Şimdi Ara

Çelik sibop gerekli midir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
36.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşar 2 sene megane kullandım. Lastikçim hiç sibop değiştirelim demedi.

    Farklı bir lastikçi buldum. Dürüst çocuklara benziyor ama geçen kış ilk gittiğimde direk sibop erimiş dedi, yeni sibop taktılar 4 tanesi 20 tl'den.

    Dün tekrar yazlıkları taktırmaya gittim, usta sibopların erimiş dedi, yollara kışın dökülen tuzlar eritiyormuş sibopu, gösterdi hakikaten de çatlamıştı baya kenarları falan. Çelik sibop takalım 2-3 yıl götürür dedi. 4 tanesi 100 tl'den çelik sibop taktı. n11'den bakıyorum çelik sibopların 4 tanesi 40 tl'ye satılıyor. Ustaya söyledim onlar plastik üstü kromaj falan, gerçek çelik değil dedi.

    Sizce gerçekten çelik sibop gerekli mi, normal sibop'un 1 sezonda erimesi normal mi ve de 4 tanesine 100 tl uygun mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WalterWhite00 -- 26 Mart 2017; 14:49:25 >



  • çelik sibop işi bence tamamen aldatmaca, para tuzağı.

    geçen yaz bayini birinden lastikleri değiştirecem, tanesi 175 ten uygun fiyata continental buldum . adamlar bana aynı numarayı çektiler, yok sibopların gitmiş de , aniden patlarmış da, can güvenliğiymiş , çelik siboplar falan çok iyiymiş de.. usta kaç para onlar dedim. dediler 100 lira. kusura bakma 20 yıldır kullanıyorum, ben bugüne kadar normal siboplardan bir sorun yaşamadım.

    adamlar resmen lastikten kazanmadığı parayı çelik sibop ayağına kat be kat fazlasını bizden yolma peşindeler..

    inanmayın bu ustalara.
    çelik sibop gerekli, 4 tanesi 100 pahalı !

    ben 1 ay önce lastikleri değiştirirken değiştirdim 4 tanesi 40 lira çelik sibop.
    Takılırken de aldım inceledim bildiğin çelik her yeri.
    Lassa bayisinde.

    Klasik esnaf, abi onlar öyle böyle muhabbetine denk gelmişsiniz.
    iyi kazıkladım diyemiyor da.
    Birazdan biri gelse 3 aydan 3 aya sibopları değiştirin dese olacak bu iş Yıllardır lastik değişiminden değişimine 4-5 yılda değişen siboplar nasıl oldu bu noktaya geldi ilginç. Yukarıda yorumlardan birinde; lastikçinin birisi kauçuk sibopa 6 ay ömrü olur demiş, itibar etmeyin böyle esnaf yorumlarına.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Çelik Sibop Gerekli Midir?

    Araç lastiklerini şişirmek için kullanılan siboplar, dayanıklılık ve hava sızdırmazlığı açısından önemlidir. Çelik ve lastik siboplar arasındaki seçim, aracınızın ihtiyaçlarına ve kişisel tercihlerinize bağlıdır.

    Çelik Sibopların Faydaları:

    • Daha dayanıklı: Çelik siboplar, lastik siboplara göre daha güçlü ve delinmeye karşı daha dayanıklıdır.
    • Daha uzun ömürlü: Çelik siboplar, paslanmaya ve aşınmaya karşı daha dirençlidir, bu da daha uzun bir kullanım ömrü sağlar.
    • Daha iyi hava sızdırmazlığı: Çelik sibopların hava sızdırmazlığı lastik siboplardan daha iyidir, bu da lastiklerinizin basıncını daha uzun süre korumasını sağlar.

    Lastik Sibopların Faydaları:

    • Daha esnek: Lastik siboplar daha esnektir ve tekerlek değişimleri sırasında bükülme ve kırılmaya karşı daha dayanıklıdır.
    • Daha uygun fiyatlı: Lastik siboplar genellikle çelik siboplardan daha uygun fiyatlıdır.

    Hangi Sibop Türü Sizin İçin Uygun?

    Genellikle, yol araçları için çelik siboplar önerilirken, arazi araçları ve off-road uygulamalar için lastik siboplar tercih edilebilir.

    • Çelik sibopları tavsiye edilir:
      • Aracınızın yüksek performanslı olması durumunda
      • Lastiklerinizin uzun süre yüksek basınçta kalması gerekiyorsa
      • Lastiklerinize sık sık bakım yapıyorsanız
    • Lastik sibopları tavsiye edilir:
      • Aracınızı genellikle arazi koşullarında kullanıyorsanız
      • Tekerlek değişimleri sık sık yapılıyorsa
      • Uygun maliyetli bir seçenek arıyorsanız

    Çelik sibop mu yoksa lastik sibop mu seçeceğiniz konusunda kararsızsanız, bir otomotiv uzmanına danışmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kendi aracımda bakıyorum, çatlak varsa değişirim.

    Çelik fiyatına bana da aynı fiyat verildi ama fiyatı bana fazla gelmişti. Taktirdi iseniz hayırlı olsun.
  • çelik sibop gerekli, 4 tanesi 100 pahalı !

    ben 1 ay önce lastikleri değiştirirken değiştirdim 4 tanesi 40 lira çelik sibop.
    Takılırken de aldım inceledim bildiğin çelik her yeri.
    Lassa bayisinde.

    Klasik esnaf, abi onlar öyle böyle muhabbetine denk gelmişsiniz.
    iyi kazıkladım diyemiyor da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MIKROP DOGAN -- 27 Mart 2017; 14:56:44 >
  • m.aliexpress.com
    Online Shop 4 adet/takım Evrensel Krom Gizli Gömme montaj Araba Jant Lastik Lastik Vana Kaynaklanıyor tüp başlığı | Aliexpress Mobile
    https://m.aliexpress.com/s/item/32772347966.html
  • Bu sibopları her lastik değişiminde yenilemek mi gerekiyor her gittiğimizde yenileyelim diyorlar :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    çelik siop gerekli, 4 tanesi 100 pahalı !

    ben 1 ay önce lastikleri değiştirirken değiştirdim 4 tanesi 40 lira çelik sibop.
    Takılırken de aldım inceledim bildiğin çelik her yeri.
    Lassa bayisinde.

    Klasik esnaf, abi onlar öyle böyle muhabbetine denk gelmişsiniz.
    iyi kazıkladım diyemiyor da.

    valla hocam bilemedim, bulunduğu konuma göre değişim ve saklama hizmetini uyguna yapıyorlar. elemanlarla da muhabbetim var 1 senedir gidip geliyorum diye güvendim, kazıklanmışsam da sağlık olsun
  • tamamen ticari amaçlı yapıyorlar şirkete ait renault symbol araç kullanıcısıyım ve genel olarak uzun yol yapıyorum lastik değişimlerini bakımları falan herşeyi ben yaptırıyorum bugüne kadar 3 araba değiştirdim 4-5 kere 4 lastik birden değişim yaptırdım hiç sibop değişimi gerekmedi
  • Bende lastik degisirken celik taktırdım. Bir faydasını hissetmedim. Tamamen keyfe göre taktırıp taktırmama fikri bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Bende lastik degisirken celik taktırdım. Bir faydasını hissetmedim. Tamamen keyfe göre taktırıp taktırmama fikri bence.

    kaça taktırdınız hocam ?
  • Kauçuk a devam yüz lira cok
  • Geçen arkadaşa lastik alırken aynı durumla karşılaştık. Kauçuk sibopa 20 tl dedi tanesine çeliklere 30 TL dedi tanesine.

    Eskileri ne durumda dedim bişey yok ama değişse iyi olur dedi yok dedim ya tak sen eskileri. 120 TL verilir mi bu nedir ya lastiğin tanesi 180 TL zaten.



    Fiyatlar çoğu lastikçide aynı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    Geçen arkadaşa lastik alırken aynı durumla karşılaştık. Kauçuk sibopa 20 tl dedi tanesine çeliklere 30 TL dedi tanesine.

    Eskileri ne durumda dedim bişey yok ama değişse iyi olur dedi yok dedim ya tak sen eskileri. 120 TL verilir mi bu nedir ya lastiğin tanesi 180 TL zaten.



    Fiyatlar çoğu lastikçide aynı

    hocam bende 4 kauçuk sibopa 20 lira dedi ama her sene 1-2 kere değiştirmektense 100 liraya çelik var 3-4 sene ömrü olur dedi. ben de tamam dedim.
  • O çelik sibopların kapaklarını en çok 1 ay içerisinde çalarlar hocam haberin olsun;)
  • mathematician_01 kullanıcısına yanıt
    Bizim buralar o konuda guvenli hocam, ama belli olmaz tabi yine de :))
  • Balansı bozmaktan başka bir işe yaramaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WalterWhite00

    Bizim buralar o konuda guvenli hocam, ama belli olmaz tabi yine de :))

    Hiç öyle düşünme;) Sonuçta araba ile oraya buraya gidip park ediyoruz, gelip bir bakıyoruz o da ne? Sibop kapakları yok inşallah sizin başınıza gelmez diyelim hocam, kazasız belasız sürüşler dilerim
  • 4 senedir aynı lastikçiye gidiyorum. Petlas bayisi. Lastik değişimini yaparken çatlamış varsa değiştiriyor. Hatta bijonlardan yalama olan varsa onu da hallediyor. Hiç dördünün de değişmesi lazım dediğini görmedim. Hepsi aynı anda çatlamıyor herhalde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WalterWhite00


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Bende lastik degisirken celik taktırdım. Bir faydasını hissetmedim. Tamamen keyfe göre taktırıp taktırmama fikri bence.

    kaça taktırdınız hocam ?

    2 sene önce 50 küsür liraydı yanlıs hatırlamıyorsam. 100 lira cok. Havaya 100 lira
  • çelik sibop önemli çünkü plastik olanlar sorunlu. Aracın orjinalinde gelen yaani sıfır alınca üzerinde gelen kaliteli olduğu için ilk 2 sene filan kolay kolay bir şey olmuyor. Ancak buralarda takılanlarda alman ve çin malları olanlar var. Alman malı 6 ay ömür, çeliklere 2 sene ömür biçiyorlar. Ha alman plastik olanı 1 sene de kullanan var.

    Çeliklere 60 tl verdim ben bu arada 80 diyorlardı

    Dandik bir lastikçiye gittim. Lastik değişiminde uyarmadı ve plastik siboplarım değişmedi. Neyseki ordayken fark ettik. Sibop kapağı sıkılmış mı diye kontrol ederken elimde kaldı , içi attı ve hava birden indi. Yolda yüksek hızda çukura girip aynı şeyin olduğunu düşünün

    yani şu lastiklere hava basayım diye de oynadığınız zaman bile içi atıp birden hava iniyor. Çürüyor çünkü. Bende o nedenle çelik taktırdım. En azından diğerine göre biraz daha uzun ömürlü ve daha güvenli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 26 Mart 2017; 23:2:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    çelik sibop önemli çünkü plastik olanlar sorunlu. Aracın orjinalinde gelen yaani sıfır alınca üzerinde gelen kaliteli olduğu için ilk 2 sene filan kolay kolay bir şey olmuyor. Ancak buralarda takılanlarda alman ve çin malları olanlar var. Alman malı 6 ay ömür, çeliklere 2 sene ömür biçiyorlar. Ha alman plastik olanı 1 sene de kullanan var.

    Çeliklere 60 tl verdim ben bu arada 80 diyorlardı

    Dandik bir lastikçiye gittim. Lastik değişiminde uyarmadı ve plastik siboplarım değişmedi. Neyseki ordayken fark ettik. Sibop kapağı sıkılmış mı diye kontrol ederken elimde kaldı , içi attı ve hava birden indi. Yolda yüksek hızda çukura girip aynı şeyin olduğunu düşünün

    yani şu lastiklere hava basayım diye de oynadığınız zaman bile içi atıp birden hava iniyor. Çürüyor çünkü. Bende o nedenle çelik taktırdım. En azından diğerine göre biraz daha uzun ömürlü ve daha güvenli.

    hocam benim lastikçi de aynı şeyleri söyledi. çürüyen bir kauçuk sibop ani bir hareketle hava kaçırmaya başlarsa ve sürüş esnasında lastiği indirirse jantlara da araca da zarar verebilir dedi.

    geçen kasımda takılan kauçuk siboplar erimiş parçalanmış haldeydi. kışın yollara dökülen tuzlar kauçuğa ciddi zarar veriyor dedi.

    ben internetten çelik sibop fiyatlarını gösterdim lastikçi arkadaşa, onlar nikelaj, sac vs gibi dandik malzemelerden yapılıyor dedi. kendi sattıkları alman malıymış. inceledim biraz gerçekten kaliteli birşeye benziyordu, ama tabi fiyatlarını bilmediğim için 4 tanesi 100 lira eder mi bilmiyorum. vermiş oldum artık , en azından her lastik değişimde sibopa para vermekten kurtulurum.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.