları Göster
    Bi de hocam şunu ekleyeyim zaten topukla basınca ayak ön konsola dayandığı için kaçma şansı pek olmuyor yani pedalın kayıp da öne fırlama gib bi durum pek söz konusu değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seiko0606

    Sıkışık trafikte debriyaja basmak bu kadar problem yaratıyorsa, en akıllı seçim otomatik vitesli bir araç olur.
    Benim sol ayak, sol ayak dayama bölümünde, topuk ise debriyaj hizasında durur. Yani çapraz bir duruş. Debriyaja basacağım zaman topuk sabit sadece ayağımın önü ile debriyaja basarım ve önceki çapraz hale dönerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Bütün bacağı kaldırıp indirerek debriyaj kontrolü zor olur. Yöntemin doğru ama arada durunca ayağının konumunu düzelt.

    Debriyajın ayağının altından kayması, ondeki araca vurman falan fantazi hayal ürünü. Gercekten beceren varsa da helal olsun.
    Siz nasıl beceriyorsunuz bilekle kontrol etmeyi onu anlamadım. Ben çok denedim ama bikaç cm ancak oynatabildim debriyajı. Hep topuğum yukarda ayarlarım debriyajı.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.