Şimdi Ara

Dereceli eksantrik in zararlari

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
14.784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar bu dereceli eksantriklerin zararini merak ediyorum. Bildigim kadariyla silindirin hava alis ve eksos atis surelerini arttiriyor bu alet. Dolayisiyla verimi arttirdigi ve performansi arttirdigini dusunuyorum. Fakat sadece spor arabalarda kullanildigi icin bir zarari bir dezavantaj i olmasi lazim. Muhtemelen yakit tuketimidir bu dezavantaj fakat cok mantikli gelmiyor bu. Bilen varsa aciklarsa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vertexShader -- 24 Temmuz 2005, 20:06:08 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Tofaş Dereceli Eksantrik Zararları ve Muayene

    Dereceli eksantrik, motorun zamanlama sisteminde yer alan ve valflerin açılma ve kapanma zamanlarını ayarlayan bir parçadır. Dereceli eksantriklerin arızalanması halinde motor performansında önemli düşüşler yaşanabilir.

    Dereceli Eksantrik Zararları

    • Motor gücünün azalması
    • Motor devrinde düzensizlikler
    • Yakıt tüketiminin artması
    • Egzoz emisyonlarında artış
    • Motorun zor çalışması veya hiç çalışmaması

    Tofaş CG Dereceli Eksantrik Zararları

    Tofaş CG araçlarında kullanılan dereceli eksantrikler, diğer araçlara göre daha hassastır ve arızalanma riski daha yüksektir. 298 dereceli eksantrikler ise Tofaş CG araçlarında kullanılan en yaygın dereceli eksantrik türüdür.

    Dereceli Eksantrik Muayenesinden Geçer Mi?

    Dereceli eksantrikler, araç muayenesinde kontrol edilen parçalardan biridir. Arızalı veya aşınmış bir dereceli eksantrik, aracın muayeneden geçememesine neden olabilir.

    Dereceli Eksantrik Arızasını Önleme

    Dereceli eksantrik arızasını önlemek için aşağıdaki önlemler alınabilir:

    • Motor yağını ve filtresini düzenli olarak değiştirmek
    • Motoru aşırı zorlamamak
    • Motoru düzenli olarak kontrol ettirmek
    • Arızalı veya aşınmış parçaları derhal değiştirmek
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bİLMİYORUM MAALESEF




  • quote:

    Orjinalden alıntı: batuhanmm

    bİLMİYORUM MAALESEF





    vertex dostum yakıt tüketimi aşırı derece artırıyor 1 bide subap yayları değişmezse zornalanmadan dolayı subapla pistonun temas etmesiyle subaplar yamulabiliyor 2 o yüzden normal cadde tipi araçların egzantirikleri farklıdır daha az verim verip daha uzun ömürlü olurlar...

    ayrıca aracından biraz fedakarlık yapabilrsen 20-25BG güç alabilirsin fakat mutlaka ama mutlaka iyi bir ustaya uygulatmalısın...




  • Hocam karburatorlu araclarda mantikli geliyor dedigin. Cunku yakit hava karisimi aliniyor subaplardan. Daha cok acik kalmasi daha cok yakit almak ve daha cok yakip deha cok performansli olmak demek. Fakat enjeksiyonlu araclarda enjeksiyon ayariyla oynatmazsan daha cok yakit almaz diye biliyorum. Dolayisiyla ek bir yakit yuku olmamali gibi geliyor. Aciklayabilirsen sevinirim. Yipranma konusunda dedigin mantikli ona lafim yok.
  • valla hocam bende enjeksiyonlu araçlara dereceli egzantirik uygulanamıyor diye biliyorum yanlışsam düzeltiver
  • uyguluyorlar mesela pasat 1.8t için uygulamalar var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yucel2yucel

    uyguluyorlar mesela pasat 1.8t için uygulamalar var


    doğrudur hocam dediğim gibi pek bilgim yok
  • en büyük problem rölantinin doğru dürüst çalışmaması...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.