Şimdi Ara

Devir Düşük Ama Arabam Bağırıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. 1989 Model 2.0 8walf 210 bin km'de bir Opel Omega'ya sahibim. Aracım Benzin-LPG'li. Biliyorum arabanın eski olduğunu düşünüp çok normal diyecekseniz ama aynı modele sahip Omega'nın 220 km hızda bile içeri sadece rüzgar sesi verdiğini gördüğümden beri bu şikayetim daha da arttı. Aracım 3 bin devirdeyken sanki 6-7 bin devirdeymiş gibi bağırıyor ( 7 bin devir son) ve bunu her viteste yapıyor diyebilirim. Hangi viteste olursa olsun 3 bin devirde vites attırmak zorunda bırakıyor beni. Benzinde de aynı.

    Yalnız gidişinde bir problem yok. ( bazı arabalar hem bağırıyor hem gitmiyormuş çünkü) Gidiyor ama insanda kafa bırakmıyor. 100'den sonra arabada birbirimizi duyamıyoruz. En son 190 gördüm bu arada, 190 yaptığımda sanki biri frene basıyormuş gibi oluyor konuyla alakası var mıdır bilemedim. Biraz araştırdığımda bu şikayeti -buji kablosu, hava filtresi, yağ filtresi, triger kayışı, katolizer yapar gibi söylemler duydum.

    Bugün Egzoz ucunu değiştirdim. Arabada katolizer yoktu, ustanın tavsiyesi üzerine onu da taktırdım. Fakat geliş yolunda kayda değer bir değişim göremedim. Egzoz'a ve katolizer'e toplam 7 bin lira verdim ve çözüme ulaşamayınca haliyle bu beni üzdü.

    Sizin bu konuda bana yapmamı tavsiye ettiğiniz cebimi yormayacak önerileriniz var mı ? ( hava filtresi ve buji kabloları uygun fiyatlı işlemlerden mesela...


    İzlemek isteyen olursa 220'de bile motoru bağırmayan 1990 model bir Omega'nın videosu;


    https://www.youtube.com/watch?v=Z5waftVkeWE&list=LL&index=18


    Şimdiden her birinize teşekkür ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WOLF99 -- 24 Haziran 2024; 16:11:39 >







  • Var mı yardımcı olabilecek...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araciniz kac binde

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • WOLF99 W kullanıcısına yanıt
    Araç manuel sanırım.

    Bakımları tam mı?

    Baskı balata değişimi ne zaman yapıldı bilgi var mı?

    Aracın yokuş yukarı, veya ilk kalkışta zorluk var mı?

    Yağ yakma vs yoksa bakımlarını yapıp baskı balatayi kontrol edin/ettirin.

    Katalizör takmaya pek gerek yokmuş ama yapılmış bir kere. Diğer susturucular sağlamsa sorun yoktur.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Merhaba,


    Ben 98 2.0 omega'yı 100.000km kullandım. Konuda sizin de bahsettiğiniz gibi 220 ile giderken diğer araçların 120-130km ile giderken kabine aldığı ses seviyesindedir araç.


    Benim ilk aldığımda araçta biraz tutukluk vardı. Aracın son susturucusunu megane susturucusu takmışlar ve araç susturucunun içini tamamen parçalamış. Orjinali ile değiştirdim ve bir sıkıntım kalmadı.


    Aracın motoru sağlıklıysa bence hava debimetresinden egzoza kadar aracın nefes alması gereken noktaları kontrol ettirin.


    Daha sonra da yeterli ateşleme olup olmadığından emin olun.


    İnşallah kısa zamanda sorunsuzca keyifle aracınıza binersiniz.

  • Yanıtlar için teşekkür ederim arkadaşlar. Aracım 211 binde ve 10 bin km önce yarı rektefiye oldu ( pistonlara kadar inmediler yani) -km ne kadar doğru olduğu da meçhul tabii...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Prokizya kullanıcısına yanıt

    Hocam araç manuel. Bir kaç güne yağını, yağ filtresini, hava filtresini, buji kablolarını değiştireceğim. Araç 2 yıldır bende. Ondan öncesinde eşek niyetine kullanmışlar aracı diyebilirim. Baskı balata eğer bunları yaptıktan sonra yine çözüme ulaşamazsam düşünüyorum. Maliyetli olacak o çünkü...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • earl2000 kullanıcısına yanıt

    Hocam bana da susturucu olarak Toyota'nın son susturucusunu taktılar. Usta iyi birine benziyordu, fiyatta yardımcı da oldu. Şuanlık egzozdakı patırtılar ve yırtınmalar bir hayli azaldı diyebilirim...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • + olarak yağı Tam Sentetik 5w40 ile değiştirmeyi düşünüyorum. Belki biraz risk alıyorum ama elimden başka bir şey gelmiyor. Bundan önce 10w40 konuldu galiba. Galiba diyorum çünkü babam yağ değiştirmeye gitti ve biraz bilgisiz bu konularda hangi yağı koyduklarını bilmiyor :/


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sente subap ayarları sıkı olabilir diye düşünüyorum. (yani aslında triger kayışı ya da zincirin ayarı),

    özellikle rektefiye olduktan sonra olması, ve de 190 gibi frenliyor gibi hissettirmesi bu ihtimali oldukça kuvvetlendiriyor.



    Bu şekilde zorlarsanız, yani aracı ani yüke bindirirseniz ya da yüksek devirlerde aşırı zorlarsanız sente atabilir, belki atmış bile olabilir, dikkat etmenizde fayda var diye düşünüyorum.



    Bir an önce de bu ayarda bir bozukluk varsa yaptırmanızı öneririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 24 Haziran 2024; 16:59:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • blueSKYLINE kullanıcısına yanıt

    Hocam kesinlikle 190'da fren yapması beni de işkillendirmeye başlamıştı zaten. Dediğim gibi 190'a kadar gidiyor araba 190 civarlarında sanki görünmez bir ayak frene başlıyormuş gibi oluyor. Sente konusunda da ustamla görüşme sağlayacağım. Çok sağolasın...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • blueSKYLINE kullanıcısına yanıt

    + olarak ilk zamanlarda araba çalışmasında problem vardı. Çok vurdurarak çalıştırdık. Belki de sente ya da triger ayarı o ara atmış olabilir...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.