Şimdi Ara

Devir saati konusu-ideal vites değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkdaşlar geçen gün taksici bir abiyle aracı kullanıyordum dedi ki vites değiştirirken devrin çok düşüyor
    örneğin 2500 devir ile gidiyorken vites atınca 1500 1600 civarına geliyor ki araçta bir sarsıntı yaşamıyorum böyle yapınca
    taksici abimiz dedi ki vites değiştirirken devir hiç değişmeyecek.yani 3000 devirde isen değiştirdiğinde de 3000 de kalacak seri olacaksın dedi

    ama ford ustası bir abimiz de dedi ki debriyajı hızlı bırakırsan baskı yayların zarar görür

    şimdi bunların hangisi doğru?



  • okadar hızlı olmak için vahşi batıdaki silahşörler gibi olmak lazımki zaten balataya zarar verir.
  • Standartuye S kullanıcısına yanıt
    3000 devirde giden bir aracı bir üst vitese attığında devirin 3000 de kalma ihtimali o taksicinin Amerikan başkanı olma ihtimalinden bile daha düşük bir ihtimal.

    Sürekli 3000 devirde durup ivmelenen tek teknoloji içerisinde şanzıman dişlisi olmayan CVT şanzımanda mümkün. Bu şanzımanda vites dişlisi olmadığından şöförün atacağı bir üst vites de yok


    İdeal devir diye bir şey yok. Farklı yük, yol ve eğim koşullarında farklı bir devirde araç rahatlar. Bu da zamanla aracı hissetmekle çözülür. Bir formülü yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi earl2000 -- 23 Kasım 2015; 12:15:55 >
  • 3000 de vites değiştirip tekrar 3000 e denk gelmesi için debriyaja devasa bi yük bindirmek lazım. Saçmalığın dibi.

    Örnek vereyim Albea üzerinden siz kendinize pay çıkarın. Tork devri 1750 den itibaren. Motor o devirden itibaren verimli çalışıyor yani. 2500 de vites değiştiriyorum 1750 devir e düşüyor. Bu şekilde şehir içinde en az yakıtı tüketiyorum. He yokuşşsa 3000 de değiştirlir. Yokuş aşağı ise 2000 iyidir değişim için. Vites değiştirirkende pek acele etmemek lazım. Sizde kendi aracınıza göre pay çıkarabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: earl2000

    3000 devirde giden bir aracı bir üst vitese attığında devirin 3000 de kalma ihtimali o taksicinin Amerikan başkanı olma ihtimalinden bile daha düşük bir ihtimal.

    Sürekli 3000 devirde durup ivmelenen tek teknoloji içerisinde şanzıman dişlisi olmayan CVT şanzımanda mümkün. Bu şanzımanda vites dişlisi olmadığından şöförün atacağı bir üst vites de yok


    İdeal devir diye bir şey yok. Farklı yük, yol ve eğim koşullarında farklı bir devirde araç rahatlar. Bu da zamanla aracı hissetmekle çözülür. Bir formülü yok.
    Takılmayın artık devir olayına. Şöyle düşünün düz yolda aceleniz yok hızlanmak istiyorsunuz 2000dev'de bile vites atsanız bir üst viteste araç titremeden yürür. Fakat yokuş yukarı ayrı şeyi yaparsanız devir düşer de düşer o yüzden 3000'e çıkartırsınız ki üst viteste 2000 civarı olsun o araç yokuş yukarı da yürüsün. 3000 deviri geçtim motorum patlar mı diye konular açılıyor sonra




  • Yanlış ! Taksici diye herşeyi biliyor anlamına gelmez.

    Araç devir ve vites değişimi benzin ve dizelden farklılık gösterir. 3000 devir dediğine gore benzinli ve atmosferige bindiğini varsiyorum . vites değişimi ortalama 3000 binde degisir. Sen 3000 devirde vitesi yükselince tekrar 3000 devirden başlaması imkânsız, hızına gore 2000-2400 arası tekrar devirlenir. Doğru olan da budur. Devri 2000 nin altına dusurmemeye bak.

    - dizelde de aracın maksimum gölünün biraz üstünde atarsan yine maksimum torkun biraz altından diğer vitese gecebilirsin. Ornek vereyim 1.6 TDCİ 5 vitesli bi araç maksimum torku 1750 devirde çeviriyor. Vites değişimini 1900 -2000 devirde atarsan diğer vitese 1500 de ivmelenmeye devam eder , doğrusu budur , yakıt tüketimi de böyle sağlanır.

    - debriyaj konusuna gelince manuel aracın altın kuralı debriyaj hızlı basılır yavaş bırakılır. Baskıyı volandan hızlıca ayırmanın lazım ( debriyaj basarak) . tekrar dönen disliye uyum sağlamak için de yavasca geri cekersin ayağını. Ancak bu çok yavaş olmamalıdır surekli çok çok yavaş kaldırırsanız balatalari yersin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Yanlış ! Taksici diye herşeyi biliyor anlamına gelmez.

    Araç devir ve vites değişimi benzin ve dizelden farklılık gösterir. 3000 devir dediğine gore benzinli ve atmosferige bindiğini varsiyorum . vites değişimi ortalama 3000 binde degisir. Sen 3000 devirde vitesi yükselince tekrar 3000 devirden başlaması imkânsız, hızına gore 2000-2400 arası tekrar devirlenir. Doğru olan da budur. Devri 2000 nin altına dusurmemeye bak.

    - dizelde de aracın maksimum gölünün biraz üstünde atarsan yine maksimum torkun biraz altından diğer vitese gecebilirsin. Ornek vereyim 1.6 TDCİ 5 vitesli bi araç maksimum torku 1750 devirde çeviriyor. Vites değişimini 1900 -2000 devirde atarsan diğer vitese 1500 de ivmelenmeye devam eder , doğrusu budur , yakıt tüketimi de böyle sağlanır.

    - debriyaj konusuna gelince manuel aracın altın kuralı debriyaj hızlı basılır yavaş bırakılır. Baskıyı volandan hızlıca ayırmanın lazım ( debriyaj basarak) . tekrar dönen disliye uyum sağlamak için de yavasca geri cekersin ayağını. Ancak bu çok yavaş olmamalıdır surekli çok çok yavaş kaldırırsanız balatalari yersin
    Benzinli bilmem ama dizel de 2500 civarı atarsın yük falan varsa veya vites attıktan sonra araba ölüyorsa 2600 e çıkarsın.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Standartuye S kullanıcısına yanıt
    Hızlı ve Öfkeli 8 filminde oynamayacağım aga deseydiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Hızlı ve Öfkeli 8 filminde oynamayacağım aga deseydiniz.
    Vitesi büyüttüğümde hala devir 3000'de kalacaksa niye vites büyütüyorum?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Vitesi büyüttüğümde hala devir 3000'de kalacaksa niye vites büyütüyorum?

    Alıntıları Göster
    aynı vitesten iki tane olan bir şanzıman mı yapmışlar? aga 3 te gidiyorum vitesi bir taktım 3 e acayip güzel hızlanıyor 3 te
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    aynı vitesten iki tane olan bir şanzıman mı yapmışlar? aga 3 te gidiyorum vitesi bir taktım 3 e acayip güzel hızlanıyor 3 te

    Alıntıları Göster
    Taksiciye söyle otu azaltsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JDMSaMSuN

    Taksiciye söyle otu azaltsın

    Alıntıları Göster
    Yani arkadaşlar sonuç olarak benim vites değişimlerimde sorun yok değil mi.ben de şaşırdım devrin çok düşüyor deyince.2500 den 1600 lere düşmesi (dizel) araç için çok mu.bu farkın daha da mı az olması gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Standartuye

    Yani arkadaşlar sonuç olarak benim vites değişimlerimde sorun yok değil mi.ben de şaşırdım devrin çok düşüyor deyince.2500 den 1600 lere düşmesi (dizel) araç için çok mu.bu farkın daha da mı az olması gerekiyor
    araç turboyu kaç devirde açıyorsa vites değiştirdiğinde o devire düşersen performans kaybı yaşamadan devam edersin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Standartuye

    Yani arkadaşlar sonuç olarak benim vites değişimlerimde sorun yok değil mi.ben de şaşırdım devrin çok düşüyor deyince.2500 den 1600 lere düşmesi (dizel) araç için çok mu.bu farkın daha da mı az olması gerekiyor

    Vites değiştirirken oyalanırsanız devriniz normalden biraz daha düşebilir. Vites değiştirdikten sonra araba titreme, bayılma yapmıyorsa problem yoktur. Yokuşlarda neden biraz daha yüksek devirde vites değiştiririz? Çünkü debriyaja bas, vitese tak falan derken araba yokuşun da etkisiyle iyice hızdan düşüyor ve doğal olarak devir de düşüyor. Vites değiştirdikten sonra araba bayılmasın diye biraz yüksek tutarız devri. Düz yolda normal zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oh Long Johnson

    quote:

    Orijinalden alıntı: Standartuye

    Yani arkadaşlar sonuç olarak benim vites değişimlerimde sorun yok değil mi.ben de şaşırdım devrin çok düşüyor deyince.2500 den 1600 lere düşmesi (dizel) araç için çok mu.bu farkın daha da mı az olması gerekiyor

    Vites değiştirirken oyalanırsanız devriniz normalden biraz daha düşebilir. Vites değiştirdikten sonra araba titreme, bayılma yapmıyorsa problem yoktur. Yokuşlarda neden biraz daha yüksek devirde vites değiştiririz? Çünkü debriyaja bas, vitese tak falan derken araba yokuşun da etkisiyle iyice hızdan düşüyor ve doğal olarak devir de düşüyor. Vites değiştirdikten sonra araba bayılmasın diye biraz yüksek tutarız devri. Düz yolda normal zaten.

    Alıntıları Göster
    vitesi attıgımız da ayağımızı devriyajdan direk mi çekmemiz lazım yavaş yavaş mı ? her kafadan farklı bi ses çıkıyo beni de bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    araç turboyu kaç devirde açıyorsa vites değiştirdiğinde o devire düşersen performans kaybı yaşamadan devam edersin

    hocam araba için bu devir değerine nereden ulaşabilirm.
  • Standartuye S kullanıcısına yanıt
    aracın teknik verilerini bulursan tork değerinin yanında devir aralığı yazar, 1750-2500 gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lmfaopalio

    vitesi attıgımız da ayağımızı devriyajdan direk mi çekmemiz lazım yavaş yavaş mı ? her kafadan farklı bi ses çıkıyo beni de bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim.

    Kavrama noktasindayken yavas bir sekilde yani kavrama yaptirarak. Hizini tarif etmek gerekirse; ilk kalkistakinden az daha hizli.
  • cbascan kullanıcısına yanıt
    anladım hocam ama direk çekmicez sonuc olarak teşekkürler cevap için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lmfaopalio

    anladım hocam ama direk çekmicez sonuc olarak teşekkürler cevap için.
    çok abartırsan debriyaja bastığında devir tavan yapar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.