Şimdi Ara

Değişen ve Oynanmış Vida farkı nasıl anlaşılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
13.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar mesela kaput için bazen exper değişen yazıyor bazen ise vidalarla oynanmış vs. yazıyor. Peki değişen ve vida oynaması farkını nasıl anlıyor ki exper? Sonuçta iki şekildede o vidalara anahtar değiyo değiştiğini nerden biliyo belki değişmedi sadece vidalarla oynandı? Yada tam tersi.



  • Boya kalınlığı ölçülür, ondan anlaşılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    Boya kalınlığı ölçülür, ondan anlaşılır.
    Usta tamamda değişen parça zaten orjinal parça değil mi? Arabanin normal kendi kaputundan farkı ne kalınlık olarak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fabrikada montaj yapıldığında tüm civatalar ve yuvaları yağlı ve milimetreden daha hassas bir şekilde düzgün oluyor.
    bu sebeple montaj yapılırken ne civataya nede boyaya zarar gelmez.

    fakat yıllar sonra sökülürken hem metal yorgunluğu hemde yağlanmanın azalması sebebiyle civatalar sıkışır.
    bundan dolayı çıkartılırken zorlamak gerekir. bu zorlama sırasında hem civatanın etrafındaki sac gövdeye hemde civatanın köşelerine zarar verilir.
    bu ufak aşınmalara bakarak ustalar "anahtar değmiş" ifadesini kullanırlar.

    bunun dışında bu alt parçalarda bazı yerlerdeki boya verniksizdir. dolayısıyla mat görünür. örneğin stepne havuzu veya motor kaputu iç tarafı gibi.
    eğer bu bölgeler oynanmışsa sonradan boya atılır. atılan boya da vernikli olduğunda parlak olarak görünür. buradan da hasar anlaşılabiliyor.

    ek olarak düzeltme olan parçaları da iç tarafından kolayca anlayabilirsiniz. küçük oyuklar ve çekiç izleri iç tarafta belli olur. orjinal araçta dış sacın dışı nasılsa iç tarafı da o kadar pürüssüzdür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orcnd -- 7 Ekim 2018; 19:40:46 >




  • Değişen parça fabrikadan boyalı gelmez, serviste boyanır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nguas

    Usta tamamda değişen parça zaten orjinal parça değil mi? Arabanin normal kendi kaputundan farkı ne kalınlık olarak?

    Alıntıları Göster
    fabrikanın attığı boya ile servisin attığı boya arasında çok büyük işçilik farkı vardır.
    sevis mükemmel boya atsa bile aracın yaşına bağlı olarak güneşin yıpratmasından dolayı yine boyada kalınlık farkı olur.

    zaten boya ölçer ile ölçerken boya kalınlığı ve parçalar arasındaki boya kalınlığı farkına dikkat edilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nguas

    Usta tamamda değişen parça zaten orjinal parça değil mi? Arabanin normal kendi kaputundan farkı ne kalınlık olarak?

    Alıntıları Göster
    çıkma parça takıldı ise takılan parçanın üzerinde aracın model yılından farklı bir tarih oluyor. tarihler aynı fakat araç farklı bir renkte ise parçanın uç kenar kısımlarında sökülen aracın boya rengini ele veren detaylar oluyor. genelde bu ikisi ile anlıyorlar. yan sanayi sıfır parça takıldıysa da onu direk anlıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    orjinal cam nasıl anlaşılır?
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • aynı renk aynı model bir araçtan sökülen parça takıldı ise sökülüp takılmış yazabilirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vidalar boyalı ve bazılarında cizgi mevcuttur vidanın üzerindeki boya ve cizgi tahribat varsa bilinki sökülmüştür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu yanlış ve eksik bilgilerle dolu.

    Doğru olan yorumların çoğu da eskimiş taktikler...

    Bagaj havuzuna vernikli boya atılması gibi.

    Veya vidaya zarar verilmesi gibi...

    Teflondan yapılma alet edevatlardan pek haberleri yok gibi arkadaşların.

    Veya problem çözücü dediğimiz WD-40 türevi metalı rahatlatan spreylerden.

    Fabrikadan boyalı gelmez diye bir yorum gördüm. Arkadaşlar bilginiz yoksa veya emin değilseniz kesin yorum yazmamaya gayret gösterin.

    Aracım daha sıfırken sağ ön kapısına park halinde çarptılar.

    Fabrikadan orijinal boyalı ve dolu kapı getirttirdim.

    Çoğu eksper değişeni veya sök-tak denilen olayı parça üzerinde mevcut olan dot'tan buluyor.

    Çok ufak yuvarlak şeklinde parçanın bir yerine basılıyor. Yıl ve üretim haftası yazıyor.

    Araç 2015 model çamurluk 2016 modelse değişmiş oluyor.

    Sök-Tak olayını ise teflon takım kullanılması durumunda anlaşılması güç.

    Standart takımla sökülürse de tahribattan veya boya atmalarından bariz belli oluyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.